Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повишаване на енергийната ефективност на общинска сграда на културната инфраструктура Народно Читалище „Иван Вазов 1872", гр. Берковица чрез осъществяване на енергоспестяващи мерки. Дейностите по проекта ще спомогнат за пренасочване на публичния финансов ресурс от поддръжката на материалната база и разходи за отопление към реализацията на богата и разнообразна културна програма. НЧ „Иван Вазов 1872" е духовно средище не само за община Берковица, но е и сред цялата област, като показателен пример за неговата роля в развитието на културни услуги е емблематичната „Берковска духова музика“. Читалището е най-голямата културна институция в Берковица, която подготвя и реализира културната политика и дейност в града и в цялата общината. То обединява любители и професионалисти от всички видове изкуства. Читалищните състави участват във всички празници и събития в общината. 
Сградата на читалището не е ремонтирана през годините и няма внедрени мерки за енергийна ефективност. Общото конструктивно състояние на сградата е добро. През годините са правени дребни ремонти, без да се засяга носещата конструкция. С настоящето проектно предложение се предвижда внедряването на следните ЕСМ:
B1: Топлинно изолиране на 1363 м2 външни стени B2: Подмяна на 212 м2 външна дограма с двоен PVC стъклопакет
В3: Топлинно изолиране на 1385 м2 студен покрив
С1: Подмяна горивна база и монтаж на 2 бр. котли на пелети и реконстронструкция на отоплителна инсталация
C2: Монтаж на соларна система за БГВ
Е1: Подмяна и реконструкция на  осветителна инсталация

Съгласно ОПРР 2014-2020 и Насоките за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-2.001, проектът е насочен към изпълнение на тематична цел 4 "Подпомагане на преминаването към нисковъглеродна икономика във всички сектори" съгласно Общия Регламент № 1303/2013.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни дейности) по внедряване на мерки за повишаване на енергийната ефективност и съпътстващи строителни и монтажни работи в сградата на НЧ „Иван Вазов 1872", гр. Берковица: Дейността е комбинация от два типа допустими съгласно Насоките за кандидатстване дейности, а именно изпълнение на строителни и монтажни дейности и проектантски услуги по изготвяне на инвестиционен проект във фаза „работна“ и упражняване на авторски надзор. Въз основа на извършените техническо и енергийно обследвания е изготвена индикативна количествено – стойностна сметка, която е разделена в пет типа дейности съобразно целта на ремонтните дейности и категориите допустими разходи описани в Насоките: 1. Изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата на НЧ „Иван Вазов 1872", гр. Берковица в обследването за енергийна ефективност; 2. Дейности по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване; 3. Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и възстановяване на първоначалното състояние, нарушено в резултат на обновяването; 4. СМР на общинска публична сграда на културната инфраструктура, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата(покрив, стени, стълбищни клетки и площадки, коридори, асансьори и др.) и които са предписани като задължителни мерки в Техническия паспорт; 5. Подобряване достъпа за лица с увреждания, съгласно препоръките в Техническия паспорт; В приложен файл "Индикативен бюджет" са описани детайлно всички строителни и монтажни дейности обособени в горепосочените пет типа допустими дейности като за всяка група СМР е посочено основанието за изпълнението им. Основни дейности са предвидените енергоспестяващи мерки по проекта, както и съпътстващите строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност, въвеждане на обекта в експлоатация и подобряване на достъпа за лица с увреждания до читалището. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на следните строителни работи: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които |са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни техническите обследвания; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания (до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнени^ и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. - изпълнение на част от предписаните като препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“). 1 132 525.00 1 355 917.78
Изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ : Изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ 7 580.00 8 960.00
Извършване на финансов одит на проекта : Дейността по управлението на проект е задължителна дейност съгласно Насоките за кандидатстване, тъй като проектното предложение е с бюджет над 200 000 лв. и проверки под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит) се извършват задължително. Одитът ще бъде възложен на външни за бенефициента лица и цената на извършваната услуга попада в стойностните граници, посочени в ЗОП, поради което за бенефициента възниква задължение за спазване съответните разпоредби на ЗОП и ще бъде сключен договор съгласно член 18, ал.1, т.13 от ЗОП. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще да се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 2 400.00 2 880.00
Дейности за информация и комуникация по проекта : Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвижда пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Планира се официална церемония за откриване на обекта „Първа копка“ в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. Подготовката и организацията на церемонията по стартиране на строителството ще бъде извършена съгласно насоките в наръчника за публични събития. Церемонията ще бъде предварително анонсирана по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване и/или публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медия. Предварителна информация за събитието ще да се публикува и на интернет-страницата на бенефициента. Предварителната информация за публичното събитие ще бъде изпратена на УО на ОПРР и на най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. Ще бъдат изготвени един временен билборд по време на строителството и една постоянна информационна табела/билборд след завършване на проекта. 6 402.00 6 402.00
