Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

С реконструкцията на централната пешеходна зона в гр. Враца се стремим към оформяне и изграждане на по-добра визия на пешеходните зони и тротоари, както и зоните за обществен отдих, съобразена с уникалния характер на града ни. С този проект ще се търси единна концепция на безопасна, устойчива и с високо екологично и естетическо качество градска среда – пешеходни настилки, велосипедни алеи, цветово оформление и художествено осветление, подходящи елементи на градския дизайн – малки архитектурни форми, указателни знаци, енергоспестяващо улично осветление, различни форми на градско озеленяване, както и създаване на достъпна архитектурна среда.
Проектното предложение е разработено въз основа на интегриран териториален подход, т.е. система от взаимосвързани действия, които целят трайно подобрение на икономическото, социалното и екологичното състояние на територията. Основата на този процес е „интеграцията“, което означава, че всички дейности в проектното предложение са разглеждани в тяхната взаимовръзка с оглед на това между отделните елементи да има такава синергия, че цялостното въздействие на изпълнението на проекта да превишава сбора от въздействието на отделните му съставни части, ако те бъдат осъществени поотделно. Теренът е бил реконструиран и благоустрояван през последните  30 години, но се нуждае от нова визия  и рехабилитация.  Проектът е съобразен с формиралите се във времето пространствено– функционални зони в ЦГЧ и отразява техния характер, като са наситени и  с нови алтернативни и социални дейности. Запазени и доразвити са положителните моменти в реализираните вече обекти по други схеми и програми по отношение композиция, материали, елементи на градското обзавеждане, като те се вписват в новата концепция. Потърсени са нови места за отдих, социални контакти, културни дейности и общоградски събития. Проектът предлага максимално запазване и увеличаване на зелените площи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители: Дейността включва създаване на тръжни досиета, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнител и подписване на договор. При подготовката на дейността екипа на проекта ще разработи задания за инженеринг, доставки и услуги. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените подизпълнители ще бъдат подписани съответните договори. Дейността ще даде възможност за стартиране на строителните дейности, при спазване на изискванията на програмата и законодателството. Необходимо е изготвяне на документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на следните дейности: 1) Изпълнение на СМР; 2) Избор на изпълнител за осъществяване на авторски надзор; 3) Изпълнител за упражняване на строителен надзор; 4) Избор на изпълнител за публичност и визуализация; 5) Избор на изпълнител за извършване на одит на проекта; 0.00 0.00
Изпълнение на СМР в ЦПЗ: В настоящото предложение са включени: зони 3,4,5,6 - бул. „Никола Войводов“ (3 - от ул. „Кръстьо Българията“ до ул. „Полковник Лукашов“); (4 - пространството между ул. „Полковник Лукашов“, бул. „Христо Ботев“ и ул. „Гладстон“); (5 - пространството между бул. „Христо Ботев“ и ул. „Стефанаки Савов“), (6 - площад „Христо Ботев“ и парк при църква „Свети Николай“) от подготвения инвестиционен проект по ЗУТ за "Рехабилитация и реконструкция на централната пешеходна зона на гр. Враца". Финансовите средства за неговото изготвяне бяха осигурени по ОПРР 2007-2013, схема - техническа помощ "С готовност за следващия програмен период". Зони 3 и 4 са се утвърдили като същинската търговско - развлекателна част на градския център. Запазвайки тези функции и специфичните елементи на средата проектът предвижда подмяна на настилката, елементите на градското обзавеждане (и допълване на липсващите до момента - като велосипедни стойки, вградени в настилката и декоративни осветителни тела, кошчета за разделно сметосъбиране, информационни табели, скрити линейни отводнителни решетки и др.), обогатяването на озеленяването, създаване на нови пространства за тематични работилници и базари на открито, временни изложби, занимания за деца, спорт и рекреация . Специално внимание е отделено на достъпността и безопасността на новата архитектурна среда. Запазена и е цялостната идея за материали, цветове и детайли, предвидена за другите две зони. Реорганизирана и обогатена е парковата среда около паметника на Васил Левски. Предвиждат се дейности, които да оживят целогодишно и за повече часове от денонощието този вторичен градски център. Новото осветление и растителност ще създадат динамична сценография. Зони 5 и 6 обхващат най-репрезентативната част на града. Площад ”Христо Ботев” е рамкиран от парка и ансамбловата архитектура на най-значимите културно - исторически и обществени