Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение акцентира върху създаване на условия за качествено професионално образование, чрез подобряване на образователната инфраструктура в ПГАТ "Ц. Церковски", гр. Павликени. То предвижда изпълнение на следните дейности: Въвеждане на енергоспестяващи мерки, предписани в обследванията за енергийна ефективност на учебната сграда и работилница; Изпълнение на задължителните технически мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в техническите доклади на сградите; Оптимизация на отоплителните инсталации; Подмяна на значително остарялото обзавеждане и компютърно оборудване.
Чрез реализацията им ще се постигнат следните резултати: Подобрена материално-техническата база на ПГАТ, даваща възможност за по-лесна интеграция и социализация в обществото в процеса по обучение и за последващо успешно реализиране на пазара на труда; Подобрено качество на образователната среда и учебен процес в учебното заведение, което улеснява въвеждането на нови методи на обучение, повишаващи атрактивността и задържащи интереса на младите хора; Интервенциите пряко ще допринесат за намаляване броя на преждевременно отпадналите от училище и ще създадат предпоставки за повишаване дела на завършилите образование. Дейностите за подобряване достъпа на хора с увреждания до работилницата, са предпоставка за социално включване и борба с изолацията на тази група от обществото. Чрез реализираните енергоспестяващи мерки ще се постигне следния ефект: оптимизирани разходи за енергия, реализиращи 134400,00 лв. икономия годишно; постигната икономия на енергия в размер на 1253732 kWh/год.; спестени емисии CO2 в порядъка на 312 t/год.
Реализацията на проекта ще въздейства пряко на учениците, семействата им и персонала на предложената за интервенция образователна институция. По прогнозни данни през уч. 2016/17 г. в 12 паралелки ще се обучават 240 уч., а в самостоятелна форма на обучение - 40 уч. Персоналът наброява 43 души /педагогически, административен и помощно-обслужващ/.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта - навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. По време на тази дейност ще се сформира екип за организация и управление на проекта, който е предпоставка за качественото изпълнение на проектните дейности. ЕОУП ще се състой от специалисти, които да обезпечат координирането, коректното изпълнение и постигането на заложените цели по проекта. Предвижда се екипът да включва три позиции: 1.Ръководител 2.Координатор 3.Счетоводител Проектът предвижда ясна институционална организация за управление. Съставът на екипа и разпределението на задълженията на членовете му е съобразено с характера и обема дейности, които следва да бъдат изпълнени. Правилното разпределение на задачите и подбора на подходящия екип за организация и управление на проекта ще гарантира успешното му реализиране, съобразно изискванията на ОПРР и действащото българското законодателство. В рамките на тази дейност ще се извърши разпределение на дейностите на членовете на екипа, като всеки един от тях ще получи индивидуални задачи и отговорности, които ще носи, като бъде обвързан с договор. В същия ще бъде определено и неговото възнаграждение. В хода на изпълнение на дейността ще се води надлежна кореспонденция, координация и отчетност. По време на изпълнение на СМР, ще се извършва системен мониторинг на място. При реализирането на проекта ще се спазват клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителност и конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. 21 300.00 21 296.45
Инженеринг /Изготвяне на работен инвестиционен проект, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР/.: Целта на дейността е да се подобри образователната инфраструктура в ПГАТ "Ц. Церковски", гр. Павликени, чрез което ще се осигурят условия за качествено професионално образование. Дейността обхваща 3 основни момента: 1. Проектиране: По време на проектирането ще се направят точни заснемания, ще се определят видовете строително-монтажни и ремонтни работи, с оглед тяхното прецизиране. Работният проект ще бъде изготвен в съответствие с Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му. В изготвения работен проект ще бъдат включени всички предписани енергоспестяващи мерки на база извършеното обследване за енергийна ефективност и следователно допустими инвестиции според реда на настоящата схема за финансиране. Той ще даде пълна яснота за необходимите ремонтни работи и технологии; за задължителните технически мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в техническите доклади на сградите, както и за други необходими строително - ремонтни дейности за постигане на цялостно обновление на образователната инфраструктура. Чрез работния инвестиционен проект ще се осигури съответствието на предвидените СМР със строителните стандарти. Дейността ще включва: Издаване на скица-виза за проектиране; Изготвяне на работен инвестиционен проект, включващ всички части, съобразно действащото законодателство; Част "Оборудване и обзавеждане", вкл. Схема на разположението на кабинетите и разположение на предвиденото оборудване в тях; Подробни КС и обяснителни записки към всяка една от частите; КСС; Съгласуване с оторизираните институции; Издаване на разрешение за строеж. 