Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

БСК АД предлага  продажба на собствен софтуер за работни заплати и ТРЗ обслужване, свързано с него. Спецификата на дейноста налага работа с голям набор от данни на клиенти, които са вътрешнофирмени и конфиденциални, а от коректното им обработване зависи удовлетвореността на клиента и неговото доверие. Това изисква постоянно технологично обновление на оборудването и софтуера в компанията, за да може да извършва дейността си на високо професионално ниво и в оптимални срокове, както и да разширява предлаганите услуги. Технологичното усъвършенстване е предпоставка за гарантиране на качеството на предлаганите услуги и разширяване сферата на тяхното приложение. В тази връзка едно от основните ограничения пред фирмата се явява невъзможността да осигури  свободен финансов ресурс, който да насочи към закупуване на нужните за подобряване на работните процеси активи, в посока развитие на нови услуги в областта на цифровизацията и автоматизацията на фирмения документооборот, които да се предлагат на клиентите на компанията.
Целта на настоящия  проект e модернизация на технологичното оборудване, свързано с повишаване на производствения капацитет и подобряване и разширяване на предлаганите услуги чрез оптимизиране на сроковете, себестойността и качеството на работа. В рамките на проекта ще бъдат извършени дейности по доставка и инсталиране на специализиран софтуер /за осъществяване на процеса по предоставяне на услугите за архивиране на документи и данни и за защита на данните/ както  и необходимия хардуер, свързан с обработката и архивирането на данните. Също така проектът ще включва дейности за публичност и  визуализация, техническо и финансово управление на проекта. С реализиране на описаните дейности ще се подобри производствения капацитет на БСК АД, а оттам и пазарните позиции на фирмата на националния и международния пазар в резултат на повишаване и поддържане на качеството на предлаганите услуги и понижаване на тяхната себестойност, както и добавяне на нови такива.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за подобряване на производствените процеси ( чрез закупуване на съвременно ИТ оборудване и специализиран софтуер): Новото оборудване и софтуер ще подобри производствените процеси в предприятието, тъй като ще позволи да се увеличи капацитета на фирмата за обслужване на клиенти, ще оптимизира времето за изпълнение на услуги и да се подобри сигурността на информацията в следните направления: - ИТ оборудване за съхраняване и архивиране на големи масиви от данни - ще бъде инсталирано в регионален офис Враца (Сървър ,комуникационен шкаф,климатична система за сървърно помещение, Дисков масив, Устройство за архивиране на данните от дисковия масив, Мобилна система от устройства за архивиране на данни, рутер, UPS , Стационарна компютърна система за графични обработки.)- закупуването на посоченото ИТ оборудване за съхранение на данни ще осигури възможност за надеждно архивиране на голям обем данни за голям период назад, както и превенция от евентуална загуба на информация във всеки един момент.Оборудването е необходимо за обезпечаване на безпроблемната работа на специализирания софтуер за осъществяване на процеса по предоставяне на услугите за архивиране на документи и данни. То ще гарантира подходяща защита на информацията, данните ще бъдат двойно подсигурени срещу дефектиране на хардуера.Новите услуги по сканиране и архивиране на документи на клиентите изискват съхранение на големи по обем данни с максимална степен на сигурност.Наличното сървърно оборудване няма необходимия капацитет и сигурност да съхранява необходимите масиви от информация.Чрез закупуването на посочената ИТ инфраструктура БСК ще обезпечи сигурността на информацията, която е най-ценния актив на фирмата и е водеща за добрата репутация в сектора -Софтуер за осъществяване на процеса по предоставяне на услугите за архивиране на документи и данни и софтуер за защита на данните - ще бъдaт инсталирани в регионален офис Враца– ще осигурят електронизиране на съществуващи хартиени документи, приемане за обработка на съществуващи електронни документи, тяхното записване и съхраняване, включително с тяхната история, класифициране и организиране в списъци по основни метаданни, съхраняване в период на валидността на документите, търсене, намиране и извличане, репродукция и изготвяне на валидни копия и тяхната доставка, в съответствие със съществуващата система за сигурност на информацията.Софтуерът ще позволи развитие на нови услуги и подобряване на работните процеси, свързани с архивиране и съхранение на чувствителна клиентска информация.Естеството на дейност на БСК изисква всички данни и машини,обработващи такива данни , да са надеждно защитени от неоторизиран достъп и други рискове, което ще се осигури от софтуера за защита на данните.