Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще се реализира в с.Брест, общ. Гулянци, обл. Плевен. Той обхваща представители от целевата група на безработните и неактивни лица: от 30 до 54г.- 10 човека; лица с увреждания; лица на възраст над 54 г.; младежи до 29 г. вкл.- 2-ма човека, лица с ниска степен на образование
 Кандидатът–работодател е с опит в обучението и наемането на безработни лица по програми на АЗ. Обща ни цел е създаване достъп до заетост и работни места за 20 безработни и неактивни лица от целевата група, с осигурено обучение по професия „Обущар” и "Оператор в производство на обувни и кожено-галантерийни изделия".
Специфични цели:
1.	Подобряване достъпа и устойчивото интегриране на пазара на труда чрез разкриване на нови работни места;
2.	Осигуряване на условия за по-добра интеграция, включване в активен трудов живот и конкурентоспособност чрез обучение и заетост;
3.	Развитие на пазара на труда чрез повишаване качеството на новите работни места.
За постигането на посочените цели е предвидено изпълнение на следните дейности:
1.	Информиране и публичност 
2.	Наемане на 20 лица 
3.	Обучение по професия 
4.	Закупуване на оборудване
5.	Организация и управление 
6.	Приключване на проекта
Продължителността на проекта е 13 месеца. Основната дейност на Кандидата е "Производство на обувки". В началото и края на проекта ще се проведат пресконференции, предвидени са рекламни материали и публикации. Ще се извърши подбор на 20 лица от целевата група. Те ще бъдат назначени за 12 месеца: 8 човека, на длъжност „Обущар”; 8 човека - „Шивач обувки”; 2-ма човека-„Шофьор лекотоварен автомобил”; 1 човек-„Счетоводител-касиер” и 1 човек-„Склададжия”. Ще бъдат обучени 16-те човека на длъжност „Обущар” и „Шивач обувки”по професия „Обущар” - 9 човека и "Оператор в производство на обувни и кожено-галантерийни изделия" - 7 човека. В проекта е предвидено закупуване на лекотоварен автомобил и 4 машини за производството.За успешната реализация на проекта е предвиден Екип с опит в изпълнението на проекти по ОП”РЧР”.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информиране и публичност : С дейността ще се огласи стартирането на проекта, ще се запознае обществеността с целите на настоящата схема за безвъзмездна финансова помощ, методиката на работа и постигнатите след приключването на дейностите резултати. По този начин информацията ще достигне до много широк кръг от хора, ще даде разгласа на Оперативна програма «Развитие на човешките ресурси» и ще създаде интерес за мултиплициране на дейността.При стартирането и приключването на проекта ще се проведат пресконференции, като ще бъде дадена информация относно целите на програмата и проекта, финансиращите структури, постигнатите резултатите. Ще бъдат отпечатани рекламни материали за същността на проекта и перспективите, които предлага. Те ще бъдат разпространявани сред представители на целевата група и работодатели. Ще бъде изработена табела, която ще се постави на мястото на провеждане на дейностите /фирмената база/. Предвидено е изработване на стикери за материалите за обучението и закупеното, за разкриване на новите работни места, оборудване. В началото и края на проекта ще бъдат пуснати две обяви в местните вестници. 1 795.00 1 795.00
Наемане на 20 лица за период от 12 месеца: Ще бъдат наети 20 мотивирани, с желание за трайна ангажираност с проекта и резултатите от него безработни и неактивни лица. По този начин ще се осигурят необходимите предпоставки за пълноценното и цялостно протичане на трудовата заетост, обучението, а от там и за реализацията на заложените в проекта цели, както и последващата им ангажираност в предприятието на Кандидата. Дейността обхваща представители на целевата група и нейните специфични категории –продължително безработни и неактивни лица- 10 човека на възраст от 30 до 54г.; безработни или неактивни лица с увреждания; безработни лица на възраст над 54 г.; безработни младежи до 29 г. вкл.