Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 368 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на настоящото проектно предложение е рехабилитация на път  II-62  Клисура-Самоков от км  62+922 до км 78+633, подобряване и модернизация на технико-експлоатационните характеристики на отсечката и постигане на еднородност на пътната настилка. Реализацията на проекта ще доведе до: повишаване на мобилността на населението, увеличаване на инвестициите в региона, създаване на нови работни места, подобряване на състоянието на околната среда, чрез намаляване на отделянето на вредни емисии на парникови газове и възможност за по-голям избор до здравни и образователни услуги на местното население, както и стимулиране развитието на туризъм. Чрез реализацията на рехабилитация на път II-62 ще бъдат удовлетворени потребностите на населението на Югозападен район на България, най-вече на жителите на област София, както и транзитно преминаващите през региона. 
Основните дейности, които са заложени за успешната реализацията по проекта са:
- Сформиране на екип за управление на проекта, който да координира всички дейности и участници в реализацията на проекта ; 
- Избор на изпълнител за извършване на строително-монтажни работи и дейности по информация и публичност на проекта, подписване на договор с него и извършване на рехабилитация на обекта; 
- Избор на изпълнител на строителен надзор (Консултант) на проекта, подписване на договор с него и извършване на консултантски услуги; 
- Осъществяване на авторски надзор на обекта; 
- Изпълнение на мерките по информация и публичност на проекта; 
- Въвеждане на обекта в експлоатация, верификация на разходите и отчитане на постигнатите резултати;
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Екип за управление на проекта: Сформиране на екип за управление на проекта, разпределение на функциите. След представяне на проектното предложение със Заповед ще бъде определен екип за управление на проекта, включващ експерти от Агенция “Пътна инфраструктура”. Определянето на членовете на екипа ще бъде съобразено с изискванията на ПМС № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на националните правила за допустимост на разходите по програмите съфинансирани от Европейските структурни инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г и Закона за управление на средствата от Европейските структурни инвестиционни фондове. При избора на членовете на екипа се прилагат утвърдени от УС на АПИ Правила за избор на членове и работа на екипите за управление на проекти на Агенция „Пътна инфраструктура”, финансирани със средства от Оперативна програма „Региони в растеж” (2014-2020). 110 865.00 99 189.60
Строително-монтажни работи: Дейността включва: 2.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител. Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на СМР от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 31.07.2017 г. с № 00044-2017-0040 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител за строителството на 2 /два/ обекта – Лот 27 и Лот 28 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции: Обособена позиция 2 – Лот 28 „Път II-62 Клисура-Самоковот км 62+922 до км 78+633, с обща дължина 15,711 км, област София“. На 26.10.2017 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти на 19.11. 2018 г са отворени ценовите оферти на участниците в процедурата. Предстои изготвяне на решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 2.2.Изпълнение на СМР Началото на строителството започва със съставянето на Протокол (Образец) 2а, с което изпълнителят е въведен на строителната площадка. Изпълнителят извършва геодезическо заснемане на теренната основа на базата, на който се прави съпоставка между проектните и екзекутивните данни и се уточняват евентуални различия в количествата на съответните видове работи за изпълнение на Строежа. Изпълнителят изготвя и предоставя актуализирана технологично-строителна програма, с включен в нея линеен график за изпълнение на СМР. С одобрението на технологично-строителната програма започва и същинското строителство на обекта. Изпълнителят извършва строително-монтажни дейности съгласно одобрения технически проект, спазвайки Техническите спецификации, изискванията по Договора и Законовите разпоредби. По време на строителството Изпълнителят следва да: - поема пълна отговорност за качественото и срочно изпълнение на дейностите по договора; - съставя пълно и правилно всички актове и протоколи; - осъществява лабораторен контрол с акредитирана строителна лаборатория при спазване на действащите нормативни документи; - взема необходимите мерки за опазване на пътищата ползвани от него по време на строителството и за сигурността на преминаващия пътен трафик; - следи за осигуряването на временната организация по време на строителството; - спазва изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; - не допуска увреждане на трети лица и имоти; - следи за годността на Строежа за въвеждане в експлоатация; Изпълнителят съхранява на строежа Заповедна книга, в която се вписват всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, издадени от оправомощени за това лица и специализирани контролни органи съгласно Закона за устройство на територията. След изпълнението на Строежа до степен на Съществено завършване, Изпълнителят изготвя екзекутивна документация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и уведомява за готовността си да предаде Строежа. След извършване на успешни изпитвания на обекта се съставя Констативен акт (Образец) 15 за установяване годността за приемане на строежа. Изпълнителят представя Сертификат за приключилите СМР (Сертификат за съществено завършване). 12 998 293.00 15 435 541.35
