Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

В Община Берковица е идентифицирана нужда от подкрепа и работа с деца с увреждания и техните родители, за които няма адекватна социална услуга, която да отговаря на техните потребности. Проектното предложение предвижда изграждане на Дневен център за деца с увреждания и техните семейства, чрез преустройство, реконструкция и ремонт на съществуваща материална база, находяща се в поземлен имот с идентификатор 03928.513.289, адрес гр. Берковица, ж.к. „Изгрев“, начин на трайно ползване: за обект за детско заведение (бивша ЦДГ 5). Предвижда се преустройство, реконструкция и ремонт на  част от сградата (крило 1), намираща се на горепосочения имот, включително прилежащото дворно пространство с цел изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. Дневният център за деца с увреждания и техните семейства е ситуиран в гъсто населен жилищен район с изградена достъпна архитектурна среда, в съседство с "МБАЛ-Берковица" и "Медицински център 1", аптека, стоматологична помощ, детска градина, паркови площи и  спортни площадки. Осигурена е транспортна инфраструктура – изградена улична мрежа и тротоари за пешеходци.Проектът ще включва мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба №4/01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително на хората с увреждания. За целта се предвижда изграждане на асансьор и рампи за достъпна среда. Проектното предложение ще бъде в съответствие с изискванията по отношение на помещения и площи и изискванията по отношение на оборудване/обзавеждане, съгласно насоките за кандидатстване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейностите ще бъдат възложени на 3 експерта: 1.Ръководител на проекта: Организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на проекта, като следи за целесъобразно, законосъобразно, административно, техническо и финансово изпълнение на проекта; Ръководи, координира и контролира работата на екипа за организация и управление на проекта, разпределя текущите задачи, следи за тяхното навременно и качествено изпълнение, одобрява или не одобрява отчетите за извършените дейности през месеца на всеки от членовете на екипа; Отговаря за комуникацията по всички въпроси, отнасящи се към промени в договора, процедури на договаряне, финансови аспекти, процедури по плащанията и др.; Следи за изпълнението на план-графика на дейностите по проекта, разрешава възникнали проблеми, като предлага мерки за тяхното преодоляване; Води кореспонденция и поддържа ефективна комуникация със страните по договора за БФП по установения ред; Контролира изпълнението на процедурите за провеждане на обществени поръчки, свързани с обезпечаване на дейностите по проекта; Контролира воденето на документацията, изготвянето и представянето на междинни и окончателни отчети по проекта; Ръководи прилагането на системата за вътрешен мониторинг и контрол по проекта, спазването на правилата за архивиране и кореспонденция на проекта; Следи за изготвянето на междинни и заключителни технически и финансови доклади; Осигуряване на точна и навременна отчетност на показателите за проекта. 2.Координатор и технически сътрудник: Отговаря за цялостната организация и координация на проектния процес в това число за прилагане на задължителните мерки по публичност и визуализация на проекта, като освен другото съгласува проекта на информационна табела преди изработка и монтаж. Координаторът осъществява връзката между всички заинтересовани страни по изпълнение на проекта – възложител, строител, надзор, проектант, изпълнител на публичност, УО на ОПРР и др. Проверява изготвените отчетни документи за вътрешна съгласуваност. Координаторът следи за осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между община Берковица и УО на ОПРР и докладва пряко на ръководителя, в случай на съмнения за нередности. Разработва правила и процедури за ефективна комуникация във връзка с управление и изпълнение на проекта; Заедно със счетоводителя изготвя документите във връзка с изпълнението на проекта: - подготовка на заявка за авансово, междинно и окончателно плащане и окомплектова необходими общи и специфични документи към заявките за плащане; Пряко изпълнява контролът по осигуряване на безпроблемно сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни, в рамките на проекта, а именно: между Възложителя и УО на ОПРР, между Изпълнител на СМР, строителен надзор и авторски надзор, между Изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя. Идентифицира потенциални комуникационни проблеми по време на изпълнението на настоящия договор и предлагане на решения за преодоляването им. Експертът води цялостната писмена комуникация между всички заинтересовани страни. Води архива на проекта и прави нужните копия от всички документи. 3. Счетоводител: Извършва финансовите операции по проекта; Подготвя и контролира изготвянето на финансовите документи; Участва в подготовката на финансовите отчети за напредъка на проекта; Осъществява разплащания, плаща заплати и хонорари; Организира съхранението на цялата счетоводна информация, свързана с изпълнението на програмата, съгласно Глава 6 от Закона за счетоводството и съхранението на цялата проектна документация; Осъществява връзка и взаимодействие с външни контролни органи по отношение на финансово-счетоводните дейности по програмата; Извършва други административни и технически дейности, възложени му от Ръководителя на проекта. 6 967.21 6 724.39
Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителнo-монтажни дейности): Дейността е комбинация от два типа допустими, съгласно насоките за кандидатстване, дейности, а именно: изпълнение на строително-монтажни дейности и проектантски услуги по изготвяне на инвестиционен проект във фаза "работна" и упражняване на авторски надзор. Дейността предвижда изпълнението на следните поддейности: 1. Строителство, ремонт, реконструкция, преустройство и обновяване на сграден фонд за изграждане на дневен център за подкрепа на деца с увреждания и техните семейства, включително прилежащо дворно пространство, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и семейна среда. 2. Изграждането на инфраструктурата ще бъде в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. (Приложение Н към Насоките за кандидатстване). 3. Предвижда се изготвяне на инвестиционен проект във фаза "работна" - всички части съгласно ЗУТ и изработката на част "интериор и обзавеждане", съгласно действащата нормативна уредба. 4. Предвиждат се мерки, свързани с подобряване на достъпа на хора с увреждания, в съответствие с изискванията на Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 5. Упражняване на авторски надзор по време на строителството. Част от възлаганите дейности са свързани с проектантски услуги по изготвяне на работен проект и упражняване на авторски надзор по време на строителството. При обществена поръчка с обект проектиране и изпълнение на строителство, показателите за оценка трябва да включват характеристики, относими към всяка от двете дейности, което ще бъде съобразено при разработване на документацията за възлагане. 277 256.40 333 840.00
Изпълнение на строителен надзор, съгласно чл. 168, ал. 2 и оценка на съответствието на проекта, съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ : Оценката за съответствие се извършва като комплексен доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект се извършва от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 44, ал. 1 от същия закон. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; Строителният надзор се упражнява задължително от консултант за строежите от първа до четвърта категория. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Предписанията и заповедите на лицето, упражняващо строителен надзор, вписани в заповедната книга, са задължителни за строителя, предприемача и техническия ръководител на строежа. Възражения срещу предписанията на лицето, упражняващо строителния надзор, могат да се правят в 3-дневен срок пред органите на Дирекцията за национален строителен контрол, като до произнасянето им строителството се спира. След проверка органите на Дирекцията за национален строителен контрол издават задължителни указания. При нарушаване на техническите правила и нормативи лицето, упражняващо строителен надзор, е длъжно да уведоми регионалната дирекция за национален строителен контрол в 3-дневен срок от установяване на нарушението. След приключване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. Предвижда се да се избере изпълнител за осъществяване на дейностите по изготвяне на оценка на съответствието на проекта и упражняване на строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи на обекта. 4 600.00 2 856.00
Осъществяване на дейности за информация и комуникация по проекта : Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта се предвижда: 1. Публични събития - организиране и провеждане на 2 броя пресконференции: при стартиране на проекта и при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия. Предварителна информация за събитията ще се публикува и на интернет-страницата на Община Берковица. Предварителната информация за публичните събития ще се изпрати на УО и на най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра. На подходящо място ще бъдат поставени плакати и ще бъде монтиран информационен банер, които да информират за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. След приключване на събитията ще се изготви и разпространи прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията за проекта. Текстът ще се публикува и на интернет- страницата на община Берковица и в регионална печатна медия. УО на ОПРР ще бъде уведомен за датата на провеждането на публичното събитие. 2. Печатни информационни материали - предвижда се изработката на 200 бр. брошури и 10 бр. плакати с формат А3, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 3. Предвижда се дизайн и изработка на един брой банер, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4. Предвижда се изработка и монтаж на 1 бр. постоянна обяснителна табела след приключване на проекта. 2 000.00 2 000.00
Доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане: Оборудването и обзавеждането ще бъдат в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания, съобразени с релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността. (Приложение Н към Насоките за кандидатстване). Оборудването/обзавеждането следва да гарантира безопасна и сигурна среда за децата и младежите. Предвижда се закупуване на оборудване/обзавеждане (съгласно описаните в Приложение Б1 - "Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане") за създаване на новата услуга. 63 504.26 64 367.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.