Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящото проектно предложение предвижда изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на обектите : Сградите на МВР в гр. Пазарджик, пл. Съединение №3, от своя страна те  са:  ОДМВР - Пазарджик, РУП- Пазарджик и Учебен корпус, като 10 кабинета от този Учебен корпус, разположени в североизточната част от първия етаж  се прехвърлят за управление на Окръжна и Районна Прокуратура Пазарджик. Поземления имот е с идентификатор 55155.503.9 и е с площ 4 425кв.м. съгласно Скица N:2804/11.03.2013г. издадена от СГКК гр. Пазарджик. Сградите са публична държавна собственост и са IV категория .Въз основа на заключенията от изготвените Технически паспорти, състоянието на сградите към момента не удовлетворява изискванията на чл.169 от ЗУТ. Проектното предложение включва реализация на предвидените в изготвените технически паспорти мерки, включващи цялостен ремонт на покрива/полагане на хидроизолация и топлоизолиране на покрива,подмяна на вътрешни улуци на покрива и воронки/; внедряване на съвременни мерки за енергийна ефективност/подмяна на дограма, топлинно изолиране на външните ограждащи елементи/ в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради.При ремонта и в съответствие на предвиденото предназначение на сградите, ще се вземат мерки по осигуряване на изискванията на Наредба №4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания.Подмяна на отоплителната инсталация на сградите. Изпълнението на горепосочените мерки ще доведе до постигане на клас "B" на енергопотребление на сградите на МВР, намираща се на пл. Съединение №3 в гр. Пазарджик в съответствие с целите на настоящата процедура BG16RFOP001-1.013.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта : Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, в рамките на общината ще бъде обособен екип от експерти, отговорен за цялостното управление на проекта, който да може изцяло да се фокусира върху ефективната организация, координация и управление на проекта. Междинните и окончателния технически доклади и финансови отчети, подготвяни в изпълнение на тази дейност ще бъдат в съответствие с образците одобрени от УО на ОПРР. 27 400.00 26 998.25
Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Важно предусловие за изпълнение на проектните дейности е своевременното и качествено изготвяне и провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки. Изготвянето на тръжните документации е необходимо да са съобразени с всички нормативни актове. Документации за възлагане на обществени поръчки са: • Избор на изпълнител на Инженеринг /Изготвяне на работен проект; Изпълнение на строителни и монтажни работи и въвеждане в експлоатация; Осъществяване на авторски надзор/ • Избор на строителен надзор и оценка за съответствие; • Избор на изпълнител на дейностите по публичност и визуализация; • Избор на изпълнител на одит по проекта. 0.00 0.00
Инженеринг - Изготвяне на работен проект; Изпълнение на строителни и монтажни работи; Осъществяване на авторски надзор: Преди подаването на проектното предложение е направено Енергийно обследване и са изготвени: Доклад от извършено обследване на Админ. сграда/РУП/; Технически паспорт на Админ. сграда/РУП/; Доклад от извършено обследване на Сграда /Учебен корпус/; Технически паспорт на Сграда /Учебен корпус/; Доклад от извършено обследване на Областна дирекция на МВР/Админ. сграда/; Технически паспорт на Областна дирекция на МВР/Админ. сграда/; Обследване за енергийна ефективност на ОДМВР; Обследване за енергийна ефективност на Учебен център; Сертификат за енергийните характеристики на сграда в експлоатация №397APX059/01.03.2019; Резюме на доклад от извършено обследване за енергийна ефективност на сграда на ОДМВР; Сертификат за енергийните характеристики на сграда в експлоатация №397APX060/01.03.2019;Резюме на доклад от извършено обследване за енергийна ефективност на сграда на РУП и Учебен корпус. Разходите на дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване /Техническия паспорт/ на сградата, ще бъдат финансирани със собствени средства на бенефициента. Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти" , т.2 "Необходими мерки за поддър;жане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки" ); Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания." Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Основните предвидени мерки включват: цялостен ремонт на покрива; внедряване на съвременни мерки за енергийна ефективност /подмяна на дограма, топлинно изолиране на външните ограждащи елементи / в съответствие с Наредба №7 от 2004г. за Енергийна ефективност на сгради; отоплителна инсталация; ел. инсталация; Осъществяването на авторския надзор е в съответствие с действащото законодателство в Р. България. Авторския надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително -монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторския надзор ще се упражнява най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя. Основните задължения на авторския надзор са: Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството; Разработване на предписания и технически решения за точното спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; Извършване на експертни дейности и консултации; Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. Посочената сума в "СТОЙНОСТ" е без ДДС. 1 406 500.00 1 778 371.65
Строителен надзор и оценка за съответствие: Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител по реда на ЗОП. Изпълнителят, ще упражнява строителния надзор по време на строителството, като ще има за задача да осигури надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни работи, съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели. Надзорните дейности са изключително важни за постигане на проектните цели и резултати. Основната задача на лицето, което ще бъде определено да осъществява строителния надзор, е да защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес, както и да изпълнява всички ангажименти предвидени в ЗУТ и подзаконовите актове, свързани с прилагането му, по отношение на неговата дейност. То ще проверява дали избраният строител извършва строително-монтажните работи в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството, ще извърши трасиране на място на строителната площадка и ще подготви Протокол обр.2/2а за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво по Наредба № 3 от 31.07.2003 г., ще изготвя писмени становища до Възложителя при необходимост и ще участва в приемателни комисии. Лицето, упражняващо строителен надзор, носи отговорност за: 1. законосъобразно започване на строежа; 2. осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. спиране на строежи, които се изпълняват при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3; 4. осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. достоверността на данните в изготвените протоколи и актове. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Лицето, което упражнява строителен надзор, носи отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. Посочената сума в "СТОЙНОСТ" е без ДДС. 30 000.00 11 874.26
Мерки за публичност и визуализация : С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, финансирани по ОП "Региони в Растеж" 2014-2020 и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, в рамките на проектното предложение е предвидено изпълнението на редица мерки за информация и публичност. Те са съобразени с Единен Наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 , както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата. Наръчникът има за цел да въведе единни стандарти при визуализацията на подкрепата на Европейските фондове, по-конкретно в случая Европейския фонд за регионално развитие, и да определи задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС. За да се подчертае ролята на ЕС при реализацията на проекта и да се гарантира, че използването на отпуснатата безвъзмездна финансова помощ е напълно прозрачно, предвидено е предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво. Община Пазарджик ще информира обществеността за получената подкрепа чрез включване на съответната информация на уеб - сайта на общината. На всички предвидени материали и събития ще се показва емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики. Ще се изобразява и общото лого за програмния период 2014-2020, в съответствие с правилата за визуална идентичност. Предвидените действия за информация и публичност ще осигурят повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които ЕС и ЕФРР предлагат за намаляване на икономическите и социалните различия. Предвидени мерки за осъществяване от страна на бенефициента са: • Информация на страницата /уеб - сайта/ на община Пазарджик • Две пресконференции – една при стартиране на проекта и една в края му за представяне на резултатите; • Първа копка за откриване на СМР на обекта; Предвидени мерки за осъществяване от страна на външния изпълнител са: Две публикации в електронни медии; • Изработен и монтиран билборд; • Изработена и монтирана постоянна обяснителна табела за проекта; • Изготвена и изработена информационна брошура. Посочената сума в "СТОЙНОСТ" е без ДДС. 5 000.00 3 840.00
Одит на проекта: Дейността предвижда извършването на одит на проекта от независим сертифициран одитор, който ще има за задача да подготви одитен доклад, който ще бъде приложен към окончателния финансов отчет на проекта. Дейностите по провеждане на одит на проекта имат за цел да гарантират, че средствата по проекта са използвани законосъобразно и отговарят на критериите за допустимост на разходите. За гарантиране на финансовата отчетност по проекта се предвижда използването на вътрешна система за одобряване на разходите. Посочената сума в "СТОЙНОСТ" е без ДДС. 10 000.00 3 362.40

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.