Ще се осигури непрекъсваемост в обработката на данни, минимизиране на риска от човешки грешки и злоупотреби от трети лица и ще създаде условия за цифровизация на фирмения документооборот. - Периферна офис техника (печатни устройства, Скенери А3 и А4 за високо натоварване, шредери, машина за пликоване)-планираното офис оборудване ще бъде инсталирано в регионалния офис в гр. Враца, тъй като наличната там техника не е достатъчна да обезпечи работните процеси. Печатащото устройство често блокира или забавя много скоростта си на печат след отпечатване на 100-200 листа, а резултатите трябва да се предадат на клиентите в договорения срок и не търпят отлагане.Двата скенера са необходими за осъществяване на новите услуги по сканиране с цел електронно архивиране на документи във формати А3 и А4,тъй като наличната в момента техника не може да обработва документи в големи количества, което затруднява ежедневни и основни процеси във фирмата. Използването на устройство за унищожаване на дискове и хартия ще осигури сигурно и безвъзвратно унищожаване на подобни носители на информация и по този начин ще отстрани възможността от изтичането на информация и от използването й от неупълномощени лица.Машината за пликоване ще автоматизира процеса по изпращане на ТРЗ информация до клиентите, което в момента се извършва ръчно и отнема сериозен времеви и човешки ресурс. 386 400.00 248 267.00
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги: Голяма част от предоставяните от БСК АД услуги са пряко зависими от техническото осигуряване, тъй като се обработват големи обеми от информация на клиентите.Документация, свързана с трудови договори е социялно чувствителна и с дълъг срок за съхранение в архив.Въвеждането на модерно оборудване и специализиран софтуер ще гарантира както по-висока надеждност и многократно подобрение на качеството и бързината на предоставяните услуги и ще позволи развитие на дейността и разнообразяване и подобряване на предлаганите услуги с нови характеристики.Внедряването на модерно хардуерно и софтуерно оборудване ще намали себестойността на крайната услуга в резултат от драстичното намаление на единицата време за обслужване на единица човешки ресурс (един служител).Към момента сериозен времеви и човешки ресурс на предприятието се явява времето, което отделя всеки един отделен служител при ръчно въвеждане на данни, настройки при законови промени и други, които няма как да бъдат елиминирани, но могат да бъдат минимизирани чрез избягване на повторно въвеждане на данни от неволни грешки, бързина при окомлектоване на нужните към всеки клиент справки и лесна и безпроблемна достъпност до необходимата информация. Основното натоварване на екипа на фирмата по услугата обработка на данни за работни заплати е в периода от 25-та дата на текущия месец до 5-та дата на следващия месец. В този период на 90% от клиентите трябва да се обработят заплатите, и то вярно и бързо, и да се предаде резултата. Автоматизацията на процеса чрез внедряване на специализиран софтуер, както и хардуерното обезпечаване на софтуерните продукти ще позволи по-бързо и по-сигурно управление и обработка на данните с минимизиране на човешкия фактор при въвеждането и при необходимите изчисления. Натовареността на специалистите на БСК АД в този времеви период е основна предпоставка за допускане на неволни грешки, а внедряването на специализиран софтуер и хардуер ще спомогне в голяма степен за намаляване процентното отношение на тези грешките при обработка на информацията. Новозакупеното оборудване ще даде възможност БСК АД да повиши своята конкурентоспособност и чрез развитието на допълнителни услуги, свързани с ТРЗ обслужване, които предлага към основния си софтуерния продукт за обработка на работни заплати. Настоящият проект ще позволи на БСК АД да предлага изграждане и поддържане на архив електронни документи и каталогизиране; онлайн достъп до документен архив; предоставяне на достъп до уеб базирани програмни средства за осъществяване на процеса чрез собствени на клиента ДМА и съхраняване на създаденият архив при БСК АД; издаване на електронни и хартиени копия на документи, вкл. валидизирани „вярно с оригинала“; Унищожение на документи с висока степен на сигурност и предаване за рециклиране; Съхранение на копие на документацията на 2-ро и повече места извън офиса на фирмата. По отношение специализираните услуги по архивиране, съхранение и извеждане на данни за ТРЗ–в момента тази услуга се предлага само на малък кръг от фирми, потребители на ТРЗ софтуера на БСК АД, поради липсата на техническо обезпечаване. Предвид нормативните изисквания за съхранение на информацията за период от 50 г., БСК АД следва да осигури адекватно управление на предоставените от клиента данни, както и да гарантира съхранението и наличността на информацията във всеки един момент от този период, за което ще допринесе настоящия проект. Планираните услуги ще окажат положително влияние върху цялостното развитие на дружеството и достъпа му до нови пазари. В плановете за развитие на БСК АД се включва извършване на услуги за клиенти от Унгария, Чехия, Полша и др., където вече има установена практика за прехвърляне на част от вътрешнофирмените дейности към външни изпълнители. В резултат на реализацията на проекта ще се стабилизират позициите на фирмата на пазара и ще се увеличат значително конкурентните й предимства; ще се затвърди и подобри качество на предлаганите услуги; ще се оптимизира времето на работа. 0.00 57 567.00
