Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Общата цел на проект „Достоен и независим живот в общността“ е да подобри качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността на територията на община Червен бряг.

В проекта се предвижда изпълнението на последователен набор от дейности, които ще доведат до създаването на  Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който ще осигурява интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на лицето основавайки се на индивидуалната му оценка. Мултидисциплинарен екип от специалисти ще бъде ангажиран в предоставянето на услугите след преминаване на нужното обучение. По проекта се предвижда и създаването на услуга от изцяло нов тип за България – Телекеър. Телекеър е комбинация от устройства, които предоставят подкрепа на хора от различни възрастови групи и с различни потребности – сензори, датчици, комуникационни технологии, работещи поотделно или в пакет от услуги, които регистрират настъпили събития по отношение на състоянието на човека – в дома и в общността. Телекеър включва наблюдение на състоянието на потребителя през цялото денонощие, така че ако дадено събитие се случи, информацията за него се предава веднага с настъпването и служи като сигнал за предприемане на незабавно действие за отстраняване на риска. В този смисъл Телекеър е колкото комплекс от високи технологии и услуги, толкова и философия за правото на достойнство и независим живот на всеки човек, както и за правото на избор на живот в собствения дом.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Описание и обосновка на дейността: Проектът ще се управлява от квалифициран екип за управление, който ще се състои от следните експерти: ръководител, координатор, счетоводител и технически асистент. Екипът ще следи за правилното провеждане на всички проектни дейности като следи работата на външните изпълнители като дава насоки и препоръки с оглед правилно протичане на проекта. Екипът ще провежда редовни срещи за отчитане на напредъка по проекта, като предварително ще изготви план-график за изпълнение на проектните дейности. В графика ще бъдат засегнати отделните етапи и логическата рамка на проектния цикъл. За да бъде ефективна работата на ръководния екип, ще бъде проверявано периодично съответствието между заложените цели и постигнатите резултати. Конкретните функции на членовете на екипа ще бъдат разпределени и ще се следи за тяхното спазване чрез система за вътрешен и външен контрол. Предвидената дейност се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за вътрешен контрол и координация, който да осигурява успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средства. Екипът на проекта ще осъществява комуникацията с УО и с други институции при необходимост. Също така тази дейност е предпоставка за правилното съхранение на документация и коректното отчитане и докладване постигнатите резултати. 25 502.20 25 499.65
Информиране и публичност: С цел да се осигури необходимата визуализация на получената безвъзмездна помощ в рамките на проекта се предвижда да бъдат осъществени изготвени и разпространени 500 бр. брошури., съдържащи кратко представяне на проекта, източниците на финансиране и данни за контакт с проектния екип. Допълнително, предвид спецификата на целевата група е подходящо да се заложи на традиционни печатни издания. Предвижда се разпространението на минимум две прес-съобщения в местни печатни издания. В допълнение на интернет страницата на Кандидата ще бъде текущо публикувана информация за проекта. Ще бъдат изготвени и поставени на ключови обществени места 50 бр. плакати.Оборудването закупено по проекта ще бъде надлежно обозначено със съответните стикери. Помещението на центъра, който ще бъде създаден по проекта се предвижда да бъде обзначено с постоянна обяснителна табела. 985.00 975.74
Материално обезпечаване създаването на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Доставка на оборудване за изграждане на система за предоставяне на иновативна дистанционна социална услуга, закупуване на транспортно средство.: Изпълнението на дейността има за основна цел да осигури дейността на центъра и да предостави материалните активи за гарантиране на част от услугите. Предвидени за закупуване са едно специализирано транспортно средство за хора с увреждания и система за предоставяне на дистанционни услуги. Системата се състои от отделни устройства които се оставят в дома на съответния потребител и софтуер който предава данни в центъра и служи за наблюдение и комуникация с потребителите. Същност и видове дистанционни услуги Понятието „Телекеър” е въведено през 80-те години на ХХ в., за да опише появата на нови системи за предоставяне на дистанционни услуги (Telecare – „теле” от гр. ез. – дистанция, „care” от англ. ез. – грижа). Първоначално Телекеър включва прости алармени системи, които подават сигнал към определено лице за наличие на риск и нужда от помощ. С времето Телекеър се усложнява с нови устройства, които предоставят подкрепа на хора от различни възрастови групи и с различни потребности – сензори, датчици, комуникационни технологии, работещи поотделно или в пакет от услуги, които регистрират настъпили събития по отношение на състоянието на човека и неговата ежедневна среда – в дома и в общността. Всеки сигнал за риск, подаден по жичен или безжичен път, води до определено действие в подкрепа на човека – разговор по телефона с определено лице за контакт (член на семейството, личен лекар, др.), посещение в дома от социален работник или друг помагащ, насочване към друга навременна услуга (бърза помощ, полиция, пожарна служба, др.). Днес Телекеър е част от широкото поле технологии за „асистенция” (подкрепяща технология) и е важен аспект на подкрепата за независим живот. Терминът няма единно изчерпателно описание, а технологията е отворена и непрекъснато развиваща се. Телекеър включва наблюдение на активността и състоянието на потребителя през цялото денонощие, така че ако дадено събитие се случи, информацията за него се предава веднага с настъпването и служи като сигнал за предприемане на незабавно действие за отстраняване на риска. В този смисъл Телекеър е колкото комплекс от високи технологии и телекомуникационни услуги, толкова и философия за правото на достойнство и независим живот на всеки човек, както и за правото на избор на живот в собствения дом. „Телехелт” или „Телездраве” е част от Телекеър и е фокусирана върху подкрепа за здравето на хората (Telehealth - „теле” от гр. ез. – дистанция, „health” от англ. ез. – здраве). Обикновено Телездраве се предоставя при хронични заболявания (заболявания на сърдечно-съдовата система, диабет, белодробни заболявания, др.) и прогресиращи заболявания (деменция, болест на Алцхаймер, др.). Телездраве включва комбинация от устройства за наблюдение на нуждаещите се в дома им и включва обмен на данни между пациент и лекар. Оборудване следи основни жизнени показатели като кръвно налягане, кръвна захар, нива на кислород в кръвта и тегло, като резултатите се следят от лекар, който наблюдава рисковите за конкретния пациент фактори. Телездраве може да си поставя за цел изготвяне на подкрепяща диагноза, информиране и обучение на пациента, както и здравен мениджмънт. Потребителите на системата ще си осигурят по - сигурен и спокоен начин на живот като задоволят потребностите, по отношение на изолираността от достъп до социални и здравни услуги и подобрят следенето на жизнените показатели. Освен това изпозването на системата ще доведе до намаляване на консултациите от специалист. Дистанционните услуги се развиват не само в подкрепа на нуждаещите се от наблюдение хора в риск, но и в подкрепа на хората, които се грижат за тях – членове на семейството и специалисти. Подкрепящата технология дава възможност за балансиране на натоварването на помагащите и време за разтоварването им от стрес и висока степен на отговорност. 211 518.00 210 913.44
Разработване на методология и супервизия за персонала: Изпълнението на дейността ще се реализира на два етапа: подготовка – сключване на договор с избран изпълнител и реализация. По време на реализацията избраният изпълнител ще следва да изработи подробна методология, включваща и всички необходими образци и приложения за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда - детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. След получаването на резултата от тази първа стъпка ще се премине и към същинското планиране на работата на новонаетите служители за предоставяне на услуги на отделните потребители съобразно определеното в техните индивидуални оценки. На следващия етап ще се осигури квалифицирана експертна помощ за осигуряване на супервизия за служителите на центъра, обособен по проекта. Супервизията е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизиите могат да бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на клиента, справяне с личните емоции по отношение на клиента или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). Фокусът на проведените супервизии ще следва да бъде върху разпределение на работата с потребителите между членовете на екипа според спецификата на отделните представители на целевата група, подготовка и изготвяне на необходимите за досиетата документи. Ще следва да се анализират комуникативните възможности на служителите да се разтълкуват уменията на членовете на екипа за оказване на подкрепа, да се извърши оценка на резултатите от работата на екипа. По време на супервизията следва да има възможност да се обсъждат трудностите и проблемите възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване. 2 935.30 2 935.30
