Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Деинституционализацията на грижата за деца е едно от най-важните условия за гарантиране на правата на децата, които по една или друга причина не могат или има риск да не могат да се отглеждат от своите биологични семейства. Прилагането на основния принцип, че семейството е най-добрата среда за отглеждането и развитието на всяко дете, е основната движеща сила на процеса на деинституционализация. Основната цел при подготовката и реализирането на проектното предложение (ПП) е изграждане на база в която да се осъществи предоставяне на подходящи услуги в общността за подкрепа на децата и семействата, с цел превенция на рисковете и създаване на условия, които в най-голяма степен ще отговорят на индивидуалните потребности на децата и ще гарантират техните права и интереси. 
С проектното предложение ще се осигури обновяването на инфраструктура за предоставяне на услуги в общността за деца и младежи, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда и Картата на резидентните услуги, както следва:
- надграждане на дейността на Център за обществена подкрепа,
- разкриване на Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства,
- обособяване на Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21-год. възраст и
- обособяване на Преходно жилище за деца от 15 до 18-год. възраст.
Очаквани резултати:
- Премахване на институционалната грижа за деца – като законова възможност и реална форма за отглеждане на деца;
- Осигуряване на качествена грижа за децата и младежите, включително за децата с увреждания и с тежки увреждания, чрез създаване на широк набор от социални и интегрирани здравно-социални услуги.
Изпълнението на ПП ще надгради постигнатото в сферата на социалните услуги, за да се предоставят на целевите групи достъпни, качествени и разнообразни услуги, които ще допринесат за повишаване на качество на живот, зачитане на личното достойнство, максимална самостоятелност и пълноценна реализация на децата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Община Ловеч ще отговаря за цялостната координация, управление и контрол на изпълнението на проекта, докладване на УО на ОПРР за настъпили извънредни ситуации в изпълнението, финансовото управление, подготовката на искания за плащане и др. Организацията за изпълнението на проекта, включва и изграждането на ясни комуникационни канали, което ще създаде условия за качествено управление на дейностите, навременно идентифициране на евентуални рискове и предприемане на мерки за преодоляването им. За да постигне очакваните резултати по време на изпълнението, ще се следват стриктно общата и специфичните цели, спецификата и плана за изпълнение на дейностите. Ще бъде създаден екип за управление на проекта, съставен от експерти, служители само на Общината, които ще отговарят за организацията и управлението на дейностите по проекта: Ръководител, Координатор и Счетоводител. За нуждите на проекта, ще се осигури офис, в който ще се провеждат срещите на екипа за управление на проекта и изпълнителите по договорите, необходимата офис техника за работа. В него ще се обособи архив за съхранение на проектното досие. Спазването на плана за изпълнение на дейностите, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, в зависимост от техните компетенции, въведените вътрешни процедури за управление и мониторинг в общинската администрация ще допринесат за качественото и навременно изпълнение на основните дейности в проектния цикъл. Екипът ще работи в тясна връзка и непрекъсната комуникация с всички експерти и звена от общинската администрация в т.ч.: - Отдел "Разходване на средства и контрол"-по подготовката и провеждането на обществените поръчки; - Дирекция "Устройство на територията" и Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда"-проблеми по време на изпълнение на СМР и въвеждането на строежа в експлоатация; - Отдел "Счетоводен"-по отношение на целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта и осчетоводяване на направените разходи, съгласно изискванията на българските счетоводни стандарти и изискванията на УО на ОПРР; - Дирекция "Проекти, програми и инвестиции" за осъществяване на контрол при изпълнението и отчитането на проекта към УО на ОПРР. За успешното изпълнение на настоящия проект предвиждаме прилагането на следните методи: - Методи за оперативно управление на екипа по проекта-прилага се по време на целия проектен цикъл. При сформирането на екипа по проекта ще бъдат взети предвид индивидуалните качества, професионалната квалификация и опита в изпълнението на проекти. Основна роля за управление, организиране, координиране и контрол върху цялостното изпълнение на дейностите по проекта ще има Ръководителят. - Методи за администриране, съхранение на информацията, отчитане и проверка на разходите: ще бъде прилагана система за администриране на проекта съгласно СФУК, Процедурен наръчник на Община Ловеч, Указания на УО на ОПРР и съответните регламенти на ЕС за техническо и финансово изпълнение, архивиране на документи, в рамките на която ще се поддържат архив, чрез който ще се осигури пълна проследимост на извършените дейности. - Методи и средства за комуникация и обмен на информация: стандартни средства за обмен на данни и съобщения. Ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. - Методи и средства за визуализация и публичност: прессъобщения, пресконференции, периодични съобщения на интернет страницата на общината и др. Дейността предвижда: - Балансирана координация и мениджмънт; - Техническа и финансова отчетност по проекта; - Подготовка на технически задания, технически спецификации и документации за обществени поръчки, съгласно приложимото законодателство (ЗОП); - Управление на комуникацията в проекта; - Прозрачно изпълнение; - Организация на отчитането на проектните дейности, - Провеждане на срещи на екипа за управление. 15 413.27 13 915.30
Подготовка на документации за обществени поръчки и обявяване на процедурите: Община Ловеч, чрез екипа за управление и изпълнение на проекта съвместно с експерти от отдел "Разходване на средства и контрол", Дирекция "Техническа инфраструктура и околна среда" и Дирекция "Устройство на територията" ще разработи документации за обществени поръчки (технически задания - Приложение Д-3 от Процедурния наръчник на Общината, технически спецификации, решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор за следните дейности: 1. Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч". 2. Извършване на строително-ремонтни работи в Наблюдавано жилище по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч" 3. Осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч" 4. Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч" 5. Изработване на материали за информацията и комуникация по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч". При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, Закона за устройство на територията, наредбите към него и цялото приложимо законодателство, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., Министерство на финансите, вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020г. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открити процедури, съгласно Закона за обществените поръчки. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответствие с чл.74, ал.1 от ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 от ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите, която ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който се подписва от всички членове на комисията и се предава на Възложителя заедно с цялата документация. В 10 дневен срок от получаването му, възложителят ще го утвърди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. В 10 дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл.197, ал.1, т.7 от ЗОП. При спазване на срока по чл.112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването му ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. До цялата документация по обявяването и провеждането на обществените поръчки още бъде предоставен неограничен пълен и безплатен достъп по електронен път на профила на купувача на сайта на Община Ловеч, считано от датата на публикуване на обявлението за оповестяване откриване на процедурата в "Официален вестник на ЕС". 0.00 0.00
Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор : В рамките на дейността, ще се избере изпълнител за "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца в гр.Ловеч" в 2 обособени позиции - ОП 1 "Инженеринг - преустройство и промяна предназначението на съществуващо административно помещение "клуб" на 1-ви етаж в 3-етажна жилищна сграда в ЦОП" и ОП 2 "Преустройство и промяна на предназначението на 2-етажна сграда на бивша ДЯ "Патиланлици" в ЖК "Здравец" гр.Ловеч в "Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства" на 1-ви етаж и "Преходно жилище за деца от 15 до 18 г. възраст на 2-ри етаж в същатата сграда". - Изпълнителите ще изготвят работен инвестиционен проект, съгласно задание за проектиране и техническа спецификация на Възложителя, съгласно изискванията на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, изискванията на ЗУТ, функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, утвърдени от МТСП и НК по настоящата процедура. В техническите задания за изработване на работен инвестиционен проект, ще бъдат разписани основните ситуационни и функционални изисквания по отношение на брой и вид помещения, минимални и препоръчителни площи, съгласно утвърдените от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността - Приложение Н към Насоки за кандидатстване, Наредба №4/21.05.2001г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, Наредба №4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Проектите ще включват количествено-стойностни сметки, технически спецификации и разпределения на необходимото обзавеждане и оборудване, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, утвърдени от МТСП. Инвестиционните проекти ще се съгласуват с експлоатационните дружества и др.