Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е част от одобрената Инвестиционна програма на община Разград и е включено в рамките на инвестиционен приоритет "Социална инфраструктура", група дейности "Социална инфраструктура". 
В него се предвижда изграждането  на социални жилища, отговарящи на съвременните норми и хигиенни изисквания, за настаняване на лица от малцинствени и социално слаби групи. 
В източната част на кв. "Орел" на гр. Разград ще бъдат построени 4 триетажни жилищни сгради с еднотипна функционална схема,  с по 4 жилища на всеки етаж (общо 48 жилища, с капацитет за настаняване на около 170 лица). Разпределението включва жилища за двама, за трима, за четирима и четирима +1 обитатели. За всяко жилище са предвидени всички помещения, зони и околни пространства със съответното оборудване и обзавеждане, необходими за пълноценното функциониране и за създаване на удобна, уютна и естетична среда за неговите ползватели. Предвидено е по едно паркомясто за жилище, площадки и алеи, парково обзавеждане за спорт и отдих, озеленяване. С оглед на по-икономичното и ефективно прилагане на мерките за енергийна ефективност за всяка от сградите ще се търси възможно най-компактно обемно-пространствено решение. Сградите и околните пространства ще отговарят на изисквания за достъпна среда. 

Социалните жилища са предназначени за следните целеви групи: 
- бездомни хора и/или такива, живеещи в много лоши битови условия;
- родители с деца, включително непълнолетни родители, многодетни семейства, деца с влошено здраве и увреждания;
- хора в риск от бедност и социално изключване;
- малцинствени групи. 
Жилищата ще бъдат разграничени от общия общински жилищен фонд, като подходът при определянето на наема ще бъде различен и ще се базира на принципа за осигуряване на достъп до жилище на най-крайно нуждаещи се социални групи на социално приемлива цена, което ще позволи освен ползване на социално жилище и задоволяване на всички останали битови потребности на лицата.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, управление и вътрешен мониторинг: Основната цел на тази дейност е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екип за управление на проекта: Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. Той ще бъде съставен от: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Координатор СМР; - Юрист; - Технически секретар. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще е съставен от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за реализацията на договора за изпълнение на проекта (ДБФП); - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обектите, включени в проекта; - поддържане на комуникация с УО на ОПРР, с цел осигуряване на прозрачност на проекта, докладване на нередности и разрешаване на проблеми, изискващи намесата на финансиращият орган. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението, лесното архивиране и проследяване на документацията по проекта; 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиран и съгласуван с УО график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план – графика на проекта и графиците на всяка задача; - 100 % документални проверки – междинни и при извършване на плащане - за качество и за достоверност и допустимост; - доклади за документална проверка - при подписване на приемо-предавателни протоколи и оформяне на плащане. 39 711.47 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи чрез инженеринг: Строителството на социалните жилища ще бъде възложено на инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). 1 701 260.00 1 029 107.25
Упражняване на строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Той ще се извършва от изпълнител, избран по реда на ЗОП. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ и подзаконовата нормативна уредба, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След приключване на строително-монтажните работи Изпълнителят ще изготви окончателен доклад. 44 000.00 4 120.80
Мерки и дейности за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Разград. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (местни, регионални и национални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Разград; - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (постоянни обяснителни табели). Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. 9 509.77 4 276.80
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращият орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от избран по реда на Закона за обществените поръчки изпълнител, съобразно заложената стойност в бюджета. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. 10 000.00 0.00
Доставка на обзавеждане и оборудване: Ще бъде доставено и монтирано необходимото обзавеждане и оборудване за изградените социални жилища. То ще включва най-основно: - Мебели за спалня; - Мебели за дневна; - Кухненски мебели; - Електроуреди; - Отоплителни уреди; - Други елементи (смесители за баня, закачалки и др.). 215 384.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.