Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 401 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда дейности по реконструкция и рехабилитация на уличната мрежа в западната част на гр. Гоце Делчев. Конкретните обекти, включени в обхвата на проекта са посочени по-долу. Проектът съдържа комбинация от няколко допълващи се дейности, които допринасят за подобряване на физическата и жизнена среда на целевата територия. Те са:
• Основни строителни дейности за рехабилитация на улична мрежа, с обща дължина от около 6400 метра линейни метра, монтиране на пътни знаци, направа на маркировка и "повдигнати" пешеходни пътеки. 
• Подмяна на уличното осветление с енергоефективно.
• Паркоустройство, озеленяване и облагородяване на прилежащите зелени площи.
• Благоустрояване на подходите към жилищните блокове и гаражите, уширения за паркиране и поставяне на контейнери за битови отпадъци.
• Изграждане на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания.
Проектното предложение е насочено към периферните квартали на гр. Г. Делчев, които се характеризират като територия с основно жилищни функции в най-лошо състояние, на база на проведените проучвания и анализи на етап подготовка на ИПГВР. Обектите попадат в Зона с преобладаващ социален характер (ЗВI) по одобрения ИПГВР на гр.Гоце Делчев.
Комбинацията от дейностите по-горе ще доведат до цялостно облагородяване на пространството, което ще гарантира спазване на интегрирания подход и трайно подобряване на физическата и жизнената среда. Като краен резултат проектът ще допринесе за благоустрояване на физическата среда в гр. Гоце Делчев и респективно – до повишаване на качеството на живот (чрез облагородяване на пространствата) и социално включване (чрез изграждане на достъпна архитектурна среда). Проектът ще доведе и до икономически ползи от намаленото енергопротребление и повишаване на условията за бизнес в региона.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 "Организация и управление на проекта": Дейността е необходима за успешната реализация на проекта, като за тази цел Община Гоце Делчев ще предприеме действия за осигуряване на адекватен експертен екип и организация на дейността му. За реализацията и изпълнение на проекта, със заповед на Кмета на Общината ще бъде определен Екип за управление на проекта (ЕУП). Функциите на членовете на екипа за управление на проекта, които са подробно разписани, ще бъдат определени в длъжностните характеристики, неразделна част от договорите им с Община Гоце Делчев, ако са назначени по трудово правоотношение или в самите договори - във всички останали случаи, с които ще им бъде възложено управлението на проекта. ЕУП ще бъде сформиран след одобрението на проекта и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ с УО на ОПРР - през първия месец от неговото изпълнение и ще осъществява дейността си през целия период на проекта. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. ЕУП на проекта ще осъществява изпълнението и отчитането на дейностите по проекта съобразно графика за изпълнение, вкл. ще следи за правилното и навременно изпълнение на дейностите, възложени на външни изпълнители. Екипът ще изготвя междинните и окончателните технически доклади и финансови отчети, искания за плащане. ЕУП ще отговаря за изготвяне на необходимите документи за осигуряване на финансиране от банки или фондове, ако това се налага, прогнози за плащанията, график за провеждане на процедурите за определяне на изпълнител, както и всички други документи, свързани с изпълнението на проекта и изисквани от УО на ОПРР. Екипът за управление на проекта ще включва юрист, чиято основна функция ще е свързана с подготовката на документациите за възлагане на обществените поръчки по проекта и провеждането на процедурите за възлагане. В подготовката на документациите за възлагане на обществени поръчки ще участва и инженерът на екипа, който ще разработва техническите спецификации по поръчките за строителство, авторски и строителен надзор, като по този начин ще се осигури необходимата експертиза за качествено изпълнение на дейността. Останалите членове на екипа могат да подпомагат разработването на документациите, в съответствие с квалификацията и опита си, чрез проверка на това дали изготвените документации съответстват на проекта и изискванията на УО на ОПРР за изпълнение на ДБФП. Екипът за управление на проекта ще бъде длъжен да въведе система/механизъм за водене на кореспонденцията и архивиране на цялата