Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е свързано с изграждането на социални жилища с цел осигуряване на съвременни жилища за настаняване на уязвими, малцинствени и социално слаби групи от населението и др. групи в неравностойно положение. При изграждането на този тип жилища трябва да се осигури пространствена интеграция на представителите на маргинализираните общности като цяло и да не допринася за тяхната сегрегация, изолация и изключване. Сградата, в която ще бъдат обособени соц. жилища се състои от две, долепени помежду си, но функционално разделени тела. Всяко от тях ще разполага със самостоятелен вход, общи, складови и жилищни помещения. Обемно-пространственото решение на цялата сграда предвижда изпълнението на 4 надземни и 1 подземно ниво. Покривът е плосък, топъл със съответните изолационни покрития. Общо ще бъдат обособени 28 апартамента–по седем на етаж, от които 20 дву-, 6 три- и 2 едностайни. Някои от тях са с възможност за ползване от хора с двигателни проблеми, като за целта към всяка стълбищна клетка се предвижда и асансьор. В сутерена се разполагат мазета към апартаментите и техн. помещения. В конструктивно отношение, сградата ще е монолитна, със стоманобетонова безгредова конструкция. Оградните и преградните стени ще се изпълнят съответно от тухлена зидария и газобетонни блокчета. Външно по фасадите се полага  необходимата топлоизолация, с финишно покритие минерална мазилка. В сградата е проектирана инсталация за студена и гореща вода, отоплителна и електрическа инсталация, сигнално-охранителната система, видеонаблюдение и пожароизвестителна инсталация. За всеки отделен абонат е предвиден водомерен възел, топломер и електромер. За добив на необходимото количество топлинна енергия за отопление и БГВ се използва котел на гориво-природен газ. Отделно за целогодишното подгряване на БГВ, по покрива на сградата ще бъде разположена система от слънчеви колектори. Предвидени са паркинг за автомобили и съоръжения за дейности на открито във вътрешно-дворното пространство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Възлагането на дейността ще бъде съобразено с ПМС №189 от 28.07.2016 г. Дейността предвижда сформиране на 6 членен екип подбран като функции, за да осигури администрирането и реализацията на проекта в договорения обем и срокове. Екипът ще бъде сформиран от служители на Бенефициента и включва следните позиции: ръководител, координатор, счетоводител, правен сътрудник, строителен инженер и технически сътрудник. Разпределението на отговорностите между тях гарантира доброто ръководство на проекта и постигане на заложените резултати. Екипът ще се запознае с конкретните правила за управление на проекта, документооборот, архивиране, финансова, техническа отчетност, физически мониторинг, процедури за вътрешен и външен мониторинг и контрол. Задачите ще бъдат разпределени между членовете на екипа съгласно плана за реализация на дейностите. Дейността включва регулярни срещи на членовете на екипа за оперативното разпределение на задачи по текущото изпълнение на проекта. При възникнала необходимост за вземане на своевременни решения свързани с реализацията на проекта ще се провеждат и извънредни срещи. Дейността на екипа ще гарантира поддържане на ефективна комуникация с УО на ОПРР, както и други свързани институции, подготовка на междинни и финални технически доклади и финансови отчети, мониторинг и контрол, дейности свързани с публичността на проекта, съхранение на документация. Дейността включва и провеждане на процедури по реда на ЗОП: за изпълнение на строително-монтажни работи, за упражняване на строителен и авторски надзор, за изпълнение на дейности по информация и комуникация, за изпълнение на финансов одит, за доставка на обзавеждане и оборудване. В рамките на дейността ще бъдат обявени и проведени всички процедури за избор на изпълнители по ЗОП. По отношение на вида на всяка процедура ще бъде спазено изискването за определянето й, като се вземат предвид сключените договори с еднакъв и сходен предмет на дейност. При необходимост преди обявяването на процедурите подготвените документи ще се изпращат за предварителен контрол от АОП. След провеждане на процедурите ще бъдат сключвани договори с избраните изпълнители, които подлежат на подследващ контрол от УО на ОПРР. Възнагражденията на екипа на проекта в размер до 2% от преките допустими разходи ще се финансира с БФП, а останалата част ще бъде осигурена от бюджета на Община Русе. 117 189.51 86 455.56