сгради. Синтезът на сгради с разнообразни функции предполага приобщаването на много нови дейности и създаването на подходяща среда за устойчивото им развитие. Освен пред театъра и РИМ, ново място за фестивали, концерти и изложби на открито проектът предвижда изграждането на амфитеатър със сцена на открито и трансформирането на езерото в скейт парк. Функциите на площада, свързани с масови празненства ограничават разполагането на обемни елементи. Основният проблем, свързан с недобрата осветеност на площада е решен с добавянето на нови осветителни тела. Преослънчаването и безопасността са решени с цветовата гама и текстурата на предвидените клинкерни настилки, увеличаването и обезопасяването на водните площи и периферното озеленяване с едрогабаритна растителност. Предвидени са площи за съвременно изкуство - постоянни и временни експозиции, велостойки и информационни табели. В проекта е включено и рехабилитация и реконструкция на улични мрежи и обществени паркинги в близост до ЦПЗ: 1) ул. „Стоян Кялъчев“ ; 2) ул. „Иванка Ботева“; 3) ул. „Алеко Константинов“ ; 4) ул. „Мито Цветков“ ; 5) ул. „Никола Симов Куруто“; 6) ул. „Журналист“; 7) ул. „Найден Геров“ № 10 до ул. „Екзарх Йосиф“ /12259.1017.242/; 9) локални платна на бул. „В. Кънчов“ до автогара /12259.1017.239/ и 12259.1021.153/; 10) ул. "Св.Климент Охридски"; 11) ул. "Венелин"; 12) ул. "Поп Богомил". Работата по тях ще бъде възложена на инженеринг. 5 713 592.47 6 584 388.82
Изпълнение на авторски надзор: С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на технически/работен проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, спазването на архитектурните, технологичните и строителните правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. В рамките на дейността се извършва: 1. Следи за точното и правилно изпълнение на одобрения работен проект, разпоредбите на ЗУТ и на подзаконовите нормативни актове, имащи отношение към проекта и за промените или допълненията на проекта, предписани по узаконения нормативен ред от проектанта по време на строителството. 2. При всяко посещение на обекта се оглежда и установява състоянието му и се дава решения на възникналите проблеми, като информира възложителя за възникналите проблеми и за предприетите мерки за тяхното разрешаване. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта. 3. Допуска всички одитиращи органи и външни одитори оторизирани да извършват проверки, да проверяват посредством проучване на документацията или проверки на място, изпълнението на проекта, и да проведат пълен одит, при необходимост, въз основа на разходнооправдателните документи, приложени към счетоводните отчети, счетоводната документация и други документи, свързани с финансирането на проекта. 4. Изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверки на място и одити, проведени по отношение на настоящия проект. 5. Поддържа точно и систематизирано счетоводство и отчетност във връзка с извършваните дейности по проекта; 6. Да подписва всички актове и протоколи съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. 7. Да извършва авторски надзор по време на строителството на обекта до съставяне и подписване на протокол за установяване годността за ползване на строежа. 8. Да завери изготвената екзекутивна документация за действително извършените СМР на обекта. 30 000.00 30 000.00
Упражняване на строителен надзор на обектите: По време на изпълнението на СМР за обновяване на ЦПЗ от лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор за всеки обект/група от обекти упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от Закона. Осъществяване на контрол за съответствие на проектирането и изпълнението на обектите с условията на съответните договори и действащите нормативни актове; Осъществяване на контрол за спазване на българското законодателство в областта на строителството и на безопасността на труда, както и по отношение на докладите и молбите за разрешителни, които също следва да бъдат изготвяни в съответствие с действащите нормативни актове; Изготвяне на ежедневни, ежеседмични и месечни системи за докладване на изпълнението на договорите по проекта. Изготвяне и изпълнение на система за осигуряване на качество на съоръжения и материали, използвани по време на строителството, съвместно с изпълнителите, където е необходимо; Изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; Разпореждане и одобряване ползването на други еквивалентни, или по-високи стандарти, спрямо стандартите, записани в договора, при обоснована необходимост, в съответствие с офертите на изпълнителите по проекта и с предварително писмено съгласие на Възложителя; • Контрол на планове за временна организация на движението в съответствие с българско законодателство; • Одобрение на всички методи и средства за повдигане; • Изискване на образци от материали и документация за съответствие на влаганите материали по всички частни на договора, когато е приложимо в рамките на договора, по преценка на Строителния мениджър. При всички случаи на обективна невъзможност да се доставят позиции от офертата на строителите, се задължава да получи информация от строителите и да получи писмено одобрение от Възложителя, което не може да нарушава конкурентните условия на обществената поръчка; Съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора; Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 18 900.00 22 680.