- 2-ма човека, безработни лица с ниска степен на образование; отговарящи на изискуемото от ЗПОО минимално входящо образователно равнище за съответната професия и специалност, необходими за провеждане на предвидените обучения. Контактът с потенциалните участници ще се осъществи със съдействието на Д”БТ”- Гулянци и чрез публикуване на обява в местната преса за набиране на работници. Както вече бе посочено, основната дейност на Кандидата е „Производство на обувки”, НКИД 15.20. Подбраните 20 човека ще бъдат назначени за срок от 12 месеца, на пълен/8 ч./ работен ден, като ще бъдат разкрити следните нови за Кандидата работни места: - 8 работни места за длъжност „Обущар” НКПД 75361007; - 8 работни места за длъжност „Шивач обувки” НКПД 75331012; - 2 работни места на длъжност-„Шофьор лекотоварен автомобил” НКПД 83222006; - 1 раб. място за „Счетоводител-касиер” НКПД 43112003; - 1 едно работно място „Склададжия” НКПД 43212014. Те са съобразени с плана за развитие на фирмата в следващите години и нейните настоящи нужди и възможности. Подборът на безработните ще се осъществи със съдействието на специалистите от Д”БТ”– Гулянци, кандидата и екипа, като бъдат спазени принципите на равнопоставеност, равни възможности и превенция на дискриминацията. Ще се осъществи по процедурата, която ще определи ДО в „Ръководството на бенефициента процедура за подбор на представители на целевата група по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: „Ново работно място”. В бюджета на проекта са предвидени средства за обезпечаване на трудовите възнаграждения на персонала и осигурителни вноски за сметка на работодателя, за период от 12 месеца. Размерът на възнагражденията е съобразен с МОД 2015 г.за предвидените професии, също и резерв, включващ двукратно повишаване на МОД за периода на реализация на проекта. Предвидени са средства и за трудова медицина за 1 година заетост. 121 197.55 120 013.50
Обучение по професия: Целта е да се осигурят условия за пълноценно усвояване на предоставените възможности за повишаване на мотивацията, конкурентноспособността, успешно интегриране на пазара на труда и усъвършенстване на наетите лица. 16-те човека, наети на длъжности „Обущар” и „Шивач обувки”, ще бъдат обучени. Девет от тях, съгласно рамкова програма „А” – за професионално обучение с придобиване на първа степен професионална квалификация по професия „Обущар”. По тази причина при провеждането на подбора е предвиден критерий тези лица да отговарят на изискуемото от ЗПОО минимално входящо образователно равнище за съответната професия или специалност, а именно завършен 8 клас.Обучението ще се проведе по професия: 1. „Обущар”, код 542120, специалност „Обущарство”, код: 5421201; 2. Общ хорариум :300 учебни часа по 45 мин.; 2.1. Теория 120 уч.часа; 2.2. Практика 180.уч. часа; 3. Брой на обучаваните лица – 9 лица; 4. Документ, доказващ завършеното обучение – Свидетелство за професионална квалификация. И седем човека по част от професия "Оператор в производство на обувни и кожено-галантерийни изделия", код:542070, специалност "Производство на обувни изделия" - II степен на професионална квалификация, код 5420701 Обучението ще се проведе по част от професия: 1. "Оператор в производство на обувни и кожено-галантерийни изделия", код:542070, специалност "Производство на обувни изделия" - II степен на професионална квалификация, код 5420701; 2. Общ хорариум :300 учебни часа по 45 мин.; 2.1. Теория 120 уч.часа; 2.2. Практика 180.уч. часа; 3. Брой на обучаваните лица – 7 лица; 4. Документ, доказващ завършеното обучение – Удостоверение за обучение по част от професия. Обучението ще се проведе в базата на кандидата, където има обособена обучителна зала. Основните форми на обучение, които ще се приложат са теоретични и практически - под формата на обучение на реално работно място, като курсистите ще се запознаят с най-новите изисквания в професията. Освен овладяването на конкретната професия, ще придобият опит и увереност по време на самостоятелната работа, мотивация и конкурентноспособност. В обучението са включени двете лица на възраст до 29г. вкл. Броят на участниците е съобразен с изискването за постигане на максимална ефективност от обученията, както и с възможностите и нуждите на кандидата да осигури нови работни места, условия за обучение и последваща трудова заетост. 9 600.00 9 600.00