Изпълнение на строително-монтажни работи : Сградата в която ще бъдат обособени социалните жилища се състои от две долепени помежду си, но функционално разделени тела ситуирани в 2 съседни имота-УПИ XIII-932 с площ 574 кв.м. и УПИ XIII-932 с площ 420 кв.м.Сградата е монолитна с носеща стоманобетонна безгредова конструкция.Фундирането е решено с обща фундаментна плоча.Вертикалните носещи елементи са стоманобетонови колони и диафрагми (шайби).Покривът е плосък, топъл. Външните стени са тухлени, с дебелина 25 см.Вътрешните преградни стени се изпълняват от газобетонни блокчета с дебелина 12,5 см. м/у отделните помещения и с дебелина 25 см. м/у отделните апартаменти.Преградните стени на мокрите помещения и инсталационните шахти се изпълняват от тухлена зидария с дебелина 12 см.Подът във всички жилищни и обслужващи помещения е от гранитогрес, а в мокрите помещения е теракот.Стените и таваните са с гипсова шпакловка и латекс, като в санитарните възли на височина до 2 метра ще се изпълнят фаянсови плочки.Вътрешната дограма в апартаментите и входните врати към тях е от МДФ.Външните входни врати към сградата са от алуминиева дограма с прекъснат термомост.Всички прозорци и балконски врати в жилища и общи части са PVC профили и стъклопакет.Вратите към мази и техн. помещения в сутерена са метални със съответната степен на пожароустойчивост.По външните стени се полага съответната топлоизолация с финишно покритие от минерална мазилка.На партерно ниво се предвижда по-атрактивна в цветово отношение мазилка.Цокълът е от каменна облицовка.Покривът със съответните паро, топло и хидроизолации.В сградата е проектирана инсталация за студена и гореща вода, отоплителна и ел. инсталация, сигнално-охранителната система, видеонаблюдение, пожароизвестителна и пожарогасителна инсталация.За всеки отделен абонат е предвиден водомерен възел, топломер и електромер.Водоснабдяването на сградата ще се извърши от съществуващ уличен водопровод.Топлоснабдяването на обекта се извършва от собствена котелна централа. За добив на необходимото количество топлинна енергия за отопление и БГВ се използва котел на гориво-природен газ. За осигуряване на топлинна енергия за подгряване на вода за БГВ е проектирана слънчевата колекторна инсталация. Колекторите са разположени на покрива на сградата. Гореща вода за БГВ се подгрява в два бойлера с топлоносител от котела, или с топлоносител от слънчевата колекторна инсталация, или от вградения ел. нагревател. Проектираната отоплителна инсталация е двутръбна вертикална лъчева инсталация с принудителна циркулация и хоризонтално разпределение. Отоплителните тела са алуминиеви радиатори и лири. Тръбите свързващи отоплителните тела и разпределителните колектори се разполагат в подовата настилка на съответния етаж. Предвидена е инсталация за принудителна смукателна вентилация на санитарните помещения. Външното електро захранване е предвидено да се осъществи от близко ситуирания трафопост. Вътрешната ел. инсталация е в съответствие с нормативно изискуемите параметри, като се използват медни кабели, положени скрито под мазилка и в предпазни тръби. Осигурени са входящи тръби за слаботокови комуникации. Пожароизвестителна инсталация третира всички помещения с изключение на санитарни възли и бани. За осигуряване на завършената среда за обитание е предвидено паркоустройство и благоустройство на имотите в които се изгражда сградата. Осигурен е достъпът за хора с увреждания чрез израждането на рампи за преодоляване на денивелацията. В северната част от обекта е предвидено изграждането на детска площадка за игра. В западната част на имота е предвидено поставянето на бетонови паркинг елементи и обособяване на паркоместа за хора с увреждания. С цел изолация от съседни обекти покрай оградите е предвидена катерлива растителност и вечнозелени широколистни и иглолистни живи плетове. Предвидените СМР ще се изпълнят съгласно одобрения ИП и влязло в сила РС. СМР дейностите по проекта ще се финансират със средства от БФП. 1 666 612.94 2 026 481.51
Упражняване на строителен надзор: Дейността включва упражняване на строителен надзор по време на осъществяваното строителство от консултантски екип, избран в дейност 1. Упражняването на строителния надзор ще бъде в обем и обхват съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, като се изпълнят най-малко следните дейности: организира и контролира законосъобразно започване на строителството на обекта; организира съставянето и подписването на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003) в процеса на изпълнение на строително-монтажните дейности; упражнява контрол по изпълнение на строежа съобразно одобрените проекти, приетите оферти и графици и изискванията по чл.169, ал.1 и 2 от ЗУТ; осигурява спазването на условията за безопасност на труда съобразно ЗБУТ и Наредба №2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнение на строително монтажните работи (ДВ, бр. 37 от 2004 ); не допуска увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; контролира опазването на околната среда по време на изпълнение на СМР в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; контролира съответствието на влаганите материали и продукти съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 г., изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.); контролира качеството на извършваните СМР и предотвратява с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност; изисква от строителя всички декларации за съответствие и сертификати за качеството на влаганите при изпълнение на СМР материали; организира и осигурява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на СМР, когато е необходимо да дадат проектантско решение по възникнал проблем или за приемане на изпълненото; дава инструкции за точно