Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0046-C02
Наименование на проекта Подобряване на социалната инфраструктура в подкрепа на деинституционализацията на грижите за деца в община Перник
Бенефициент 000386751 ОБЩИНА ПЕРНИК
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 28.06.2018
Дата на стартиране 28.06.2018
Дата на приключване 10.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Перник, Перник, гр.Перник

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда интервенции върху материалната база на фукциониращите в община Перник "Дневен център за деца с увреждания"/ДЦДУ/ и "Център за обществена подкрепа" /ЦОП/. Предвидените дейности включват ремонт на съществуващи помещения, както и обзавеждането и оборудването им, като по този начин ще се осигури подходяща и ефективна социална инфраструктура, позволяваща предоставянето на нов вид услуги.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Дейността предвижда сформиране на екип за управление на проекта. Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период.Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. ЕУП ще ще организира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Екипа ще осъществява ефективна комуникация както с изпълнителите по дейности, така и с ръководството и служителите от отдели и дирекции на община Перник при физическото изпълнение на обектите. Екипът ще се състои от: Ръководител на проекта; Счетоводител; Координатор; , Договорена стойност: 3 272.90 , Отчетена стойност: 3 200.10
  • Дейност: Организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ЗОП: Изборът на външни изпълнители на дейности по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Настоящата дейност е избрана с цел: Подбор на предложения за извършване на СМР, доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване, информация и публичност. Сключване на договори с избраните изпълнители за извършване на СМР и външни услуги; Осигуряване на ефективно изпълнение на предвидените дейности по ремонт, доставка на обзавеждане, оборудване и услуги., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на СМР: Община Перник планира да извърши ремонт на помещения за разширяване на дейността на Дневен център за деца с увреждания в сграда в кв. Варош/Табана и Център за обществена подкрепа в кв. Калкас. Дневният център за деца с увреждания работи с капацитет 15 деца, като целта на настоящата дейност е да се извършат строително-ремонтни работи в съществуващи неремонтирани досега пространства за увеличаване капацитета на ДЦДУ до 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги. За разширяване дейността на "Дневен център за деца с увреждания" се предвижда ремонт на помещения в съществуваща двуетажна монолитна сграда със сутерен, находяща се в гр. Перник, кв. Варош/Табана, ул. Илинден №14. По-голямата част от сградата е ремонтирана със средства по проект на МЗ „ПОСОКА:СЕМЕЙСТВО”, като е целта е преустройство на Дом за медико-социални грижи за деца. Частта от сградата, която не е обхваната от ремонта при преустройството на ДМСГД е била отредена за детска градина и представлява собственост на община Перник. Помещенията се намират на първи етаж, като застроената площ е 207м2. Разпределението им позволява изграждане на две зали за групова работа за/дневен престой; кухненски бокс с кът за хранене, обслужващи площи и санитарни помещения. Предвижда се ремонт на дворното пространство чрез доизграждане на ограда от бетон и оградни пана; изграждане на детски площадки с подходящи съоръжения за деца с увреждания и ударопоглъщаща настилка, както и направа на алеи, водещи до площадките. За ремонта, който е необходимо да се извърши за разширяване капацитета на ДЦДУ е изготвена подробна количествено-стойностна сметка, съобразена с основните композиционни изисквания и функционални характеристики по отношение на брой и вид помещения, минимални и препоръчителни площи, утвърдени от Министерство на труда и социалната политика и неразделна част от Насоките за кандидатстване. За разширяване дейността на "Център за обществена подкрепа" с капацитет 60 потребителя на 100 потребителя и разкриване на 4 места за спешно настаняване се предвижда ремонт на помещения в съществуваща монолитна сграда на два етажа със ЗП 210 м2, находяща се в гр. Перник, кв. Калкас, ул. Захари Зограф №61. Помещенията, обект на ремонта отговарят на основните композиционни изисквания и функционални характеристики по отношение на брой и вид помещения, минимални и препоръчителни площи, утвърдени от Министерство на труда и социалната политика. Предвидени за изграждане са: детски кът в приемната на ЦОП; приемна зала; офис помещения;кабинет ръководител; "синя стая"; зали за индивидуална и семейна работа ; стаи за спешен прием и настаняване на 4+1 души; кухненси бокс; санитарни и обслужващи помещения. За обекта на интервенция е изготвена подробна количествено-стойностна сметка., Договорена стойност: 114 439.25 , Отчетена стойност: 137 249.97
