Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Основната цел на проекта е осигуряване на ефективна социална инфраструктура, предназначена за предоставяне на нов вид услуги за подкрепа в общността и в семейната среда, които да заменят институционалния модел на грижа за деца с грижа близка до семейната среда в общността. Обхвата на социалните услуги на територията на община Враца ще се разшири чрез извършване на реконструкция, ремонт, обзавеждане и оборудване на сграда за създаване на нови социални услуги: Център за обществена подкрепа (ЦОП) с капацитет 100 места (до 4 места за спешно настаняване) и Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства с капацитет 30 места за дневна грижа и 60 места за консултативни услуги.
Изграждането на инфраструктура за предоставяне на социалните услуги е в съответствие с Националната стратегия „Визия за деинституционализацията на децата в Република България“ и Актуализирания план за действие за изпълнението й. Проектът подобрява готовността за социално включване на децата и младежите, чрез осигуряване на съпътстващи социални услуги в общността на децата, настанени в Центровете за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания и напускащи специализирани институции и осигуряване на възможност за спешно настаняване на деца и/или семейства в риск.
След приключване на проекта, в обновената инфраструктура ще се предоставят социални услуги, чиито доставчик ще бъде Община Враца. Числеността на персонала в новите социални услуги ще е съобразена с методическите указания от Агенцията за социално подпомагане. Ще се разкрият 32 нови работни места. Екипите ще включват ръководител, социални работници, психолози, трудотерапевти, логопеди, рехабилитатори и общ персонал. За осигуряване устойчивост на новите социални услуги се предвижда кандидатстване с проект по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и впоследствие ще се предприемат действия те да са делегирани от държавата дейности.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготовка на тръжни документи за избор на изпълнители и провеждане на процедурите: Дейността включва изготвяне на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители, отправяне на покани към потенциални изпълнители, оценка на предложенията, избор на изпълнители и подписване на договори. Спазването на процедурите за подбор на изпълнители е необходимо за постигане на оптимално изпълнение целите на проекта. Подготовката и провеждането на необходимите процедури за възлагане на поръчки на външни изпълнители ще бъде чрез провеждането на обществени поръчки по ЗОП. Като краен резултат с определените изпълнители ще бъдат подписани съответните договори за изпълнение. Ще се подготвят документи за провеждане на процедури по ЗОП и ще се проведат съответните процедури за избор на изпълнител на следните дейности: 1) Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор); 2) Доставка на оборудване и обзавеждане; 3)Упражняване на строителен надзор; 4) Дейности за информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00
Изпълнение на Инженеринг (проектиране, изпълнение на СМР и осъществяване на авторски надзор): Дейността включва изготвяне на технически/работни проекти,изпълнение на СМР (вкл. Част „Интериор и обзавеждане“) и осъществяване на авторски надзор за 2 обекта. Проектирането следва да включва: 1.За обект „Вътрешно преустройство и смяна предназначението на бивша детска градина в „Център за обществена подкрепа (ЦОП)”: премахване на неносещи стени и изграждането на нови преградни стени от гипсокартон за оформяне на 3 зали за индивидуална и семейна работа, 3 зали за групова работа с деца и родители, апартамент за настаняване на 4 души (с 1 спално помещение, кухня и самостоятелен санитарен възел с баня), 3 офис помещения (1 за ръководителя и 2 за екипите), 3 санитарни помещения (вкл.1 обособено за лица с мобилни затруднения и 1 за персонала), складово помещение (за санитарно-хигиенни, перилни препарати и др. материaли), фоайе с рецепция и гардероби.За ЦОП ще се преустрои втори етаж на съществуваща двуетажна масивна сграда, със застроена площ 402,4 м2, разположен в самостоятелен имот с площ 1146 м2, находящ се в гр. Враца, кад. район 1025, п.и.12259.1025.587, Трета зона, кв.8, парцел IV, кв. „Медковец“, ул. „Огоста“ № 3. Функционално сградата се използва за детска градина. Преустройваният етаж сега не се използва. 2. За обект„Вътрешно преустройство и смяна предназначението на бивша детска градина в „Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства ”: премахване на неносещи стени и изграждането на нови преградни стени от гипсокартон за оформяне на зала за лечебна физкултура, рехабилитация и психомоторика, кабинет логопед, кабинет психолог, зала за индивидуална работа, зала за дневен престой, психосензорна зала, стая за почивка (където децата ще могат да почиват или спят), 3 санитарни помещения (вкл.1 обособено за лица с мобилни затруднения и 1 за персонала), стаи за персонал (2 бр.), кухня с разливно и трапезария, складово помещение (за санитарно–хигиенни, перилни и миещи препарати и др.) и дворно пространство, което ще се оборудва с градински съоръжения. За Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства ще се преустрои първи етаж на съществуваща двуетажна масивна сграда, със застроена площ 402,4 м2, разположен в самостоятелен имот с площ 1146 м2, находящ се в гр. Враца, кад. район 1025, п.