Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0039-C14
Наименование на проекта Топъл обяд в Община Сунгурларе
Бенефициент 000057250 Община Сунгурларе
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 31.08.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Сунгурларе

Описание

Кратко описание на проекта
Проект "Топъл обяд в община Сунгурларе"  има за цел минимализиране на най-тежките индикатори на бедността - липсата на храна за хора, които не са в състояние сами или с помощта на свои близки да си осигуряват такава. Чрез реализацията на проекта Община Сунгурларе ще допринесе за изпълнението на цялостната национална политика за смекчаване и намаляване на бедността и за преодоляване на социалното изключване. Тази цел ще се постигне чрез  подкрепа за преодоляване на  липсата храна и основни материали за осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация. 
Проектът ще обхване 750 лица до 30.04.2023 и 600 лица от 01.05.2023 от следните целеви групи: лица и семейства с много или без ниски доходи, семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, лица с увреждания и ниски доходи, лица със затруднено самообслужване, скитащи и бездомни лица. Обект на проектните дейности са и хора, преживели тежки инциденти /пожари, наводнения/, както и уязвими граждани от трети страни, по смисъла на & 1, т.17 от ЗУБ, тъй като общината е под засилен миграционен натиск. 
Първата дейност е подбор на потребителите по разработен от общината процедурен ред. Ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител - приготвяне и транспортиране на топъл обяд.
Ежедневно ще бъде раздаван топъл обяд, състоящ се от супа, основно ястие и хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще бъде раздавана в регистрирани по Закона за храните пунктова в съответните населени места, а за трудно подвижните хора ще бъде предоставяна в домовете от домашните помощници, наети по процедура Патронажна грижа + 
Ще бъдат реализирани ред съпътстващи мерки, състоящи се в индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални помощи и социални услуги, съдействие за ползване на здравни и образователни услуги, консултиране.
Ще се реализира в рамките на тридесет и пет месеца, а общата стойност на проекта е 1 585 408,03  лева  .
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето на топлия обяд е възложено на външен доставчик след проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки. Избраният изпълнител „Кей Енд Ви“ ООД да отговаря на всички необходими изисквания за материална база, квалификация на кадрите си и опит в приготвяне на големи количества храна. Има регистрация на по Закона за храните в регистрите на БАБХ. „Кей Енд Ви“ ООД е създала необходимата организация за изпълнение на дейностите, така че работата на служителите да бъде не само ефективна, но също така прецизна и с най-висока степен на отговорност. В работата на фирмата са възприети принципите и механизмите за контрол и проследяемост на производството предоставени от международните стандарти за качество на продукта (ISO 9001:2015) и безопасност на храните (ISO 22000:2005). Екипът експерти, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и питателно хранене на бенефициентите. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания екипът се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени от практическа гледна точка по отношение на сезона, наличността на продукти и суровините и съответствието с изискванията за здравословно хранене на всички потребители на услугата, като съобразява спецификата на хранене на лицата със здравословни проблеми. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. При необходимост менюто съдържа частичен или цялостен диетичен вариант. Готовото меню се предава на Възложителя за одобрение, чрез офис сътрудник, който ще осигурява цялата необходима комуникация с Възложителя. След одобрение менюто се предава на технолога на „Кей Енд Ви“ ООД. Ежедневно технологът консултира главния готвач за начина, по който да бъдат изпълнени рецептите на ястията от менюто за деня. Главният готвач разпорежда на общите работници в кухнята кои продукти в какво количество и вид да бъдат приготвени (измити, обелени, настъргани, нарязани и др.) и организира работата на готвачите по отделните рецепти. Готвачите изпълняват рецептите с предоставените им продукти. Тяхната работа се контролира от главния готвач, който следи всички пропорции на продуктите да бъдат спазени, всяка термична и друга обработка да бъде оптимална за ястието, което се приготвя. Главният готвач следи за температурата на готовност на ястията и води дневник на достигнатите градуси, за да се избегне развитието на опасни микроорганизми в храната. В края на процеса по изпълнение на дневното меню се изготвят калкулационни ведомости на база вложените в производството суровини и броя приготвени порции от всяко ястие. Кей Енд Ви ООД разполага и с майстор на тестени изделия, който е под ръководството на главния готвач и неговото задължение е да приготвя тестени десерти, когато има такива по меню. Купуването на хранителни продукти в Дружеството се извършва в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата. През последните няколко години „Кей Енд Ви“ ООД диверсифицира и преструктурира своята дейност, с което си осигури добра финансова стабилност и висока ефективност на използване на ресурсите. Благодарение на това, Дружеството е в състояние дългосрочно да гарантира упражняване на дейността и непрекъснатост на процеса на доставка на социалната услуга. Предоставянето на топлия обяд ще стартира на 01.10.2022 г. и ще приключи до 31.08.2025 г. Продължителността на услугата ще бъде 729 работни дни., Договорена стойност: 1 390 708.80 , Отчетена стойност: 536 275.20
