Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е част от Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Община град Добрич и е в списъка с индикативни основни обекти към Споразумението за реализация на инвестиционната програма по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, част от процедура „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020“ по ОПРР 2014-2020. Проектното предложение предвижда обновяване на зала "Добрич" - зрителна зала с 534 места и съотвтните  прилежащи фоайета, гримьорни, репетиционни, работни и обслужващи помещения,  за да се насърчи участието в културния живот на гражданите като фактор за социално сближаване и интеграция на онези членове на обществото, които са в уязвимо и неравностойно положение.  
При изпълнението на проекта ще се осъществят строително-ремонтни работи за ремонт и обновяване на залата, внедряване на мерки за енергийна ефективност, подобряване на достъпа за хора с увреждания.  За точното изпълнение на инвестиционния проект ще бъде упражнен авторски и строителен наздор. Ще бъде закупено оборудване и  обзавеждане, както и озвучителна техника, необходими за провеждане на културните събития. Предвидени са дейности за информация и комуникация, които ще запознаят обществеността с целите и дейностите на проекта, както и с приноса на ЕСИФ за осъществяването му, а за правилната и навременна реализация  е планирана дейност "Управление на проекта".
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
СМР за обновяване на зала "Добрич": Сградата включва: зрителна зала с 534 места и прилежащите фоайета, гримьорни, репетиционни, работни и обслужващи помещения. Инфраструктурата е в сравнително добро физическо състояние, но амортизирано. В обследвания обект са констатирани следните нарушения: • пукнатини по стени; • компрометирана, обрушена мазилка по стени, • напукана и/или нападала гипсова шпакловка по тавани; • нарушено и/или захабено/износено подово покритие; • следи от течове по стените в следствие затлачване от непочистване на улуци и воронки. Интериорът, поради естественото износване на материалите и липсата на сериозни инвестиции за поддръжка и ремонтни дейности, е в лош естетически вид. Основен ремонт не е извършван от въвеждането на сградата в експлоатация от 1975 г. Облицовките в санитарните възли и баните са оригиналните. Настилките в обслужващите помещения, предимно мокет, не са подменяни. Столовете в зрителната зала са стари, с износена тапицерия и дефектирала конструкция. Според направеното конструктивно обследване конструкцията на сградата е в добро състояние и представлява масивна смесена стомано-стоманобетонова конструкция, със скелетно-гредова конструктивна схема с носещи колони, греди, плочи и пояси. В настоящия работен проект не се предвиждат функционални преустройства, както и промени в съществуващата конструкция. Изпълнението на проекта има за цел максимално запазване на характерния архитектурен облик на сградата. Намесата обхваща дейности по ремонт и обновяване на сградата, проектиране и/или изграждане на нови инсталации, внедряване на мерки за енергийна ефективност и подобряване на достъпа за хора с увреждания. Основните ремонтни дейности по сградата обхващат: покрив: плосък покрив – почистване и подготовка на основата за полагане на топлоизолация; доставка и монтаж на топлоизолация- минерална вата 100 мм.вкл. и направа на изравнителна армирана циментова замазка.; - наклонен покрив: доставка и монтаж на топлоизолация- минерална вата 100 мм.вкл. затваряне с гипсокартон на конструкция; доставка и полагане на боя, вкл. грунд и шпакловка на таван. - фасади, гримьорни, спомагателни помещения, коридори, зрителната зала и сцена, представителни помещения и гардеробни, санитарни възли. Ще се въведат мерки за енергийна ефективност, с което сградата ще достигне минимум клас "С". Предвидено е топлоизолиране на стени, под, покрив, мерки по смяна на дограма, системите за осветление, мерки по системите за отопление и вентилация. Ще се извършат дейности по електрическата и ВиК инсталацията. Ще бъде осигурен достъп за хора с увреждания от партера до залата и гримьорните. В зрителната зала, в непосредствена близост до входа, са предвидени 12 места за инвалиди, съгласно изискванията на Наредба № 6 от 26 ноември 2003 г. за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии за най-малко 2 на сто от местата за зрители са за хора в инвалидни колички. В съществуващия санитарен възел за жени се обособява самостоятелен санитарен възел за хора с увреждания с достъп от централното фоайе на партерния етаж и в съответствие с действащите стандарти. В прилежащото околно пространство не се налагат намеси и поради това такива не са предвидени. 1 354 498.66 1 460 163.75
Надзор при изпълнение на СМР: Строежът е трета категория, което налага упражняването на авторски и строителен надзор в процеса на строителство. Дейността ще бъде изпълнявана в съответствие със ЗУТ и нормативната уредба в областта на контрола върху строителството. Независимият строителен надзор ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП - лице, вписано в регистъра по чл. 166 ал.1, т.1 от ЗУТ. Законно избраният изпълнител ще стартира дейността си с откриване на строителна площадка и ще приключи с изготвяне на окончателен доклад, след оформяне на пълната строителна документация за предаване на възложителя и въвеждането на обекта в експлоатация. Строителният надзор ще осигури на Община град Добрич законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. След приключване на строително-ремонтните работи консултантът ще изготви окончателен доклад за строежа и необходимите документи за издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация. За авторският надзор ще бъде избран външен изпълнител с процедура по ЗОП в съответствие с нормативната уредба в областта на проектиране и изпълнение на строителството. По време на строително-монтажните работи ще бъде упражняван авторски надзор по всички части на проекта, съгласно чл. 162 от ЗУТ, с цел точното му спазване. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, ще се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. 0.00 0.00
Управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да осигури в максимална степен качествено и в срок реализиране и отчитане на предвидените проектни дейности. Тя ще продължи 24 месеца и ще обхваща целия процес на планиране, организиране и осъществяване на проектните дейности. Предвиденият екип е съобразен със спецификата на мероприятията, попадащи в обхвата на проектните дейности. Планирани са следните позиции: 1- Ръководител на екипа 1 - Счетоводител 1 - Координатор Екипът за управление ще организира, координира, реализира, контролира и отчете изпълнението на дейностите, ще съблюдава напредъка на проекта и изразходването на ресурса, ще следи за постигане на резултатите, проектните индикатори и ще изпълнява част от мерките за информация и комуникация. 0.00 0.00
Информация и публичност: В съответствие с правилата на единния наръчник за информация и комуникация 2014-2020 г. е предвидено всички действия, свързани с информиране на общността през периода на проекта, да бъдат анонсирани и отразени по подходящ начин. Чрез дейността ще бъде постигната съгласуваност с общите цели на Националната комуникационна стратегия за програмен период 2014-2020, по отношение на популяризиране на ролята на ЕС и осигуряване на максимална прозрачност в процеса на изпълнение и управление на дейностите по проекта, както изграждане и поддържане на високо обществено доверие към процесите по изпълнение и управление на проекти. 0.00 0.00
Осигуряване на оборудване и обзавеждане: За предоставянето на качествен културен продукт и за да се постигне завършеност в модернизацията на сграда е предвидено закупуване на необходимото обзавеждане за гримьорните и билетния център, оборудване за санитарните помещения към гримьорните и за посетители, озвучителна техника. За тази цел ще бъдат доставени и монтирани/ инсталирани необходимите артикули, описани по-подробно в приложения остойнстен сисък. След извършване на ремонта органът, който е инсталиран в залата, трябва да бъде почистен и настроен, за да бъдат отново възможни изпълнения след въздействията оказани върху него в резулатат от строителството в залата. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.