2. Изпълнение на СМР: През този етап ще бъде извършено строителството, при стриктното съблюдаване на одобрения работен инвестиционен проект, нормативните изисквания на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и изискванията на ОПРР. На този етап ще бъдат въведени предписаните в обследването за енергийна ефективност, енергоспестяващи мерки; ще се изпълнят задължителните технически мерки за поддържане и осигуряване на обекта, предписани в техническите доклади на сградите; Оптимизиране отоплителните инсталации, ще се изгради достъпна среда за хора с увреждания до сградата на учебната работилница. В настоящото проектно предложение е включено обновяване на сградния фонд, материално-техническата база на осн. сграда на училището и на уч. работилница. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по време на СМР, са свързани с: Топлинно изолиране на външни стени, покриви и под; Подмяна на дограма; Доставка и монтаж на отделни котелни и отоплителни инсталации за двете сгради; Подмяна на водопроводната и канализационната инсталация в двете сгради; Изграждане на достъпна среда до работилницата; Боядисване на помещения в основната сграда и работилницата; Циклене и лакиране на паркет в кабинетите; Подмяна на интериорни врати на кабинетите; Ремонт на електрическите инсталации, включително електрическите табла; Подмяна на осветителните тела с нови, тип LED и изграждане на мълниезащитна и пожароизвестителна инсталации; Дейности по верикална планировка, и др. съгласно техническия паспорт на сградата. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на строителството: Тази дейност е необходима за правилното реализиране на проекта. При нея автора на техническия /работен проект детайлизира някои елементи на проекта по време на строителството като цвят, аранжимент и др. на детайлите. Авторът ще извърши при необходимост корекции в проекта, които се налагат за качественото му и законосъобразно реализиране. Той упражнява допълнителен контрол и за качеството на строителството. Предвижда се тази дейност да се осъществява от проектанта изработил техническата документация по проекта. Изпълнение на дейността ще допринесе за обновяване и модернизиране на учебните кабинети и учебната работилница, за да се осъществява качествено професионално образование. 939 564.67 1 109 282.93
Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект и осъществяване на строителен надзор. : Настоящата дейност предвижда осъществяване избор на консултант по смисъла на чл. 142 от ЗУТ за оценка на инвестиционния проект за съответствието му с основните изисквания към строежите във връзка ал.4 и ал.5 на чл. 142 от ЗУТ, изготвяне на комплексен доклад за съответствие и осъществяване на строителен надзор при реализацията и изпълнението на настоящия проект. Всички части на инвестиционните проекти, които са основание за издаване на разрешение за строеж, се оценяват за съответствието им с основните изисквания към строежите. Оценката обхваща проверка за съответствие със: 1. предвижданията на подробния устройствен план; 2. правилата и нормативите за устройство на територията; 3. изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3; 4. взаимната съгласуваност между частите на проекта; 5. пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; 6. изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръжения с повишена опасност, ако в обекта има такива. Всички документи - графични и текстови, на инвестиционния проект се подписват и подпечатват от съответния квалифициран специалист и от управителя на фирмата консултант, извършила оценката за съответствие. Докладът за оценка на съответствието се подписва от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. Съгласно изискванията за ЗУТ, строителният надзор е неразделна част от строителния процес. Строителният надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Тази услуга се планира с цел качествено и точно изпълнение на предвидените СМР и изискването на българското законодателство за съставяне и представяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: - Законосъобразно започване на строежа; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на наредбата по чл. 9, ал. 2, т. 5 от Закона за техническите изисквания към продуктите; - Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Законосъобразното започване на строежите, изготвяне на протоколи за откриване на строителните площадки и определяне на строителните линии; - Следи за изпълнение на строежите съобразно одобрените технически / работни проекти и изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; - Следи за спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд на обектите, следи за спазване безопасност на децата, ако СМР се извършва по време на учебен процес; - Дава оценка за годността на строежите за въвеждането им в експлоатация; - Следи за достъпност на строежа от лица с увреждания; - Следи за стриктно спазване на мерките за енергийна ефективност, както и изпълнява и други функции, възложени от ОПРР или бенефициента по проекта. 46 900.00 36 758.40