и качествено изпълнение на СМР и да дава решения по технически въпроси, които не водят до промени на техническите проекти, като вписва съответните заповеди в заповедната книга; обсъжда с участниците в строителството възникнали проблеми в процеса на изпълнението на СМР и решаването им; информира Възложителя и ДНСК за всяко нарушение на строителните нормативни разпоредби в тридневен срок след констатирането им; изисква изготвянето на екзекутивна и друга техническа документация по изпълнение на строително-монтажните дейности от Изпълнителя и Проектанта ако е необходимо; подписва съвместно с проектантите и изпълнителите на СМР изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгл. чл. 175 от ЗУТ; подготвя и внася окончателен доклад за осъществения строителен надзор до Възложителя, придружен с всички документи необходими за въвеждане на обекта в експлоатация; изготвя и предава на Възложителя технически паспорт за строежа съгл. чл.176 от ЗУТ; събира от изпълнителите на СМР всички паспорти и гаранционни карти на монтираните уреди и устройства и ги предава на възложителя след приключване на строителството; организира въвеждането на обекта в експлоатация, спазвайки нормативните изисквания на ЗУТ и поднормативната му база. Дейността включва и упражняване на инвеститорски контрол по изпълнението на СМР на обекта, като изпълнителят контролира чрез необходимите проверки, измервания и изчисления реално извършените видове и количества СМР на строежа, които на съответния етап от изпълнение на проекта се удостоверяват от строителя с акт за установяване завършването и заплащането на натурални видове СМР. След извършените проверки на място и установено съответствие изпълнителят подписва акта. Дейността приключва с въвеждането на обекта в експлоатация. Разходите за строителния надзор ще се финансират със средства на БФП. 12 000.00 9 480.00
Упражняване на авторски надзор: Обхватът на дейността е осъществяването на авторски надзор по време на изпълнение на СМР, съгласно изискванията на ЗУТ; подписване на актове и протоколите съгласно изискванията на Наредба №3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и Наредба №2/2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти и съгласуване на екзекутивната документация, изготвени от строителя. Упражняването на авторски надзор ще гарантира изпълнението на СМР при стриктно спазване на одобрените инвестиционни проекти. Разходите за авторския надзор ще се финансират със средства от БФП. 18 000.00 18 000.00
Изпълнение на независим финансов одит на проекта: Дейността се извършва от избрания в дейност 1 квалифициран одитор физическо или юридическо лице, или фирма за одит. Одиторът извършва проверка по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС, като за целта изготвя доклад за фактически констатации. Разходите за финансовия одит ще се финансират със средства от БФП. 2 000.00 786.00
Дейности за информация и публичност : Изпълнението на дейността е в пълно съответствие с изискванията на УО на ОПРР 20142020 г. Целта на дейността е да увеличи прозрачността и да повиши обществената информираност за помощта и безвъзмездното финансиране, което се предоставя чрез ОПРР 2014-2020 г. Основната цел на тази дейност е популяризиране на дейностите по проекта при стриктно спазване на Единен наръчник за информация и комуникация по ОПРР. Предвижда се провеждането на две пресконференции в началото и в края на проекта, с участието на представители на местни медии. Първата ще има за цел представяне пред местните журналисти на проекта, конкретните дейности и очаквани резултати, а втората - отчитане на резултатите от проекта. В хода на проекта ще се осъществява и текущото информиране по време на регулярните брифинги на кмета на Община Русе, както и чрез сайта на общината. Ще бъде организирано официално събитие по повод стартиране на строителните работи. По време на изпълнение на СМР на обекта, ще бъдат изработени, доставени и монтирани следните визуализационни материали: • 1 бр. билборд, изработен в съответствие с изискванията за обхват и съдържание на билбордовете и техните задължителни елементи. Съгласно цитираните изисквания задължение на бенефициента е да постави един билборд за обект. • 1 бр. постоянна табела. Тя ще бъде поставена на новопостроената жилищна сграда. Постоянната табела ще бъде изработена в съответствие с изискванията за обхват и съдържание, определени в Единен наръчник за информация и комуникация по ОПРР и ще съдържа задължителните елементи, които да указват, че обектът е изпълнен по ОПРР и приноса на ЕФРР. Разходите за информация и публичност ще се финансират със средства от БФП. 3 000.00 570.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: Ще бъде доставено оборудване и обзавеждане за всеки един апартамент съгласно техническа спецификация. Предвижда се необходимия минимум от бяла техника, кухненски шкафове, легла, гардероби и др. осигуряващи условия за живот на потребителите. Разходите за оборудването и обзавеждането по дейностите на проекта ще се финансират със средства от Община Русе. 74 125.00 78 943.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.