Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

В Инвестиционната програма на Враца е включен проект, който е свързан с интервенции върху многофамилни жилищни сгради. В неговите рамки ще се подадат две проектни предложения, като всяко ще включва най-малко пет обекта на интервенция (сгради). Проектните дейности са насочени към обновяване на многофамилни жилищни сгради, като с тях се цели чрез изпълнение на мерки за енергийна ефективност да се осигурят по-добри условия на живот за гражданите в многофамилни жилищни сгради, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда. Планираните дейности по проекта ще допринесат за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийна ефективност, а именно – достигане на 25% по-висока енергийна ефективност към 2020 г. и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата. Проектът ще допринесе и за постигането на националните индикативни показатели за спестена енергия за 2020 г., свързани с икономия на енергия при крайното енергийно потребление (КЕП) и при първичното енергийно потребление (ПЕП).
Екип от общинска администрация започна работа по консултиране, подпомагане и набиране на предложения на СС (Сдружения на собственици) за заявяване на интерес и финансово попомагане (ЗИФП). Бяха създадени Правила за извършване на оценка на подадените ЗИФП. Правилата са съобразени с Указанията по процедурата за подготовка и изпълнения на проекти за енергийна ефективност в многофамилни жилищни сгради по Приоритетна ос 1 "Устойчиво и интегрирано градско развитие" на ОП "Региони в растеж" 2014-2020. Работата по набирането и оценката на ЗИФП беше извършена в периода февруари - юни 2016 г. Идентифицирани са 15 многофамилни жилищни сгради, отговарящи на изискванията на насоките и правилата за оценка на Община Враца, от които в настоящото са включени 7 от тях.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва създаване на тръжни досиета, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнител и подписване на договор. При подготовката на дейността екипа на проекта ще разработи задания за инженеринг, доставки и услуги. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат със определените подизпълнители ще бъдат подписани съответните договори. Дейността ще даде възможност за стартиране на строителните дейности, при спазване на изискванията на програмата и законодателството. Необходимо е изготвяне на документи за провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Изпълнител за упражняване на строителен надзор; 3) Избор на изпълнител за публичност и визуализация; 4) Избор на изпълнител за извършване на одит на проекта; 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); : На изпълнителя се предоставят резултатите от техническото и енергийното обследване; Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти по реда на ЗУТ и Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционни проекти (обн., ДВ, бр. 51 от 5 юни 2001 г.) за основен ремонт на описаните 7 сгради. а) В работните проекти, за всички изброени тук обекти, трябва да бъдат заложени следните основни принципи: - оптимизиране с оглед снижаване разходите по строителството и поддръжката на сградата; - използване на високотехнологични решения в архитектурно-строителната част и инсталациите; - еднозначност на проектните решения; - съобразяване с правилата и нормите за проектиране, както и с всички действащи в момента законови и подзаконови; нормативни документи в България. б) Проектите следва да включват: * всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници (при доказана техническа осъществимост и икономическа целесъобразност), които водят до съответствие на сградата с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“; * всички СМР предписани в техническото обследване, когато не са пряко свързани с изпълнението на задължителните мерки за енергийна ефективност, за сгради с минимум 60% енергийни спестявания. в) Работните проекти да отговарят на изискванията на Закона за устройство на територията, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за преструктуриране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност се извършва в съответствие предписанията в енергийното обследване за градите: - изпълнение на всички енергостестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление “С”; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б “Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти”, т.2 “Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки”); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; Всички многофамилни жилищни сгради, включени в този проект, отговарят на изискването за спестена енергия минимум 60 %. Дейностите са съгласно изискванията на ЗУТ и започват след издаване на разрешение за строеж от компетентните органи за всеки конкретен обект, за който е необходим. Разрешение за строеж се издава от съответната общинска администрация и при представяне на техническа документация с оценено съответствие от външния изпълнител (ако е приложимо). Участниците в строителството и взаимоотношенията между тях по проекта се определят от изискванията на раздел втори, част трета от ЗУТ и от указанията, дадени в тези указания за изпълнение. Строителят изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за всеки обект/група от обекти в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. 1 324 649.65 1 546 487.78
Упражняване на строителен надзор на обектите: По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор за всеки обект/група от обекти упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от Закона. Осъществяване на контрол за съответствие на проектирането и изпълнението на обектите с условията на съответните договори и действащите нормативни актове; Осъществяване на контрол за спазване на българското законодателство в областта на строителството и на безопасността на труда, както и по отношение на докладите и молбите за разрешителни, които също следва да бъдат изготвяни в съответствие с действащите нормативни актове; Изготвяне на ежедневни, ежеседмични и месечни системи за докладване на изпълнението на договорите по проекта. Изготвяне и изпълнение на система за осигуряване на качество на съоръжения и материали, използвани по време на строителството, съвместно с изпълнителите, където е необходимо; Изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; Разпореждане и одобряване