Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът обхваща ремонт и модернизация на Художествена галерия „Жорж Папазов“ - гр. Ямбол, намираща се  на ул. ”Цар Самуил” № 2, в централната зона на град Ямбол. Близостта до историческия контекст и център предопределя активното участие на сградата в градския живот. Обектът представлява комплекс от три свързани сгради с обществена функция - художествена галерия „Жорж Папазов” гр. Ямбол, включително и на прилежащото й дворно пространство, за който комплекс се предвижда основен ремонт/ реконструкция. Общата застроена площ е 2 205 кв.м., и 618 кв.м. прилежащи площи. Сградите вслючени в интервенцията са: синагога- сградата на синагогата е недвижима културна ценност с местно значение, топла връзка композиционно свързваща бившата синагога с триетажната северна сграда на комплекса.
Запазен е съществуващият основен вход към галерията от север на бившата синагога, както и обслужващата рампа от запад. В североизточната част на имота е разположен приемен площад с място за излагане на скулптури на Художествената галерия на открито в дворното пространство.
Проектното решение запазва основните параметри на сградата. Всички намеси са съобразени с визата за проектиране и не надхвърлят определените там устройствени показатели. 
При разработването на инвестиционния проект са заложени съвременни технологични решения, инсталации и материали, за създаване на оптимални условия за обитаване и експлоатация на галерията. Предвидени са устройства за изкачване на стълби на инвалидни колички, които дават възможност за използване на сградата от хора в неравностойно положение.Спазени са изискванията на Наредба 2 от 2008 г. на МРРБ за проектиране, изпълнение, контрол и приемане на хидроизолации и хидроизолационни системи на сгради и съоръжения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Бенефициентът ще бъде изцяло и пряко отговорен за цялостното административно управление на проекта.Това е основна дейност, която продължава през цялото времетраене на проекта и чието осъществяване има за цел да осигури подходяща среда за безпроблемно изпълнение и координация на проектните дейности. Тази дейност ще осигури механизмите за изпълнение, управление, координация и контрол на проектните дейности, вътрешна оценка и мониторинг на напредъка, както и предприемане на корективни мерки при необходимост. По време на изпълнение на дейността ще бъдат спазвани изискванията на Договора за безвъзмездна финансова помощ. Отговорност за осъществяване на вътрешен мониторинг ще имат всички членове на екипа на проекта, като водеща роля в това отношение ще има ръководителят на проекта. Екипът ще докладва периодично за напредъка по проекта пред Екипа за управление на Инвестиционната програма на град Ямбол. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на дейността е 77 082,00 лева. 0.00 0.00
Изпълнение на СМР: Дейността включва изпълнение на строително-ремонтни дейности. Предвидените разходи за изпълнение на дейността се основават на изготвено обследване за енергийна ефективност на сградата и валидни сертификати за енергийни характеристики на сградата, както и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 и ал. 2 от ЗУТ в съответствие с изискванията на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. Въз основа на изготвеното обследване за енергийна ефективност и сертификати към него и други приложими документи, ще бъде възложено изготвянето на инвестиционен проект за обекта на интервенция. Изготвеният и изпълнен проект ще даде възможност за осигуряване на икономия на енергия и топлосъхранение, безопасна експлоатация, намаление на енергопотреблението. Предвижда се изпълнението на следните мерки: - всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност; - всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване; - най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление; - всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда съгласно действащата нормативна уредба, в т. ч. и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Стойността на разходите за СМР е сбор от: разходи за СМР с БФП – 3 441 820,32 лева без ДДС; и разходи за СМР с ФИ – 922 512,00 лева с ДДС. 3 441 820.32 4 167 822.69
Упражняване на строителен надзор: Строителния надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на СМР контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-ремонтни дейности съгласно предвидените в инвестиционния проект качествени, количествени и технически параметри и показатели. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на разходите за стротелен надзор е 18 000 лева с ДДС. Освен тях са предвидени разходи за въвеждане в екплоатация на стойност 3000 лева с ДДС. 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор: Дейността се изразява в упражняването на авторски надзор от проектантите на инвестиционния проект по време на изпълнение на предвидените СМР. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Предвидените разходи за дейността са 18 000 лева с ДДС. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ЗОП: Изпълнението на дейността включва разработването на необходимата документация и образци на процедури за възлагане на обществени поръчки, от екипа за организация и управление на проекта. Процедурите за избор на изпълнител ще бъдат разработени съгласно изискванията на Закона за обществени поръчки, като се предвижда разработването на следните тръжни документации: 1/ Изпълнение на СМР и въвеждане на обекта в експлоатация; 0.00 0.00
Извършване на одит на проекта: Осъществяването на независим финансов одит на проекта има за цел да гарантира, че извършените по проекта разходи са законосъобразни и съответстват на правилата за допустимост на разходите по ОПРР. Одитът дава допълнителна увереност на бенефициента и на всички контролни органи, че извършените дейности са реализирани съгласно приложимата нормативна уредба и принципите за ефективност, ефикасност и икономичност при осъществяване дейността на публичните организации. Извършването на одит на проекта е задължително съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент. Стойността на разходите за одит е 2 880 лева с ДДС. 0.00 0.00
Доставка на обзавеждане и оборудване : Доставка на обзавеждане и оборудване за нормалното протичане на дейността на ХГ"Жорж Папазов" Предвидени са: окачваща система, мобилно музейно оборудване, оборудване на фондохранилищата и обзавеждане на администрацията. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент и възлиза на 438 000 лева с ДДС. 0.00 0.00
Разходи за публичност и комуникация : Дейностите по информация и публичност се предвиждат, с цел осигуряване на широка публичност и популяризация на проекта, както и на финансовата подкрепа от ЕФРР и ОПРР, и ще бъдат изпълнени в пълно съответствие с изискванията, подробно описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Планираните мерки са изцяло съобразени с размера на финансирането на проектното предложение и с тях ще се повиши информираността на целевите групи относно възможностите предоставяни от Общността, както и ще се повиши общественото признание за ролята на ЕС за развитието на регионите. Дейността ще бъде финансирана с финансов инструмент и възлиза на 6 324 лева с ДДС. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.