Дейност за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност чрез въвеждане на ново ИТ оборудване и специализиран софтуер : Като част от тази дейност ще бъде закупено ново ИТ оборудване за съхраняване и архивиране на големи масиви от данни,специализиран софтуер за архивиране и за защита на данните, както и периферна офис техника.Новото оборудване и софтуер ще допринесе пряко за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието , тъй като ще даде възможност на БСК АД да въведе нови услуги и процеси, свързани с дистанционно предоставяне на услуги на клиенти, включително създаване и поддържане на електронен архив на вътрешно фирмената информация, свързана с работните заплати. Обработката на данни за работни заплати е процес, свързан с голямо количество документация-ведомости, рекапитулации, фишове, банкови платежни документи за данъци и осигуровки, формуляри за подаване към НОИ и т.н. Съгласно нормативната уредба на страната ведомостите за работни заплати трябва да се съхраняват за период от 50г. назад, което създава затруднения особено за големите работодатели. БСК АД предлага на своите клиенти комплексен софтуер и обслужване за обработка и контрол на данните за персонала на фирмата– от въвеждане и начисляване, до експортиране и архивиране на индивидуални досиета на работници. Към момента БСК АД поддържа актуален архив на обработваните данни, което минимизира риска от загуба на информация и прави възможно извеждането на справки за изминали периоди за малка част от своите клиенти. Съхраняването на ТРЗ документацията на хартиен носител е свързано със сериозна консумация на материали-огромни количества хартия и консумативи, което оказва отрицателно въздействие върху околната среда.До момента БСК АД няма техническа обезпеченост да архивира електронно цялата ТРЗ документация за своите клиенти за дълъг период назад, тъй като не разполага с необходимото сървърно оборудване, което може да съхранява голям обем информация. С настоящият проект дружеството ще закупи специализирано сървърно и ИТ оборудване за архивиране на големи масиви от данни, както и специализиран софтуер за осъществяване на процеса по архивиране и за защита на данните, което ще позволи да предлага електронно архивиране на фирмена ТРЗ документация.Въпреки че новото оборудване и софтуер за архивиране ще бъдат инсталирани в регионалния офис на БСК в гр. Враца заради по-ниските експлоатационни разходи на регионалния ни офис, то ще позволява съхраняване на информацията за всички клиенти от цялата страна, както и за чуждестранни клиенти. Това ще позволи на дружеството значително да разшири кръга си от потребители, тъй като по отношение специализираните услуги по архивиране, съхранение и извеждане на данни за ТРЗ–в момента тази услуга се предлага само на малък кръг от фирми, потребители на ТРЗ софтуера на БСК АД.Предвид нормативните изисквания за съхранение на информацията за период от 50 г., БСК АД следва да осигури адекватно управление на предоставените от клиента данни, както и да гарантира съхранението и наличността на информацията във всеки един момент от този период, за което ще допринесе настоящия проект. Електронният архив (backup) на данните ще позволи на БСК значително да намали потреблението на тонер консумативи и хартия, което ще подобри ресурсната ефективност в предприятието и експлоатационните разходи. Техническите параметри на хардуерното оборудване са напълно съобразени с правилата за енергийна ефективност за намаляване енергийното потребление на фирмата. Хардуерът е от най-висок клас и внедряването му ще намали енергийното потребление /консумира в пъти по-малко електроенергия от наличните в момента в компанията устройства/ и пряко ще подобри енергийната й ефективност. Също така ТРЗ обслужването изисква ежемесечни посещения на място при клиентите и работа по преглед и обработка на документи, което с онлайн системата ще отпадне като необходимост.Така се намалява необходимостта от пътуване и работа с документи на място при клиентите, които са от цялата страна и съответно се намалява отрицателния ефект в/у околната среда от тарнспорт. 0.00 76 756.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.