Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда цялостна реконструкция, разширяване и благоустрояване на 5 линейни обекта в град Търговище:
1.	ул. „Гладстон” и ул. Велико Търново”;
2.	ул. „3 март” от бул. „Трайко Китанчев” до връзката с околовръстния път;
3.	бул. „Сюрен”;
4.	кръстовище за кръгово движение на бул. „Митрополит Андрей” и ул. „Поп Сава Катрафилов”;
5.	квартал „Запад” 2 – Подобект 1, включващ кв. 307, кв. 308, кв. 309, кв. 310 и кв. 311 по плана на гр. Търговище. 
Интервенциите по настоящия проект, които са насочени към обекти, попадащи в две от зоните на въздействие по ИПГВР – зона с преобладаващ социален характер и зона на публични функции с висока обществена значимост, се комбинират с инвестиции в образователната и социалната инфраструктура (които ще се реализират по други проекти), ще допринесат за цялостното физическо обновяване и благоустройство, подобряване на екологичната среда, съживяване и развитие на града. 
С изпълнението на проектното предложение ще се допринесе за:
•	реализацията на ИПГВР на гр. Търговище, насочен към трайно преодоляване на високата концентрация на икономически, природни и социални проблеми в града.
•	постигането на тематична цел 6 „Съхраняване и опазване на околната среда и насърчаване на ресурсната ефективност”, съгласно Общия Регламент №1303/2013;
•	постигане на 2-рата конкретна цел на настоящата процедура за БФП „Да се повиши качеството на живот, социалното включване и подобряването на екологичната среда чрез благоустрояване на физическата среда в градовете”
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и контрол: Основната цел на тази дейност е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата, както и да се координира постигането на целите заложени в проекта. В рамките на настоящата дейност ще бъде назначен екип на проекта, съобразно спецификата на планираните дейности. Той ще поеме отговорността за ефективно, навременно, законосъобразно и в съответствие с указанията на УО на ОПРР реализиране на планираните дейности. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта (20 месеца). След сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ, със заповед на кмета, ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Екипът на проекта ще създаде организация за изпълнение на проектните дейности, ще изготвя, събира и съхранява цялата документация по проекта в съответствие с ДБФП, приложимата нормативна уредба и указанията на УО на ОПРР. Предвижда се екипът за управление на проекта да се състои от 6 членове: Ръководител; Счетоводител; Координатор; Експерт обществени поръчки; Експерт инвеститорски контрол - 2 души; Подробна информация за задълженията на всеки член на екипа е поместена в т. 9 „Екип” от настоящия формуляр. Задълженията на членовете на екипа ще бъдат разписани детайлно в длъжностните им характеристики и в заповедта за сформиране на екип на проекта. 62 700.00 61 418.48
Подготовка на тръжни документации и избор на изпълнители по проекта: Тази дейност включва: • Актуализиране на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки • Подготовка на тръжни документации • Провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки • Сключване на договори за изпълнение на обществени поръчки В рамките на проекта ще бъдат подготвени документации и проведени следните процедури за избор на външни изпълнители: • Открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за строителство с 5 обособени позиции; • Открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – упражняване на строителен надзор с 5 обособени позиции; • Публично състезание по реда на чл. 18, ал. 1, т.12 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – изпълнение на дейности за информация и комуникация; • Събиране на оферти с обява по реда на глава двадесет и шеста, чл. 187-188 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – Одит; • Пряко договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 13 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – упражняване на Авторски надзор – пет процедури по една за всеки обект. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи за цялостен ремонт и обновяване на 5 линейни обекта в гр. Търговище: Дейността обхваща изпълнение на строително-монтажни работи, целящи цялостен ремонт и реконструкция следните 5 обекта на градската среда в гр. Търговище: • ул. „Гладстон” и ул. Велико Търново”; • ул. „3 март” от бул. „Трайко Китанчев” до връзката с околовръстния път; • бул. „Сюрен”; • кръстовище за кръгово движение на бул. „Митрополит Андрей” и ул. „Поп Сава Катрафилов”, • квартал „Запад” 2 – Подобект 1, включващ кв. 307, кв. 308, кв. 309, кв. 310 и кв. 311 по плана на гр. Търговище Всички строителни работи ще се извършват съгласно изготвени инвестиционни проекти, които са одобрени, съгласувани и с издадени разрешения за строеж. Към настоящия момент обектите са в лошо експлоатационно състояние – има множество недостатъци по настилката - пукнатини, дупки и кръпки, пропадания, размествания и пукнатини по тротоарните настилки. Проектът предвижда следните основни видове СМР по отделните обекти: ул. „Гладстон” и ул. „Велико Търново” - уширение на пътното платно и допълнителна лента за изчакващи леки автомобили в зоната на пазара, подмяна на асфалтовите настилки, разваляне на съществуващите тротоарни настилки и изграждането на нови, нови зелени площи, ограничени от нови бетонови бордюри, изграждане на нова двупосочна велоалея, която да благоприятства развитието и благоустрояването на градския център в града, повдигане на дъждоприемни шахти, улично осветление, изграждане на ефектно алейно осветление. бул. „Сюрен” - запазване на габарита на булеварда откъм бул. „Трайко Китанчев“, пред болницата габаритът се преоформя, като към съществуващите пътни платна 2 на брой по 5 м. от дясно се предвижда ивица за изчакващи МПС за пациенти на МБАЛ, подмяна на тротоари и зелени площи, повдигане и преместване на дъждоприемни шахти, подмяна на асфалтовите настилки, улично и парково осветление. ул. „3 март” - уширение на пътното платно в участъка от км 0+000 до км 0+480.00 за сметка на тротоара в ляво, подмяна на асфалтови настилки, разваляне на съществуващите тротоарни настилки и изграждането на нови, нови зелени площи, ново улично осветление. кръстовище за кръгово движение на бул. „М. Андрей“ и ул. „Сава Катрафилов“ Към кръстовището гравитират и транспортните потоци от ул. „Св. Климент Охридски“ , ул. „Св. Кирил и Методий“ и ул. „Дамян Груев“, което създава трудно решими транспортни проблеми. Кръстовището е възлова точка с многобройни пресичания на връзките и породени от това конфликти с висока интензивност на движението в пиковите часове на денонощието. Допълнителни затруднения възникват и от голямата интензивност на пешеходното движение в този район. С реализацията на проекта се цели да се регулира движението в едно от най-натоварените и конфликтни кръстовища от транспортната схема на града чрез изграждане на кръгово кръстовище. кв. „Запад” 2 – Подобект 1, включващ кв. 307, кв. 308, кв. 309, кв. 310 и кв. 311 по плана на гр. Търговище – изграждане и възстановяване на обслужващи улици, пътни настилки, тротоари, градско обзавеждане, благоустрояване на междублокови пространства, изграждане на мултифункционална спортна площадка на открито и осветление. 4 315 118.87 4 875 291.71
Осъществяване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство, за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяване на строителен надзор. Предвидените за цялостно обновяване 5 линейни обекта в гр. Търговище представляват строежи 3 и 4-та категория съгласно ЗУТ, който на основание чл. 168, ал. 2 от ЗУТ се осъществява от консултанти, които ще бъдат избрани след провеждане на открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП за възлагане на обществена поръчка за услуга – упражняване на строителен надзор с 5 обособени позиции. Изпълнителите ще бъдат отговорни за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности, ще подписват всички актове и протоколи по време на строителството и ще изпълняват задължителните дейности съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ и наредбата за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи, Изпълнителите ще изготвят окончателен доклад до възложителя и ще участват в приемателните комисии по въвеждане на обектите в експлоатация. 78 000.00 36 660.00
Извършване на авторски надзор: Съгласно изискванията на чл. 162, ал. 2 от ЗУТ, авторският надзор по всички части на проекта е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. В изпълнение на това изискване, проектантите, изготвили инвестиционните проекти, ще осъществяват авторския надзор на посочените по-горе обекти съгласно изискванията на чл. 162, ал. 1, ал. 2 и ал. 3 от ЗУТ, в съответствие с разпоредбите на ЗУТ, другите приложими нормативни актове в Република България и одобрените строителни книжа. 90 000.00 108 000.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Съгласно чл. 177 от ЗУТ, след завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания, когато те са необходими, възложителят подава заявление пред съответния орган по чл. 177 ал. 2 или ал. 3 за въвеждането на обекта в експлоатация, като представя необходимите документи по ЗУТ. 4 от обектите – бул. „Сюрен“, ул. „Гладстон“ и ул. „В. Търново“, ул. „3 март“ и кръстовище за кръгово движение на бул. „М. Андрей“ и ул. „Сава Катрафилов“ - са трета категория строежи, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 3, буква „а” от ЗУТ и чл. 6, ал. 1, т. 2 от Наредба №1/2003 за номенклатурата на видовете строежи”. За тази категория строежи, законодателството изисква след завършване на строежа, възложителят да представи в РДНСК необходимите строителни книжа съгласно чл. 177 от ЗУТ за издаване на Разрешение за ползване на строежа. 1 от обектите – кв. „Запад” 2 – Подобект 1, включващ кв. 307, кв. 308, кв. 309, кв. 310 и кв. 311 по плана на гр. Търговище е четвърта категория строежи, съгласно чл. 137, ал. 1, т. 4, буква „а” и „д“ от ЗУТ и чл. 8, ал. 1, т. 2 и чл. 9, ал. 1 от Наредба №1/2003 за номенклатурата на видовете строежи. За тази категория строежи, законодателството изисква след завършване на строежа, възложителят да представи в общината необходимите строителни книжа съгласно чл. 177 от ЗУТ за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. След завършване на строителните работи в съответствие с издадените строителни книжа, всички изискуеми съгласно законодателството документи ще се внесат пред съответния компетентен орган за издаване на разрешение за ползване. 15 351.71 3 000.00
Публичност и комуникация: Дейностите, свързани с осигуряването на публичност и информираност целят постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите на проекта, финансиран в рамките на ОПРР. Изпълнението на тази дейност ще се осъществява от външен изпълнител и екипа за управление на проекта. Мерките за информация и комуникация ще бъдат изцяло съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и изискванията на ДБФП. В рамките на настоящият проект са планирани следните мерки за информация и публичност: • На официалния уеб-сайт на Община Търговище ще бъде поместена информация за проекта – кратко описание, цели, резултати, финансова подкрепа на ЕС; • Организиране на пресконференция в началото на проекта, на която да бъдат представени целите на проекта и планираните дейности; • Изработване на 2 билборда, които ще бъдат поставени по време на изпълнението на СМР на видимо място - по един билборд във всяка от двете зони за въздействие в гр. Търговище; • Изработване на 10 постоянни табели, които ще бъдат поставени не по-късно от 3 месеца след приключване на работата по проекта на видимо място в началото и в края на всеки от обектите; • Изработване на 1 информационен банер, който да информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. Информационният банер ще бъде използван по време на планираните в проекта информационни събития; • Дизайн, предпечат и отпечатване на информационна брошура, съдържаща информация за целите на проекта и постигнатите резултати. Брошурата ще бъде отпечатана в тираж 500 копия; • 5 публикации в местни медии относно процеса на изпълнение на проекта и постигнатите резултати; • Провеждане на церемония „Първа копка” за всеки от петте обекта поотделно; • Провеждане на церемония „Официално откриване” за всеки от петте обекта поотделно; • Периодични публикации на интернет страницата на община Търговище, отбелязващи техническия и финансов напредък по проекта; • Организиране на финална пресконференция за представяне на постигнатите резултати и идентифицираните добри практики; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или за участниците, вкл. присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. 18 950.00 14 850.00
Одит: Одитът се извършва с цел да се гарантира правилното и коректно разходване на средствата по проекта и изпълнението на бюджета, както и да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства. Одитът на проекта ще бъде осъществен от регистриран одитор, член на Института на дипломираните експерт-счетоводители или от фирма за одит, които ще осъществяват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на проекта и ще изготвят окончателен одиторският доклад, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет по проекта. 16 000.00 2 767.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.