Закупуване на оборудване: За разкритите нови работни места и за обезпечаване тяхното запазване предвиждаме закупуване на оборудване. Настоящата процедура предлага задоволяване на нарастващите нужди на фирмата от разкриване на още работни места, обогатяване на материалната база и осигуряване на квалифицирана и дългосрочно наета работна ръка. Фирмата притежава сравнително добре оборудвана производствена база, която може да бъде разширена и да осигури нови работни места при наличие на средства за нейното дооборудване.За нуждите на дейността й е необходимо да бъдат доставени четири нови, важни за производството машини. Разрастването на дейността на фирмата налага да бъде увеличено количеството на материалите за работа, както и да бъде засилен пласментът на готовата продукция, което е свързано с транспорт на материали и продукция. Във връзка с това е предвидено закупуване на лекотоварен автомобил, който ще обезпечи заетостта на новоназначените шофьори. Във връзка с това ще бъдат закупени: • Едно-иглова ръкавна машина с прав двулицев бод – 1 бр. • Едноиглова бутилкова машина с иглен и ролков транспорт.–1 бр • Преса за тик-так копчета, капси и телени копчета– 1 бр. • Високоскоростна права машина с рода-1бр • Лекотоварен автомобил.–1 бр За доставка на посоченото оборудване ще се проведат процедури по ПМС 118/2014г. Подготовката на документацията и провеждането на процедурите ще се осъществи от екипа на проекта и кандидата. 59 199.52 64 370.02
Организация и управление : Целта на дейността е да се осигури осъществяване на прозрачно управление, успешната и в срок реализация на всяка от дейностите по проекта.Организацията на проекта и вътрешния мониторинг ще се осъществява за всяка дейност от Екип по проекта. За прозрачност на финансовата реализация на проекта ще бъде водена отделна счетоводна отчетност. Изработена е система за вътрешен мониторинг: ежемесечни доклади, констативни таблици и протоколи за постигната ефективност, срещнатите трудности и план за тяхното преодоляване, план за действие за следващия отчетен период по дейности, функции и изпълнители. При приключването на всяка дейност ще се съставят констативни протоколи В тях ще бъдат описвани конкретните причини за отчетения резултат и ще се вземат решения за по-нататъшната реализация на проекта /план за действие/.Предвижда се постоянен вътрешен мониторинг по отношение на качеството, сроковете и финансовото изпълнение на дейността. Кандидатът ще упражнява ежеседмичен контрол за изпълнение на планираните обучителни програми, присъствието и оценка на ангажираността на обучаемите. При стартирането на обучението, обучаемите ще бъдат запознати с целите на оперативната програма, схемата за безвъзмездна финансова помощ, проекта и източниците на финансиране. По време на обучението ще се осъществява обратна връзка за мнението на обучаваните лица относно начина на поднасяне на информацията, нейното качество, обем, сложност. Провеждане на анкети /съгласно Ръководството на бенефициента/ в началото и края на обученията. Водещата организация ще осигури отчитане на финансовите резултати по пера. Финансовите отчети ще се изготвят ежемесечно, за да се следи изразходването на средствата по проекта и ще се прави съпоставка на това, което е залегнато в бюджета и това, което действително е изразходвано. Финансовите отчети ще бъдат представяни на Възложителя с междинните и окончателното искане за плащане. 18 010.38 17 367.47
Приключване на проекта: Целта на дейността е да се отчете приключването, успешно и в срок, на всички планирани в проекта дейности и да се оформи съответната документация. Приключването на проекта ще се осъществи от екипа и включва систематизиране на цялата проектна документация, оформяне на окончателния доклад и представянето му на Възложителя. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.