  • Дейност: Информация и публичност по проекта: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. Екипът за управление на проекта ще бъде отговорнен за осъществяване на контрол върху работата на изпълнителя.Всички информационни материали и публикации следва да бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и съгласувани с възложителя преди отпечатване или публикуването им., Договорена стойност: 1 620.00 , Отчетена стойност: 1 944.00
  • Дейност: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Доставката и монтажът на оборудването и обзавеждането ще се извърши от изпълнители, избрани по реда на ЗОП. Оборудваните и обзаведени помещения ще осигурят възможност за разширяване на дейността на двата центъра, като се увеличи капацитета на предоставяните услуги, а също и ще даде възможност да се разкрият нови 4+1 места за спешно настаняване в Център за обществена подкрепа. За нуждите на двата центъра са изготвени подробни списъци на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, съобразени с функционалните изисквания, утвърдени от МТСП. В сградата на ЦОП - Перник ще бъдат осигурени помещения и оборудване, които да осигуряват провеждането на основни и допълнителни дейности , свързани с предоставянето на услугите, които се състоят от следните задължително обособени структурни единици : - Зала за групова работа с деца, семейства и родители, - Зала за провеждане на обучения, екипни срещи, работни срещи и др. - Кабинети за индивидуална работа с деца и семейства, с обособен детски кът, за улесняване адаптацията на детето и подобряване нагласата му към консултативния процес. - Стая за спешен прием за майки с деца – интегриан и координиран начин за допълняемост и свързност на мерките от процеса на деинституционализацията на грижата за деца. Ще се изгради самостоятелен вход, санитарен възел, кухненски бокс и ще се обзаведе с необходимите мебели, домакински електроуреди и битови пособия. - Изграждане на „синя стая”, като мярка за повишаване на ефекивността на системата за гарнтиране правата на децата - качествено подобряване на предоставяните социални услуги от ЦОП- Перник и повишаване възможнстите на мултидисциплнарния екип чрез директно ползване на „синя стая” на територията на гр. Перник от страна на полцията и съда. Децата на теритрията на община Перник и областта ще имат възможност да се възползват от тази допълнителна дейност на ЦОП при необходимост, като в щадяща и спокойна обстановка бъдат изслушвани и в още по-голяма степен ще могат да изразят свободно своите мисли и да разкажат за преживяната от тях травма. По този начин Община Перник ще разполага със специализирано помещение за изслушване и разпит на деца. - Институцията ще разполага с много добре организиран двор, който ще е естетически издържан и функционлно организиран, съобразно с възрастта, нуждите и интересите на децата, ползващи социалната услуга. - Ще бъдат закупени всички необходими материали за провеждането на групови работи - лаптопи, принтери и компютри, с цел поддържане и обогатяване на наличната база. - За осигуряване на достъпна среда е предвидено закупуване на преносимо устройство за изкачване на стълби за инвалидни колички с мотор, батерии и зарядно устройство, с помощта на което ще бъде осигурен достъп до всички помещения, където се предоставят съответните услуги и за хора с физически увреждания. В сградата на ДЦДУ ще бъдат осигурени допълнителни помещения и оборудване, които да осигуряват провеждането на дейностите, свързани с предоставянето на услугите, а именнно: изграждане на две зали за групова работа за/дневен престой; кухненски бокс с кът за хранене, обслужващи площи и санитарни помещения. изграждане на детски площадки с подходящи съоръжения за деца с увреждания и ударопоглъщаща настилка., Договорена стойност: 47 585.83 , Отчетена стойност: 52 811.86

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Кооперация ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 44 063.87 , Отчетена стойност**: 44 063.86
  • Изпълнител: Агница, Договорена стойност по проекта*: 1 170.11 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Венцислава, Договорена стойност по проекта*: 1 028.42 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ДЖУЛИ ЕКСПРЕС" EООД, Договорена стойност по проекта*: 1 944.00 , Отчетена стойност**: 1 944.00
  • Изпълнител: "ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 748.00 , Отчетена стойност**: 8 748.00
