Подбор и назначаване на мултидисциплинарен екип от специалисти и експерти за изпълнение на проектните дейности с акцент - разработване и изпълнение на индивидуални програми за подкрепа на личностното развитие и социалното включване на лицата от целевата група. Сключване на трудови и граждански договори.: Целта на дейността е да се сформира мултидисциплинарен екип за разработване и изпълнение на програми за индивидуална и групова работа с лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения – целева група, във връзка с тяхното личностно развитие и социално включване. Ще се работи по посока за подобряване на психо-социалното функциониране, преодоляване на редица социални дисфункции; превенция на по-нататъшно отпадане на умения за справяне , придобиване на нови; осигуряване на подкрепена заетост и право на избор. Мултидисциплинарният екип ще извършва както дейности на терен в резидентната услуга, така и мобилна работа за приобщаване към изпълнението на проекта на заинтересовани страни, потенциални работодатели, институции, свързани със социалната закрила и социалните услуги; набиране и обучение на доброволци, въвеждане на съвременни Арт-терапевтични методи и предоставяне на социални услуги, извън номенклатурата на предлаганите в общността и съответната резидентна услуга. В екипа ще бъдат включени специалисти и експерти, които имат различни профили на компетентността си - социално, здравно, педагогическо, икономическо и друго необходимо образование, за да се гарантира интегрирания подход при оказване на помощ и подкрепа, за пълноценно личностно развитие и социално включване, за качествено изпълнение на индивидуалните развиващи програми.
Подборът и назначаването на мултидисциплинарния екип преминава през няколко етапа:
1. Сформиране на комисия по подбора с участие на представители на резидентните услуги, експерт от сдружението кандидат, ДБТ, екипа за управление на проекта.
2. Обяви на свободните работни места на сайта на Кандидата и Партньора
3. Прием на документи - електронно на електронния адрес на сдружението - кандидат- подписани и сканирани ( заявление по образец, автобиография, копие от диплом, доказателства за професионален опит)
4. Анализ на документите и изготвяне на списък за допуснатите до събеседване кандидати. Уведомяване.
5. Провеждане на събеседване с одобрените кандидати - определят се места за събеседване, съгласно заповед на Управителя на сдружението- кандидат. В комисията за съответното населено място участват представители на местната и държавна власт от общината. Всеки член на комисията попълва формуляр по зададени критерии и точки, изготвен от екипа за управление на проекта.
6. Свот анализ на получените резултати по документи и от събеседване.
7. Класиране на кандидатите.
8. Определяне на утвърдените специалисти. Уведомяване.
9. Сключване на трудови договори по КТ и на граждански, съгласно ЗЗД . Изготвяне и връчване на длъжностни характеристики при трудово-правни отношения и технически задания за назначените на граждански договор. Възнагражденията, които ще бъдат отразени в договорите са съобразени с насоките за кандидатстване. Предвидени са възнаграждения на час и дължими осигурителни вноски.
Мултидисциплинарният екип включва специалисти на трудов договор и експерти с висока квалификация за извършване на определена работа и постигане на планираните резултати.
За изготвяне на индивидуалните развиващи програми работят: Ръководител/мениджър екип, социален работник, психолог, двамата актьори-Арт-терапевти; експерт мотивационна подкрепа. За изпълнение на индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване, както и за въвеждане на нови съвременни Арт-терапевтични методи и мотивация за личностно развитие и самостоятелно справяне, работи мултидисциплинарният екип, с изключение на психолога. Дейността на мултидисциплинарния екип се подпомага от техническия организатор на обученията, групи по интереси и мероприятия, заедно с доброволците, чиято група е сформирана по време на 2-ра дейност и които са стимулирани и обучени да полагат доброволчески труд. Експертът социален мениджмънт работи пряко с целевата група и провежда супервизии -индивидуални и групови на мултидисциплинарния екип.
|
0.00
|
33 315.65
|
Изграждане на партньорска мрежа със заинтересовани страни. Привличане на съмишленици за реализиране на целите на проекта. Насърчаване на доброволчеството. : Дейността е основополагаща за целия проект и индиректно свързана с дейности за информация и комуникация, които съгласно насоките не са описвани в проектното предложение. Акцентът на дейността, като неин първи етап, е организирането на кръгла маса в гр. Бобов дол, чиято цел е привличане на съмишленици и работодатели, обучителни и обществени организации, създаване на партньорска мрежа от асоциирани партньори за постигане на трайни промени в живота и светоусещането на участниците от целевата група. По време на кръглата маса ще се разяснява необходимостта от привличане на знаещи и можещи професионалисти, които да изпълнят качествено дейностите по проекта и които са мотивирани да работят в екип по посока постигане на максимални резултати за социално включване и личностно развитие на хората с психични разстройства и интелектуална недостатъчност, които получават резидентна грижа в общините Симитли и Бобов дол. Дейността цели да се променят негативните обществени нагласи и съпротивата на работодателите да осигуряват подкрепена заетост на хората с увреждания. Ще се търсят съмишленици за възможности за подобряване живота на хората от целевата група и преодоляване на стигмата, която допълнително поставя хората с психични разстройства и интелектуална недостатъчност в социална изолация. Важна цел на събитието е да се активират и мотивират за участие в проекта доброволци, които заедно с екипа по проекта да осъществят неговата крайна цел- личностно развитие и социално включване на лицата от целевата група. Част от изпълнението на специфичната цел на проекта- стимулиране на доброволческия труд- е представянето на кратка презентация, подготвена от "Експерт Връзки с обществеността" за същността на доброволческия труд, обучението на доброволци и какво от положения доброволен труд ще помогне на студентите професионално да се подготвят и придобият стартов опит по специалността си. За участие в кръглата маса се канят представители на браншови организации на работодатели, хора на творчеството и изкуствата, представители на АЗ, АСП - търси се тяхното активно съдействие. По време на кръглата маса се представят и възможностите за професионална реализация на млади специалисти, които са мотивирани да въвеждат иновативни междусекторни, мултидисциплинарни услуги, нови Арт – терапевтични методи и подкрепа за целевата група.
2.етап на дейността - Организиране на 2 застъпнически кампании с цел набиране на доброволци от средите на студентската общност ЮЗУ специалности: Социални дейности, Психология, Социална педагогика
3. етап от дейността обхваща продължаващи дейности до края на проекта и след това по отношение на комплексна работа с работодатели, обучителни и културни институции, привличането им като партньори в процеса на промени в живота и личностно развитие на целевата група, съдействие за реализиране на създадените по проекта индивидуални програми за личностно развитие и социално включване, най-вече в областта на образованието и заетостта.
4 етап на дейността - продължаващ и в следпроектно време, свързан е с непрекъснат процес на организация на нови застъпнически кампании за стимулиране на доброволчеството и опити за преодоляване на негативните нагласи на общността към хората с увреждания, в частност тези с психични заболявания и интелектуални затруднения, което е сложна задача, свързана с миналото и изгражданата години наред народопсихология на отричане правата на хората, скрити в социални домове, далеко от погледа на всички.
5-ти етап Провеждане на въвеждащо и надграждащо обучение на доброволците.
6-ти етап Организиране на срещи с работодатели на принципа на "Отворени врати". Индивидуална работа с работодатели за мотивирането им да осигуряват подкрепена заетост - защитени, преходни и обичайни работни места за настанените в резидентни услуги. |
0.00
|
1 258.76
|
Изготвяне на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване. 1.Идентифициране на нуждите и проблемите на отделната личност 2. Обследване на дефицитите и наличните ресурси за положителна промяна и самостоятелно справяне 3. Обследване и определяне на компонентите на индивидуалната програма.4. Практическо разработване на програмата.4. Съгласуване.: Дейността има за основна цел чрез директно наблюдение, анкетиране чрез свободно водено или фокализирано интервю, обследване, обстоен анализ и изграждане на хипотези да се определят компонентите, задачите и дейностите, които да се отразят в индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване на потребителите на резидентни услуги – целева група. Предвидена е възможност при отпадане на потребител по различни причини да се включва нов и изготвят допълнително индивидуални програми. Етапите на дейността са отразени в нейното наименование. Поставя се основата на планирането на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на личностното към управление на собствения живот, положителна насока на развитие на личността и професионалното й развитие, разкриването на нови възможности за социално включване чрез участие в групи по интереси и осмислено ежедневие с добър мениджмънт на свободното време. Дейността започва с подготвителен етап за изследване на индивидуалните потребности, характеристики и възможности на личността. За практическото изготвяне на програмите се наблюдават, изследват и анализират детайлно: 1. Здравен статус и връзката му с възможностите на отделния човек за участие в различните дейности и инициативи по проекта; степен на работоспособност и възможност за социално включване, зависещи от увреждането и психо-емоционалния статус 2. Базови професионални и трудови умения. Определяне на възможностите за упражняване на труд - вид трудова заетост в обичайна или защитена / интегрирана среда. 3. Общо физическо, психическо и личностно развитие. Дефицити. Нужда от терапевтични дейности, мотивационна подкрепа, социален мениджмънт, компенсиращи трудностите в развитието. 4. Психични процеси, в частност когнитивни. Съдействие за психологическа рехабилитация чрез прилагане на иновативни съвременни Арт - терапии. 5. Цялостен психо-емоционален статус и равнище на психичното равновесие, наблюдение и анализ на поведението на личността в различни житейски ситуации и пространства. Наличие на двигателно безпокойство, апатия или агресия. Възможности за отстояване на стрес и фрустрация в нейните форми- агресия, регресия или ресигнация. 6. Комуникативни умения на всички равнища. Възможности за компенсиране на дефицити в речевото развитие и комуникацията чрез прилагане на нетрадиционни мерки и методи, свързани с изкуствата. 7. Интереси, възможности, желания. Личностни ресурси, силни и слаби страни, опорни точки. Участие в групите по интереси, свързани с въвеждането на нови съвременни Арт-терапии 8. Степен на социална изолация. Възможности за вграждане в трудов колектив, общност, група на равните, приятелски и роднински кръг. 9. Нужда от обучения - мотивационни, за самостоятелно справяне и стремеж към пълноценен живот; социален мениджмънт- преодоляване на социалните дисфункции и на отпаднали умения за справяне с житейски ситуации.