( при необходимост), съгласно чл.143, ал.1 от ЗУТ и с МТСП. -Одобряването на работните проекти ще се извърши по реда на ЗУТ - от главния архитект на Общината, след което ще се издадат разрешения за строеж. -Изпълнение на строително-монтажни работи, съгласно одобрените инвестиционни проекти -Осъществяване на авторски надзор по време на строителството. Ще се осъществява контрол върху точното изпълнение на извършваните СМР в пълно съответствие с одобрения инвестиционен проект. Предписанията на проектантите ще бъдат вписвани в заповедната книга за строежа и ще бъдат задължителни за всички участници в строителството. След приключване на строителните работи проектантите ще заверят съответната екзекутивна документация. 677 720.00 740 267.62
Извършване на строително-ремонтни работи в Наблюдавано жилище : Община Ловеч предвижда разкриване на нова услуга от резидентен тип – „Наблюдавано жилище" за младежи от 18 до 21-годишна възраст с капацитет до 6 места. За нуждите на услугата ще послужи апартамент - общинска публична собственост, намиращ се в бл.203, вх.А, ет.2, в жилищен квартал „Здравец“ в гр.Ловеч. Апартаментът се нуждае от ремонт на санитарните помещения, терасите, топлоизолиране на външните стени и освежителен ремонт в стаите. За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП, който ще изпълнява строително-ремонтните работи. Строително-ремонтните работи в Наблюдавано жилище ще се извършат съгласно подробна количествено-стойностна сметка и функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, утвърдени от МТСП и НК по настоящата процедура. 10 953.86 10 631.51
Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване: Изборът на изпълнител за доставка и монтаж на обзавеждането и оборудването ще се извърши по реда на ЗОП. Доставката на обзавеждане и оборудване за нуждите на новообособените помещения ще се възложи въз основа на техническата спецификация, съобразена с функционалните изисквания, утвърдени от МТСП. Оборудването и обзавеждането ще се разпредели по отделните обекти за социални услуги: 1. ЦОП- надграждане на дейността с капацитет от 20 на 100 лица и отделяне на кризисен център с капацитет 4 места. Настоящата дейност се осъществява в преустроен апартамент в жилищен блок. В него са обособени офис на социалните работници, индивидуален кабинет за психологическа подкрепа/индивидуален кабинет за социална подкрепа, стая за групова работа, санитарно помещение за служители, второ за потребители и коридор. Предвижда се да се преустрои сегашното помещение като се обособят две стаи за кризисно настаняване с капацитет – 4 места и се запази офисът на ръководителя на ЦОП. В преустроеното помещение с настоящия проект ще се изнесе останалата дейност на Центъра за обществена подкрепа. Голяма част от оборудването и обзавеждането ще се премести в новообособеното помещение, като се предвижда да се допълни обзавеждането с офис столове, работна маса, мека мебел и климатици за отопление. За нуждите на кризисния център ще се достави готварска печка, хладилник, легла, гардероби и секции. 2. Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст - капацитет 8 места Предвижда се обзавеждането да включва кухненско обзавеждане с пълно оборудване, маси за трапезария и хол, столове, мека мебел, легла с матраци, бюра, гардероби и щори. 3. Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги: Оборудване на психосензорна зала, зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика и обзавеждане в т.ч. бюра, шкафове, етажерки, столове- за посетители и за персонал, пейки, гардероби, кухненско обзавеждане с пълно оборудване, маси за хранене и игри, щори и др. 4. Наблюдавано жилище за младежи от 18 до 21 г. с капацитет 6 места ще се обзаведе една стая с легла, гардероб и нощни шкафчета, тъй като другите са подходящо обзаведени в настоящия момент. За кухнята се предвижда нов кухненски ъгъл - мека мебел. Оборудването на жилището ще се допълни с два климатика и една пералня. Окончателния вид и брой на обзавеждането и оборудването ще се определи след изготвяне на инвестиционните проекти за инфраструктурата на трите услуги (ЦОП, Преходно жилище за деца от 15 до 18-годишна възраст и Дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства) и с които ще се определи окончателната визия на помещенията, размери и функционалност. Едновременно с готовите инвестиционни проекти в МТСП ще бъде предоставен за съгласуване и подробен списък на обзавеждането и оборудването, както и тяхното разположение в помещенията. 62 889.40 70 406.02