ползването на други еквивалентни, или по-високи стандарти, спрямо стандартите, записани в договора, при обоснована необходимост, в съответствие с офертите на изпълнителите по проекта и с предварително писмено съгласие на Възложителя; • Контрол на планове за временна организация на движението в съответствие с българско законодателство; • Одобрение на всички методи и средства за повдигане; • Изискване на образци от материали и документация за съответствие на влаганите материали по всички части на договора, когато е приложимо в рамките на договора, по преценка на Строителния мениджър. При всички случаи на обективна невъзможност да се доставят позиции от офертата на строителите, се задължава да получи информация от строителите и да получи писмено одобрение от Възложителя, което не може да нарушава конкурентните условия на обществената поръчка; Съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора; Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 11 990.00 11 990.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта: Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите, осъщесвяван от: 1) от външен изпълнител за изпълнение на строителен надзор; 2) от Ръководител проект/ЕУП чрез разписване на съответните документи и доклади за подкрепа на СС в процеса; 3) от СС чрез упълномощен представител със съответните технически познания за изпълнение на инвеститорски контрол; 4) от техническите експерти чрез проверки на място съгласно предвиденото в Системата за финансово управление и контрол. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ; взаимен контрол между партньорите в проекта, взаимна информираност, координация и взаимопомощ в действията. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. Ще се оценяват на първоначален етап при избор на изпълнители: предложена цена, срокове за изпълнение на дейността, гаранции за качествено изпълнение на услугите, неустойки за неизпълнение на договора, начини на плащане, технически характеристики /където е приложимо/ на предлаганите услуги. След провеждане на процедура за избор на доставчици и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: • Придържане и точно спазване на предмета на договора; • Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; • Спазване на договорената цена за изпълнение на услугите и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; • Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; • Следене на спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; • Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство от счетоводителя по проекта се извършва анализ и оценка на законосъобразността и счетоводното отчитане на разходите в следните направления: регулярни проверки на извършените разходи по проекта съобразно българските и международните счетоводни стандарти и специфичните изисквания, свързани с финансирането; проверка на законосъобразността на съставяне на разходно-оправдателните документи; проверка на законосъобразността и целесъобразността на извършване на разходите; проверка на верността и точността на счетоводното отчитане на приходите и разходите по проекта; проверка на достоверността на съставяните финансови отчети за изпълнение на проекта; проверка на достоверността на представяне на паричните потоци по проекта и промените в тях. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Предвидените процедури и методология за вътрешен мониторинг са неразделна част от изградената в общината система за финансово управление и контрол. Предвидените процедури и критерии за контрол включват участието на всички членове на екипа, партньори и други заинтересовани страни, което спомага процесът на самооценка. 12 000.00 11 929.23
Публичност и визуализация на проекта: Настоящият проект ще бъде съпроводен с адекватна публичност на финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), Съгласно Регламент (ЕО) № 1303/2013 на Комисията на европейските общности и изискванията на "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020", подходящи комуникационни средства и достъпни за обществеността медии. Дейността включва провеждането на пресконференции, съобщения в радио и медии, банери, билбордове, брошури, рекламен филм за популяризиране изпълнението на проекта.  организиране и провеждане на 2 пресконференции, чрез които обществеността да се запознае с целите на проекта, графика на планираните дейности и очакваните резултати; на пресконференциите ще бъдат поканени всички журналисти от местните и регионални медии;  подготвяне на 2 пресинформации и разпространението й в местни и регионални вестници;  подготвяне на 2 радио-анонса и излъчването му в ефира на 1 радиостанция;  изработване на брошури за проекта - 50 бр.;  изготвяне на банер – той ще се използва при провеждането на пресконференции и на други публични мероприятия;  Изработване на билбордове по време на строителството и постоянни обяснителни табели - 7 бр. + 7бр.;  публикуване на информация за проекта на Интернет страницата на Община Враца (www.vratza.bg).  изработване на рекламен филм за изпълнението на проекта, постигнатите резултати и обновените многофамилни жилищни сгради; Дейностите са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Чрез тях се цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята на ЕС, на Европейския фонд за регионално развитие и на българската държава, усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 7 860.00 9 432.00
Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност се налага от изискването за извършване на независима външна преценка на допустимостта и правотата на направените проектни разходи на проект. Целта на независимия одит е чрез съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, да се изрази независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост (достоверност и валидност) на финансовите отчети, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство при осъществяването на горе цитирания проект. Осъществяването на независим одит на проектните дейности, обхванати от предмета на поръчката, като независима и обективна дейност за предоставяне на увереност и консултации, има за цел да подпомогне Възложителя чрез прилагането на систематичен и дисциплиниран подход за оценяване и подобряване ефективността на процесите на управление на риска, контрол и управление. 5 000.00 5 000.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.