Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез дейностите заложени в настоящето проектно предложение се цели да бъде подобрен учебният процес, да бъдат въведени нови методи на обучение и да бъде подсигурена по-лесна интеграция и социализиране в обществото на бъдещото поколение. С обновяване на амортизираната и морално остарялата база на професионалното училище, предмет на настоящето проектно предложение, МОН се стреми да насърчи създаването на нови професионални специалности за град Банско, отговарящи на търсенето на пазара на труда. Съществен момент за оставане на младото население и развитието на бизнеса в региона е необходимостта от насърчаване на връзката между професионалното образование, висшето образование и реалния бизнес. С инвестиции за обновяване и модернизация на учебните кабинети, лабораториите и учебните работилници ще бъде подобрена образователната инфраструктура на Професионалната гимназия по електроника и енергетика - гр. Банско За достигане на минималното изискване – клас „С“ на енергопотребление в съществуваща сграда на ПГ по електроника и енергетика - гр. Банско е предвидена топлоизолация на стени и покрив и ще бъдат изпълнени енергоспестяващи мерки по системите за осветление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Организация, управление и публичност на проекта: Избраният подход при възлагане на дейностите по организация и управление на проекта е изпълнението им да се извършва от вътрешни за МОН експерти. В тази връзка разходите за публичност се предоставят по реда определен в чл. 55, ал. 1, т. 4 на ЗУСЕСИФ - финансиране с единна ставка. Предвид избрания подход, настоящата дейност ще бъде разделена на следните задължителни под-дейности: Под-дейност 1: Организация и управление на проекта. МОН ще създаде екип за управление на проекта по отношение на координацията, организацията, управлението на дейностите, приемане на работата на изпълнителите на инженеринг, надзор, доставки на ДМА. Екипът ще прави подготовка на документацията за техническото отчитане към УО на ОПРР, и други дейности определени във функциите на отделните членове на екипа със Заповед на Министъра на образованието и науката. В екипа за управление на проекта ще бъдат включени и директорите на двете гимназии със следните мотиви: Включването им в проекта произтича от правомощията им като директор на професионална гимназия. Съгласно чл. 258, ал. 1 от Закона за предучилищното и училищното образование директорът на държавно училище организира и контролира цялостната дейност на институцията. Той се явява и ръководител на ведомство, управляващо недвижим имот – публична държавна собственост, по смисъла на § 2 от Допълнителните разпоредби към Закона за държавната собственост. Само директорът може да представлява носителя на правото на управление върху държавния имот – обект на интервенция по проекта, при организиране на предвидените в проекта СМР, включително и единствено той може да поиска издаване на разрешение на строеж. С оглед описаните правомощия на директорите на държавни училища, при централизирано възлагане на СМР в управляваните от тези училища имоти, МОН е възприел подход за контрол на строителството, включващ подписване на актовете и протоколите за приемане на работата от директора. 2.Външните за бенефициента лица ще бъдат съсредоточени в областта на Счетоводно и финансово отчитане. Специализираните счетоводни услуги ще се изразяват в оперативна обработка на счетоводната документация; отразяване на разходите по отделни счетоводни аналитични партиди на ниво проект; изготвяне на финансови отчети във връзка с изпълнението и отчитането на проекта; изготвяне на справки и предоставяне на счетоводната документация при извършване на проверки от национални и европейски контролни органи. В бюджета ще бъдат предвидени и средства за осъществяване на командировки във връзка с мониторинг на място. Под-дейност 2: Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки; Подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнители се определя въз основа на условията и реда за възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки или услуги, нормативно регламентирани в Закона за обществени поръчки (ЗОП). Предвиждат се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители: 1.Инженеринг във връзка с„Модернизация на образователната инфраструктура в Професионалната гимназия по електроника и енергетика – гр. Банско“; 2.Оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно ЗУТ; 3.Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта. Под-дейност 3: Дейности по публичност и визуализация-Дейностите по публичност и визуализация са свързани с информирането на обществеността за изпълнението на проекта, източниците за финансиране и дейностите по проекта. Информацията и комуникацията по проекта ще бъде съгласно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 25 549.02 14 365.30
Дейност 2: Инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор) във връзка с изпълнение на проект „Обновяване и модернизация на регионалната образователна инфраструктура чрез подобряване на материално-техническата база на ПГЕЕ-гр. Банско: Професионалната гимназия, която ще бъде обект на инженеринг по настоящето проектно предложение, е разположена в град Банско. Тя е второстепенен разпоредител с бюджет към МОН 1. За постигане на цялостно обновяване на ПГЕЕ-гр. Банско се предвижда да се изпълнят следните дейноисти: - Изпълнение на мерки за енергийна ефективност; - Ремонт на покрив на учебен корпус и физкултурен салон; - Вътрешен ремонт на учебен корпус и физкултурен салон; - Изграждане на санитарни възли за хора с увреждания; - Ремонт на спортна площадка Съгласно ценовото предложение на класирания на първо място участник в процедурата, необходимите средства за инженеринг с вкл. ДДС възлизат на 2 750 400 лв. 2 750 400.00 2 250 400.00
