Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 535 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда изграждането на подходяща инфраструктура за предоставянето на комплекс от социални услуги за деца на територията на община Велико Търново. 
Включените в него услуги са Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства,  разширяване на Център за обществена подкрепа и  Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст, като те са определени въз основа на Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги. 
С изпълнението на дейностите (строителство, ремонт и доставка на подходящо оборудване), включени в проектното предложение, ще се допринесе за премахването на институционалната грижа за деца и осигуряване на съвременни условия за предоставяне на качествени грижи за децата и младежите, включително за децата с увреждания и с тежки увреждания. 
Проектът е в подкрепа на "Националната стратегия Визия за деинституционализация на децата в Република България" и Актуализирания план за действие за нейното изпълнение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Сформиране на екип: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените роли в екипа. Той ще бъде съставен от: - Ръководител на проекта; - Счетоводител; - Експерт "Инвеститорски контрол"; - Експерт "Обществени поръчки"; - Координатор на проекта. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход , за архива на проекта. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО графика на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5. Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателен протокол и оформяне на плащане. 13 442.62 12 226.73
Изпълнение на СМР чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор): Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). След изготвянето на инвестиционния проект, се предвижда изпълнението на СМР. Имотът представлява сграда на бивша детска ясла с четири корпуса и прилежащо дворно пространство (ПИ с идентификатор № 10447.502.41) с адрес гр. Велико Търново, ж.к. „Кольо Фичето“, ул. „Симеон Велики“ № 3 и в непосредствена близот до градски парк. За нуждите на бъдещия комплекс за социални услуги ще бъде използвана част от сградата, а именно: половината от двуетажния южен корпус, целия източен корпус и половината от едноетажния северен корпус с обща РЗП = 1 130 кв.м. Ще се използва прилежащата част от вътрешния двор за сензорна градина към Дневен център за деца с тежки множествени увреждания. Предвидено е цялостно саниране на частта от сградата, в която ще се разположи комплексът от социални услуги, с оглед намаляване на топлинните загуби от режийни разходи на обекта. Ще бъдат изградени нови преградни стени с оглед новата пространствена организация. Ще бъде изградена и необходимата звукоизолация на помещенията, където това е необходимо. Ще бъде изградена достъпна архитектурна среда за хора с увреждания. Използваните материали и мебели ще са с висока износоустойчивост и лесни за поддръжка. Те ще са удобни, практични и естетически ще създават усещане за топлина и уют. Разположението им ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност. Подовите настилки ще бъдат от материали, които лесно се почистват и дезинфекцират. Таваните и прикрепените към тях висящи конструкции и инсталации ще са изработени от материал и монтирани по начин, който не допуска натрупване на замърсяване, кондензация на пари, поява на нежелани плесени или падане на частици. Повърхностите на местата, където се работи с храни и по-специално тези, които са в контакт с храни, ще се изработят от материали, които позволяват лесно почистване (гладка повърхност, покритие от некорозивни и неабсорбиращи материали). Вътрешните и външните врати ще са обезопасени. Те нямат да имат прагове, а бравите им ще се поставят на височина, позволяваща да се ползват от потребители със затруднена мобилност. 501 414.15 587 277.18
Изпълнение на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран след проведена процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет "Осъществяване на строителен надзор". Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи изпълнителят ще изготви окончателен доклад. 16 000.00 5 760.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по изграждане на включената в проектното предложение социална инфрастурктура за предоставянето на комплекса от социални услуги, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обектите в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за трите услуги, съгласно приложените към настоящото проектно предложение Списъци на предвиденото за закупуване обзавеждане и оборудване (Приложение Б1). Предвид естеството на предвидените за предоставяне социални услуги, екипът по разработване на проектното предложение е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, съобразно функционалните изисквания за различните услуги. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Мебели, в т.ч. кухненско обзавеждане и инвентар, обзавеждане на спални помещения, общи помещения и др. - Бяла и черна техника; - Специализирано медицинско оборудване за залите за терапия; - Офис обзавеждане и оборудване; - Компютърно оборудване и др. 150 717.00 137 314.59
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на социалните услуги на територията на общината. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Велико Търново; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС, чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 4 000.00 3 252.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.