Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност и извършване на основен ремонт на сградата на Детска градина „Калина Малина “ – филиал „Проучване“ в гр. Перник. Енергоспестяващите мероприятия ще допринесат за подобряване на топлотехническите характеристики на външните стени, дограмата и покрива; обновяване на осветителната инсталация и управление на осветлението в сградата. 
Ще бъдат изпълнени всички мерки, предписани като задължителни в обследването за енергийна ефективност и доклада за обследване на техническите характеристики на сградата така, че от енергиен клас „Е“ да бъде постигнат клас на енергопотребление „С“.   
Дейностите по извършване на основен ремонт са представени в наличен технически проект, съобразен и с осигуряване на достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания, за който има издадено разрешение за строеж. 
За цялостното подобряване на учебния процес са предвидени доставка и монтаж на подходящо оборудване и обзавеждане.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление: Дейността предвижда създаване на екип за управление, който ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период.Членовете на екипа за управление на проекта ще отговарят за прилагане на всички необходими мерки за избягване на конфликт на интереси, като уведомяват незабавно Управляващия орган относно обстоятелство, което предизвиква или може да предизвика подобен конфликт; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи, информация или други материали; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; изготвят междинните и окончателният доклад /техническа и финансова част/ съгласно указаните образци; изготвят исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО), ЕУП предава с приемо-предавателен протокол цялата налична окомплектована документация по проекта (съгласно изискванията на Оперативната програма) на оправомощен служител на общината за архивиране и съхранение, с което ангажиментите на ЕУП приключват. Съхранението се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството като счетоводната система и документация са налични до изтичане на сроковете за съхранение на документацията, указани в чл.140 от Регламент (ЕС) № 1303/2013. ЕУП ще организира и контролира цялостното изпълнение на дейностите по проекта. Екипа ще осъществява ефективна комуникация както с изпълнителите по дейности, така и с ръководството и служителите от отдели и дирекции на община Перник при физическото изпълнение на обекта. ЕУП ще се ангажира с набавяне на необходимите разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи. Екипът ще се състои от: -Ръководител на проекта; -Счетоводител; -Координатор; - Експерт „Строителство“; -Експерт "Обществени поръчки". Ръководителят на проекта ще управлява цялостно документацията и ще ръководи дейността на всички служители и изпълнители, наети във връзка с проектните дейности. Координаторът ще подпомага работата на Ръководителя на проекта за реализация на проектните дейности като координира текущите задачи по проекта. Експерт „Строителство“ ще следи за спазване правилното изпълнение на СМР дейността и за спазване на времевия график. Счетоводителят ще извършва текуща счетоводна отчетност на осъществяваните дейности и разходи по проекта, ще осъществява контрол върху финансовите параметри на договорите с изпълнители, ще изготвя междинни и краен финансови отчети и искания за плащане. Експерт "Обществени поръчки" ще отговаря за разработването на документации за избор на изпълнители за проектните дейности, за обявяването и провеждането на процедурите до сключване на договори с изпълнители по планираните дейности. 15 700.00 15 673.39
Провеждане на процедури за избор на изпълнители: Изборът на външни изпълнители на дейностите по проекта ще се осъществи чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност. Настоящата дейност има за цел да направи подбор на предложения за извършване на авторски надзор, строително-монтажни работи за обекта на интервенция, осъществяване на строителен надзор, осъществяване на одит, прилагане на мерките за информация и публичност и популяризиране приноса на ЕСИФ и по-конкретно на ЕФРР при реализиране на проектните дейности; Членовете на ЕУП съвместно със служители от Общинска администрация – Перник ще организират разработването на документациите и техническите задания и спецификации за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по проекта и сключването на договорите за възлагане на изпълнението. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за прилагането му, Закона за устройство на територията, наредбите към него и действащото законодателство, както и указанията на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г. Документацията за избор на изпълните за дейност „Информация и публичност“ ще бъде съобразена и с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020г. С публикуването на решения за избор на изпълнители, с избраните кандидати ще бъдат сключени договори за извършване на СМР и външни услуги, които да осигурят ефективно изпълнение на предвидените дейности. 0.00 0.00