  • Изпълнител: София, Договорена стойност по проекта*: 578.33 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "РКЕМ ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 137 250.05 , Отчетена стойност**: 137 249.97
  • Изпълнител: Михаела, Договорена стойност по проекта*: 487.80 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 194.00 , Достигната стойност: 194.00
Индикатор 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 164 654.35 BGN
БФП 164 654.35 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 164 654.35 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 437.40 0.00 437.40 "ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 4 406.39 0.00 4 406.39 Кооперация ПАНДА
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 36.00 0.00 36.00 "ДЖУЛИ ЕКСПРЕС" EООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 158.40 0.00 158.40 "ДЖУЛИ ЕКСПРЕС" EООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 8 651.82 0.00 8 651.82 "РКЕМ ГРУП" ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 12 682.98 0.00 12 682.98 "РКЕМ ГРУП" ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, Прогнозна стойност: 47 585.83
  • Обособена позиция 1: ОП № 1 - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обект: "Дневен център за деца с увреждания" (ДЦДУ) - гр. Перник, кв. "Варош и Табана", ул. "Илинден" № 14, община Перник
    Изпълнител: "ЕЛ БИ ЕКСПЕРТ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 748.00
  • Обособена позиция 2: ОП № 2 - Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обект: "Център за обществена подкрепа" (ЦОП) - гр. Перник, кв. "Калкас", ул. "Захари Зограф" № 61, община Перник
    Изпълнител: Кооперация ПАНДА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 44 063.87
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейност по информация и публичност, Прогнозна стойност: 1 620.00
  • Обособена позиция 1: Дейност по информация и публичност - организиране и провеждане на пресконференции, разпространение на интернет публикации, интернет банер, подготовка и публикуване на публикации в местна/регионална преса, временна и постоянна обяснителна табела
    Изпълнител: "ДЖУЛИ ЕКСПРЕС" EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 584.00
  • Обособена позиция 2: Дейност по информация и публичност - изработване на печатни информационни и промоционални материали
    Изпълнител: "ДЖУЛИ ЕКСПРЕС" EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 360.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейности по информация и публичност, Прогнозна стойност: 1 620.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 1 Организиране и провеждане на пресконференции, разпространение на интернет публикации, интернет банер, подгоровка и публикуване на публикации в месна преса и временн и постоянна обяснителни табели
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП № 2 Изработване на печатни информационни и промоционални материали, съгласно единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на СМР в ДЦДУ , Прогнозна стойност: 72 131.68
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на СМР за обект: „Дневен център за деца с увреждания“ (ДЦДУ) - гр. Перник, кв. „Варош и Табана“, ул. „Илинден“ № 14, община Перник
    Изпълнител: "РКЕМ ГРУП" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 86 518.15
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на СМР в ДЦДУ и ЦОП, Прогнозна стойност: 114 439.25
  • Обособена позиция 1: ОП № 1 Изпълнение на СМР за обект: "Дневен център за деца с увреждания" (ДЦДУ) - гр. Перник, кв. "Варош и Табана", ул. "Илинден" № 14, община Перник
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: ОП № 2 Изпълнение на СМР за обект: "Център за обществена подкрепа", (ЦОП) - гр. Перник, кв. "Калкас", ул. "Захари Зограф" № 61
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на СМР за обект „Център за обществена подкрепа“ (ЦОП), Прогнозна стойност: 42 307.57
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на СМР за обект: Център за обществена подкрепа
    Изпълнител: "РКЕМ ГРУП" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 731.90
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Организация и управление на екипа по проекта, Прогнозна стойност: 3 272.90
  • Обособена позиция 1: Агница Цветкова Костова
    Изпълнител: Агница
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 170.11
  • Обособена позиция 2: Михаела Михайлова Спасова
    Изпълнител: Михаела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 487.80
  • Обособена позиция 3: Венцислава Георгиева Тодорова
    Изпълнител: Венцислава
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 028.42

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN