Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение предвижда извършването на основен ремонт на сграда общинска собственост, в която ще бъде пребазиран Центърът за работа с деца на улицата (ЦРДУ). Проектът е част от Инвестиционната програма на община Разград и се осъществява в рамките на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура", група дейности "Социална инфраструктура".
ЦРДУ ще се разположи на втори етаж от сграда с идент.№61710.504.122.2 с площ от 398 кв.м. (условно наречена блок А) и втори етаж от сграда с идент.№61710.504.122.3 с площ от 217 кв.м. (условно наречена блок Б), които с проекта се свързват функционално, като се запазва входа в блок Б, а към блок А се проектира на ниво втори етаж нов вход чрез пасарел достъпен за хора с увреждания. Обектът на интервенция се намира в жк "Орел". 
ЦРДУ е с общ капацитет за 15 потребителя, като се предвиждат помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълноценното функциониране на обекта и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели.
В блок А ще се разположат помещение за първоначален прием, кабинети и помещения за персонала, помещения за лични вещи, санитари и перално, санитарен възел за персонала, ателиета по интереси, салон за игри и физически занимания. В блок Б ще се разположат два броя занимални, дневна (общо помещение за провеждане на групови занимания), столова с разливочна, санитарни възли и бани за пребиваващите деца. За да се осигури предвиденото функционално решение се предвижда да се премахнат всички вътрешни преградни зидове, Ел. и ВиК инсталации. 
Между двата блока ще се проектира стълбищно рамо и монтаж на подемна платформа за осигуряване придвижване на деца с увреждания. Всички  стени ще се топлоизолират, а покривът ще се топло- и хидроизолира, съгласно предвидените мерки за енергийна ефективност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и вътрешен мониторинг: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екип за управление на проекта: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Координатор СМР; - Юрист; - Технически секретар. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще е съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за реализацията на договора за изпълнение на проекта (ДБФП); - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обектите, включени в проекта; - поддържане на комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението, лесното архивиране и проследяване на документацията по проекта; 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиран и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателни протоколи и оформяне на плащане. 16 236.06 13 402.41
Изпълнение на строително-монтажни работи чрез инженеринг: С цел функциониране на Центъра за работа с деца на улицата е необходимо сградата, предназначена за целта, да претърпи основен ремонт и да бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Центърът за работа с деца на улицата ще се разположи на втори етаж от сграда в рамките на два блока, които с проекта ще бъдат свръзани функционално. Ще бъде запазен входът в единия блок, а към втория ще се проектира нов вход от юг чрез пасарела, който ще бъде достъпен за хора с увреждания. Центърът е с капацитет 15 потребителя, като са предвидени всички помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълниценното функциониране на обекта и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели. Сградата и околните пространства отговарят на изискванията на Наредба 4/01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и други нормативни актове, свързани със строителство и благоустройство на територията. Функционалното решение предвижда следното разпределение на помещенията: Блок А - помещение за първоначален прием със санитарно помещение и пералня; кабинети и помещения за персонала (директор, психолог, възпитател, касиер, социален работник, лекар и домакин); помещение за лични вещи, санитари и перално; санитарен възел за персонала; ателиета по интереси (музикално, художествено, кюмпютърно); салон за игра и физически занимания. Блок Б - два броя занимални, дневна, столова с разливочна, санитарни възли и бани за пребиваващите деца. За да се осигури предвиденото функционално решение, следва да се премахнат всички вътрешни преградни зидове, Ел инсталация и ВиК инсталация. Приложеното към документацията функционално решение е примерно и препоръчително, но може да бъде променено частично с оглед постигане на по-икономично решение, улесняване на достъпа до отделни помещения и др. Новопроектираният подход (пасарела) се предвижда да бъде изграден от масивна стоманобетонова конструкция. Предвижда се топлоизолация на външните стени и топло и хидро изолация на тавана. Ще бъдат подменени фасадните прозорци. Фасадите ще бъдат изпълнени с подходяща мазилка, а вътрешните стени - съобразно предназначението (тавани с латекс, стените на сервизните помещения следва да бъдат с фаянс до тавана), подовете ще бъдат изпълнени съобразно предназначението (стълбища, тераси, коридори, площадки, столова с разливочна - с гранитогрес, а дневна, кабинети, занимални, ателиета по интереси, салон за игри - с хетерогенни PVC настилки. В стойността на тази дейност са включени разходите за енергийни обследвания и технически паспорт (6 237.60 лв. с ДДС) и подготовка на техническа документация (2 736.00 лв. с ДДС). 700 532.00 894 611.53
Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад. 30 000.00 13 320.00
Мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Разград. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (местни, регионални и национални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Разград; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 6 468.00 5 616.00
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от избран по реда на Закона за обществените поръчки изпълнител, съобразно заложената стойност в бюджета. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 7 803.27 9 363.60
Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за Центъра за работа с деца на улицата, съгласно приложената към проектното предложение остойностена техническа спецификация. Предвид естеството на социалната услуга, която ще бъде разкрита, бенефициентът е предоставил списък с базовото оборудване и обзавеждане, необходими за нормалното функциониране на Центъра. Оборудването и обзавеждането, които ще бъдат закупени в рамките на тази дейност включват най-общо: - Кухненско обзавеждане, оборудване и кухненски инвентар; - Оборудване и обзавеждане на общите помещения, включително трепезария, дневни, складови помещения; - Обурдване, обзавеждане и аксесоари за санитарни възли; - Щори, завеси, пердета, килими и др. - Оборудване и обзавеждане за офисите на управителя и персонала; - Оборудване и обзавеждане на залите за занимания по интереси; - Специализирано оборудване за хора със затруднена мобилност. 57 522.00 53 399.07

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.