Въвеждане на обекта в експлоатация: Въвеждане на обекта в експлоатация Дейността е насочена към спазване на нормативните изисквания за енергийна ефективност на обществените сгради. Строителните работи, предмет на настоящето проектно предложение, ще бъдат приети и въведени в експлоатация съобразно изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане. 1 666.10 1 500.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обекта: Дейността цели да се поднови остарялото обзавеждане и компютърно оборудване, с оглед постигане на изцяло модернизирана визия на учебното заведение, отговаряща на съвременните стандарти. Закупването на описаното в Приложение Б - Индикативен списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане е необходимо с оглед на нормалното функциониране на учебното заведение и протичане на учебния процес. Всяка част от оборудването и обзавеждането има свое предназначение и ще допринесе за цялостно подобряване качеството на образователната среда и повишаване на нейната привлекателност сред учениците. 50 490.00 50 784.00
Одит на проекта: Дейността цели да гарантира, че средствата по проекта са използвани законосъобразно и отговарят на критериите за допустимост на разходите. При осъществяване на тази дейност ще се използват методите, утвърдени от добрата одиторска практика. Ще се извършва засилен контрол, произтичащ от високите изисквания на ОПРР. Ще се използват и методи, гарантиращи стриктното спазване на данъчното, финансовото и счетоводното законодателство в Република България. Дейността е изпълнение на Договор за независим цялостен одит по изпълнение на проекта от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма, извършваща финансови одити. Одиторът ще изготви одитен доклад при окончателно искане за средства като за изпълнение на дейността ще подготви отчети с всички изискуеми приложения от страна на бенефициента. 10 833.33 4 200.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е да се гарантира публичност, прозрачност и отчетност за хода на изпълнение на дейностите по проекта, информиране на широката общественост, популяризиране и промотиране на дейностите и приноса на ЕС, Оперативна програма „Региони в растеж” 2014 - 2020 г., чрез използване на подходящи комуникационни средства. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията, описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейността включва: - Организиране и провеждане на 2 публични събития - начална конференция за запознаване на местната общност с проекта, екипа, целите и дейностите, които предстои да бъдат реализирани и заключителна конференция - при приключване на дейностите по проекта и отчитане на постигнатите резултати; - Организиране и провеждане на 2 официални церемонии - Церемония "Първа копка", при стартиране на СМР /непосредствено след съставяне на Акт-образец № 2 за откриване на строителната площадка/ и Церемония "Откриване на обекта", след приключване на СМР /непосредствено след съставяне на Акт-образец № 16 за установяване на годността за ползване на строежа, издаден от ДНСК. - Предвиждат се 3 публикации в регионален ежедневник; - Изработване на временен билборд с големи размери, който ще бъде монтиран на видимо за обществеността място непосредствено преди започване на СМР; - Изработване на постоянна табела, която ще бъде поставена на видимо за обществеността място, непосредствено преди или след приключването на проекта; - Изработване на информационни стикери, предназначени за закупеното оборудване по проекта. - Ще се публикуват периодични съобщения на интернет страницата на Общината - www.pavlikeni.bg, както и и страниците на местния вестник „Павликенски глас”. Дейността е предвидена, с цел информиране на населението на територията на Община Павликени, относно изпълнението, резултатите и финансирането по проекта и е задължение, с оглед прилагане на правилата за информация и комуникация за периода 2014-2020 г. 10 416.67 6 984.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнител: Дейността по подготовка и провеждане на тръжни процедури и сключване на договор с външен изпълнител, произтича от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. Във връзка с характера на проекта и естеството на допустимите бенефициенти следва изборът на изпълнител да се осъществява по реда и изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП). В рамките на дейността ще бъдат подготвени необходимите тръжни процедури, ще се подпишат договори и ще се възложи изпълнението на дейностите по: *Инженеринг; *Строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствие; *Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за обекта; * Информация и комуникация; * Одит. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.