документация по проекта, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Това ще позволи документацията да е лесно достъпна и налична при извършване на проверка на място от страна на УО на ОПРР, както и други компетентни контролни и одитни органи. Екипът за управление ще е отговорен за осъществяването на мониторинга на проекта и изпълнението на процедурите за мониторинг. Екипът ще следи за недопускане на нередности, както и да докладва при установяването им. ЕУП ще е отговорен за публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект на официалната интернет страница на Община Гоце Делчев, като останалите дейности, свързани с публичност и популяризация на проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител. Предвиденият състав и изисквания към квалификацията и опита на членовете на екипа осигуряват необходимата експертиза във всички области на отговорност, съгласно посоченото по-долу. Финансова обосновка на разходите: Разходите са предвидени на база на изискванията на действащото законодателство и прогнозните човекочасове за работа на членовете на екипа, при отчитане на различната натовареност на членовете му, на база на техните задължения и графика за реализация на проекта. Предвиден период на изпълнение и обосновка: В графика на проекта е предвидено дейността да се изпълнява през целия период на реализация на проекта, с оглед на спецификата на дейността и задълженията на екипа, които приключват с успешното отчитане на проекта. 67 200.00 66 942.94
Дейност 2: "Изпълнение на СМР": Дейност 2 е основната дейност, чието изпълнение ще доведе до постигане на дефинираните цели на проекта, съгласно посоченото по-горе. Дейността предвижда реконструкция и рехабилитация на уличната мрежа в западната част на гр. Гоце Делчев. Конкретните обекти, включени в обхвата на проекта са посочени в т. 11. В обхвата на дейността са включени следните основни групи мероприятия: 2.1. СМР за рехабилитация на улична мрежа Изпълнението на дейностите по рехабилитация на уличната мрежа ще осигури: • подобряване на състоянието на уличната мрежа, прилежащите тротоари и зони за паркиране; • повишаване на комфорта на пътуване по обновената инфраструкура и подобряване на пропускателната възможност на пътната инфраструктура; • подобряване на безопасността. Общата дължина на трасетата е около 6400 м. Предвиждат се основно: 1. Ремонт на настилката – рехабилитация на част от улиците. 2. Цялостна подмяна на бордюрите и прилежащия тротоар към тях. 3. Дейности за осигуряване на оптимално отводяване. 4. Хоризонтална и вертикална пътна маркировка. 5. Изграждане на достъпна архитектурна среда за хора с увреждания - при всички входове се предвиждат понижени бордюри. Всички пешеходни пресичания са проектирани според Наредба №6 за достъпна среда – с понижени до нивото на настилката бордюри и поставяне на тактилни плочки в помощ на хората с увредено зрение. 2.2. СМР за подмяна на уличното осветление - предвижда се демонтаж на осветителни тела и стълбове и монтаж на нови високотехнологични LED осветителни тела, както и изграждане на инсталации, където такива липсват. 2.3. Паркоустройство, озеленяване и облагородяване на околни пространства - съществуващата дървесно-храстова растителност се запазва изцяло, като се санира, оформя и допълва. Новопроектираната растителност е съсредоточена основно като продължение на съществуващите улични насаждения по ул. „Полк. Дрангов“, “Пирин“, “Ил. Макриополски“, като подборът е в съответствие със съществуващите видове, с оглед запазване характера и атмосферата на всяка от улиците. Предвижда се благоустрояване на подходите към жилищните блокове и гаражите, уширения за паркиране и поставяне на контейнери за битови отпадъци. Финансова обосновка на разходите: В стойността на СМР, съгласно бюджета на проекта, са включени и непредвидени разходи в размер на 3% от стойността на СМР. Общата стойност на дейностите е определена на база на подробните КСС, където са заложени цени, в съответствие с пазарните и при спазване на добрите строителни практики. Извън разходите за СМР, предвидени са средства за подготвителни дейности за въвеждане в експлоатация на обектите и получаване на удостоверение по Закона за кадастъра и имотния регистър. Предвиден период на изпълнение и обосновка: Предвидено е реалното изпълнение на дейността да започне на седмия месец, поради следните обстоятелства: 1. Очаква се около месец да продължи разработването, съгласуването и одобряването на документациите за възлагане на обществената поръчка. 