Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е насочен към повишаване на енергийната ефективност на обществена сграда на държавната администрация - сграда на РУ Полиция - Берковица чрез осъществяване на енергоспестяващи мерки. Дейностите по проекта ще спомогнат за намаляване разходите за поддръжката на материалната база и разходи за енергопотребление и отопление на сградата, като от друга страна ще подобри комфорта и енергийната характеристика на сградата.
 Проектното предложение отговаря на ИПГВР на гр. Берковица, МЯРКА 1.1.1: ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИ И ОБЩЕСТВЕНИ СГРАДИ И ПОВИШАВАНЕ НА ТЯХНАТА ЕЕ, която е насочена и за внедряване на ЕЕ мерки в публичните сгради и конкретно сградата на РУ Полиция.  
Сградата не е ремонтирана през годините и няма внедрени мерки за енергийна ефективност. Общото конструктивно състояние на сградата е добро, като през периода на експлоатация над 50 години не са настъпвали аварийни събития. 
С настоящето проектно предложение се предвижда внедряването на следните ЕСМ и постигане на енергиен клас В на сградата:
•	Мярка B1 – подмяна на неподменената дограма  – 142,78 м2;
•	Мярка B2 – изолация на покрив – 407 м2;
•	Мярка B3 – изолация на външни стени  –574,96 м2;
•	Мярка C1 – мерки по осветление.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Дейностите ще бъдат възложени на три експерта -Ръководител на проекта, Координатор, Технически сътрудник и счетоводител. Ръководителят на проекта ще отговаря пряко за постигане на целите на проекта на Възложителя. Ръководителят на проект трябва да бъде в състояние да разбере подробностите по проекта, но да управлява от общата за проекта гледна точка. Като лице, отговорно за успеха на проекта, ръководителят е отговорен за всички аспекти на проекта, включително, но не само за: • Разработване на план за управление на проекта и всички свързани съставни планове; • Изпълнение на проекта съгласно графика и бюджета; • Определяне, наблюдение и отговаряне на риска; и • Осигуряване на точна и навременна отчетност на показателите за проекта. Ръководителят на проекта е водещото лице, отговорно за комуникацията с всички заинтересовани страни, по-специално със спонсора на проекта УО на ОПРР, екипа по проекта, строителя, надзор и други ключови заинтересовани страни. Ръководителят на проекта се намира в центъра на взаимодействието между заинтересованите страни и самия проект. Ръководителят на проекта отговаря за цялостното прилагане на мерките по управление на риска и организира цялостния процес по мониторинга на риска. Ръководителят следи за целесъобразността на разходване на БФП и за постигане на целите, поставени в проекта. Пряко отговаря за мониторинга и докладването на изпълнението на проекта на Възложителя и за администриране и докладване за нередности. Извършва преглед на документите по тяхната целесъобразност и подготовка на експертни становища и доклади във връзка с изпълнението на проекта. Експерт Координатор отговаря цялостната организация и координация на проектния процес в това число за прилагане на задължителните мерки по публичност и визуализация на проекта, като освен другото съгласува проекта на билборд/информационна табела преди изработка и монтаж. Координаторът осъществява връзката между всички заинтересовани страни по изпълнение на проекта – възложител, строител, надзор, проектант, изпълнител на публичност, УО на ОПРР и др. Проверява изготвените отчетни документи за вътрешна съгласуваност. Координаторът следи за осигуряване стриктното изпълнение и недопускане на съществени отклонения от договора за безвъзмездна финансова помощ, сключен между община Берковица и УО на ОПРР и докладва пряко на ръководителя, в случай на съмнения за нередности. Разработва правила и процедури за ефективна комуникация във връзка с управление и изпълнение на проекта, Координаторът съвместно с Техническия сътрудник и счетоводител изготвя документите във връзка с изпълнението на проекта: - подготовка на заявка за авансово и окончателно плащане и окомплектова необходими общи и специфични документи към заявките за плащане. Пряко изпълнява контролът по осигуряване на безпроблемно сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни, в рамките на проекта, а именно: между Възложителя и УО на ОПРР, между Изпълнител на СМР, строителен надзор и авторски надзор, между Изпълнителите на дейностите по проекта и Възложителя. Идентифицира потенциални комуникационни проблеми по време на изпълнението на настоящия договор и предлагане на решения за преодоляването им. Експертът води цялостната писмена комуникация между всички заинтересовани страни. Техническият сътрудник и счетоводител - отговаря за цялостното осчетоводяване на проекта, отговаря пряко за окомплектоване на съпътстващите документи към заявките за плащане, в това число за направата на минимум 2 копия – едно за архива на проекта и едно за информация на Възложителя. Експертът води цялостната писмена комуникация между всички заинтересовани страни. 3 910.00 3 820.60
Изпълнение на инженеринг (проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на строителни и монтажни дейности) по внедряване на мерки за повишаване на енергийната ефективност в обществена сграда на РУ Полиция -Берковица : Дейността е комбинация от два типа допустими съгласно Насоките за кандидатстване дейности, а именно изпълнение на строителни и монтажни дейности и проектантски услуги по изготвяне на инвестиционен проект във фаза „работна“ и упражняване на авторски надзор. Въз основа на извършените техническо и енергийно обследвания е изготвена индикативна количествено – стойностна сметка, която е разделена в два типа дейности съобразно целта на ремонтните дейности и категориите допустими разходи описани в Насоките: 1. Изпълнение на мерки за енергийна ефективност, които са предписани като задължителни за сградата на РУ на МВР - гр. Берковица, пл. "Йордан Радичков" № 1 в обследването за енергийна ефективност; 2. СМР, които обхващат ремонт и реконструкция на различни части на сградата(покрив, стени, стълбищни клетки и площадки, коридори, асансьори и др.) и подобряване достъпа за лица с увреждания, които са предписани като задължителни мерки в съгласно Доклад от проведено техническо обследване на сградата. Дейността включва: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивното възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т. 2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. Като основни дейности са предвидените енергоспестяващи мерки по проекта, както и съпътстващите строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките, задължително предписани в енергийното и задължителни в техническото обследване за ремонт на покривната конструкция, въвеждане на обекта в експлоатация и подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградата. В техническото обследване (техническия паспорт) не са включени задължително предписани мерки извън конструктивното укрепване на сградата и осигуряването на достъпна среда, което следва да бъде потвърдено от проектантите на етапа на изготвяне на инвестиционния проект за сградата. 182 223.33 214 326.00
Изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ. : Изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 и оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ 5 270.00 4 644.80
Осъществяване на дейности по публичност и информираност: Дейността ще бъде изпълнена съобразно Общите условия към финансираните по ОПРР 2014-2020 г. договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение З към Насоките за кандидатстване). С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта проектното предложение предвижда пресконференция/конференция по повод стартирането на проекта, както и подобно събитие при приключване на проекта за оповестяване резултатите от реализацията му. Ще бъдат изготвени един временен билборд по време на строителството и една постоянна информационна табела/билборд след завършване на проекта. 1 950.00 1 920.60
Извършване на одит на проекта: Дейността по управлението на проект е задължителна дейност съгласно Насоките за кандидатстване, тъй като проектното предложение е с бюджет над 200 000 лв. и проверки под формата на ангажимент за договорени процедури (финансов одит) се извършват задължително. Одитът ще бъде възложен на външни за бенефициента лица и цената на извършваната услуга попада в стойностните граници, посочени в ЗОП, поради което за бенефициента възниква задължение за спазване съответните разпоредби на ЗОП. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. При изпълнение на дейността ще да се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 1 990.00 780.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация. 1 000.00 500.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.