и.12259.1025.587, Трета зона, кв.8, парцел IV, кв. „Медковец“, ул. „Огоста“ № 3. Функционално сградата се използва за детска градина. Преустройваният етаж сега не се използва. Предвидено е на централния вход да се изгради рампа за хора в неравностойно положение. Преустройството на съответните етажи е в една сграда и проектирането включва покривни работи, вкл. направа на нова хидроизолация; ремонт на фасадата на двата етажа с включени доставка и монтаж на PVC дограма, доставка и монтаж на външни AL врати,топлоизолационна система и климатици, полагане на силикатна екстериорна мазилка, направа на нов метален парапет, метална козирка на тераса втори етаж.Вътрешният ремонт на първи етаж (Дневен център) и на втори етаж (ЦОП) включва и ВиК част и Ел.част- планирани са подмяна на ел., ВиК и ОВ инсталации.И за двата етажа са включени подмяна на съществуващите настилки с ламиниран паркет,нов фаянс и теракот в сервизните помещения, обработка на стените-шпакловка и латексово боядисване,монтаж на окачени тавани във всички помещения,подмяна на дограмата с PVC-5 камерна със стъклопакет и К стъкло. Двата Центъра се обособяват с отделни входове, като за ЦОП (2-ри етаж) се предвижда доставка и монтаж на стълбищна платформа за хора с увреждания.Вертикалната планировка на дворното пространство е свързана с монтаж на нови оградни пана, направа на тротоар от бетонови плочи, монтаж на градински бордюри, градински пейки, кошчета тип люлка, комбинирано детско съоръжение и двойна люлка. Предвижда се изграждане на детска площадка с каучукова настилка. Изпълнението на СМР, вкл. и част „Интериор и обзавеждане“ и авторският надзор ще се осъществят съгласно съгласуваното с МТСП проектиране. 598 983.60 676 579.28
Упражняване на строителен надзор на обектите: Строителният надзор включва: - упражняване непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР и съответствието на извършващото се строителство със законовите изисквания; строителните правила и нормативи; техническите, технологичните, санитарно-хигиенните, екологичните, и противопожарните изисквания; предвижданията на инвестиционния проект, договора за строителните работи; - координиране строителния процес до въвеждането на обекта в експлоатация; - контролиране, отчитане и удостоверяване вида, количествата и стойността на извършените СМР на обектите, проверяване съответствието и подписване количествените сметки за извършваните СМР; - осигуряване съставянето на актовете и протоколите в съответствие с изискванията на Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (ДВ, бр. 72/2003); - осигуряване спазването на условията за безопасност на труда съобразно Закона за здравословни и безопасни условия на труд, наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи и останалите нормативни актове, уреждащи тази материя; - осъществяване контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на строително-монтажните дейности в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тя, изискванията, произтичащи от Становището по Екологична оценка на ОПРР 2014-2020 и проекта на Насоки за интегриране на политиката по околната среда и политиката по изменение на климата в ЕСИФ (фаза "Изпълнение на Споразумението за партньорство и програмите в периода 2014-2020г.); - контролиране съответствието на влаганите материали и продукти с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти; - осигуряване предприемането на всички необходими мерки с цел недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - даване инструкции за точно и качествено изпълнение на строително-монтажните дейности и взимане на решения по технически въпроси, които не променят техническите проекти; - изпълнение на необходимите действия за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа; - инспектиране строителните работи и проверка дали изпълнението отговаря на спецификациите и проектната техническа документация; - следене и контролиране качеството на работата на строителя и верността на резултатите от изпитванията за контрол на качеството; - внасяне екзекутивната документация за безсрочно съхранение на органа, издал разрешението за строеж и в Агенцията по кадастъра в необходимия обем; - изготвяне технически паспорт на строежите съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба №5 / 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите. -изготвяне на доклади за напредък, както и други доклади, когато е необходимо; - изготвяне и представяне доклад за въвеждане в експлоатация; -съхранение и контрол на своевременното предоставяне и пълнотата на цялата документация за изпълнението на договорите, включително документация от производителя и доставчика на машините, съоръженията, сертификати за проби на машини и съоръжения от сертифициращи организации, гаранции, застраховки, екзекутивна документация, протоколи от срещи, финансова документация и всички други документи издадени от строителите или надзора. Забележка: Изброяването на консултантските услуги е примерно и неизчерпателно. Предмет на поръчката са и всички други дейности, предвидени в закона, технологичните правила и нормативи или необходимите такива за осигуряване на ефективен и качествен контрол по изпълняваните строителни работи. 11 200.00 5 856.00