Извършване на СМР: Дейността включва изпълнение на строително-монтажни работи в съответствие с частите на представения технически проект и подробни количествено-стойностни сметки за сградата и околното пространство. Проектното решение цели привеждане на обекта в съответствие със: • Закона за енергийна ефективност, • Наредба № 4 от 01.07.2009г. за изграждане на достъпна среда, вкл. за хора с увреждания • Наредба №3/2012 г. за здравни изисквания към детските градини • Привеждане в съответствие с изискванията на чл. 169 от ЗУТ • Привеждане на обекта в съответствие с Наредба № Із-1971/ 29.10.2009 г. В ремонтните дейности са включени и мерките за енергийна ефективност, които са подробно описани в обследването за енергийна ефективност на сградата. По отношение на изискванията на ЗЕЕ за обекта е изготвен доклад за енергийна ефективност, като е направена оценка на топлотехническите характеристики и състоянието на ограждащите елементи на сградата; системите за топлоснабдяване и БГВ; енергопотреблението на сградата при съществуващото състояние и режим на експлоатация; потенциала за енергоспестяване; възможните енергоспестяващи решения за достигане на нормативните изисквания за топлосъхранение и икономия на енергия; финансовите показатели на разработените енергоспестяващи мерки; екологичния ефект от проекта. Предложен е пакет от мерки, включващ топлинно изолиране по фасадни стени, топлинно изолиране на покрив, подмяна на външна дограма, въвеждане на енергийноефективно осветление. С изпълнението на мерките ще постигне икономия на енергия, а това от своя страна ще доведе и до намаляване на вредните емисии, получавани при нейното производство, което е важен фактор по отношение опазването на околната среда. Сградата като цяло отговаря на Нормите за проектиране на детски и учебно -възпитателни заведения и на Наредба № 3/2007г. за здравните изисквания към детските градини, а с предложението за цялостна подмяна на настилката на терасите, смяна на парапетите, цялостна подмяна на санитарния фаянс и настилки и облицовки в санитарните възли, продиктувани от цялостната подмяна на ВиК инсталацията ще се осигурят условия за правилната и безопасна експлоатация на детското заведение. За привеждане на обекта в съответствие с изискванията на чл. 169 от ЗУТ е изготвен технически проект, като са взети предвид всички забележки, поставени в Доклада за обследване, Енергийния доклад и Техническия паспорт на сградата. Със Заповед №54/12.10.2020г., издадена на основание чл.154 от ЗУТ е изменено разрешението за строеж, като техничския проект по части Архитектура, Пожарна безопасност и Енергийна ефективност е приведен в съответствие с изискванията на действащата нормативна уредба. За остойностяване на разходите по извършване на СМР, в т.ч. и прилагане на мерки за енергигна ефективност с цел икономия на енергия и постигане на клас на енергопотребление "С" са представени подробни количествено-стойностни сметки, като приложение на финансовата обосоновка. 792 177.49 936 094.13
Упражняване на авторски надзор: Целта на тази дейност е да се гарантира спазването на изготвения и одобрен работен проект. Авторският надзор ще бъде изпълняван съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Авторски надзор по проекта ще бъде осъществен от проектантите, изготвили техническата документация по смисъла на ЗУТ, Наредба №4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на работния проект. 3 240.00 3 888.00
Упражняване на независим строителен надзор по време на строителството: Консултантът ще извършва надзор по време на строителството върху всички видове СМР, които се изпълняват от строителя на обекта, в съответствие със законовите правомощия и задължения на изпълнителя като лице, упражняващо строителен надзор на строеж. В съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството изпълнителят съставя протокол Образец 2 за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа, при влязло в сила разрешение за строеж. В 3 (три) дневен срок от съставянето на този протокол заверява Заповедна книга на строежа, а в 7 (седем) дневен срок от заверката уведомява писмено общината, специализираните контролни органи и Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) за заверената заповедна книга; подписва всички актове и протоколи по време на строителството, които се съставят по реда на действащото законодателство, за които е оправомощен да бъде съставител, или лице извършило проверка, или лице в присъствието на което е съставен документът; съставя и организира подаването от името на Възложителя на всички необходими документи, искания, заявления и др. документи пред компетентните органи, с оглед осъществяване на инвестиционния процес без прекъсване; Изпълнителят на дейността следва да изготви и представи на Възложителя актуализиран технически паспорт за обекта и Окончателен доклад по смисъла на Чл. 168, ал. 6 ОТ ЗУТ, изготвен в съответствие с Наредба № 2/31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени СМР, съоръжения и строителни обекти. В изпълнение на своите задължения Консултантът: ще упражнява непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР, съгласно техническите проекти и изискванията на нормативните актове; ще извършва проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР, изготвени от Изпълнителя на договора строителство /акт обр.19/;ще осигурява спазването на условията за безопасност на труда, съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд и наредбите към него(ДВ, бр. 37 от 2004 г.);ще осъществява контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности, в съответствие със Закона за опазване на околната среда и Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; ще осъществява контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти (ДВ, бр. 93/2000 п, изм. ДВ, бр. 75/2002 г., 109/2003 г.).; ще следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти в следствие на строителството; по време на изпълнение на строителните и монтажни работи осигурява постоянно присъствие на експертите от своя екип по всички проектни части, като се задължава да използва екип от правоспособни физически лица с доказан професионален опит и технически компетентности, необходими за осъществяване на дейностите, свързани с упражняване на строителен надзор; проверява за/удостоверява присъствието на авторския надзор по съответните части на техническите проекти на обекта по време на изпълнение на строително-монтажните дейности; оказва съдействие на Възложителя, след завършването на строително-монтажните работи и приключване на приемните изпитвания, да направи (регистрира) искане за въвеждането на обекта в експлоатация, като се представят окончателни доклади и други, съгласно изискванията на ЗУТ; 6 800.00 8 160.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Осъвременяването на материалната база ще спомогне за провеждането на качествен учебно-възпитателен процес, ще осигури емоционална и творческа среда, стимулираща детската индивидуалност и развитие. Предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане по вид и параметри отговаря напълно на изискванията на нормативната уредба / Наредба № 3 от 5 февруари 2007 г. за здравните изисквания към детските градини/за съобразяване с анатомо-физиологичните особености на децата от съответната възрастова група, като в същото време ще осигури необходимия уют и комфорт по време на целодневния престой на децата в четирите групи на детската градина. Закупуването на кухненско оборудване и обзавеждане е крайно необходимо както от гледна точка на законовите изисквания, така и с цел икономия на енергия и принос за постигане на цялостния ефект от прилагане на енергоспестяващите мерки в сградата на ДГ №9 „Калина Малина“ – филиал „Проучване“. Остойностяването на необходимото оборудване и обзавеждане е направено на база представена от ръководството на ДГ №9 „Калина Малина“ – филиал „Проучване“ техническа спецификация с приложени оферти и линкове с обявени пазарни цени на отделните артикули. Същите представляват неразделна част от финансовата обосновка. 89 446.67 88 908.00
Одит на проекта: Дейността ще бъде осъществена в края на проекта след приключване на останалите дейности, като има за цел да предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните изисквания и нормативи на ЕС. Одитът по проекти трябва е дейност, регламентирана в специалните указания, издавани от ОПРР. Основната цел на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Дейността завършва с изразяване на независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на финансовите отчети по проектите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство. Формата на докладване е във формат, съобразен с образеца на Одит за фактически констатации и Указанията на ЕК. 1 580.00 1 896.00
Информация и публичност: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за целите и дейностите предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта, целевите групи, към които е насочен; Заключителна пресконференция, която ще се проведе в края на изпълнение на проекта след приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати. В процеса на осъществяване на проекта на информационния сайт на Община Перник ще бъде публикувана информация относно целите и постигнатите резултати, както и финансовата подкрепа на ЕС и ОПРР чрез ЕФРР при реализация на заложените дейности. Степента на изпълнение на проектните дейности ще намери отражение и в местните медии. Дейностите по информация и комуникация ще бъдат съобразени с изискванията за проекти, при които общото публично финансиране не надвишава 500 000 евро, но включват в същността си финансиране на инфраструктура и строителство. Визуализацията ще бъде осъществена чрез изработване и разпространение на печатни информационни и промоционални материали, a за доставеното оборудване и обзавеждане - информационни стикери. Разходите за публичност са определени на база опита на община Перник и проучване на обществени поръчки с подобен предмет, информацията за които е налична във финансовата обосновка и доказателствата към нея. 3 157.50 3 729.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.