Авторски надзор: 3.1.Авторският надзор ще бъде възложен съгласно ЗОП чрез процедура на договаряне без обявление. 3.2.Авторският надзор по време на изпълнение на строително-монтажните работи на обекта ще се осъществява от проектанта на работния проект в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията, на подзаконовите актове по прилагането му и с условията на договора за извършването на авторски надзор. Проектантът на проекта осигурява необходимата техническа и договорна помощ през периода на изпълнение и узаконяване на обекта. -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при следните случаи: При подписване на протоколи и актове, при обсъждане и промяна на конструктивните решения, при одобряване на конструктивни решения, при изготвяне на ревизирани чертежи/проекти, при изменение на проектни части по време на работа; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част на площадката за всички етапи на изпълнение на проекта; -Проектантът осигурява присъствие на своите специалисти по съответната част при аварийни или спешни ситуации след уведомяване от Възложителя или упълномощено от него лице; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазването на условията за безопасност съгласно проекта за организация на строителството, при извършване на определен вид дейност; -Проектантът проследява заедно със Строителя и Консултанта, упражняващ строителен надзор спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и ВОД (временна организация на движението); -Проектантът съгласува екзекутивни чертежи, съгласно ЗУТ; -Проектантът уведомява своевременно Възложителя за промяна в изпълнението на одобрените проекти, при замяна на материали или възникнали допълнителни работи/дейности по време на строителството, които водят до промяна на приетите КСС; -При необходимост изготвя ревизирани чертежи или изменения на проектите по време на работа; 15 000.00 17 988.00
Строителен надзор: Изпълнението на дейността включва: 4.1.Провеждане на тръжна процедура и подписване на договор с избрания изпълнител Изготвена е тържна документация за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител на консултански услуги, във връзка със строителството на лот 28 от експерти на АПИ в съответствие с изискванията на Закона за обществени поръчки /ЗОП/, съдържаща: критерии за подбор на участниците и критерии за възлагане на поръчката, посочени в методика за комплексна оценка. На 18.10.2017 г. с № 00044-2017-0084 е обявена обществена поръчка с предмет: "Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка със строителството на 2 /два/ обекта – Лот 27 и Лот 28 на ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 по обособени позиции: Обособена позиция 2 – Лот 28 Път II-62 Клисура-Самоков от км 62+922 до км 78+633, с обща дължина 15,711 км, област София. На 08.12.2017 г. са отворени офертите на участниците в процедурата. След преглед и оценка от комисията на представените оферти ще бъдат отворени ценовите оферти на участниците в процедурата. Ще бъде изготвено решение за класирането на офертите в съответствие със заложената в тържната документация методика за оценка на офертите за избор на изпълнител. След публикуване на решението и изтичане на законно установения срок за обжалването му , ще бъде сключен договор с избрания изпълнител. 4.2. Изпълнение на строителен надзор Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с разпоредбите на Закон за устройство на територията (ЗУТ) и ще включва: осигуряване законосъобразно започване на СМР, контрол по отношение на пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на изпълнението на СМР, контрол при изпълнението на СМР, съгласно одобрения проект и изискванията на ЗУТ, контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд, недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на СМР, контрол за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност, своевременно съставяне и подписване на всички актове, протоколи и документи, необходими за оценка на строителните дейности във връзка с изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба на Министъра на РРБ за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството, осигуряване на законосъобразно завършване на СМР и въвеждането в експлоатация и др. След приключване на СМР на обекта с подписан констативен акт за установяване годността за приемане на строежа – образец 15 , от изпълнителя на строителния надзор ще бъде извършено геодезическо заснемане в съответствие със Закона за кадастъра и с цел предоставяне на данните от заснемането на Агенцията по кадастър за отразяване в регистрите. За окончателно извършване на услугите по етапа на изпълнение на строежа се определя датата на въвеждане на Строежа в експлоатация 450 000.00 303 810.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: Целта на тази дейност е след приключването на СМР, път II-62 Клисура-Самоков от км 62+922 до км 78+633, с обща дължина 15,711 км да се въведе в експлоатация. За тази цел е необходимо: заплащане на необходимите такси за въвеждане на строежите в експлоатация, изготвяне на необходимите актове и протоколи съгласно ЗУТ, организиране на Държавна приемателна комисия и подписване на Протокол за установяване на годността за ползване на строежа – образец 16 и въвеждане на строежа в експлоатация. 17 000.00 14 784.40
Мерки за информация и публичност: 6.1 Изпълнението на мерките за информация и публичност на проекта ще бъде възложено съгласно ЗОП чрез процедура на договаряне без обявление. 6.2 Дейността се изразява в популяризиране на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) в съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014г. При изпълнението на проекти, съфинансирани от фондовете на ЕС е необходимо постигане на широка информираност на обществеността за целите и резултатите на проекта, както и подчертаване ролята на Общността за реализацията на проекта и обществените ползи от него, постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Дейностите по информация и публичност на проекта са следните: 1. Инсталиране на информационни табели/билбордове за периода на реализация на проекта - на обекта ще бъдат инсталирани информационни табели - по един брой в крайните точки на всеки пътен участък; 2. Инсталиране на постоянни обяснителни табели - При завършването на проекта информационните табели ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели; 3. Организиране на информационни събития - В началото и в края на строително-монтажните дейности се предвижда организирането на публични събития на място; 4. Организиране на официални церемонии - Предвижда се организирането на официална церемония за ефективния старт на проекта „Първа копка“ и официална церемония за откриване на обекта след приключване на строителството; 5. Публикуване на информация за проекта в интернет страницата на АПИ - периодично ще бъде публикувана текстова информация със снимков материал за проекта, с цел информиране относно целите, обхвата и етапите на изпълнение проекта; 6. Публикуване на информация за проекта в печата - Ще бъде публикувана текстова информация със снимков материал за проекта в пресата, с цел информиране относно целите, обхвата и етапите на изпълнение проекта, както и относно финансовия принос на Европейския фонд за регионално развити. 10 000.00 11 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.