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: След като ястията са кулинарно готови, се предават на кухненските работниците за порциониране в съдове за еднократна употреба, а технологът завежда в технологичен дневник всички приготвени ястия с уникален партиден номер и описва вложените във всяко ястие продукти по количество и партида на производителя. Готовата за експедиция храна се товари и се извозва до обектите за раздаване от шофьорите с лекотоварни автомобили регистрирани за превоз на храни. Транспортираните храни са придружени от набор документи удостоверяващи произхода на храната, показващи вида на ястията, състав, срок на годност, начин на съхранение, номер на партида, декларация за съответствие, приемно-предавателен протокол. Документите се съставят непосредствено преди експедиция от отговорник за Анализ на опасностите и контрол на критичните точки (НАССР), който проследява целия процес на производството на храна – от доставката на суровините, съхранението им, кулинарната обработка и порционирането до експедицията. Отговорникът по НАССР води документация за доставката на суровините (дневник входящ контрол – доставчик, продукт, начин на съхранение, срок на годност, партиден номер и др.), температурен дневник на хладилните съоръжения, дневник за изходящ контрол на готовата продукция, чек листи за почистването на обекта и личната хигиена на персонала. В задълженията на отговорника по НАССР влиза и проверката на дневниците водени от главния готвач и технологичния дневник. Готовата храна се доставя по пунктовете за раздаване в определения от Възложителя времеви диапазон – всеки работен ден между 11:00 и 12:00 часа на обяд. „Кей Енд Ви“ ООД притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние и предоставят условия, които не позволяват замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004. СПИСЪК- НА ТРАНСПОРТНИТЕ СРЕДСТВА НА РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛЯ, РЕГИСТРИРАНИ В ОДБХ: 1. Ситроен Джъмпер- ДКН СН 3341 АС , Удостоверение ОДБХ №730/14.11.2017 2. Форд Транзит ДКН СН 2368 АР Удостоверение ОДБХ №716/05.09.2017 3. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0158 АС Удостоверение ОДБХ №695/09.06.2017 4. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0118 АС Удостоверение ОДБХ №694/09.06.2017 5. Ситроен Джъмпер ДКН СН 3340 АС Удостоверение ОДБХ №729/14.11.201 6. Ситроен Джъмпер ДКН СН 7547 АТ Удостоверение ОДБХ №844/20.05.2019 7. Ситроен Джъмпер ДКН СН 0119 АС Удостоверение ОДБХ №696/09.06.2017 8. Мерцедес Спринтер ДКН СН 3121 АК Удостоверение ОДБХ №10/26.05.2011 9. Рено Мастер ДКН СН 5342 ВВ Удостоверение ОДБХ №131/25.11.2011 10. Дачия Логан ДКН СН 3422 ВВ Удостоверение ОДБХ №2027000305/ 26.09.2009 , Договорена стойност: 97 349.61 , Отчетена стойност: 37 539.26
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Основна цел на настоящата процедура е превенция на социалното изключване. В периода на предоставяне на топъл обяд община Сунгурларе ще контактува близко с над хиляда преки потребители, които също имат връзка със свои съграждани/ съселяни. Това е добра възможност да се подкрепят хората в трудната пандемична обстановка не само с храна. Има актуална информация за възникващи тревожност, несигурност, дезориентация. Ширят се слухове, които повишават нивото на безпокойството и предизвикват гранични състояния, близки до психични разстройства. В кризисната ситуация, свързана със загуба на работа, респективно на доходи, болести - реални и въображаеми, драми в семействата, зачестяващи случаи на домашно насилие, социална изолация, хората се нуждаят от разностранна подкрепа. Община Сунгурларе ще предостави следните съпътстващи услуги: • Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални помощи ; • Индивидуално консултиране/насочване за предоставяне на социални услуги; • Оказване на съдействие за ползване на здравни услуги; • Оказване на съдействие за ползване на образователни услуги; • Оказване на индивидуална подкрепа, в съответствие с индивидуални нужди и проблеми на конкретни представители на целевите групи; • Дейности за повишаване на осведомеността , като разработване и/или разпространение на целенасочени рекламни и информационни материали и кампании; • Провеждане на индивидуални беседи относно основните социални права на гражданите на РБ, възможностите за предоставяне на различни видове социални услуги, здравословно хранене, противоепидемични мерки и други актуални теми., Договорена стойност: 97 349.62 , Отчетена стойност: 37 539.26
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целевите групи за получаване на топъл обяд по настоящата процедура са определени Раздел II, чл. 6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс Основна целева група за предоставяне на топъл обяд са: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Определянето на лицата, на които ще се предоставя топъл обяд от посочените целеви групи става по изготвените от община Сунгурларе правила и критерии за оценка на необходимостта от подкрепа. Приоритетно топъл обяд ще се предоставя на лица, които имат ежедневна нужда от подкрепа и липса на достъп до храна. В община Сунгурларе потребностите от подкрепа са големи и основното затруднение е да се подберат най-нуждаещите се лица. С предимство ще се ползват семейства с много деца и ниски доходи, пенсионери с минимални пенсии, особено тези от тях, които са самотни и без близки роднини. на вниманието на общинските служители винаги стоят и хората с увреждания и здравословни ограничения, тези със затруднено самообслужване и напълно безпомощните да се справят сами с дневните си задължения. Оперативно ще бъдат включвани лица и семейства, които са претърпели инциденти: пожари, наводнения, заболяване от Ковид на цялото семейство и други непредвидени обстоятелства. В община Сунгурларе няма голям брой скитащи и бездомни лица, но има готовност такива да бъдат включвани при проявата им. Във връзка със засиления миграционен натиск от юг и от Украйна лица от уязвими групи също ще могат да се възползват от настоящата услуга за предоставяне на топъл обяд. В предшестващото финансиране в Община Сунгурларе беше разработена процедура за идентифициране на лица, на които да бъде предоставен приготвен, но не получен в съответния ден топъл обяд. Сега този ред ще бъде актуализиран въз основа на натрупания позитивен и негативен опит. Няма да представлява затруднения изработването му, тъй като потребностите в общината са големи и кандидатите за подкрепа на много. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 600.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 585 408.03 BGN
БФП 1 585 408.03 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 611 353.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN