Дейност 1: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта.Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Чрез реализирането на тази дейност ще се гарантира постигането на планираните продукти и въздействия, в съответствие с изискванията на ДБФП, РБ и указанията на УО. Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП).В нейния обхват планираме да осъществим следните последователни и взаимообвързани активности за управление на проекта:1) Формиране на екип за управление на проекта – За управлението на проекта ще бъде формиран нарочен екип, състоящ се от 3-ма експерти:1 Ръководител на проекта, 1 Координатор и 1 Счетоводител. Функциите на ЕУП ще бъдат: Ръководителят ще организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на проекта и работата на ЕУП. Отговорен е за осъществяване на процедурите за външно възлагане на дейностите и последващия контрол върху изпълнението им. Извършва текущото и финално отчитане на изпълнението и индикаторите за постигане целите на проекта. Задължен е за провеждането на мерките за публичност. Координаторът ще подпомага Ръководителя и ще координира работата между ЕУП, избраните изпълнители на проектните дейности и заинтересованите страни от реализирането на проекта. Изготвя, съхранява и обработва всички справки, доклади и публикации. Съгласува разработването на тръжните документи и провеждането на тръжните процедури за избор на изпълнители на дейностите по проекта. Следи за спазване на графика за изпълнение на дейностите и правилата за нередности. Участва в изготвянето на отчетността на проекта. Счетоводителят ще осъществява цялостното финансово-счетоводно управление на проекта. Следи за целесъобразното и законосъобразно разходване на средствата, като упражнява вътрешен финансов мониторинг. Участва в процеса по верификация на представените от изпълнителите финансови отчетни документи. Изготвя междинните и заключителния финансови отчети. Предвиждаме работата на екипа да стартира с кick-оff-мeeting.2) Административна подготовка за изпълнението на проекта – Планираме създаването на необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; организиране на счетоводната отчетност; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др.3) Избор на изпълнители на дейностите по проекта – Изискването за осъществяването на тази дейност произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в НК по настоящата процедура. Изборът на изпълнители ще бъде осъществен съгласно ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение.4) Отчетност на проекта – В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвяни необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ОПРР 2014-2020 или ръководството на кандидата. Тук причисляваме и осъществяването на счетоводната отчетност на проекта. 5) Вътрешен контрол върху изпълнението на проекта - Идеята ни е чрез регулярни проверки на инвеститорския контрол и вътрешния финансов контрольор на АУ да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат рискови състояния.6) Провеждане на регулярни работни срещи на ЕУП – По време на срещите ще бъдат разпределяни оперативните задачи между членовете на екипа, определяни ролята, мястото и отговорностите на всеки един от тях. Ще бъдат обсъждани и актуализирани графика за изпълнение на дейностите, възможните рискове, които биха довели до забавяне изпълнението на проекта и набелязвани възможности за тяхното преодоляване. |
48 000.00
|
47 359.80
|
Дейност 2: Изграждане на Учебен център за практическо обучение на студентите от професионални направления Растениевъдство и Растителна защита в Аграрен университет - Пловдив: Целта на Дейност 2 е да се изгради Учебен център за практическо обучение на студентите, за да се подобри, обнови и модернизира образователната инфраструктура на професионалните направления Растениевъдство и Растителна защита, и на университета като цяло. В рамките на мярката ще бъдат осъществени следните последователни и взаимообвързани активности:1) Подготвителни работи-СМР ще започне с подготовка на терена на строежа, включваща премахване на 3 бараки, разчистване, поставяне на временна ограда, осигуряване на ток и вода, оформяне на временното строителство.2) Изграждане на Учебен център за практическо обучение: Сградата ще бъде разположена в УПИ І ВСИ, кв. №1, по плана на ВСИ - МО, ЖР Тракия, гр.Пловдив и изградена на базата на разработеният инвестиционен проект във фаза „Работен проект” по всички части. В техническата документация са планирани енергоспестяващи мерки и такива, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата. Решена е като композиция от три прости обема - два основни огледални и един по- малък, с обща застроена площ 1238 кв.м.Предвидена е да бъде на два етажа, връзката между които ще се осъществява от 2 двураменни стълби и 1 асансьор.Конструкцията на сградата ще бъде монолитна - гредова стоманобетонна, а покривната конструкция - безгредова стоманобетонна.Външните и вътрешните зидове и преградните стени ще бъдат от тухли с различни размери и дебелина.Фасадите ще бъдат решени с минерална мазилка и окачена стъклена фасада.Дограмата и покривното остъкляване ще бъде алуминиева.Покривът ще бъде плосък, топло- и хидро- изолиран.Настилките в помещенията ще бъдат от гранитогрес, а в котелното и техническото помещение за вентилация подовете ще бъдат с гладка циментова замазка, а стените с варо-циментова мазилка.Стените на санитарните и подготвителните помещения ще бъдат решени с фаянсова облицовка и антибактериален латекс, а всички останали помещения - с мазилка и латекс.Таваните ще бъдат изпълнени като растерни окачени тавани.Планирани са 3 типа ВиК инсталации: вътрешна за топла и студена вода, за дейонизирана вода и външна. Канализацията на сградата ще бъде смесена за битови и дъждовни отпадъчни води.Ще бъде изградена централна климатична система за отопление/охлаждане.Вентилирани ще бъдат всички помещения в базата.Сградата е планирана като клас на функционална пожарна опасност Ф5.1. Поради тази причина ще бъдат изградени следните видове ел. инсталации: електрозахранване и разпределителни табла, за осветление и контакти, заземителна и мълниезащитна инсталация. Захранването на сградата ще бъде от табла НН на съществуващ трафопост.За осветление са предвидени основно LED осветителни тела. Ще бъде изградена вътрешна комуникационна мрежа, свързана с мрежата на АУ. Достъпът до сградата ще се осъществява от прилежащият от север вътрешноплощадков път, а подходът към нея и достъпът до второто ниво ще осигурят безпрепятствен достъп на хора с увреждания. Новата инфраструктурата ще бъде с обществена функция и ще се ползва за нестопански дейности.3) Прилагане на мерки за енергийна ефективност - Сградата е проектирана да отговаря на клас на енергопотребление „В”. Предвидени са топлоизолации с 10 см EPS-F на външната страна на тухлените зидове, 12 см XPS по покривите и 5 см XPS под армираната настилката. По фугите на окачената фасада ще бъде положена изолация с дебелина 12 см от каменна вата с клас на реакция на огън А1. Стъклената фасада ще бъде от стъклопакет 31 мм тип 6 мм триплекс обикновено стъкло, дограмата ще бъде алуминиева и покривното остъкляване ще бъде решено със стъклопакет 34 мм тип 6 мм закалено стъкло. Предвидени са соларни панели на покрива за осигуряването на сградата с топлата вода за битови нужди.4) Благоустройство и паркоустрояване – Пространството около сградата ще бъде благоустроено чрез организиране на алейна мрежа, паркинг с 13 бр., вкл. за ЛНП, кътове за сядане, озеленяване, осветление, поливна система и отводняване. Във фоайето на I-я етаж ще бъде изградена учебна ботаническа градина. |
2 323 605.13
|
2 877 053.08
|
Дейност 3: Контрол над строителния процес и приемане на обекта: Целта на Дейност 3 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви нужната документация и безпроблемното въвеждане на обекта в експлоатация. По този начин ще бъде гарантирано изпълнението на сградата в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа, и безопасност на изпълнените инсталации. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните взаимообвързани дейности:
1) Оказване на строителен надзор: Сградата на нов Учебен център за практическо обучение попада в III-та категория, съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. Планираните СМР за изграждането й са специфични, с оглед на нейните функции и натоварвания. Всичко това, съчетано и с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ), прави необходимо провеждането на строг строителен надзор. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени:
- Откриване на строителната площадка;
- Заверка на заповедна книга;
- Съставяне на актове по време на строителството; изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) или общината по чл.177 ЗУТ;
- Подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на сградата в експлоатация;
- Съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда.
Строителният надзор ще ни осигури:
- Законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа;
- Пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания;
- Контрол по спазване на условията за безопасност на труда;
- Качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност;
- Правилно изпълнение на СМР.
2) Приемане на обекта и въвеждане в експлоатация: Строежите от трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на ДНСК, при условия и по ред, определени в Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. След завършване на сградата на учебния център и провеждането на съответните единични изпитвания на инфраструктурните съоръжения, ще бъде стартирано производството, чрез подаване на искане до ДНСК за назначаване на държавна приемателна комисия, изготвяне на констативни актове по чл.176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа и съответствието на вложените строителни материали, оглед на място и издаване на разрешение за ползване на сградата и въвеждането й в експлоатация. |
34 500.00
|
37 000.00
|
Дейност 4: Упражняване на авторски надзор: В обхвата на Дейност 4 ще бъде осъществен авторски надзор на обекта, съгласно изискванията на чл.162 от ЗУТ с цел осигуряване на успешно изпълнение на проекта и подписване на актове и протоколи от проектанта за изпълнение на етапи от строителството съгласно изискванията на Наредба № 3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба № 2/31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивите – изготвени от строителя.