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР и проекта: Мониторинг и контрол на изпълнението на СМР, осъщесвяван от: 1) от външен изпълнител за изпълнение на строителен надзор; 2) от Ръководител проект/ЕУП чрез разписване на съответните документи и доклади в процеса на реализация на проекта; 3) от техническите експерти чрез проверки на място съгласно предвиденото в Системата за финансово управление и контрол. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ; взаимен контрол между партньорите в проекта, взаимна информираност, координация и взаимопомощ в действията. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. Ще се оценяват на първоначален етап при избор на изпълнители: предложена цена, срокове за изпълнение на дейността, гаранции за качествено изпълнение на услугите, неустойки за неизпълнение на договора, начини на плащане, технически характеристики /където е приложимо/ на предлаганите услуги. След провеждане на процедура за избор на доставчици и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: • Придържане и точно спазване на предмета на договора; • Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; • Спазване на договорената цена за изпълнение на услугите и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; • Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; • Следене на спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; • Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство от счетоводителя по проекта се извършва анализ и оценка на законосъобразността и счетоводното отчитане на разходите в следните направления: регулярни проверки на извършените разходи по проекта съобразно българските и международните счетоводни стандарти и специфичните изисквания, свързани с финансирането; проверка на законосъобразността на съставяне на разходно-оправдателните документи; проверка на законосъобразността и целесъобразността на извършване на разходите; проверка на верността и точността на счетоводното отчитане на приходите и разходите по проекта; проверка на достоверността на съставяните финансови отчети за изпълнение на проекта; проверка на достоверността на представяне на паричните потоци по проекта и промените в тях. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Предвидените процедури и методология за вътрешен мониторинг са неразделна част от изградената в общината система за финансово управление и контрол. Предвидените процедури и критерии за контрол включват участието на всички членове на екипа, партньори и други заинтересовани страни, което спомага процесът на самооценка. 35 000.00 33 583.52
Публичност и визуализация на проекта: Настоящият проект ще бъде съпроводен с адекватна публичност на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Съгласно Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Комисията на европейските общности и изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", подходящи комуникационни средства и достъпни за обществеността медии. Дейността включва провеждането на пресконференции, съобщения в радио и медии, банери, билбордове, брошури, рекламен филм за популяризиране изпълнението на проекта.  организиране и провеждане на 2 пресконференции, чрез които обществеността да се запознае с целите на проекта, графика на планираните дейности и очакваните резултати; на пресконференциите ще бъдат поканени всички журналисти от местните и регионални медии;  подготвяне на 2 пресинформации и разпространението й в местни и регионални вестници;  подготвяне на 2 радио-анонса и излъчването му в ефира на 1 радиостанция;  изработване на брошури за проекта - 50 бр.;  изготвяне на банер – той ще се използва при провеждането на пресконференции и на други публични мероприятия;  Изработване на билбордове по време на строителството и постоянни обяснителни табели - 2 бр. + 2 бр.;  публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg). Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския фонд за регионално развитие и на българската държава, усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 4 166.67 5 000.00
Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. 3 800.00 3 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.