Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0024-C01
Наименование на проекта Постигане на независимост и социална интеграция на възрастни и хора с увреждания на територията на Община Белица.
Бенефициент 000024688 ОБЩИНА БЕЛИЦА
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.09.2015
Дата на стартиране 01.01.2016
Дата на приключване 01.11.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Белица

Описание

Кратко описание на проекта
За община Белица е характерно висок ръст на застаряващо население и изключително висока безработица.Голяма част от възрастното население са хора,които живеят самотно,с ниски доходи и съпътстващи редица заболявания.Лицата с увреждания,сред които и деца също се намират в силно изразена социална изолация,поради ниски доходи и липса на условия за получаване на адекватни грижи.Настоящият проект е насочен към разширяване обхвата на интегрирани услуги в общността за преодоляване на социалното изключване на хора в неравностойно положение.Чрез  подкрепа дейността на Звено за почасови услуги ще бъдат постигнати:
Общата цел на проекта: Утвърждаване на децентрализиран модел за предоставяне на социални и други услуги за подобряване качеството на живот и преодоляване на социална изолация за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване  и хора с увреждания. 
Специфичните цели:
1) Осигуряване на независим и достоен живот  на възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване  и хора с увреждания чрез предоставяне на социални и други услуги,планирани на база индивидуалните  потребности на всеки човек.
2) Осигуряване на адекватна грижа за възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания чрез предоставяне на комплексни  услуги за дългосрочна  грижа. 
3)Създаване на условия за преодоляване на бедността на територията на общината чрез  продължаване и разширяване дейността на Общинско предприятие „Звено за услуги в домашна среда”.
Основни дейности по проекта са:Организация и управление,Информационна кампания и подбор на лица-целева група и лица за предоставяне на услуги,Доставка на оборудване,Обучения на персонала,Психологическа подкрепа за потребители и персонал,предоставяне на  социални,психологически и здравни услуги от Звено за почасови услуги.Целеви групи по проекта са:80 лица с увреждания и 50 възрастни над 65 г. в невъзможност за самообслужване.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1.Управление и организация на проекта.: Предвидената дейност цели гарантиране на качествено, техническо и финансово управление и изпълнение на проекта и постигане на предвидените цели. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип по управление, състоящ се от: Ръководител-1 бр., координатор-1 бр ,счетоводител-1 бр. И експерт по ЗОП.Предвижда се експертите да са служители на кандидата, с които ще бъдат сключени допълнителни трудови договори съгласно КТ при ангажираност от 80 ч. месечно. Дейността ще стартира от първия месец по проекта с определяне на задълженията на експертите от екипа за управление, изготвяне на подробен план за действие, подготовка и подписване на договори за трудово правоотношение на заетите експерти, запознаване с правилата за изпълнение на проекта по оперативната програма, определяне вида и броя на процедурите за избор на изпълнител, уточняване методите за комуникация, текущо документиране, отчитане и докладване на напредъка по проекта.Дейността ще бъде изпълнена чрез реализацията на следните процеси: управление на комуникацията, управление на документацията и отчетността, управление на разходите по проекта и осигуряване на качеството и контрол на работата по проекта. Тази дейност се осъществява от екипа по проекта, като ръководителят на проекта е отговорен за цялостната организация, изпълнение и отчитане резултатите от проекта.През 1-ви и 2-ри проектен месец ще бъдат проведени и процедури по ЗОП и сключени договори с избраните изпълнители за изпълнение на определените дейности. , Договорена стойност: 25 060.14 , Отчетена стойност: 23 094.52
  • Дейност: Дейност 2. Подбор на персонал за предоставяне на интегрирани услуги и подбор на лица-целева група.: Дейността цели осигуряване на условия за достоен живот чрез достъп до кмплексни социални, здравни и други услуги за лица с увреждания и възрастни хора над 65 г. В невъзможност за самообслужване чрез подкрепа и разширяване дейността на Звено за почасови услуги.. Изпълнението на дейността директно кореспонддира с целите по проекта и ще доведе до осигуряване на човешки ресурс за обезпечаване работата на центъра за интегрирани услуги и конкретно опредляне на лицата,които ще ползват услугите. Първи етап от дейността е провеждане на информационна кампания за запознаване местната общност за стартиране на проекта и възможностите,които осигурява. В рамките на втори етап ще се извърши подбор и назначаване на персонал в Звеното за предоставяне на услуги и подбор на лица от целевата група. Потенциалните потребители на услугите подават до общината заявления за включване в проекта, придружени с доказателствени документи относно принадлежност към целева група. Екипът по проекта и персонала в звеното след преглед на документите, определят потенциалните участници в проекта.Поради ограничен капацитет на бенефициента извършване на индивидуалните оценки на потребителите,заявили желание за ползване на услугите ще се иизвърши от външен изпълнител по реда на ЗОП//ЗЗД При подбора ще се спазват стриктно принципите за равни възможности и равенство между мъжете и жените. , Договорена стойност: 900.00 , Отчетена стойност: 750.00
  • Дейност: Дейност 3.Подбор на допълнителен персонал в Звеното за почасови услуги и включване на допълнителни потребители на услуги. : След включване на потребители от схемата „Нови алтернативи” ще се разшири обхвата на услугите и дейността на Звеното,което налага необходимостта от допълнителен персона.За целта след втори подбор ще бъдат назначени още 30 лица за предоставяне на услуги.Потребителите на услуги са 36 лица, ползващи към момента услуги по схема "Нови алтернативи", на които ще бъдат извършени нови индивидуални оценки и актуализирани планове за индивидуална грижа., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 4.Обучение на персонала.Въвеждащо обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са провеждания на 1 въвеждащо обучение за лица,които не са преминавали подобен вид обучения и две надграждащи/специализирани обучения.Предвид факта,че в общината има вече изпълнявани проекти за предоставяне на услуги в общността се очаква минимлен брой от наетите лица да бъдат включени във въвеждащо обучение. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психолигически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, кнторл на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати. , Договорена стойност: 120.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 5.Обучения на персонала.Надграждащо/специализирано обучение.: Дейността цели осигуряване на качествени социални и друг тип услуги на потребителите, съобразени с индивидуалните им нужди. Предвидени са две надграждащи/специализирани обучения. Важно е да се отбележи,че предвидените услуги ще се предоставят комплексно и не се свеждат до задоволяване на елементарни дневни потребности на нуждаещите се.Особен акцент е и предоставяне на здравни и психолигически услуги,които ще доведат до социализиране на потребителите и приобщаването им в общността. Именно спецификата на обученията предполага те да бъдат възложени на външен изпълнител,с опит в подобни обучения и дейности,свързани с развитие на човешките ресурси. Основни методи при изпълнение на дейността са планиране, кнторл на изпълнение, контрол и оценка на постигнати резултати.Предвидените разходи са в размер на 560,00лв. без ДДС,,разчетени по 5 лв. на лице за 56 лица и два дни за провеждане., Договорена стойност: 672.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 6.Доставка на компютърно оборудване и техника.: Предвидените по проекта услуги ще бъдат предоставяни от съществуващото Звено за услуги в домашна среда.Звеното е създадено с цел разширяване обхвата на услугата „Социален патронаж” в общината и финансирано по схемата „Помощ в дома” по ОП „РЧР” 2007-2013. В рамките на проекта и с цел осигуряване на адекватни условия за работа на персонала в зевното са закупени обзавеждане и 1 бр. Компютърна конфигурация и 1 бр. Мулттифункционално устройство,които се използват и сега от звеното.В рамкитте на изпълнения проект броят на заетите лица е 37, от които 2 лица са назначени за управление на дейността и броя на потребителите на услуги е 85.Звеното чрез общинското предприятие и към настоящия момент поддържа устойчивост на резултатите от проекта и прредоставя услугите „личен асистент” и „домашен помощник” на 11 лица. Планирания брой потребители на услуги по настоящия проект обуславят и съответния брой персонал,което поражда необходимост от допълнително оборудване за обезпечаване работата на звеното.В изпълнение на дейността ще бъдат закупени 2 бр.настолни компютри и 1 бр. мултифункционално устройство. , Договорена стойност: 2 220.00 , Отчетена стойност: 2 220.00