Подбор и обучение на персонал: Дейността включва две обособени поддейности: 1. Подбор на служители за предоставяне на услуги 2. Обучение на персонала  Подборът на служители ще бъде реализиран при спазване на следните принципи: - информираност и публичност, достъпност на участието; - максимално удовлетворяване на изискванията за компетентност и опит; - недопускане на дискриминация. Набирането на кандидатите ще става след информиране на потенциалните заинтересовани лица чрез обявяване на вакантните длъжности в Дирекция „Бюро по труда” – Червен бряг, в специализирани сайтове в Интернет (включително и на интернет страницата на кандидата) и в местни средства за масова информация; Поканите ще съдържат: наименование на длъжността/позицията, вида на сключвания договор – трудов, основни изисквания за заемане на длъжността, необходими документи за кандидатстване, срокът, начина/мястото за подаването им. В зависимост от вакантната позиция, вида на договора и броя кандидати подборът може да протече на един, два или три етапа: - първи етап – подбор по документи; - втори етап – интервю; - трети етап - практическа задача (за директора – писмена разработка, за останалите – въпросник, казус и др.). За длъжността на директора конкурсът задължително обхваща и трите етапа. Конкурсът ще се провежда от комисия в състав от трима души, определени от кмета на общината. За работата на комисията следва да се води протокол. При подбора на кандидатите, комисията ще се ръководи от следните критерии: - Образование и специалност, допълнителни квалификации свързани с предмета на заданието; - Мотивация; - Наличност на личностни качества и социални умения, необходими за ефективно извършване на конкретната дейност - позитивно и конструктивно отношение към социалната работа в подкрепа на потребителите от целевата група, умения за работа в екип, контактност, тактичност в отношенията, неконфликтност, отговорност, способност за откликване на непредвидени извънредни ситуации, възможност за съвместяване и за работа под напрежение и др.; - Професионален опит (ако е приложимо за съответния кандидат). На първи етап комисията ще класира кандидатите на база представени документи и препоръчва за назначаване кандидата, класиран на първо място за съответната длъжност/позиция или определя кои кандидати да се допуснат до втори етап. На втори етап комисията класира кандидатите на база провеждане на интервю и препоръчва за назначаване кандидата, класиран на първо място за съответната длъжност/позиция или определя кои кандидати да се допуснат до трети етап. На трети етап комисията класира кандидатите на база практическа задача и препоръчва за назначаване кандидата, класиран на първо място за съответната длъжност/позиция. Одобрените кандидати се назначават на работа, съгласно разпоредбите на Кодекса на труда. Когато класираният на първо място кандидат не се яви за сключване на договор се поканва следващият в класирането кандидат. Броят на служителите, които ще бъдат назначени на трудов договор е 27 души, като 25 от тях ще преминат през основно обучение. Кандидатът ще осигури въвеждащо, основно обучение на всички новоназначени служители, преди да започнат работа в дома на потребителя, с продължителност три дни. Обучението на персонала е разделено на два модула - базисно и надграждащо. Базово обучение ще бъде осигурено само за служители, които не са преминавали подобен вид обучение по друга програма. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и др. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед спецификата на услуги, които се предоставят от Центъра. Темите на обучението ще са съобразениразличния професионален опит на членовете на екипа на звеното. В обучението следва да бъдат засегнати теми относно емоционални характеристики на хората с увреждания, разпознаване на емоционалния срив при хората с увреждания, и предотвратяване на депресивни състояния, кризисна интервенция и др. 429.29 420.00
