Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Региони в растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Общинската административна сграда  е построена през 1976 година. Тя е свободно стояща и се състои от едно тяло с едно стълбище. Обектът е с три надземни етажа и един полу-подземен етаж. При въвеждането в експлоатация сградата е била военен щаб. По настоящем сградата е общинска собственост с функционално предназначение - за административно обслужване. На първия етаж се помещава Дирекция „Социално подпомагане” – Девин, на втория етаж се помещава отдел на Областна дирекция „Земеделие”- Смолян и Дирекция „Бюро по труда”, а на третия етаж е разположена Териториална дирекция на Национална агенция по приходите - гр. Девин и отдел "Местни данъци и такси" към Общинска администрация. В сутерена са разположени помещения за архиви. Сградата работи 5 дни в седмицата. Заетият персонал е 57 души. Службите, помещаващи се в административната сграда - обект на интервенция, обслужват жителите не само на община Девин, но и на още две съседни общини - Борино и Доспат. Дограмата на обекта е различни видове. По-голямата част е дървена слепена, на първия етаж частично е сменена през 2007 г. с РVС със стъклопакет. Обектът се отоплява чрез ел.енергия, като режимът на отопление отговаря на режима на пребиваване. Като цяло общият годишен разход на енергия е много над еталонната стойност.  Това се дължи на високите топлинни загуби през  ограждащите елементи – стени, покрив и  дограма. Потенциалът за намаляване разхода на енергия е свързан с въвеждане на енергоспестяващи мерки. Настоящото проектно предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на общинската административна сграда и ще бъде постигнато чрез:
- топлоизолиране на външни стени;
- топлоизолиране на покрив;
- топлоизолиране на под;
- подмяна на дограма;
- подмяна на топлоснабдяването;
- подмяна на осветителни тела.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта: Дейността включва сформиране на екип за управление на проекта, който ще включва 3 души - ръководител, технически сътрудник и счетоводител. Ще бъде изготвен подробен план-график за изпълнение на дейностите по проекта, ще бъдат разпределени индивидуалните задължения и отговорности на всеки един от членовете на екипа. Тази дейност е от изключително важно значение за гарантиране на оптималното и компетентно изпълнение на дейностите и постигане на очакваните резултати. 11 603.72 8 127.67
Информация и публичност: Целта на дейността е популяризиране на приноса на ЕС и ЕФРР, както и на самия проект и на постигнатите резултати. За изпълнение на дейността се предвиждат следните мерки: 1. Организиране и провеждане на 2 пресконференции, 1 встъпителна - на която ще бъдат представени целите и дейностите по проекта, както и 1 заключителна - на която ще бъдат представени постигнатите резултати от изпълнението на дейностите по проекта. 2. Ще бъдат разработени и публикувани материали в регионалния печат, радиоизлъчвания и публикации на интернет-страницата на община Девин. 3. Ще бъдат разработени, издадени и разпространени общо 200 информационни брошури и 50 бр. презентационни материали /папки, химикали и презентация/. 4. Ще бъде изработена 1 информационна табела. Информационните материали ще бъдат разпространявани през целия период на изпълнение на проекта. 3 500.00 4 200.00
Разработване на документация за провеждане на тръжни процедури: За изпълнение на предвидените в проекта дейности е необходимо провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнител на съответната дейност. Поради тази причина и отчитайки под внимание срока от 3 месеца за обявяване на всички процедури за избор на изпълнители по ЗОП - служители от Общинска администрация ще подготвят тръжната документация за всяка една от предвидените тръжни процедури. Тази дейност е много важна с оглед подготовката на качествена тръжна документация и законосъобразен избор на изпълнител. 0.00 0.00
Изпълнение на строително-монтажни работи и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сградата. Проектиране и авторски надзор: Тази дейност е широкообхватна и се състои от следните поддейности, включващи изпълнение на пакети с енергоспестяващи мерки: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба №4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; - препоръчителните мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"). Предвид на това, че е предвидено възлагане на инженеринг /проектиране, заедно с авторски надзор и строителство/ - тази дейност ще се изпълни от фирмата, която ще извърши СМР. Дейностите, които ще бъдат изпълнявани ще включват: - изработване на технически/работен проект за обекта - упражняване на авторски надзор: вписване на забележки и констатации в заповедната книга на обекта; присъствие при съставяне, както и подписване на протоколите и актовете по Наредба №3/31.07.2003 г.; обсъждане и промяна на конструктивните решения - при нужда; изготвяне на ревизирани чертежи/проекти - при нужда; изменение на проектни части по време на работа - при нужда; посещение на всички съоръжения при всеки дефект или повреда, които ще изискват намесата на строителя за тяхното отстраняване чрез даване на решение от лицето, упражняващо авторския надзор. 522 634.70 598 318.12
Упражняване на строителен надзор: Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на СМР в обекта и въвеждането на ремонтирания обект в експлоатация. Фирмата-изпълнител ще бъде избрана по реда на ЗОП. Изпълнението на дейността ще включва упражняване на строителен надзор, съгласно чл. 168 от ЗУТ в следния обхват: - Откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво за строежа. - Изготвяне и заверяване на заповедната книга на строежа в тридневен срок от съставянето на протокола за откриване на строителна площадка. Уведомяване писмено в 7-дневен срок от заверката на заповедната книга община, специализираните контролни органи и регионалната дирекция за национален строителен контрол. - Следене за безопасност и здравословни и безопасни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него - Съставяне на актове и протоколи по Наредба №3 от 31.07.2003 г. - следене за качеството на вложените материали, както и количеството и качеството на извършените СМР. - изготвянето на окончателен доклад и паспорт на обекта. 24 631.73 9 480.00
Оценка на съответствието на проекта: Оценката на съответствието на проекта ще бъде извършена от специалисти на избраната фирма-изпълнител, които ще прегледат представения проект и и с подписите си ще гарантират, че проекта отговаря на нормативните изисквания. След преглеждане на проекта и при изготвянето на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти специалистите от фирмата-изпълнител ще дадат своите становища по всички необходими части, включително по части пожарна безопасност и хигиена. Ще бъде проверено количеството и качеството на представената проектна документация. Фирмата ще изготви Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, който ще бъде внесен в община Девин заедно със проектите по всички части, за да може да бъдат одобрени проектите от Главният архитект и да им бъде издадено Разрешение за строеж. 1 500.00 1 680.00
Въвеждане на обекта в експлоатация: За изпълнението на тази дейност е необходимо представяне в община Девин на пълния набор от документи от фирмата, упражнявала строителен надзор, а именно: копия от проектите; копия от сертификати за качество, декларации за съответствие и др. Предвидените разходи за тази дейност са предимно от административен характер и включват съгласувания и издаване на положителни становища от експлоатационни дружества и различни институции, а необходимостта от извършване на дейността е законово обусловена. 1 000.00 0.00
Одит на проекта: Това е една от задължителните дейности по проекта, която ще бъде извършена от лицензиран експерт счетоводител в последния месец от изпълнение на проекта, т.е. след приключване на всички проектни дейности и извършване на разплащане към всички изпълнители. Докладът за извършения одит ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност при изпълнение на проекта и усвояване на средства от Европейския съюз. 5 709.76 5 700.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.