Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда въвеждане на мерки за енергийна ефективност и достигане най-малко клас на енергопотребление "С" в административната сграда (комплекс от сгради, най-старата от които е недвижима културна ценност) на Областна дирекция на МВР-Варна, което ще допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено до намаляване на парниковите газове. 
Обектът на интервенция е държавна собственост, като правата на собственост върху него се упражняват от МВР и Държавна агенция "Технически операции". Той се намира в централната градска част на Варна на територията на Археологически резерват "Античен град - Одесос - Варна" - обект със статут недвижима културна ценност с категория "национално значение" и е в зона за въздействие с публични функции с висока обществена значимост от ИПГВР на Варна. 
Реализирането на проектните дейности ще приведе административната сграда на ОД на МВР-Варна в съответствие с предписанията на техническия паспорт и енергийното обследване, при спазване изискванията на действащото законодателство в Република България и ще подобри архитектурният облик на комплекса от сгради. Изпълнението на проекта ще доведе до по-висока енергийна ефективност и ще допринесе пряко за намаляване на крайното енергийно потребление в административната сграда, както и ще подобри мобилността на хората с увреждания, и косвено ще допринесе за намаляване на парниковите газове. Реализирането на проекта ще допринесе за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийната ефективност, а именно - достигане на 25% по-висока енергийна ефективност към 2020 г. и косвено - за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: След сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, бенефициентът - Община Варна ще сформира Екип за управление на проекта /ЕУП/. Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Чрез тази дейност ще се осигури ефективното и качествено изпълнение на заложените дейности в проекта и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 4-ма члена, като в него ще бъдат включени физически лица. Неговият състав е както следва: • Ръководител на проекта; • Счетоводител на проекта; • Експерт "Строителство"; • Технически сътрудник. Сформираният екип за организация и управление на проекта ще: - организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; - ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното изразходване на предвидените в бюджета средства; - спазва и изпълнява приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; - извършва мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; - изготвя отчетна документация по проекта - техничека и финансова. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта и експерт "Строителство", съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на водещия партньор и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 189 от 2016 г. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансира от бюджета на проекта. Част от него е от БФП, а друга част е съфинансиране от Община Варна /недопустими разходи/, предвид на това, че прага на допустимост на разходите е до 2% от преките допустими разходи, който процент не може да осигури възнаграждения на ЕУП за целия период на проекта. Стойността се формира от бюджетни редове: за БФП 1.1, 1.2, 1.3 и 1.4 на обща стойност 19 162.00 лв., а за недопустимите разходи, които са в размер на 32 318.00 лв. от редове 53.1, 53.2, 53.3 и 53.4 от раздел VI. Недопустими разходи. Общата стойност за изпълнение на дейността е 51 480.00 лв. 51 480.00 19 161.98
Инженеринг за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на обект "Административна сграда на ОДМВР - Варна": Обект "Административна сграда на ОДМВР - Варна" с адрес гр. Варна, р-н Одесос, ул. "Цар Калоян" №2" включва комплекс от 4 сгради: Стара сграда, Пристройка I етап - Технически блок, Пристройка II етап - тяло А и тяло Б. Сградата е разположена в зона на въздействие „Зона с публични функции с висока обществена значимост“ от ИПГВР. Старата сграда от комплекса сгради – бившата Българска земеделска банка е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност съгласно чл. 59, ал. 4 и § 12, ал. 1от ЗКН. Тя е проектирана през 1929 г. Пристройки I и II етап са проектирани в периода 1970-1975г. По същото време е проектирана и надстройка на едноетажното тяло към вътрешния двор на старата сграда, като същото е предвидено да се надстрои с 2 етажа. Строителството на старата сграда е завършено през 1932 г. Строителството на другите две сгради е завършено в края на 1974 г. и средата на 1978 г. Общата РЗП на сградите е 9 592.15 кв. м. (8 359.65 кв. м. по ЗУТ). За обекта на интервенция, Община Варна разполага с Доклад от обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация, изготвен по реда на Наредбата на чл. 48 от ЗЕЕ и с Доклад за обследване за установяване на техническите характеристики, свързани с удовлетворяване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ. В рамките на проекта, Община Варна ще възложи по реда на ЗОП дейности по инженеринг за въвеждане на мерки за енергийна ефективност на сградата, което включва: 1. Изготвяне на пълна проектна документация, съгласно разпоредбите на ЗУТ и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти; 2. СМР, съгласно изготвения и одобрен по съответния ред инвестиционен проект; 3. Упражняване на авторски надзор. Проектът ще предвижда изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С" (съгласно валидния Сетификат за ен.характеристики на сградата, след въвеждане на ЕСМ, сградата ще достигна клас на енергопотребление "В"); изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата съгласно Техническия паспорт; изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване, както и изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа на лица с увреждания в сградите в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. По време на осъществяване на инженеринга, изпълнителят на дейността по независим строителен надзор ще изготви доклад за оценка на съответствие на строежа, на база на който ще се издаде Разрешение за строеж. СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринг. Предвид на това и в съответствие с Насоките за кандидатстване, след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустими разходи в отделна КСС и да я представи заедно с основните КСС на УО на ОПРР. В настоящото проектно предложение, радел 5. Бюджет, средствата са разпределени между БФП и Недопустими разходи финансирани от страна на партньорите. Индикативния размер на допустимите разходи и дофинансирането, което е отнесено към бюджетен ред 53.5 в подраздел VI. Недопустими разходи са определени на база окрупнени КСС. Размерът на допустимите разходи е в съответствие с предвиденото в одобрената Инвестиционна програма. Разходите над тази стойност към момента на кандидатстване са отнесени към недопустими. Всички разходи, които са над размера на БФП за инженеринг в т.