Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е част от Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Община град Добрич и е в списъка с индикативни основни обекти към Споразумението за реализация на инвестиционната програма по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, част от процедура „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“ по ОПРР 2014-2020. Проектното предложение предвижда обновяване на зала "Нели Божкова" и съответните  прилежащи фоайета, гримьорни,  работни и обслужващи помещения,  за да се насърчи участието в културния живот на гражданите като фактор за социално сближаване и интеграция на онези членове на обществото, които са в уязвимо и неравностойно положение.  
При изпълнението на проекта ще се осъществят строително-ремонтни работи за ремонт и обновяване на залата, внедряване на мерки за енергийна ефективност, подобряване на достъпа за хора с увреждания.  За точното изпълнение на инвестиционния проект ще бъде упражнен авторски и строителен наздор. Ще бъде закупено обзавеждане, необходими за провеждане на културните събития. Предвидени са дейности за информация и комуникация, които ще запознаят обществеността с целите и дейностите на проекта, както и с приноса на ЕСИФ за осъществяването му, а за правилната и навременна реализация  е планирана дейност "Управление на проекта".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
СМР за обновяване на зала "Нели Божкова": Строителните дейности включват: Екстериор – частична подмяна и възстановяване на фасадна облицовка, цялостна подмяна на външна дограма, демонтаж и монтаж на нови обшивки от пластифицирана ламарина на покрив, демонтаж на водосточни тръби от поцинкована ламарина и на нови от пластифицирана ламарина. Интериор: в концертната зала се възстановяват стени с богата гипсова орнаментика, таван с гипсови модули с богата орнаментика. Паркетът ще бъде ремонтиран и възстановен като в зависимост от степента на повреда в отделните зони ще се изпълнят различни по вид и количество възстановителни работи. Във фоайето на концертна зала ще бъдат изпълнени поредица от ремонтни работи за възстановяване на облицовките и настилките и монтаж на стъклен парапет. Извършва се цялостно преустройство и модернизация на етаж „Гримьорни“, при което се увеличава площта на същинските гримьорни като в същото време се запазва броят на тоалетните, както и душовата клетка. Предвижда се обзавеждане с плотове, огледала и подвижни стойки със закачалки за дрехи. Самостоятелният обект на кота + 0.00 м се преустройва в детски интерактивен център, който създава модерно интерактивно пространство с възможности за неформално учене чрез игра за семействата, детски градини и училищни групи. Служебните помещения се трансформират в неголяма многофункционална зала със склад, офис и втори склад. За подземните етажи не са предвидени ремонтни дейности с изключение на пространството около ел. таблото на кота - 2.30 м. Запазват се всички връзки и зони в сградата. Допълват се със следните функции: ● Мерки за достъпна среда съгласно НАРЕДБА № 4 от 1 Юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда: o Допълнителна клетка за хора с увреждания на к. +0,00 м. o Изграждане на пристройка за асансьор с размер на кабината: 110/140см. o Обособява се санитарен възел за хора с увреждания и на ниво гримьорни, к. +2,40 м. ● Евакуация и противопожарни мерки: o Концертна зала – изработват се нови врати, които да се отварят по посока на евакуация. o Служебното стълбище се обособява като стълбищна клетка чрез затварянето му към етажите o В служебното стълбище, както и в цялото пространство зад сцената се демонтират всички горими обшивки и се заместват с мазилки и предстенни обшивки с гипсокартон o Затваря се стълбищното рамо на централното стълбище от партер към сутерен. o Отваря се и се използва зазидано стълбище, обслужващо служебните етажи и сутерена. o Достъпът до сутерена, където са главно ел. табло и машинно нов асансьор ще става през южния вход на централното стълбище. ●Мерки за енергийна ефективност Предвидени са строително-ремонтни дейности, които отговарят на препоръките, заложени в Пакет енергоспестяващи мерки П1 – основен, от доклада за енергийно обследване: В1. Частично топлоизолиране на външни стени; В2. Цялостна подмяна на външната дограма; В3. Частично топлоизолиране на покривна конструкция; С1. Подмяна на котли, изграждане на ВОИ, вентилация и охладителна инсталация; С2. Подмяна на осветителни тела 488 930.70 0.00
Надзор при изпълнение на СМР: Строежът е четвърта категория, което налага упражняването на авторски и строителен надзор в процеса на строителство. Дейността ще бъде изпълнявана в съответствие със ЗУТ и нормативната уредба в областта на контрола върху строителството. Независимият строителен надзор ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП - лице, вписано в регистъра по чл. 166 ал.1, т.1 от ЗУТ. Законно избраният изпълнител ще стартира дейността си с откриване на строителна площадка и ще приключи с изготвяне на окончателен доклад, след оформяне на пълната строителна документация за предаване на възложителя и въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще осигури на Община град Добрич законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. След приключване на строително-ремонтните работи консултантът ще изготви окончателен доклад за строежа и необходимите документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. За авторският надзор ще бъде избран външен изпълнител с процедура по ЗОП в съответствие с нормативната уредба в областта на проектиране и изпълнение на строителството. По време на строително-монтажните работи ще бъде упражняван авторски надзор по всички части на проекта, съгласно чл. 162 от ЗУТ, с цел точното му спазване. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 0.00 0.00
Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да осигури в максимална степен качествено и в срок реализиране и отчитане на предвидените проектни дейности. Тя ще продължи 18 месеца и ще обхваща целия процес на планиране, организиране и осъществяване на проектните дейности. Предвиденият екип е съобразен със спецификата на мероприятията, попадащи в обхвата на проектните дейности. Планирани са следните позиции: 1- Ръководител на екипа 1 - Счетоводител 1 - Инвеститорски контрол Екипът за управление ще организира, координира, реализира, контролира и отчете изпълнението на дейностите, ще съблюдава напредъка на проекта и изразходването на ресурса, ще следи за постигане на резултатите, проектните индикатори и ще изпълнява част от мерките за информация и комуникация. 0.00 0.00
Информация и публичност: В съответствие с правилата на единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020 г. е предвидено всички действия, свързани с информиране на общността през периода на проекта, да бъдат анонсирани и отразени по подходящ начин. Чрез дейността ще бъде постигната съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. Ще бъдат изготвени и монтирани указателни табели за детския интерактивен център, фоайето, гримьорните, главното и служебното стълбище както и табло със снимков материал за оперната прима Нели Божкова. 0.00 0.00
Осигуряване на оборудване и обзавеждане: За предоставянето на качествен културен продукт и за да се постигне завършеност в модернизацията на сграда е предвидено закупуване на необходимото обзавеждане. Предвидено е закупуване на следното оборудване и обзавеждане: посетителски столове, работни плотове и щендери за дрехи с рафт за обувки за гримьорните; кошчета за боклук с различен обем към санитарни възли и преддверия; завеса и моторизирана система към нея за огледалната зала; маса и кресло за фоайето към главното стълбище . 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.