Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация ще са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III
„Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/.
При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 ГДГП ще изпълни следните дейности:
- ще публикува на уебсайта си и в социални мрежи, кратко описание на операциите, пропорционално на равнището на
подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- ще включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на операцията и предназначени за обществеността или за участниците;
- ще поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на операцията, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите в размер над 195 580 лв. (левовата равностойност на 100 000 евро).
|
0.00
|
0.00
|
Управление и изпълнение на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект
„Застраховка на летателна техника и личен състав“, както и за:
- осигуряване на ефективно изпълнение на проекта;
- организация и участие в изпълнението на дейностите;
- координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на
проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/;
- представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит;
- спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта;
- водене на документацията;
- водене на счетоводството и отчитане на разходите;
- подготовка на доклади и искания за плащане.
Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи,
доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще бъдат постигнати предвидените резултати.
Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в
екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за
възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта.
Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. |
115 000.00
|
1 816.71
|
Застраховка на хеликоптери и личен състав: Съгласно нормативните документи, използването на авиационната техника (авиационна техника и личния състав) е недопустимо без наличие на сключен и действащ застрахователен договор на същата. Застраховката на авиационната техника трабва да включва авиационна отговорност, свързана с притежаването и използването на летателни апарати - 4 (четири) броя хеликоптери, покриваща следните рискове - отговорност срямо трети страни при изпълнение на летателни задачи и всички авиационни дейности и отговорност спрямо пътниците, включително клауза AVN 74. Застрахователните дружества в Република България, които предлагат авиационно застраховане, ползват презастрахователи, поради големият размер на застрахователните премии, при настъпването на застрахователно събитие. В следствие на промяна на авиационния пазар в последните години се забелязва значително нарастване на инфлационния индекс, което от своя страна води до увеличаване на цените на застрахователните услуги.Прогнозната стойност на този тип застраховка за следващия шест годишен период е определена на базата сключени договори за застраховане на авиационната техника през предходните години и отчетената инфлация от НСИ.
Четирите броя хеликоптери на СОВН са разпределени в сектор База София и сектор База Безмер. Хеликоптерите нямат строго определено разпределение, тъй като има ротация на въздухоплавателните средства, която зависи от извършването на технически прегледи на авиационната техника.
Обявена е обществена поръчка с уникален номер на поръчката:02849-2023-0013, интернет адрес: https://app.eop.bg/today/286485, с предмет "Застраховка на хеликоптери - 3 броя А 109Е и 1 брой AW 139", която включва: Застраховка на авиационна техника (хеликоптери 3 бр. А 109 E и 1 бр. AW 139), включваща застраховка авиационна отговорност, свързана с притежаването и използването на летателни апарати – 4 броя хеликоптери, покриваща следните рискове:
- гражданска отговорност спрямо трети страни при изпълнение на летателни задачи и всички авиационни дейности;
- злополука – отговорност спрямо пътниците, включително клауза AVN 74. |
1 200 000.00
|
0.00
|
Застраховка на дронове
: Съгласно нормативните документи, използването на безпилотни летателни апарати (БЛА) е недопустимо без наличие на сключен и действащ застрахователен договор на същите. Застраховката на БЛА трабва да включва авиационна отговорност, свързана с притежаването и използването на летателни апарати - 14 (четиринадесет) броя дронове, покриваща следните дейности - застраховка Каско и авиационни рискове. Застрахователните дружества в Република България, които предлагат авиационно застраховане, ползват презастрахователи, поради големият размер на застрахователните премии, при настъпването на застрахователно събитие. В следствие на промяна на авиационния пазар в последните години се забелязва значително нарастване на инфлационния индекс, което от своя страна води до увеличаване на цените на застрахователните услуги. Прогнозната стойност на този тип застраховка за следващия шест годишен период е определена на базата сключени застрахователни полици на авиационната техника през предходните години и отчетената инфлация от НСИ.
В момента в ГДГП са наличини 4 броя дрона, като има обявена обществена поръчка с уникален номер 02849-2023-0007 с предмет „Доставка на дистанционно управляеми летателни системи (ДУЛС) за гранично наблюдение на сухоземната граница от малък клас“ за доставката на 5 броя ДУЛС, а в състава на всяка ДУЛС се включват по две безпилотни въздухоплавателни средства (БВС) с вертикално излитане и кацане, което означава че ще бъдат досатвени още 10 броя дронове. За описаните дронове има отправена покана за провеждане на пазарни консултации по смисъла на чл. 44 от ЗОП за определяне на прогнозна стойност на обществена поръчка с предмет: „Доставка на дистанционно управляеми летателни системи (ДУЛС) за гранично наблюдение на сухоземната граница от малък клас“ https://app.eop.bg/today/230872 |
640 800.00
|
0.00
|