Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е свързан с осигуряване на специализирани юридически услуги за Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г. Проектът включва осъществяване на 1.Подкрепа на Управляващия орган на ОПРР при администриране на сигнали за нередности чрез изготвяне на доклади за обработка на сигнали и свързаните с това проекти на писма до съответния бенефициент; 2.Подкрепа на Управляващия орган на ОПРР чрез специализирана юридическа помощ, извършвана с предоставяне на писмени правни консултации, анализи и становища, свързани с националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 и Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.1 Техническа подкрепа, консултации, изследвания, анализи, проучвания и др., необходими за правилното управление, изпълнение, наблюдение, оценка, контрол и функционирането на ОПРР 2014-2020 г.: Към настоящия момент, считано от влизане в сила на Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (Обн. ДВ. бр.101 от 22 декември 2015г.), срещу индивидуални административни актове на РУО на ОПРР са заведени над 750 съдебни оспорвания, пред различни съдебни инстанции. Предвид етапа на изпълнение на Оперативната програма и следващия увеличен интензитет на предварителен контрол, съответно установяване на финансови корекции, обективно се очаква да бъде още увеличен броят на жалбите срещу актовете на УО, съответно броят на инициираните съдебни процеси. От 15.05.2020 г. влиза в сила и изменение на НАРЕДБА № 1 ОТ 9 юли 2004 г. за минималните размери на адвокатските възнаграждения, с което е увеличен и минималния размер на адвокатските възнаграждения при защита по административни дела. От друга страна поради увеличения брой жалби срещу актове по ЗУСЕСИФ, издадени от РУО на ОПРР 2014-2020 г. се налага и увеличаване на броя на външните изпълнители, осъществяващи процесуално представителство за осигуряване на качествена защита интересите на УО и МРРБ. Изложените обстоятелства представляват предпоставка за ангажираност на допълнителен финансов ресурс за осигуряване на професионална защита на интересите на Управляващия орган и постигане на целите на Оперативната програма за целия програмен период. Възлагането на допълнителен брой дела, по които следва да се защити значителен за УО финансов интерес, на авторитетни и доказали се в своята област професионалисти, ще гарантира навременната и качествена процесуална защита и ще намали риска от приключване на делата с големи финансови разноски и щети за МРРБ. С оглед изложеното се установява необходимост от допълнителен финансов ресурс в размер на 2 700 000 лв., с ДДС и се разпределя по бюджетен ред 1.1 за 2020, 2021, 2022 и 2023 година /'Планирани стойности година n+3 - 2019 г./ и с тази стойност се увеличава договорената стойност. Разпределен по години финансовият ресурс е както следва: 2020 – 801 289, 84 лв. без ДДС; 2021 - 951 289, 84 лв. без ДДС; 2022 - 951 289, 84 лв. без ДДС и 2023 – 53 001, 63 лв. без ДДС. 0.00 4 028 436.05
1.4 Мониторинг на изпълнението на проектите от бенефициентите - проверки на място и свързаните с тях отчети, вътрешни системи за контрол, съблюдаване спазването на процедурите за възлагане на обществени поръчки,и др.: В поддейност 1.4 се включва администриране на сигнали за нередности за допуснати нарушения при обявяване и провеждане на процедури за избор на изпълнител и при изпълнение на договор за обществени поръчки или други дейности в изпълнение на проекта с изготвяне на доклади за обработените сигнали за нередности и проекти на писма до съответните бенефициенти. В поддейност 1.4. се включва: изготвени становища/доклади за осъществен контрол за законосъобразност преди верификация на разходи върху процедури по реда на ЗОП изпълнение на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г.” и Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г. на проведени процедури от бенефициенти. 440 093.23 377 283.60
4.1. Разходи за одит на бюджетната линия : Поддейност разходи за одит включва проверка на всички извършени разходи по бюджетната линия. Одитът ще се осъществява към всяко междинно плащане и към окончателното плащане на бюджетната линия от квалифициран одитор. 0.00 0.00
4.2.Разходи за организация и управление на бюджетната линия: Поддейност разходи за управление и организация е обоснована от необходимостта в екипа за организация и управление на бюджетната линия да се включи експерт-счетоводител. Неговите основни функции и задължения са: изготвяне на платежни нареждания в интернет банкиране и финализиране в БНБ; осчетоводяване на платежните нареждания, контрол на Уведомление за верифицирани разходи , Лимити; Изготвяне на касови отчети за извършени разходи и др. 49 559.61 47 326.28

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.