Дейности по организация и управление на проекта : С оглед ефективно и качествено изпълнение на дейностите по настоящия проект в съответствие с българското законодателство и изискванията по схемата, Община Берковица предвижда назначаването екип за управление на проекта, който ще упражнява непрекъснат мониторинг и контрол върху цялостното изпълнение на проекта. За членове на екипа ще бъдат подбрани експерти необходимия опит, квалификации и личностни умения, съобразно спецификата на проекта които да формират работещ екип, отговорен за цялостното изпълнение на проекта. 23 000.00 18 410.96
Въвеждане на обекта в експлоатация : Съгласно Закона за устройство на територията и член 6, ал. 3 от Наредба № 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи, обектът се явява строеж трета категория, буква „в” и следва за него задължително да бъде съставен акт образец 16. След фактическото завършване на строежа се изготвя екзекутивна документация, отразяваща несъществените отклонения от съгласуваните проекти от изпълнителя в случай, че такива промени са извършени в хода на изпълнение на строителството. Екзекутивната документация съдържа пълен комплект чертежи за действително извършените строителни и монтажни работи и се заверява от възложителя, водещия проектант, строителя, лицето, упражнило авторски надзор, от физическото лице, упражняващо технически контрол за част "Конструктивна", и от лицето, извършило строителния надзор. Предаването се удостоверява с печат на администрацията на община Берковица, положен върху всички графични и текстови материали. Екзекутивната документация е неразделна част от издадените строителни книжа.Когато строежът е изпълнен в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, не се предава екзекутивна документация.Цялата екзекутивна документация се представя за безсрочно съхраняване на органа, издал разрешението за строеж, а в необходимия обем - и на Агенцията по геодезия, картография и кадастър. След завършване на строежа възложителят, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, ще съставят констативен акт, с който да удостоверят, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя.След завършване на основното обновяване и ремонт на сградата лицето упражняващо строителен надзор ще актуализира технически паспорт на строежа. Строежът е от трета категория и се въвежда в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. За съставяне на акт протокол образец 16 се свиква държавна приемателна комисия. Началникът на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) или упълномощено от него лице издава разрешение за ползване на строежите въз основа на: окончателен доклад, съставен от лицето, упражняващо строителен надзор, за строежите от първа, втора и трета категория и протокол обр. 16 за установяване годността за ползване на строежа, съставен от Държавна Процедура по провеждане на ДПК Началникът на ДНСК или упълномощено от него лице назначава или отказва назначаване на ДПК в срок 7 работни дни от постъпване на искането. Назначаването на ДПК, става посредством заповед на Началника на ДНСК или упълномощено от него лице, в която са определени председателят и поименния състав на членовете й, тяхната месторабота, длъжност, датата, часът и мястото на нейното свикване, както и срокът за приключването й, който не може да бъде по-дълъг от 10 работни дни. В състава на комисията се включват, възложителят или упълномощено от него лице, лицето, упражняващо строителен надзор, представители на ДНСК, както и на специализираните контролни органи. На първото заседание на ДПК, председателят запознава членовете на ДПК с техните права и задължения. 1 000.00 97.97
Провеждане на обществени поръчки: С оглед постигане на цялостна завършеност на проекта се планира отделна дейност „Провеждане на обществени поръчки“ , което ще осигури законосъобразността на разходването на безвъзмездната помощ при съблюдаване на принципите на публичност, прозрачност и свободна и лоялна конкуренция. В рамките на проекта се предвижда едно публично състезания за дейностите по инженеринг и преки договаряне за всички останали разходи, които са услуги попадащи в стойностните прагове под 30 000 лева без ДДС. Планираме в случай, че УО на ОПРР одобри второто проектно предложение на община Берковица по схемата касаещо повишаване на енергийната ефективност в жилищния сектор сходните услуги да бъдат обединени в общи обществени поръчки с отделни обособени позиции. Всички сходни услуги планирани от Възложителя попадат в стойностните прагове по член 20, ал.3, за които следва да се проведе възлагане чрез събиране на оферти с обява. Минималният срок на обявата ще бъде седем дни. Всички документи касаещи възлагането на строителството и услугите в рамките на проекта ще бъдат изготвени от екипа на проекта и съгласувани с УО. Съгласно Насоките за кандидатстване в срок до 3 (три) месеца от датата влизане в сила на договора за БФП ще бъдат обявени всички процедури за избор изпълнители по проекта, а договорите за обществените поръчки с изпълнителите по проекта ще бъдат сключени в срок до 12 (дванадесет) месеца от влизане в сила на догове за БФП. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.