Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда реализиране на мерки за енергийна ефективност и конструктивно укрепване в три обществени сгради от образователната инфраструктура в гр. Козлодуй. Обектите, предмет на интервенция, са: Сградата на Начално училище "Васил Левски", гр. Козлодуй; Столова на Средно общообразователно училище "Христо Ботев", гр. Козлодуй и сградата на Обединен детски комплекс, гр. Козлодуй. Разходите за енергия заемат значителен дял от бюджетите на тези сгради, и това налага прилагането на дейности по енергийна ефективност и въвеждане на енергоспестяващи системи за отопление, осветление и др.
Целевите групи по проекта са 237 ученика и 30 души педагогически и непедагогически персонал, работещ в трите обществени сгради.
С реализирането на проекта се цели повишаването на енергийната ефективност на обществените сгради; премахването на загубите на електроенергия; намаляване на вредните емисии в атмосферата.
Очаквани резултати от изпълнението на проекта: 
- Подобряване комфорта на обитаване в обществените сгради и постигане на нормативно определените параметри на средата за отопление и осветление; 
- Оптимизиране на бюджетните разходи, в резултат на постигнатите икономии на енергия от изпълнените енергоефективни мерки, спрямо нормативно определените за предходни периоди; 
- Удължен експлоатационен срок на публичната инфраструктура и на техните инсталации и съоръжения; 
- Намаляване на въглеродните емисии от публичната инфраструктура.
Основните дейности по проекта са: Инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство); Строителен надзор; Организация и управление на проекта; Публичност и визуализация; Одит.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Инженеринг (проектиране, заедно с авторски надзор и строителство): Дейността предвижда един изпълнител да извърши проектиране, строителство и упражняване на авторски надзор по време на строителство. Фирмата изпълнител ще изготви работни проекти с подробни количествено - стойностни сметки за необходимите видове работи, които са описани в обследванията за енергийна ефективност като енергоспестяващи мерки и дейности по конструктивно укрепване, предписани като задължителни в техническото обследване. За всяка от трите сгради е предвидено: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С”; - Изпълнение на мерки за конструктивно възстановяване/ усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти”, т.2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки”); - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Мерките, предписани като задължителни в техническите обследвания на трите сгради, но несвързани с конструктивното им възстановяване/укрепване, ще бъдат финансирани със собствени средства на Община Козлодуй. Изпълнителят по време на строителството ще упражнява и авторски надзор. След изпълнение на строително - монтажните работи, главният архитект на общината ще издаде удостоверение за въвеждане в експлоатация на обекта. 605 993.85 734 444.13
Строителен надзор: Дейността „Строителен надзор” включва извършване на оценка на съответствието и контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Предвидено е да се сключи договор с лицензирана фирма, която ще извърши оценка на съответствието и ще упражнява строителен надзор с цел законосъобразно започване, изпълнение и приключване на строежа; пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; коректно изпълнение на строителните дейности съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания; контрол по спазване на условията за безопасност на труда; качество на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност; правилно изпълнение на строително – монтажните работи. 30 299.69 21 333.32
Организация и управление на проекта: По проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от Ръководител, Координатор, Експерт Обществени поръчки, мониторинг, нередности и архив, Финансист, Информация и публичност на проекта. Членовете ще отговарят за качественото и в срок изпълнение на заложените цели и дейности по проекта. 13 200.00 11 671.45
Публичност и визуализация: Дейността предвижда чрез провеждане на мероприятия и изготвяне на информационни материали, да информира обществеността за реализирането на проекта, за финансовия принос на Европейския съюз, за ползите от дейностите по проекта за целевите групи. Дейностите за публичност и визуализация, предвидени като част от изпълнението на проекта, целят популяризирането на неговото изпълнение и финансовата подкрепа на ЕС . За целта, се предвижда изготвянето и поставянето във всяка сграда информационна табела, обозначаваща източника на финансиране по проекта. Стартирането на проекта и неговото приключване ще бъдат отбелязани с провеждането на пресконференции. За постигане на максимална информираност на обществеността, се предвиждат използването на средствата за масова информация, както и изготвянето и разпространението на информационни материали сред населението. 2 833.33 1 932.00
Одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензирана фирма за одит, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта. Ще съдържащ одитно мнение относно цялостното изпълнение на проекта. Одитът на проекта ще бъде възложен на сертифициран одитор, с който ще се сключи договор и ще бъде запознат с цялата налична информация и финансови документи по проекта, въз основа на които ще даде експертно становище относно разходването на средствата. Работата му ще бъде подпомагана от финансиста – част от екипа по проекта, както и от останалите членове на екипа, при необходимост. 6 000.00 7 020.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.