Необходимостта от осъществяването на тази дейност е продиктувана от факта, че сградата на нов Учебен център за практическо обучение попада в III-та категория, съгласно Наредба №1/30.07.2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, за които обекти е задължителен авторски надзор по всички части. Същевременно успешното реализиране на Дейност 4 ще бъде гаранция и за издаване на разрешение за ползване. В тази връзка за целият период на строителството и до неговото завършване ще се осъществява координация между строител, надзорник и проектант, изразяваща се не само в проследяване и контролиране изпълнението на СМР, но и в съвместно подписване на строителната документация (протоколи, актове, заповедни книга, екзекутивна документация и т.н.), включително и при нужда промяна в работните проекти, което може да се осъществи само от проектанта на обекта.
Авторският надзор ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: - Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта;
- Консултации на строителната площадка при изпълнението на обекта;
- Участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта;
- Съдействие при избор на материали за изпълнение на строителните работи;
- Изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи при необходимост;
- Участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи.
Дейността ще бъде възложена по реда на ЗОП на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация. |
21 000.00
|
27 405.00
|
Дейност 5: Доставка на оборудване и обзавеждане на изградения Учебен център за практическо обучение на студентите от професионални направления Растениевъдство и Растителна защита: Целта на Дейност 5 е да се създадат модерни условия за практическо обучение на студентите от професионални направления Растениевъдство и Растителна защита, гарантиращи им последващо успешно реализиране на пазара на труда.Организирането на качествена образователна среда ще даде възможност за въвеждане на нови методи на обучение, които ще повишат интереса на студентите и ще увеличи атрактивността на целевите професионални направления. Постигането на съвременен и привлекателен климат за практическо обучение ще бъде възможно чрез прилагането на комплекс от мерки по доставката, монтажа и пускането в действие на необходимото обзавеждане и оборудване:1) Специализирани кабинети за практическо обучение–Ще бъдат обзаведени с необходимият брой работни маси и плотове, устойчиви на различни въздействия, столове и щори. За ефективен процес на преподаване и обучение, кабинетите ще бъдат оборудвани с учебни муфелни пещи, учебни камини с вентилация, бели дъски и интерактивни бели дъски. За по-голямо удобство и защита на личните вещи на студентите при практическа работа в кабинетите, ще бъдат обособени съблекални от метални гардероби.2) Хранилища към специализираните кабинети за практическо обучение - Ще създадат модерни условия за съхраняване на различни вещества, апарати и оборудване. За целта ще бъдат обзаведени с шкафове за съхранение на химикали с вентилация, метални шкафове за съхранение, стелажи и разносни колички.3) Подготвителни помещения към специализираните кабинети за практическо обучение – Ще бъдат снабдени с устойчиви на въздействие плотове и хладилници с фризери.4) Кабинети на преподавателите – За създаването на комфортни условия за подготовка и работа на преподавателите, предвидените за тях кабинети ще бъдат уредени с удобни бюра и столове, шкафове, етажерки, гардероби, контейнери, посетителки столове и щори. 5) Административни помещения – Ще бъдат организирани като типични подпомагащи образователния процес части, снабдени с бюра, столове, шкафове, етажерки, гардероби, контейнери, и посетителки столове, щори, компютърни конфигурации, монитори и мултифункционално устройство.6) Лекционни зали – Планираме създаването на условия, даващи възможност за прилагане на модерни методи на преподаване чрез оборудване на залите с интерактивни бели дъски, бели дъски, късофокусни проектори и компютърни конфигурации - Mini PC. За удобство на студентите ще бъдат монтирани банки (писалищен плот, седалка и облегалка), бюра за преподавателите и ролетни щори.7) Интерактивна зала за учебни презентации и семинари – Планираме да бъде оборудвана с модерна презентационна техника - екран за вграждане в тавана, ултракъсофокусен проектор, компютърна конфигурация - Mini PC. Тъй като ще бъде предназначена за различни събития, залата ще бъде обзаведена с модулна заседателна маса, работни столове, шкафове, ролетни щори и предпазна дъска за стена.8) Интерактивна зала за предприемачество и иновации в растениевъдството и агробизнеса – Ще бъде организирана с модулна заседателна маса, работни столове, бяла дъска, екран за вграждане в тавана, ултракъсофокусен проектор, компютърна конфигурация - Mini PC, ролетни щори и предпазна дъска за стена. 9) Интерактивна зала за приложение на информационните технологии в растителната защита – Ще бъде снабдена с едноместни маси с челни дъски, столове, бяла дъска, интерактивна бяла дъска, компютърна конфигурация - Mini PC и ролетни щори.10) Помещение за охрана и информация – Ще бъде обзаведено с работен стол и бюро. 11) Санитарни възли – Планираме закупуването на огледала, сешоари за ръце, сгъваеми опорни парапети и ръкохватки за хора с увреждания за тоалетна. 12) Сървърно помещение – Ще бъде уредено с работен стол, бюро, компютърна конфигурация и монитор.13) Във фоайето, около Учебната ботаническа градина ще бъдат монтирани дървени пейки. За повече подробности моля, вижте Приложение Б в част 12 на формуляра за кандидатстване. Цялото планирано за придобиване оборудване ще бъде използвано само и единствено за образователни цели. |
435 406.00
|
522 487.20
|
Дейност 6: Информация и публичност на проекта: Целта на тази дейност е да се информира широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по ОП "Региони в растеж" 2014- 2020 г., за ролята, която играе ЕС съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея. По този начин ще си гарантираме прозрачност в процеса на усвояване на ДБФП и изпълнението на проекта. С приложените мерки за публичност ще информираме и източника на европейско съфинансиране – Европейския фонд за регионално развитие. В обхвата на тази дейност планираме да изпълним активности за представяне на настоящия проект, неговата същност, цели и очаквани резултати и финансовия принос на ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Региони в растеж" 2014- 2020 г. за неговата реализацията. Тези мерки ще се прилагат съгласно правилата на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 г., Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и задълженията на бенефициентите за осигуряване на информация и публичност.
Дейностите за визуализация и публичност на проекта ще включват:
1) Провеждане на две пресконференции - Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на проекта. На нея ще бъде представен проекта, неговите цели и очаквани резултати, финансиращата програма и екипа за управление. На събитието ще присъстват представители на различни местни и регионални медии. След изпълнението на проектните дейности ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която да бъдат оповестени крайните резултати и ефекти за университета, студентите, преподавателите и обществеността като цяло.
2) Доставка и монтаж на временен билборд – Планираме да бъде поставен на видимо за обществеността място и в близост до строителната площадка. Ще дава информация за обекта на строителството и източника на финансиране.
3) Доставка и монтаж на постоянна табела – Три месеца след приключване на строителството АУ ще постави постоянна табела в близост до новоизградения учебен център за практическо обучение. Табелата ще информира обществеността за общата публична финансова подкрепа и предмета на строителните работи.
4) Организиране и провеждане на официална церемония за ефективен старт на проекта „Първа копка”- Преди стартиране на строителството, ще бъде проведен тържествен ритуал по полагане на първа копка за изграждане на Учебен център за практическо обучение на студентите от професионални направления Растениевъдство и Растителна защита в Аграрен университет – Пловдив.
5) Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на изградения Учебен център за практическо обучение на студентите от професионални направления Растениевъдство и Растителна защита в Аграрен университет – Пловдив – В края на проекта ще бъде проведена церемония по официалното откриване на новопостроения обект.
6) Публикации на официалната интернет страница на университета – За хода на изпълнение на проекта и постиганите резултати ще бъде публикувана регулярна информация на официалната интернет страница на университета www.au-plovdiv.bg.
7) Информационни стикери за брандиране на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане – Планираме да бъдат изготвени 1500 стикера, които ще съдържат информация и логата на ЕС, финансиращата програма, общото лого на програмния период, името и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ.
Всички мерки, предприети от АУ за визуализация и публичност на проекта задължително ще съдържат емблемата на ЕС, упоменаване на ЕФРР и общото лого за програмен период 2014–2020 г. Публичните събития ще бъдат анонсирани по подходящ начин и координирани с УО на ОПРР.
Дейност 6 ще бъде отчетена с подходящ доказателствен материал, като: снимки, публикации, линкове към уеб-сайтове, екземпляри от произведените стикери, присъствени списъци от публичните събития и др.
Изпълнението й ще бъде възложено на външен изпълнител, избран на базата на процедура, проведена по реда на ЗОП. |
3 000.00
|
3 600.00
|