Организация, управление и мониторинг на проекта.: - Издадена заповед за назначаване на екипа за организация, управление и мониторинг на проекта.
- Издадени 4 заповеди за членовете на екипа. Изготвени длъжностни характеристики.
- Проведена среща в община Стралджа за определяне на задълженията на екипа за администриране на проекта.
- Ще се използват разработените: Правилник за работа на екипа; документи за подбор на консултантите - доставчици на услуги по проект „С отговорност и грижа за децата от 0 до 7 години от община Стралджа - 2 ”.
- Назначени 5.5 доставчици на щат и 15 на граждански договори.
- Провеждане минимум по едно заседания на екипа за управление на проекта месечно |
81 906.76
|
38 172.44
|
Организиране на избор на подизпълнители и доставка на материали и консумативи за обезпечаване администрирането и предоставянето на социалните услуги. : 2.1. Подготовка и провеждане на тръжни процедури по ЗОП за избор на изпълнител за:
2.1.2. доставка на работно облекло - работен костюм, чехли и предпазни средства:
стойност: 0.00 лв.
2.1.3. доставка на: закуски за децата в подготвителна група в лятното училище стойност 3 300.00 лв.
2.1.4. доставка на почистващи препарати, тонер касети, канцеларски материали, като дидактически обучителни материали и други необходими за провеждането, както и за администриране на проекта на стойност: 15 901.22 лв.
Посоченият разход е за периода 01.01.2023 - 30.09.2023. |
145 892.63
|
131 658.15
|
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения”, „ Семейно консултиране и подкрепа” и „Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи с цел посещаване на детската градина”: Цели на дейността: Формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите и разширяване на подкрепата;Подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация;
3.1. Изготвяне на документи за ползване на дейностите предоставените в услугата за кандидат потребителите.
3.2. Сформиране на групи за всяка от дейностите предоставяни в услугата.
3.3. Създаване на регистър на потребителите на услугата, като в него се посочват дейностите, които ще ползва потребителя.
3.4. Дейности:
• Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители
• Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г.
• Групи за родители и бъдещи родители
• Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г.
• Групови и индивидуални сесии за семейно планиране;
•Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г.
•Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово)
•Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда
•Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина
•Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина
•Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина
•Съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина
3.5.Процедура за контрол и мониторинг.
Дейностите по тези услуги за 2023г. ще се доставят на 100 потребители / деца и родители/, т. като се провеждат индивидуални консултации с 50 семейства - родители и с 50 деца. Като за доставката им ще бъдат наети на трудови и граждански договори следните консултанти:
За ТД:
-двама социални работници на цял щат с часове за 2023 г. 984 с часова ставка 6,44 лв;
-двама медиатори на цял щат с часове за 2023 г. 984 с часова ставка 5,32 лв;
- психолог на половин щат с часове за 2023 г. 492 с часова ставка 6.45лв.;
Разходите за възнаграждения и осигуровки на щатните бройки за 2023г. са в размер на 39 364, 14 лв.
За ГД:
- педиатър: 100 часа за година с часова ставка 12.00лв.;
- гинеколог: 100 часа за година с часова ставка 12.00лв.;
- медицинска сестра: 200 часа за година с часова ставка 6.00лв.;
- акушерка: 200 часа за година с часова ставка 6.00лв.;
- юрист: 200 часа за година с часова ставка 12.00лв.;
Разходите за възнаграждения и осигуровки на наетите по граждански договор за 2023 г. са в размер на 12 802 лв.
На територията на гр. Стралджа и селата Зимница и Лозенец има много семейства, за които предлаганите услуги по дейността ще спомогнат за подобряване качеството на връзката дете - родители, което ще подобри атмосферата в семейната среда за малките деца. Родителите ще получат подкрепа свързана изцяло с полагане на грижа за малките деца, консултиране относно възможностите за подобряване на тяхното образование, квалификация, шансове за заетост и др. Освен това средствата определени за общината позволяват доставянето на тази дейност за две групи от по 150 семейства. При разработването сме се ръководили от определеният ни вариант Б, като сме разсъждавали, че ако обхванем повече потребители /два пъти повече/ в рамките на осигурените ни средства не излизаме от предвидените за нас варианти за услуги. С реализирането на услугите по дейността се цели същите да стигнат до максимален брой потребители, като по този начин се създава възможност центърът да бъде отворен без прекъсване всеки работен ден в периода на изпълнение на проекта и в него да работят на 8 часов работен ден освен ръководителя и по двама социални работници и медиатори, както и психолог на 4 часов работен ден. |
483 699.04
|
553 663.20
|
„Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията”: 4.1. Изготвяне на документи за ползване на дейностите предоставените в услугата за кандидат потребителите.
4.2. Сформиране на групи за всяка от дейностите предоставяни в услугата. Провеждане на индивидуални и групови консултации, работа на терен и др.
4.3. Създаване на регистър на потребителите на услугата, като в него се посочват дейностите, които ще ползва потребителя.
4.4. Цели на услугата.
• превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст;
• достъпнoст за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават;
• осигуряване на мобилност – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н.