Дейност 3: Дейности, свързани с упражняване на строителен надзор по време на строителството и оценка на съответствието, съгласно Закона за устройство на територията: Поддейност 1: ОСИП и строителен надзор по време на строителството Дейностите, които следва да изпълнява избрания изпълнител са свързани с изготвяне на оценка на съответствието (ОС), съгласно ЗУТ и са свързани с упражняване на строителен надзор по време на строителството. Избраният изпълнител ще бъде лицензирана фирма за ОС и строителен надзор - консултант, съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ. МОН ще изиска да бъде направена Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвена като комплексен доклад от лицензирана фирма консултант /независим строителен надзор/ за строежите, съгласно чл.142, ал.6 от ЗУТ и Оценка за съответствие на инвестиционния проект със съществените изисквания по чл. 169 от ЗУТ, изготвена по реда на Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Консултантът по строителството следва: - да съблюдава стриктно изпълнението на строително-монтажните работи и тяхното съответствие с проекта. В случай на констатирани несъответствия следва да информира Възложителя (МОН) и ръководителя на екипа по управление на проекта незабавно и да предприеме мерки за тяхното отстраняване с действия предоставени му от закона. - да извършва дейности по приемане на всички видове строително-монтажни работи, да изисква сертификати за произход и декларации за съответствие, отговарящи на изискванията на приложимата нормативна база. - да съставя и подписва всички видове актове и протоколи за подготовка, откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво и за приемане на завършени видове строителни и монтажни работи при изпълнението на строежите, на отделни етапи или части от тях съгласно НАРЕДБА № 3 от 31 юли 2003 г. - да уведоми всички участници в строителния процес, при съставяне на акт за установяване на всички видове строителни и монтажни работи, подлежащи на закриване, удостоверяващ, че са постигнати изискванията на проекта. Приложение № 12 се съставя от строителя, проектантите по съответната част и технически правоспособните физически лица по съответните части към лицето, упражняващо строителен надзор. - да проследи издаването на всички видове разрешителни от съответните компетентни органи, да изготви окончателен доклад и да окомплектова цялата документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Разходите за ОСИП по б.р. 7.1. са разпределени както следва: За ПГГЕ-гр. Банско - 5 520,00 лв. Разходите строителен надзор по б.р. 10.1. са разпределени както следва: За ПГГЕ-гр. Банско - 30 000 лв. Подедейност 2: Въвеждане на обектите в експлоатация След подписването на Акт 15 и изготвянето на окончателен доклад от консултанта, ще бъде подготвен комплект документи, които ще бъдат предоставени на компетентните органи за въвеждането на обектите в експлоатация и издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация и/или Разрешение за ползване в зависимост от категорията на строежа. Разходите за въвеждане на обектите в експлоатация по б.р. 11.1. са разпределени както следва: За ПГГЕ-гр. Банско - 2 500 лв. Всички разходи, определени в настоящата дейност са с включено ДДС и са изчислени на база финансов, приложен към настоящето проектно предложение. 38 020.00 14 520.00
Дейност 4: Доставка на оборудване и обзавеждане за целите на проекта: В проектното предложение се предвижда доставка на оборудване и обзавеждане за класни стаи и специализирани кабинети. Тези мерки ще доведат до модернизация на учебния процес в ПГЕЕ-гр. Банско. Предвижда се да бъдат закупени оборудване и обзавеждане както следва: 1. ПГ по електроника и енергетика – гр. Банско Компютри, лаптопи, смарт телевизори и друго оборудване и обзавеждане, описани в Приложение Б - Индикативен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане. Основните цели, които ще бъдат постигнати при закупуване им са: • Подобряване качеството на обучение на учениците от ПГЕЕ- гр. Банско чрез осъвременяване на материалната база на гимназията и създаване на модерно оборудвани кабинети; • Повишаване на мотивацията за учене сред учениците чрез превръщане на процеса на обучение в практически ориентиран, занимателен и атрактивен; • Постигане на максимална ефективност на професионалното обучение, чрез активно взаимодействие между учители и ученици; • Стимулирането на творческия потенциал на учителите, с цел постигане на положителен ефект върху мотивацията за учене сред учениците; • Предоставяне на условия за качествена професионална подготовка на учениците от ПГЕЕ- гр. Банско; • Новото оборудване ще осигурява условия за учебно-изследователска дейност на учениците, базирана на високите технологии. Разходите за оборудване и обзавеждане по б.р. 19.1. са разпределени както следва: За ПГЕЕ-гр. Банско - 94 434,64 лв За целите на проектното предложение, МОН представя Приложение Б - файл формат EXCEL, подписано с електронен подпис с индикативен остойностен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане за гимназията. 94 434.64 82 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.