2. Предвидени са 5 месеца за провеждане и приключване на процедурата, като е осигурен резерв от време, в случай че в резултат на натрупване на поръчки с еднакъв или сходен предмет за Възложителя, се наложи провеждането на открита процедура по реда на ЗОП, която е с по-дълга продължителност. Отчетена е и сложността на процедурата, поради което е предвиден достатъчен срок за разглеждане и оценка на офертите. Предвиден е период на изпълнение на СМР от 20 месеца, с цел осигуряване на оптимални условия за качествена реализация на проекта, като е предвиден резерв, който е достатъчен да осигури евентуалните забавяния в случай на обжалване на процедурата за възлагане на обществената поръчка, чийто период на този етап не може да бъде предвиден, както и при отчитане на сезонността при изпълнение на дейностите. Предвиден е един месец за въвеждане на обектите в експлоатация след приключване на СМР. 4 606 566.67 5 495 114.45
Дейност 3: "Изпълнение на авторски надзор" : Авторският надзор е задължителна дейност, съгласно чл. 162, ал. 2 от ЗУТ и се осъществява от проектанта, изготвил инвестиционния проект. Задълженията за извършване на авторския надзор се уреждат с отделен договор. Предписанията на органите на авторския надзор във връзка със спазването на утвърдения проект са задължителни за инвеститора и изпълнителя. Органите на авторския надзор вписват състоянието на строителството и нарежданията си в заповедна книга на обекта. Инвеститорският контрол, съвместно с авторския надзор, проверява качеството на извършените от изпълнителя строителни и монтажни работи и на влаганите материали, елементи, изделия и детайли. Финансова обосновка на разходите: Стойността на авторския надзор е определена при съобразяване със стойността на СМР, на база на прогнозните часове за изпълнение на задълженията и Наредба № 1 от 17.05.2004 г. за определяне на минимални цени в инженерното инвестиционно проектиране, в рамките на периода на строителство, на база на опит от сходни дейности, в съответствие с установените практики при изпълнение на подобни дейности. Взети са предвид процентните ограничения относно размера на допустимите разходи за авторски надзор. Предвиден период на изпълнение и обосновка: Периодът на изпълнение на авторския надзор съвпада с периода на изпълнение на СМР, поради спецификата на дейността и присъщата необходимост от наличие на авторски надзор по време на целия период на СМР. Поради облекчения характер на процедурата по възлагане, същата ще се проведе в началните месеци на проекта, като ще се предвиди влизане в сила на договора, едновременно с влизането в сила на договора за строителство. 17 000.00 20 400.00
Дейност 4: "Изпълнение на строителен надзор": Строителният надзор включва надзор в строителството в обхват съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, в съответствие с изискванията на Възложителя и останалите нормативните правила за този вид, както следва: • законосъобразно започване на строежа; • изпълняване функциите на координатор по безопасност и здраве за етапа на строителството съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; • осъществяване на контрол относно пълнотaта и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • упражняване на контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с изискванията на възложителя и договора за изпълнение на строителството; • изготвяне на окончателен доклад за строежите съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ; • съставяне на технически паспорт на строежите съгласно чл. 176а и чл. 176б от ЗУТ. Въвеждането на обектите в експлоатация ще се извърши с участието на всички участници в процеса – възложител, строител, строителен и авторски надзор, които съвместно са отговорни за подготовката на документацията за въвеждане на обектите в експлоатация и провеждане на законовите процедури. Финансова обосновка на разходите: Стойността на строителния надзор е определена при съобразяване със стойността на СМР, на база на опит от сходни дейности, в съответствие с установените практики при изпълнение на подобни дейности. Взети са предвид процентните ограничения относно размера на допустимите разходи, съгласно Насоките за кандидатстване по процедурата. Предвиден период на изпълнение и обосновка: Периодът на изпълнение на строителния надзор съвпада с периода на изпълнение на СМР, поради спецификата на дейността и присъщата необходимост от наличие на строителен надзор по време на целия период на СМР. Поради облекчения характер на процедурата по възлагане, същата ще се проведе в началните месеци на проекта, като ще се предвиди влизане в сила на договора, едновременно с влизането в сила на договора за строителство. Предвиден е по-дълъг срок за провеждане на процедурата, с оглед на възможността за промяна на вида на процедурата, след преценка относно наличните или прогнозирани възлагания на еднакви или сходни дейности за Възложителя през календарната година, след одобрението на проекта. 27 000.00 19 062.34