4.5. Задачи за реализиране на целите на дейността:
4.5.1. Установяване на здравния статус на детето;
4.5.2. Профилактика на детските заболявания;
4.5.3. Провеждане на консултации с родители за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др.;
4.5.4. Провеждане на обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето;
4.5.5. Провеждане на обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето и детето, практики за подобряване на общото здравословно състояние на детето, процедури за оформяне на тялото;
4.5.6. Разработване на информационни материали, свързани с превенция и профилактика на детските заболявания;
4.5.7. Провеждане на консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на децата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.;
За реализиране на дейността през 2023г. ще бъдат наети на граждански договор следните консултанти:
- педиатър: 120 часа с часова ставка 12.00 лв.;
- медицинска сестра: 240 часа с часова ставка 6.00 лв.;
- стоматолог: 75 часа с часова ставка 15.00 лв.;
- медиатор: 240 часа с часова ставка 4.50 лв.;
Разходите за възнаграждения и осигуровки на наетите по граждански договор за една година - 2023 г. са в размер на 12 802 лв. |
95 559.61
|
65 119.49
|
„Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище” : Цел на дейността:
• Увеличаване готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връсници при постъпването им в първи клас
Описание:
5.1. Изготвяне на документи за ползване на дейностите предоставени в услугата за кандидат потребителите.
5.2. Създаване на регистър на потребителите на услугата, като в него се посочват дейностите, които ще ползва потребителя.
5.3. Дейности в услугата.
• Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди;
• Игри в съответствие с предпочитанията на децата;
• Кратки екскурзии в или в околностите на града;
• Включване на родителите в екскурзиите като придружители;
• Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища;
• Срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас;
• Включване на родителите в подготвителната работа
Услугите по тази дейност през 2022г. ще се доставят от консултанти на граждански договор както следва:
-педагог за 1 месец, с разчетени часове за година 115 с часова ставка 6.00 лв.;
-педагог за 2 месец, с разчетени часове за година 115 с часова ставка 6.00лв.;
-медиатор за 1 месец с разчетени часове за година 120 с часова ставка 4.50 лв.;
-медиатор за 2 втори с разчетени часове за година 120 с часова ставка 4.50 лв.;
Разходите за възнаграждения и осигуровки на наетите по граждански договор за една година са в размер на 2 460.00 лв.
За материали и консумативи, свързани с пряката работа на лятното училище разчетените средства за една година са 2 500.00 лв. Ще бъдат осигурени също обучителни материали и други необходими за провеждането, както и за администриране на проекта. Освен това е предвидена закуска за всеки ден, като за това са разчетени 3 300.00 лева за 2023 година.
|
24 941.93
|
27 253.45
|
„Управление и функциониране на услугите – Услуги с малък капацитет, без ранна интервенция”,. : Цел на дейността:
• Постигане на добра организация и успешно реализиране на услугите по проекта.
Описание:
6.1. Ръководство и управление за предоставянето на всички услуги по проекта.
6.2. Осигурява изготвянето на :
• цялостната документация за реализиране на дейностите предоставени в услугите по проекта, включваща подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали, методики, графици за предоставяне на отделните услуги, обобщени отчети от всеки консултант по проекта и др.
6.3. Осигурява :
• методическа подкрепа на медиаторите;
• провеждането на мобилната работа в рамките на проекта;
• създаването и поддържането на базата данни за всяка една от услугите и следи за изпълнението на параметрите на всяка една от тях.
6.4. Осигурява провеждането на :
• ежемесечни самостоятелни срещи с отделните екипи на услугите по проекта и
периодични срещи с всички специалисти, включени в дейностите по проекта, с цел подобряване на съвместна работа и на прилаганите методи от различните консултанти;
• дейности за популяризиране и обсъждане на услугите по проекта, включително и чрез разработване на информационни материали относно същността на услугите по проекта;
6.5. Реализира координация на взаимодействието на специалистите в отделните услуги с държавни и общински органи, детски градини, детски ясли, здравни и учебни заведения, социални услуги и др.
6.6. Отчита изпълнението на дейностите по проекта пред ръководителя на проекта.
6.7. Осигурява нужната хигиена в сграда на ул. „Хемус” № 67 изградена и оборудвана по проект Социално включване гр. Стралджа.
За доставянето на дейността е нает ръководител, назначен на цяла щатна бройка с разчетени часове за 2023 година 960 с часова ставка 7.73 лв. и сключен граждански договор за хигиенист с разчетени часове за година 480 с часова ставка 3.50 лв.
Разходите за възнаграждения и осигуровки на ръководителя назначен на щатна бройка за 2023 година са в размер на 9 141, 78 лв.
Разходите за възнаграждения и осигуровки на наетия по граждански договор хигиенист за 2023 г. са в размер на 1680.00 лв.
За извършване на мобилна работа ще се използват автомобилите на общината. Режийните разходи за организиране на дейностите в сградата за социални услуги изградена и оборудвана по проект Социално включване предвидени в бюджета са в размер на 300.00лв., застраховка на работещите консултанти е за сметка на общината.
|
83 294.16
|
49 385.03
|
Популяризиране на проекта и целите на ЕСФ : 7.1. Организиране и провеждане на информационна кампания.
7.2. Изготвяне на банер - 200лв. и 200 бр. информационни брошури за проекта на стойност 500лв.
7.3. Изготвени и публикувани 5 бр. тематични статии в местната и регионалната преса на стойност 750лв.
7.4. Провеждане на встъпителна и заключителна конференция
7.5. Изготвяне на визуализирани рекламни материали : 200бр. папки - 500лв и 200бр. химикалки - 300лв.
През 2023г. ще бъдат реализирани следните дейности:
-информационни кампании
-информационни брошури
-публикации на официалния сайт на общината и местния вестник.
|
9 245.39
|
15 961.06
|