Подбор на потребители за включване в проекта: Механизмът за подбор на лица, нуждаещи се от предоставяне на услуги от Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, ще бъде съобразен с хоризонталните принципи и приложимата Методика за оценка на потребностите на кандидатите за ползване на почасови услуги (изготвена като част от пакета документи по дейност 4). I етап – Вход към услугата Подаване на заявления – процесът ще стартира от първия месец на проектните дейности, като за целта ще се разпространи информация в местните електронни и печатни медии и на интернет страницата на Община Червен бряг. Заявленията и придружителните документи ще се приемат в деловодството на ОбА Червен бряг, като процесът се планира да се извършва през целия период на проекта (до изтичане на 18 месец от проектните дейности). Заявленията, събрани до края на 2-ри месец от проекта, първи ще бъдат предоставени за изготвяне на оценка на потребностите от почасова грижа. След това на всеки два месеца, периодично ще бъдат извършвани нови оценки на кандидати за потребители на социални услуги, при наличие на свободен капацитет на Центъра. II етап – Извършване на оценка на потребностите от почасова грижа в домашна среда Изготвянето на оценките, обработката им и предаването обратно към общината се извършва съгласно Методиката за работа на центъра, от съответните специалисти. III етап – Предоставяне на социални услуги На база класирането от Етап II се стартира предлагането на почасова грижа в домашна среда. При изпълнен капацитет от заложени 192 лица, ползватели на социалните услуги, се изготвя лист с резерви/чакащи, които ще бъдат включвани при освобождаване на място от друг потребител по една или друга (обоснована и документирана ясно и еднозначно) причина. IV етап – Актуализация на оценките Тази дейност ще бъде извършвана на всеки 6 месеца за всеки конкретен потребител от екипа, съгласно Методиката за работа на центъра. За представителите на целевата група – участници в проект „Нови алтернативи“, оценката ще бъде извършена в края на месец март 2016г. с оглед недопускането на междинен период, в който същите остават без необходимите им грижи. 3 057.60 3 057.60
Предоставяне на интегрирани услуги на потребителите, включително и психологическа подкрепа: По проекта се предвижда създаването на център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За тази цел освен предвиденото материално обезпечаване посредством реализацията на дейност 3, се предвижда изграждането на мултидисциплинарен екип включващ като минимум следните длъжности: директор/социален работник, психолог, мед сестра, рехаблитатор, лични и социални асистенти (броя на отделните длъжности ще бъде дефиниран след извършването на индивидуалните оценки и изготвянето на методологията за работа на центъра). Екипът ще следва да работи по изготвената методика за работа в центъра, както и да предоставя услугите съобразно индивидуалната оценка на потребностите на представителите на целевата група, одобрени за включване в проекта. Като преки потребители от реализацията на проекта се предвижда да бъдат 72 души ползватели на иновативни социални и здравни услуги, както и още 120 души, на база предварителни разчети за ползвани часове от отделните потребители, които ще бъдат прецизирани в индивидуалната оценка по брой и вид. Услугите, които ще се предоставят от персонала на центъра включват:  Предоставяне на здравни услуги, които могат да бъдат извършвани извън лечебно заведение;  Предоставяне на психологическа подкрепа;  Консултации и работа с рехабилитатор;  Организиране на групови занимания за социална и арт терапия и др. в помещенията на центъра. Ежедневни занимания в група.  Осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания за достъп до центъра и/или съобразно потребностите на конкретния потребител.  Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.;  Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/ или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.;  Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на изложби, концерти и други, помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социалната работа с ползвателите на услугата;  Предоставяне на иновативна здравна услуга – създаване на възможност за самостоятелно ежедневно измерване на основни витални показатели, като данните от измерванията автоматично се изпращат до персонала на центъра. По този начин се следи здравният статус на потребителя в реално време и при необходимост се предприемат действия от служител.  Предоставяне на персонални устройства за прием на лекарства, предписани от лекар – устройството се зарежда от персонала на центъра и дава възможност за прием на всички видове лекарства в таблетна форма при спазване на предписана доза и часове за прием.  Поставяне на индивидуални устройства за комуникация с центъра при крайните потребители с включен бутон за сигнализация при спешен случай. 255 347.34 251 019.43

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.