Дейност 5: "Публичност и визуализация" : В рамките на тази дейност са предвидени мерки за популяризиране на проекта, финансиращата програма и Европейския фонд за регионално развитие, в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Тази дейност включва: • Изработване и доставка на 1 бр. рекламно информационен банер, който ще бъде поставян на видно място по време на провеждане на публичните събития по проекта; • Провеждане на 2 бр. публични събития - начална пресконференция по повод стартирането на проекта и заключителна пресконференция при приключване на проекта и оповестяване на резултатите от неговата реализация; • Провеждане на 2 бр. официални церемонии – „Първа копка“ и „Откриване на обектите“; • Изработване и разпространяване на 500 бр. рекламни брошури с информация за дейностите и постигнатите резултати по проекта; • Изработване на 2 бр. билборди и монтиране на различни места в или в близост до обектите; • Изработване и монтиране на 2 бр. постоянни разяснителни табели. • Разпространение на информация за проекта в местни и регионални печатни или електронни медии – 2 бр. Финансова обосновка на разходите: Разходите са определени на база на пазарно проучване на цените за сходни дейности и на база опит от извършвани сходни дейности по предходни проекти, включително и по ОПРР 2007-2013г. При определяне на необходимите средства са взети под внимание изискванията на Единния наръчник по отношение на изискванията за минимални размери на билборди, постоянни табели и т.н., както и указанията на УО на ОПРР в секция "Въпроси и отговори" по процедурата. Предвиден период на изпълнение и обосновка: Дейността започва от втория месец на изпълнението на проекта, с цел подготовка на документация и провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка. Предвиден е по-дълъг срок за провеждане на процедурата, с оглед на възможността за промяна на вида на процедурата, след преценка относно наличните или прогнозирани възлагания на еднакви или сходни дейности през календарната година, след одобрението на проекта. Дейността ще се изпълнява през целия период за реализация на проекта, с оглед нейната специфика и в съответствие с графика на проекта, като на изпълнителя ще бъдат възлагани отделните дейности с нарочно възлагателно писмо, с оглед на конкретните нужди на възложителя и на проекта. 13 400.00 16 080.00
Дейност 6: "Одит на проекта": Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител - одитор (фирма за одит), който следва за осигури извършването на одитна проверка на изпълнявания проект с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Изборът на одитора ще бъде извършен в съответствие на разпоредбите на ЗОП. В съответствие с изискванията, одиторът ще изготви Доклад за фактически констатации по проекта, както и ще завери финансовите отчети. Одитът следва да се извършва в съответствие с действащото законодателство, указания на УО на ОПРР и Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезинния фонд на ЕС, на ниво бенефициент, издадена от дирекция „Национален фонд”, Министерство на финансите. Финансова обосновка на разходите: Разходите са определени на база на пазарно проучване на цените за сходни дейности и на база опит от извършвани сходни дейности, включително и по изпълнявани проекти по ОПРР 2007-2013г. Съобразени са процентните бюджетни ограничения на УО на ОПРР по процедурата. Предвиден период на изпълнение и обосновка: Периодът на изпълнение на дейността е текущ, през целия период на проекта. Одиторът ще бъде на разположение на възложителя, като дейностите ще се извършват съобразно графика на проекта. Предвиден е по-дълъг срок за провеждане на процедурата, с оглед на възможността за промяна на вида на процедурата, след преценка относно наличните или прогнозирани възлагания на еднакви или сходни дейности през календарната година, след одобрението на проекта. 29 000.00 34 800.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.