Мониторинг и контрол на изпълнението на дейностите и проекта: Основна цел на дейността е създаване на система за добро управление на проекта, ефективно изразходване на планираните средства, управление на риска и вземане на решения за мерки и действия, които да гарантират напредъка на проекта и неговата успешна реализация. За осъществяване на задачите, свързани с мониторинг и контрол ще отговаря екип за управление на проекта /ЕУП/, съставен от експерти – представители на Бенефициента, които ще бъдат разпределени в следните длъжности: Ръководител на екипа и членове: Координатор, Счетоводител, експерт Инфраструктура, експерт Тръжни процедури. Вътрешният мониторинг и контрол е регулярно и изчерпателно наблюдение на напредъка по изпълнение на проекта, спазването на договора за предоставяне на безвъзмездната финансова помощ и постигането на планираните резултати. Мониторингът на проекта ще се осъществява при спазване на следните принципи: всеобхватност на обектите на вътрешен мониторинг; откритост и прозрачност в управлението и разходването на безвъзмездна финансова помощ. Обект на вътрешния мониторинг са: разходите по изпълнение на проекта и финансовите отчети, мерките за информиране и публичност, напредъка по изпълнение на проекта и индикаторите, дейността по организация и управление на проекта. Основен обект на вътрешния мониторинг са дейностите, възложени на външни изпълнители. След провеждане на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори ще се следи спазването на клаузите по договора най-вече по отношение на следните критерии: •Придържане и точно спазване на предмета на договора; •Права и задължения на изпълнителите по отношение на оперативното изпълнение на договора. Следи се за недопускане на превишение на права и неспазване на задължения, залегнали в договорите; •Спазване на договорената цена за изпълнение предмета на договора и начините и сроковете за извършване на плащания от страна на общината към външните изпълнители; •Следене за преждевременно прекратяване на договори, настъпване на непреодолими препяствия за изпълнението им и бърза реакция за отстраняване на негативни влияния на външната среда; •Следене спазването на правилата за прозрачност на разходваните средства; •Предварителен и последващ контрол върху неустойки за частично или пълно неизпълнение на договори от външни изпълнители и др. По отношение на счетоводното и данъчно законодателство дейността включва водене на финансово-счетоводната документация по проекта и следене за целесъобразното и законосъобразно изразходване на финансовите средства по проекта, уреждане на всички данъчни плащания и социални и здравни осигуровки върху възнагражденията, изплащане възнагражденията и др. разходи, следене за стриктното изпълнение на разходните пера по бюджета на проекта, изготвяне на междинни и окончателни финансови отчети по проекта. Обект на вътрешен мониторинг е и изпълнението на дейностите съгласно план-графика, като процедурата се осъществява от ръководителя, подпомаган от екипа за управление. Изпълнението на дейността включва още: провеждане на срещи за координация на строително-ремонтните дейности с изпълнителите. 12 319.67 11 465.40
Осигуряване на информация и комуникация по проекта : Изпълнението на дейността е съгласно изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“, които се основават на Регламент (ЕС) № 1303 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Чл.50. (1). Предвидените комуникационни средства включват провеждане на пресконференции, публикуване на прессъобщения в медии, рекламно-информационни карета, поставяне на временен билборд и постоянни обяснителни табели, изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, изготвяне на плакати, които да популяризират проекта и да откроят финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж”. Панирано е провеждане на две пресконференции (откриваща/начална и закриваща/ заключителна). По време на откриващата пресконференция обществеността ще бъде запозната с целите, дейностите и бюджета на проекта. Резултатите от изпълнението ще бъдат представени на закриваща пресконференция. Публичните събития ще се анонсират чрез разпространение на пресинформация до средствата за масово осведомяване и публикуване на 2 бр. рекламно-информационно каре в регионална печатна медия.Ще бъдат поканени да присъстват представители на регионални медии и кореспонденти на национални медии. След края на всяко от мероприятията ще бъдат изпратени прессъобщения. Всяка от информациите навременно ще се публикува и на официалната интернет страница на Община Враца (www.vratza.bg). В близост до строителната площадка ще бъде монтиран временен билборд. След приключване на проекта, на всеки от обектите ще бъдат монтирани постоянни обяснителни табели. Плакатите ще бъдат на видно място в сградата на Община Враца, в ЦОП и в Дневния център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства.Съдържанието на плакатите, табелите и билборда ще е съобразено с изискванията на „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г.“. След приключването на СМР дейностите се планира изготвяне и излъчване на телевизионен репортаж, чрез който да се популяризират резултатите от изпълнението на проекта. Посочените по-горе дейности са необходими, за да се постигне информиране на заинтересованите от проекта страни и изграждане на доверие между тях. Дейността цели да се засили разбирането на обществеността от община Враца за ролята българската държава, ЕС, ЕФРР и ОП за усвояване на финансовите ресурси по Структурните фондове. 5 800.00 5 484.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.