В обобщен вид при практическото им изготвяне програмите съдържат: * цел – краткосрочна и дългосрочна, *дефицити за корекция чрез междусекторна и мултидисциплинарна подкрепа; *Опорни точки ; * Проява на социални дисфункции и степен на отпадане на редица умения за справяне с житейски ситуации;* Терапевтични дейности за компенсиране трудностите на развитието; *Обучения за самостоятелно справяне и мотивационна подкрепа; * Развитие на таланти и участие в Арт- терапевтични дейности, свързани със сценично изкуство; * Възможности за включване в подкрепена заетост ; * Необходими мерки по отношение на социалното включване, най - вече в областта на образованието, заетостта и промени в светогледа - осигуряване право на избор . |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на нови иновативни междусекторни услуги, незалегнали в номенклатурата на предлаганите от екипите на резидентните услуги и социалните услуги в общността. Въвеждане на нови терапевтични дейности и методи за компенсиране на трудностите, породени от увреждането, за изграждане на умения за самостоятелно справяне, социално включване и личностно развитие.: Дейността има за цел да осигури ефективно и качествено изпълнение на индивидуалните програми за развитие на личността, социално включване и възможностите за положителна промяна в живота на лицата от целевата група. По нея не се предоставят услуги, които са залегнали в номенклатурата на резидентната грижа и предлаганите от социалните услуги в общността. Акцентът на дейността е поставен върху въвеждането на нови мерки и методи, извън познатите и традиционни такива. На практика всички обучителни сесии и рехабилитационни дейности се комбинират и се провеждат по време и / или в комбинация с въведени съвременни Арт – терапии. Въвеждат се:
• Музикотерапия - по време на сесиите за мотивационна подкрепа и социален мениджмънт- въздействие чрез силата и красотата на музиката. Приложима за всички потребители от целевата група.
• Танцтерапия - използва движението на тялото и неговото отражение върху физическото и психическо състояние- по време на всички сесии.
• Бибилиотерапия - чрез четене на литературни/исторически произведения. Избират се кратки литературни или исторически произведения , които са подбрани според личностната характеристика на отделния потребител или общото за групата при индивидуални и групови сесии по социален мениджмънт и мотивационна подкрепа. Мотивационните обучения се провеждат с цел постигане на желание за самостоятелен живот и мотивация за промени в него и се свързват с живота на герои от литературата и историята; постига се развитие на комуникативността, себепредставянето и себеутвърждаването; целта е да се събуди желание за подражание на героите и за промени в светоусещането.
• Театро и драмтерапия - разиграването на даден сюжет, като начин на лечение за хората с психични разстройства.
• Ритмотерапия - вид активна музикотерапия и кинезитерапия, която използва въздействието на ритъма и музиката върху двигателните способности на човека- за всички потребители като самостоятелна дейност.
• Хореотерапия - лечение чрез танц, включващо активна работа върху тялото чрез танца и движението под музикален съпровод – между сесиите на всички дейности за активна почивка
• Терапия с приказки - въздействие посредством приказки, притчи, басни, скоропоговорки – приложима при лицата с интелектуални затруднения като опит за компенсиране на част от увреждането и положително въздействие върху емоциите.
• Куклотерапия с речеви изяви и комбинирана терапия чрез танци и музика с езика на тялото - достигане на емоционална устойчивост и саморегулация на личността; постигане на социално взаимодействие, развитие на комуникативните умения, на грубата и фина моторика. Усъвършенства се езика - речта и езика на тялото, подпомага се формирането на художествен начин на мислене, развитие на паметта, наблюдателността; изграждат се навици за елементарно обобщение. Постига се общуване в група посредством езика на изкуството.; приложима за лицата с психични разстройства в комбинация със сесии по социален мениджмънт..
• Фототерапия - чрез използване на цифровата и дигитална фотография, като начин на изразяване на чувства, мисли и емоции. – самостоятелни сесии и занятия на открито и по време на организирани опознавателни екскурзии и провеждане на практически обучения за опазване на околната среда и самостоятелно справяне в екстремни ситуации. Комбиниране със сесиите по социален мениджмънт. Участват всички потребители по проекта.
• Цветотерапия - въздействието на цветовете и влиянието им върху психо-емоционалното състояние на индивида – във всички дейности, сесии и занимания
Въвеждането на нови терапевтични дейности е свързано преди всичко с прилагане на мерки за социално включване най-вече в областта на подкрепената заетост. Тази част от дейността неразривно се свързва с дейност 2 от проектното предложение и се изразява във форми за подкрепа за създаване на трудови навици и социални умения с участието на изградени подкрепящи мрежи от всички заинтересовани страни. |
0.00
|
59 309.36
|