ч. и недопустимите, които ще възникнат в процеса на проектиране ще бъдат покрити от тези средства. Средствата се предоставят от партньорите. Индикативната стойност за изпълнение на дейността е формирана от бюджетен ред 6.1. "Разходи за инженеринг (проектиране, СМР и авторски надзор) на обект: "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на административни сгради - сградата на ОДМВР-Варна" - БФП в размер на 920 455.46 лв. и 53.5. в размер на 206 333.34 лв. 1 126 788.80 1 341 820.18
Изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор на обекта : Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Той носи отговорност за дейностите и задълженията си като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ и другите приложими разпоредби на законодателството. Строителният надзор ще се изпълнява в обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3/2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове. Тъй като изпълнението на обекта се възлага на инженеринг, консултантът ще има ангажимент да изготви и оценка за съответствие (включително оценка за съответствието на част ”Конструктивна”, съгласно чл. 142, ал. 10 ЗУТ) за обекта на интервенция . Консултантът трябва да притежава лиценз от Министъра на РРБ съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор. Той ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежа, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение. Предписанията му, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техн. ръководител на строежа. След приключване на СМР и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад. Предвид на това, че СМР ще бъдат осъществени посредством инженеринга и в съответствие с Насоките за кандидатстване, след етапа на проектиране Община Варна има задължение да обособи възникналите при проектирането недопустимо разходи в отделна КСС и да я представи заедно с основните КСС на УО на ОПРР. В проектното предложение разходите за изготвяне на оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор, които са за СМР над размера на допустимите разходи за СМР, които ще се финансират от БФП са отнесени към бюджетни редове в подраздел VI. Недопустими разходи. Индикативната стойност за дейността е формирана от бюджетен ред 12.1. "Разходи, свързани с оценка на съответствието на обект: "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на административни сгради - сградата на ОДМВР-Варна" - 920.46 лв., 53.6 дофинансиране СФ - 176,00 лв. и бюджетен ред 24.1. "Разходи за строителен надзор на обект: "Прилагане на мерки за енергийна ефективност на административни сгради - сградата на ОДМВР-Варна" - 14 267.00 лв. и дофинансиране СФ в бюджетен ред 53.7 - 2 240 лв. 17 603.46 11 972.40
Публичност и визуализация: Бенефициентите, изпълняващи проекти по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие, са длъжни да информират широката общественост относно финансовия принос на ЕС за изпълнението на проектите. Спазвайки принципите на добрите практики, изпълнението на тази дейност ще подпомогне община Варна да популяризира изпълнението на проекта сред целевите групи и да формира обществено доверие към неговата реализация. Изпълнението на тези дейности ще повиши степента на информираност на широката общественост за специфичните цели на проекта, като същевременно с това ще покаже приноса и подкрепата на ЕС и на българската държава за развитието на регионите. Дейностите по публичност и визуализация ще бъдат изпълнявани в съответствие с Националната комуникационна стратегия и Приложение № 2 към нея «Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.»; изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г. и Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Всички мерки за публичност и визуализация ще отговорят на конкретните указания в цитираните документи и в Общите условия към АДБФП. Предвижда се поставянето на временен билборд, който след приключване на строителните работи ще бъде заменен от постоянна обяснителна табела; изговяне, отпечатване и разпространение на две дипляни, първата за популяризиране на проекта, неговите цели, планираните дейности и очакваните резултати, както и за финансовия принос на ЕС за изпълнението на проекта. Втората дипляна има за цел да популяризира постигнатите резултати. Дипляните ще се разпространяват от бенефициента и партньорите в сградите на съответните администрации, на пресконференциите на официалните събития и др. В рамките на проекта е предвидено изработването и на няколко рекламни артикула, а именно папки, химикалки, рекламни торби и тефтери, които ще бъдат разпространявани на пресконференциите и официалните церемонии. Ще бъдат направени два банера, единият за обезпечаване на мерките за информация и публичност на пресконференциите и официалните събития, а вторият ще бъде поставен в сградата на партньорите, а именно административната сграда на ОДМВР. Съгласно изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ на интернет страницата на Община Варна ще бъде публикувана информация за проекта след сключване на ДБФП – наименование на проекта, стойност на проекта, цели, обекти, дейности, целеви групи, очаквани резултати, която след приключване на дейностите ще бъде заменена от информация за постигнатите резултати. Разходът за дейността е от БФП и е отнесен в бюджетен ред 36.1.Разходи за публичност и визуализация на проекта. 5 800.00 6 439.20
