Актуализиране на системи за финансово управление и контрол с оглед изпълнение и управление на инвестиционните програми на 39 града спрямо функциите им по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020”: Със заповед № 204 от 18.02.2016 г. на Кмета на Община Враца е определена работна група за актуализиране на интегрирана система за финансово управление и контрол (ИСФУК) в Община Враца. Работната група е определила 3 отговорни лица, които трябва да актуализират ИСФУК на общината в резултат от въвеждането на новата дейност: делегиране на функции по оценка и избор на проекти за финансиране по Приоритетна ос 1 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г. |
1 500.00
|
1 500.00
|
Възнаграждения на екипите за изпълнение на инвестиционни програми по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Община Враца има разработена Инвенстиционната програма на Враца, която цели постигане на максимална интеграция на интервенциите на територията на зоните за въздействие, определени с одобрения ИПГВР на Враца, а оттам и насърчаване на растежа и заетостта е района на областния град. Общата стойност на средствата е в размер на 23 254 828,48 лв.
За изпълнението на Инвестиционната програма е определен екип, който включва ръководител и технически сътрудник. Te са с образование, квалификация и опит, съответстващи на отговорностите, свързани ефективното управление на изпълнението на Инвестиционната програма.
Дейността на екипа включва организиране и координиране процесите по изпълнение на инвестиционната програма и подготвяне на искания за нейната промяна при идентифицирана необходимост. Основните отговорности на екипа са да анализира напредъка при изпълнението на Инвестиционната програма и да предлага мерки за избягване на рискове от неизпълнение на етапната цел, общата цел, индикатор, график, лимити по инвестиционни приоритети, спазването на хоризонталните политики на ЕС и други регламентирани правила и условия на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.“. Преди започване на работа по определен инвестиционен проект, екипът за управление на Инвестиционната програма ще предостави информация за заложените в програмата индикатори, свързани с конкретния проект. По отношение изпълнение на Инвестиционната програма ще се следи за постигане на заложените индикатори, като се провеждат срещи с екипите по изпълнение на инвестиционните проекти, като се анализират и наблюдават техните доклади за напредъка на изпълнението на проектите, както и договорите с избраните изпълнители. По-конкретно наблюдението и реализацията на
Инвестиционната програма включва:
• Разглеждане на индикаторите за наблюдение на изпълнението на ИП;
• Периодичен преглед на постигнатия напредък в изпълнението на ИП;
• Разглеждане на резултатите от изпълнението на проектите и степента на постигане на стратегията на ИП, в т.ч. и по отношение на хоризонталните политики на ЕС;
• Установяване и очертаване на тенденции, проблеми от особена важност, ограничители и перспективи за развитие;
• Разглеждане на предложения за преразпределение на средствата по проектите.
|
38 613.76
|
38 576.38
|
Възнаграждения на екипите на Междинните звена с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Междинното звено изпълнява функциите и задачите, съгласно актуализирания СФУК на Община Враца, гарантиращ подходящо разделение на функциите и отговорностите с цел предотвратяване на потенциален конфликт на интереси при извършване на оценка и избор на проекти, по смисъла на Споразумението за делегиране на функции по оценка и избор на проекти по ПО 1. За всяко оценено проектно предложение Ръководителят, членовете на Междинното звено и включените външни оценители получават възнаграждение за изпълнените функции и задължения на Междинното звено на Община Враца с оглед реализацията на процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.
|
36 300.00
|
36 233.84
|
Наемане на външни за Междинните звена оценители и помощник-оценители за оценка на проектни предложения по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие 2014-2020 г.: Общината, в качеството ú на междинно звено, изпълнява делегираните ú функции по оценка и подбор на проекти, в съответствие с подписано и влязло в сила Споразумение № РД-02-37-27/22.06.2015 г. за делегиране на функциите по оценка и избор на проекти. До 5 работни дни от получаване на проектно предложение по процедура BG16RFOP001-1.001-039 „Изпълнение на Интегрирани планове за градско възстановяване и развитие“ - Приоритетна ос 1 „Устойчиво и интегрирано градско развитие“ на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., ръководителят на Междинното звено назначава със заповед оценителна комисия. Тя включва председател и секретар без право на глас и не по-малко от трима членове с право на глас, както и съответни резервни оценители. Оценителна комисия ще бъде създавана за оценка на всяко проектно предложение поотделно. Председателят и секретарят на комисията са служители на междинното звено. По преценка на ръководителя третият член на МЗ може да бъде включен като оценител. Останалите членове, както и резервните членове на комисията ще бъдат външни за междинното звено лица, имайки предвид, че екипът на междинното звено е от 3 експерти, от които двама са председател и секретар на оценителната комисия. Съгласно направен предварителен анализ се очаква в инвестиционната програма на Община Враца да бъдат включени 10 броя проектни предложения (основни и резервни). За обезпечаване на необходимия брой и експертиза за оценка на проектните предложения ще бъдат избрани до 30 външни оценители (в случай, че бъдат подадени всички проекти), с които ще се сключи договор. Като се вземат предвид допустимите дейности по инвестиционните приоритети, се очаква проектите да включват инфраструктурни дейности и меки дейности. Това определя необходимостта от експертен капацитет в няколко области: строителство, енергийна ефективност, стратегическо планиране, околна среда, финанси, финансови инструменти, обществени поръчки и др. В процеса на оценка ще бъдат привличани и външни за Междинното звено експерти (оценители и помощник-оценители). Външните експерти също следва да притежават необходимата квалификация и опит, съобразно вида на оценяваните проекти. Те могат да бъдат както служители на Възложителя, така и външни за организацията.
|
36 000.00
|
30 599.97
|
публичност и визуализация : Съгласно Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 за общо приложими разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейски земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейски фонд за морско дело и рибарство за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета и съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (2014-2020) за настоящият проект ще бъдат спазени всички задължителни дейности по публичност и визуализация. С изпълнението на тази дейност се цели постигане на широко популяризиране на проекта сред общността , времевия период, за който ще бъде изпълнен, очакваните резултати, както и полученото финансиране.
|
1 041.67
|
900.00
|
организация и управление: Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на целите.
Екипът по управление ще бъде съставен от служители на бенефициента и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейности, сред които: контрол върху изпълнението на дейностите съгласно договора между УО и Бенефициента; предаване на информация от Бенефициента за УО; контрол на договарянето; управление на дейностите по публичност и др.
При периодични заседания ще бъдат разпределяни основните оперативни задачи между членовете на екипа. Периодични заседания на екипа, отчетност, анализ на възникнали проблеми, решения за усъвършенстване на дейностите по проекта, мотивиране на екипа за постигане на оптимални резултати. Екипът по проекта ще подготвя изискваните периодични доклади, включително междинни отчети и окончателен доклад, съгласно указанията на УО на ОПРР.
Структуриране на екип за управление на проекта – Предвижда се екипът за управление на проекта да се състои от трима експерти, разпределени в следните длъжности: Ръководител, Координатор и Счетоводител проект.
|
11 345.55
|
10 190.34
|