Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът "Повишаване на енергийната ефективност на административни сгради на РУ – гр.Разлог и РСПБЗН - гр. Разлог” предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност ефективност в административни сгради публична държавна собственост, в които се помещават Районно управление "Полиция"– град Разлог и Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” гр. Разлог”. В проекта са включени дейности по конструктивно възстановяване/усилване на сградата, изпълнение на мерки за енергийна ефективност, предварително са извършени обследвания за енергийна ефективност и технически обследвания на сградата.
Изпълнението на проекта ще допринесе за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в малките градове – опорни центрове на полицентричната система съгласно НКПР.  Преки  бенефициенти  по проекта са 74 души, които работят там. Енергийните мерки, които ще бъдат приложени ще имат и допълнителен ефект - осигуряване  на рентабилна експлоатация на сградите на държавната администрация, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им.  
Реализацията на настоящия проект ще подкрепи община Разлог в нейната целенасочена политика към подобряване на жизнения стандарт и условията на живот на местното население. Целите на настоящия проект съответстват на целите заложени в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на град Разлог. Проектното предложение съответства на целите на Приоритетна ос 2 "Подкрепа за енергийна ефективност в опорни центрове в периферните райони" на ОПРР 2014-2020 г. и Тематична цел 4 "Подкрепа на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори" , съгласно Общия Регламент № 1303/2013г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта : Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект бенефициентът Община Разлог е сформирал екип за управление и изпълнение на дейностите по проекта. Всеки един от членовете на екипа е с доказан опит и капацитет, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно характера и обема на дейностите по проекта. Екипът за управление на проекта е съставен изцяло от служители на община Разлог и включва: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител; 3. Техничеси експерт; 4. Административен сътрудник; Издадена е Заповед № РД-15-875 от 23.08.2018г. на Кмета на Община Разлог за определяне на състава на екипа, както и техните задължения иотговорности, описани подробно в раздел "Екип" на настоящото проектно предложение. Всеки от членовете на екипа отговаря на изискванията за заемане на съответната позиция и ще изпълнява посочените му задължения в Раздел 9 Екип от настоящия формуляр. Екипът носи отговорност за изпълнение на дейностите по проекта и бюджета: ще организира подготовка и провеждането на тръжни документации и тръжни процедури по реда на ЗОП; ще осигурява съдействие на изпълнителите с предоставяне на информация, необходима за изпълнението на съответния договор; ще изготвя доклади за напредъка по проекта; ще изготвя кореспонденция с Управляващия орган и съответните институции с цел постигане резултатите по проекта; ще изготвя и подава искания за плащания; ще участва активно в публичността на проекта и неговото представяне пред широката общественост. С цел постигане на резултатите по проекта екипът ще вземе участие в обученията организирани от Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г. 13 041.81 12 633.75
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители.: Дейността по подготовка и извършване на тържни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност за обектите на интервенция по настоящото проектно предложение да бъдат подготвени необходимите тържни процедури и след това да бъдат възложен Договор за строителство, Договор за строителен надзор, Договор за авторски надзор, Договор за информация и комуникация. 0.00 0.00
СМР: Дейността е основната дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на целите на проекта, съгласно посоченото по-горе. Дейността включва извършване на строително-монтажни работи на сградите Районно управление – град Разлог и Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението” гр. Разлог в съответствие с одобрените работи проекти и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Предварително са извършени разходи за обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики, техническо обследване и технически паспорт на сградите на стойност 14 993,66 лв. 632 825.32 734 439.55
Авторски надзор: Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР изпълнителят посредством отделни правоспособни лица, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от правоспособни проектанти, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми. Изпълнителят, ще упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрените проектни документации и приложимата нормативна уредба, посредством проектантски екип с необходимата квалификация. Авторският надзор ще бъде упражняван след писмена покана от Възложителя във всички случаи, когато присъствието на проектант на обекта е наложително, относно: - Присъствие при съставяне и подписване на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случаите на установяване на точно изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя и др.; - Наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на строително-монтажните работи за спазване на предписанията на проектанта за точно изпълнение на работния проект от страна на всички участници в строителството; - Изработване и съгласуване на промени в проектната документация при необходимост по искане на Възложителя и/или по предложение на строителния надзор и др.; - Заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнение на обектите. 3 400.00 4 080.00
Строителен надзор: Дейността предвижда сключване на договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим строителен надзор по време на строително-ремонтните дейности на обектите на интервенция по проекта. Целта е да се гарантира качествено изпълнение на строително-ремонтните дейности. За всеки един от обектите на интервенция по настоящото проектно предложение е предвидено: 1. Упражняване на строителен надзор по време на строителството, съгласно чл. 166, ал. 1, т. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) на обектите. Обхватът на дейностите по осъществяване на строителен надзор по време на строителството е съгласно чл. 168, ал. 1 и 3 от ЗУТ, включително координация на строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор след приключване на СМР изготвя окончателни доклади и технически паспорти за обектите. 6 400.00 3 332.40
Въвеждане на обекта в експлоатация: Дейността е свързана с извършването на разходи за набавянето на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, разходи за комисии дължими на съответните компетентни органи за въвеждане на обектите в експлоатация. 3 000.00 0.00
Информация и комуникация: Мерките по информация и комуникация са задължителни при осъществяване на проектите и трябва да се реализират при спазване на изискванията съгласно условията на Оперативна програма “Региони в растеж 2014-2020 г.", договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация, изготвени от Управляващия орган. Дейност "Информация и комуникация" е важна и необходима, за да се гарантира максимална публичност и прозрачност на проекта. По този начин ще се създаде широка обществена подкрепа за реализацията на дейностите и гарантиране на устойчивостта на резултатите на проекта. С оглед осигуряване публичността и визуализация на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта, е предвидено в проектното предложение да се проведат: 5.1. Постоянна обяснителна табела - 2 броя (по една табела за всяка сграда, обект на интервенция). 5.2. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта. 5.3. Публично събитие - Пресконференция/конференция по повод приключването на проекта. 5.4. Платени публикации в местни/регионални/национални печатни медии - 3 броя. 5.5. Промоционални материали - 200 броя химикалки. 5.6. Промоционални материали - 200 броя флаш-памет /USB, минимум 8BG. 5.7. папки - 200 броя 5.8. Печатни информационни материали - 700 броя дипляни. 5.9. Банер - 1 брой 5.10. Плакати - 35 броя Всички дейности предвидени в Дейност "Информация и комуникация" следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” Отговорности на Община Разлог в процеса по информация и комуникация от задължителен характер: При всички мерки за информация и комуникация, предприети от Община Разлог изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на проекта, съгласно изкискванията посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” По време на осъществяването на проекта Община Разлог ще информира обществеността за получената финансова подкрепа, като включва на уеб-сайта (www.razlog.bg) подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. Първата публикация ще бъде направена в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна помощ. Публикувана информация следва да съдържа текстова и визуална информация, съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” По отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС, Община Разлог ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за това финансиране. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. При публични изяви и интервюта на представители на Община Разлог свързани с проекта, в изказванията и словата ще се подчертае ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез съответната програма. Ще бъде спомената и финансовата помощ. Предвидените дейностите по Информация и комуникация отговарят на задължителните изискванията за мерки по информация и комуникация на ЕС, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.” по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020. 6 465.00 6 243.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.