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти ще бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че: - всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС; - първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни: одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават; - неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно; - счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност. Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. Разходът за дейността е отнесен към бюджетен ред 37.1. Разходи за одит на поректа. 2 500.00 730.80
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на дейностите по проекта : Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата за нормативната уредба в областта на обществените поръчки. Изхождайки от необходимостта от допълнителна експертиза при разработването на проектната документация и с цел качественото изпълнение на тази дейност, Община Варна ще сключи договор с външен изпълнител за подготовка на тръжните документации. Целта е тръжните процедури да бъдат подготвени и обявени при възможност преди сключване на АДБФП, за да се избегне риска от неизпълнение на изискванията на последния от сключване на договори с изпълнители до 12 месеца след подписването му. Разходът за изпълнение на дейността е недопустим за финансиране по настоящата схема и като такъв не е включен в бюджета на проекта. Планирано е провеждането на пет процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта, а именно: - Оценка за съответствие на инвестиционния проект и упражняване на строителен надзор на обект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради - сградата на ОДМВР-Варна" с местонахождение гр.Варна, ул."Цар Калоян" №2 в рамките на проект "Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради - сградата на ОДМВР-Варна" по процедура BG16R FOP001-1.002 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Варна", Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 год.; - „Изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) на обект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради - сградата на ОД МВР-Варна“ в рамките на инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“ от Инвестиционната програма на Община Варна, одобрена за реализация със Споразумение № BG16RFOP001-1.040-0038-С01 по Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.; - Публичност и визуализация на проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради – сградата на ОДМВР-Варна“ по процедура BG16RFOP001-1.002 „Изпълнение на интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020-Варна“ от Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие” на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г.; - Одит на проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради – сградата на ОДМВР-Варна“; -Извършване на геодезически услуги във връзка с въвеждане в експлоатация на обекта на интервенция в рамките на проект „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради – сградата на ОДМВР-Варна“, по процедура BG16RFOP001-1.002 "Изпълнение на интегрирани планове за градско възс тановяване и развитие 2014-2020-Варна", Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 год. 0.00 0.00
Обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация - Административна сграда на ОДМВР - Варна: В изпълнение на Насоките за кандидатстване относно изискуемите документи на етап оценка на проектни предложения за обекти без готови инвестиционни проекти, Община Варна възложи обследване за енергийна ефективност на сграда в експлоатация - Административна сграда на ОДМВР - Варна. В съответствие с чл. 9, ал.2 от подписаното Споразумение за партньорство № Д17000058Вн/23.01.2017 год. между партньорите по проекта, Община Варна като водещ партньор осигурява извършване на обследване за енергийна ефективност по реда на ЗЕЕ и сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, издаден по реда на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ на Административна сграда на ОДМВР – Варна с адрес: ул. Цар Калоян №2, по проект: „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради – сградата на ОДМВР-Варна““, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради“. Средствата за изпълнение на тази дейност, която предхожда разработването и внасянето за оценка на проектното предложение е допустим разход от БФП и като такъв е заложен в раздел 30.1. "Разходи за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на "Административна сграда на ОДМВР-Варна" с адрес: гр.Варна, ул. Цар Калоян №2" от бюджета на проекта. 3 395.70 4 074.84
Обследване за установяване на техническите характеристики на "Административна сграда на ОДМВР-Варна": В изпълнение на Насоките за кандидатстване относно изискуемите документи на етап оценка на проектни предложения за обекти без готови инвестиционни проекти, Община Варна възложи обследване за установяване на техническите характеристики на "Административна сграда на ОДМВР-Варна". В съответствие с чл. 9, ал.1 от подписаното Споразумение за партньорство № Д17000058Вн/23.01.2017 год. между партньорите по проекта, Община Варна като водещ партньор осигурява извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващ строеж съгласно Наредба №5/2006 г. с екзекутивно заснемане за установяване действителните технически характеристики на строеж Административна сграда на ОДМВР – Варна с адрес: ул. "Цар Калоян" №2“, по проект: „Прилагане на мерки за енергийна ефективност в административни сгради – сградата на ОДМВР-Варна“, включен в Инвестиционна програма на Община Варна по Споразумение с рег.№ BG16RFOP001-1.040-0038-С01 в рамките на Инвестиционен приоритет „Енергийна ефективност в административни и жилищни сгради”. Средствата за изпълнение на тази дейност, която предхожда разработването и внасянето за оценка на проектното предложение е допустим разход от БФП и като такъв е заложен в раздел 30.2. "Обследване за установяване на техническите характеристики на "Административна сграда на ОДМВР-Варна" от бюджета на проекта. 15 922.72 19 107.26
Геодезическо заснемане на обекта на интервенция: Геодезическо заснемане на обекта на интервенция в настоящия проект, след приключване изпълнението на строително-монтажните работи във връзка с изпълнение на задълженията на възложителя по чл. 54 от Закона за кадастъра и имотния регистър. В резултат на изпълнение на дейността ще се постигне и допълнителна прецизност при отчитане на изпълнението. 1 500.00 1 560.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.