Оценка на съответствието на инвестиционни проекти и осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнението на строително-монтажни работи : Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 4 "Инженеринг - проектиране, извършване на строителни и монтажни работи и осъществяване на авторски надзор по проект " и включва: - Оценяване на съответствието на изготвеният работен проект, съгласно чл. 142, ал. 6, т. 2, ал.10 и ал. 11 от ЗУТ; - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ, - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, - Упражняване на контрол на количествата на изпълнените СМР. - Следене и документиране на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изпълнителят ще изготвя и предоставя на Възложителя ежемесечни междинни доклади за напредък. - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга Дейността има за цел: - Изготвен комплексен доклад за оценка за съответствието на инвестиционните проекти по чл. 142, ал. 6, т. 2 и ал.11 от ЗУТ; - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството. Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес – изпълнител на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи. - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за инженеринг в съответствие с графика за изпълнение на дейностите, линейния календарен график за изпълнение на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обектите. 15 000.00 12 102.00
Осигуряване на информация и комуникация : Съгласно Раздел VII от Общи условия към Договора за предоставяне на БФП по ОПРР 2014-2020 г. се предвиждат дейности за информация и комуникация по проекта, с цел популяризиране на получената финансова подкрепа от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г. Всички дейности за информация и комуникация по проекта са съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В рамките на дейността ще се изпълни следното: 1. Провеждане на две пресконференции (начална и заключителна с мин. 30 присъстващи на всяка). Пресконференциите ще се проведат в заседателната зала на Общински съвет-Ловеч в сградата на Община Ловеч и ще бъдат отворени за журналисти, представители на социални, здравни организации и граждани. Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе - пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието. На пресконференциите ще бъдат раздадени рекламни и информационни материали. Разходът за пресконференции е 240 лв. без ДДС (2 х 120 лв.) 2. Публикуване на 2 съобщения със снимки в местни/регионални медии с информация за проекта, при стартирането и приключването му на стойност 200 лв. без ДДС (2 х 100 лв.) 3. Изработване на банер с размер минимум 0,80х180см и стойка. Визия съгл. изискванията на т.3.9. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 145,00 лв. без ДДС. 4. Изработка на информационни дипляни (А4 - тройно сгъната, 170 гр. двустранен хром гланц/мат), съобразно т.3.7 и т.8.5. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Дипляните ще бъдат разпространявани при стартирането и приключването на проекта. Цена 260,00лв. без ДДС (200 х1,30 лв). 5. Изработка и монтаж на постоянна обяснителна табела, след приключването на проекта с размер 70х100 см., съобразно изискванията на т. 8.2. от Единен наръчник на бенефициентите и определените в Регламент (ЕК) 1828/2006. Цена - 600,00 лв. без ДДС (4 х 150 лв.) 6. Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см. Тя ще се монтира в сградата на Общината пред офиса на проекта. Цена - 100,00 лв. без ДДС 7. Брандирана шапка с логото на ОПРР на стойност 875,00лв. без ДДС (250х 3,50лв). 8. Самозалепващи стикери А8 52х74мм, РVС, мат/гланц, пълноцветен печат на стойност 80,00 лв. без ДДС (200х 0,40лв). 9. Брандиран еко бележник със спирала и химикалка. Визия съгл. изискванията на т.3.7. и 8.6. от Единен наръчник на бенефициентите. Цена 500,00лв. без ДДС. (100бр. х 5лв.) На интернет страницата на Община Ловеч (http://www.lovech.bg) ще бъдат публикувани съобщения и информация за финасиращият орган, основната цел на проекта, напредъка в изпълнението му и постигнатите резултати и индикатори. 3 000.00 2 574.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: За въвеждане на обектите в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация, при необходимост, Констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, издадени удостоверения по чл.54а, ал.2 и 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, проведени съгласувателни процедури с експлоатационни дружества и други организации при необходимост, подготвени окончателни доклади от строителния надзор. 800.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.