Изграждане на Мрежа от зелени споделени пространства за облагородяване и отдих, локализирани в междублоковите пространства на 6 столични района – „Красна поляна“, „Надежда“, „Връбница“, „Илинден“, „Сердика“ и „Възраждане“: Дейността предвижда изграждане на мрежа от зелени споделени пространства за облагородяване и отдих, чрез изпълнение на строително-монтажни работи (СМР) за озеленяване и благоустрояване в 47 броя междублокови пространства, разположени в 6 столични района – „Красна поляна“, „Надежда“, „Връбница“, „Илинден“, „Сердика“ и „Възраждане“. Дейностите включват:
- Озеленяване – затревяване, засаждане на декоративна храстова растителност и средноразмерни широколистни дървета, засаждане на жив плет и храстова растителност, Засаждане на широколистни дървета, презатревяване и поставяне на антипаркинг елементи доставка и монтаж на паркова мебел и др.
- Благоустройствени мероприятия: изграждане на детски площадки, изграждане на спортни площадки, обособяване на паркинг (за свободен достъп) с паркоелементи на тревна фуга, в т.ч изкопни и насипни работи, полагане на настилка от бетонови паркингови елементи върху пясъчна основа и засипка отворите с пясък и хумус, полагане на завършващи слоеве, затревяване и обособяване на паркоместа (за свободно ползване), подравняване на терена и полагане на настилка от трошен камък, полагане на бордюри и бетонови ивици и др.
Подходящата комбинация от дейности за всяко междублоково пространство, както и неговата локация са идентифицирани от съответните районни кметове, на чиято територия е разположен обекта на интервенция, в зависимост от адресираната нужда и при съобразяване с допустимите за финансиране дейности. Подходът е базиран при отчитане на местните (локални) нужди и специфичния потенциал за развиване на териториите на междублоковите пространства.
За обектите на интервенция се изисква изготвяне на инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. За тях има изготвени КСС по окрупнени показатели. Същите се предвижда да бъдат възложени за изпълнение на инженеринг (проектиране, авторски надзор и СМР). За един от обектите - обект „Облагородяване на кътове за отдих в градинка, разположена от южната страна на църква "Свети Дух" в ж.к. "Надежда 2", гр. София, са предвидени само текущи ремонти, за които не се изисква разработване на работен проект и издаване на разрешение за строеж, съгласно чл. 151 от ЗУТ. За този обект е изготвено и приложено подробно КСС. За обект „Изграждане на детска площадка за деца от 3г. до 12г., реновиране и облагородяване на тревни площи, алеи на междублокова градинка в УПИ-I за ОЖС, кв.4, м.НПЗ"Средец", ПИ с идентификатор 68134.1107.168 по КККР на гр.София, ж.к."Красна поляна" III част, реконструкция и реорганизация на подходите и паркирането в северното околоблоковото пространство на бл.37Б“ е изгонвен Работен проект с влезли в сила Разрешения за строеж. За този обект се предвижда осъществяване на авторски надзор. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, като се гарантира постигане на заложените в проектната документация СМР както и стриктно наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за спазване на предписанията, съдържащи се в проекта. |
8 289 212.26
|
6 805 585.69
|
Строителен надзор по Проекта: Дейността включва осъществяване на строителен надзор по време на строително-монтажни работи (СМР) на онази част от обектите - междублокови пространства, локализирани в райони – „Красна поляна“, „Надежда“, „Връбница“, „Илинден“, „Сердика“ и „Възраждане“, които са предвидени да бъдат изпълнени, чрез Инженеринг (проектиране, авторски надзор и строителство) и изготвяне на необходимата документация.
Дейността адресира нуждата от създаване на условия за: законосъобразно започване на строителството обектите на интервенция, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителния процес, изпълнение на интервенциите, съобразно одобрените проекти и изискванията, регламентирани в Закона за устройство на територията (ЗУТ).
Изпълнителят, който ще упражнява строителен надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строителството, осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, подписва всички актове и протоколи по време на строителството и др. |
163 324.00
|
0.00
|
Организация и управление на проекта: Управлението и изпълнението на Проекта се планира да бъде възложено на вътрешен екип от служители на СО, който включва: ръководител, финансов експерт (счетоводител), координатор, юрист и 6 броя СМР експерта.
Обстоятелствата, които налагат предложената структура и състав на Екипа са съобразяването със спецификата и обема на планираните дейности и нужната експертиза за тяхното качествено изпълнение. Наред с това мрежата от зелени споделени пространства за облагородяване и отдих включват много на брой обекти на интервенция, разпръснати в 6 столични района. Това предопределя нуждата от адекватен брой СМР експерти, които тясно да координират и контролират изпълнението на дейностите.
Пакетът от дейности следва да се изпълнява паралелно за всички 47 броя междублокови пространства, при изключително строга организация на работата, ежедневен мониторинг и проследяване на напредъка. Екипът за управление и изпълнение на Проекта трябва да познава добре административните процедури, нормативни документи и утвърдените практики за координация, съгласуваност на процедурите и синхронизираност в действията със специализираните дирекции в СО, за да започне ефективна работа на терен още с назначаването му. Наред с това е необходима тясна координация и с колегите от съответните районни администрации. Екипът по Проекта ще има ангажимент за цялостната организация, управление и изпълнение на проектните дейности, в т.ч. координация, администриране, техническо и финансово отчитане при спазване на принципите за добро управление и условията на АДБФП и при съобразяване с изискванията на ОПРР. |
100 000.00
|
0.00
|
Публичност и визуализация на проекта: Дейностите по осигуряване на публичност и визуализация ще се изпълняват съгласно указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
При всички мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС чрез поставяне на:
• Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК
• Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта
• Общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
Предвидено е във всеки обект на интервенция (междублоково пространство) да бъде монтирана информационна табела на видимо за обществеността място.
Планира се да бъде организирано и провеждането на публични събития - начална пресконференция за анонсиране на проекта; "първа копка"; заключителна пресконференция за обобщаване резултатите от проекта и официална церемония за откриване на готов обект. Предвидени са печатни информационни материали за официалните събития и информационни стикери за закупеното оборудване, както и банер със стойка. Столична община ще публикува на своята интернет-страница подробна информация за одобрения за финансиране проект. |
29 000.00
|
0.00
|
Извършване на независим одит на проекта: Независимият одит е съвкупност от необходими и взаимосвързани процедури, определени от Международните одиторски стандарти, въз основа на които се изразява независимо мнение относно достоверността във всички аспекти на същественост на отчетите, изготвени в съответствие с българското счетоводно законодателство.
Основната цел на извършения одит, който ще бъде формализиран в доклад за фактически констатации - съгласно изискуемия образец на доклад за фактически констатации, е да се потвърди, че отчетените от бенефициента разходи, описани във финансовия отчет по Договора, са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Одитът включва изпълнението най-малко на следните дейности:
- Всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;
- Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност да са налични и валидни. Одиторът следва да се увери, че всички документи, на база на които са извършени разходи, са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдаят;
- Неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред. Одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно;
- Счетоводни системи и осчетоводявания. Одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да бъде проверено дали всички транзакции, свързани със съответната операция са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност.
- За нуждите на окончателното искане за плащане по проекта одиторът ще проверява дали декларираните от бенефициента разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, и ще изготви доклад за фактически констатации, съгласно Приложение 11.11 Образец на доклад за фактически констатации, от Методическото ръководство за бенефициенти по ОПРР. |
16 666.67
|
0.00
|