  • Дейност: Дейност 7.Осигуряване на достъп до подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги според специфичните потребности на човека в неравностойнно положение чрез подкрепа дейността на звено за почасово предоставяне на услуги в общността или в домашна среда.: Дейността представлява основна дейност по проекта и цели осигуряване за потребителите на достоен и независим живот и преодоляване на социалната изолацция чрез предоставяне на адекватни и дългосрочни социални и здравни услуги,психологическа и мотивационна подкрепа.Услугите ще бъдат предоставяни в рамките на 18 месеца на територията на административния център-гр.Белица и съставните на общината села. Услугитте следва да бъдат изпълнявани при стриктно спазване на нормативната уредба,регламентираща предоставяне на услуги в общността и съобразени с конкретните нужди на всеки потребител. Проектът предвижда прилагане на гъвкави механизми, ориентирани към индивидуалните нужди на всеки потребител.Иновативен елемнт в дейността е предоставянето на достъп до здравни услуги,кактто и психологическа и мотивационна подкрепа за потребителит,което ще доведе до утвърждаване на политика за мултидсициплинарен подход в развтие на социалната политика в общината.По този начин индивидуалните потребности,нужди и желания на потребителя са водещи при планиране на услугите и няма да се свеждат до предоставяне на услуги само от битов характер.Здравнните, психологически и социални услуги се предоставят в различен времеви обхват и обем,което предполага предоставяне на различните услуги на различен брой потребители,т.е. един тип услуга може да бъде предоставен от едно лице на един брой обслужвани,докато друг тип услуга може да обхване по-голям или по-малък брой обслужвани за едно и също време.Това ще гарантирасъобразяване с индивидуланите нужди и желания на потребителя и спазване на принципа на по-висока ефективност и гъвкав механизъм на предоставяне на услуги.Планираният общ брой потребители,които ще ползват услугите в центъра е 130, като 36 потребители от текущата схема „Нови алтернативи ще бъдат включени на по-късен след приключване на проекта-март 2016г.Дейността ще стартира с назначаване на 26 лица персонал и след разширавяне обхвата на дейността си ще бъдат наети допъбнително 30 лица за предоставяне на интегрирани услуги. В обхвата на настоящата дейност ще бъдат извършвани следните основни дейности/услуги: -Утвърдените „Домашен помощник”, „Личен асистент”,”Социален асистент” -Психологическка и мотивационна подкрепа според индивидулната подкрепа на потребителя; -Достъп до здравни услуги чрез подкрепа при посещение в зравно заведение и/или извършване на здравни манипулации в домашна среда. -Психологическа подкрепа на персонала и супервизия. За целите на проекта ще се използва материално-техническата база на Общинско предприятие „Звено за услуги в домашна среда“, а също и закупеното по настящия проект компютърно оборудване и техника. , Договорена стойност: 346 051.88 , Отчетена стойност: 339 599.25
  • Дейност: Дейност 8.Информация и публичност.: Дейността цели повишаване обществената информираност, постигане на публичност и прозрачност при изпълнение на проекта, популяризиране финансовия принос на ЕС, популяризиране развитието на социална политика.Дейността включва изработване и разпространение на информационни материали,публикуване на прес-съобщения,изработка и поставяне на информационна табела на входа на Звеното за почасови услуги, провеждане на 3 бр. информационни кампании,периодично публикуване на информация по проекта на официалния интернет сайт на общината.Дейността ще бъде възложена на изпълнител,избран по реда на ЗОП.Деййността ще стартира от 2-ри проектен месец,като първоначално ще бъдат изработени 25 бр. информационни плакати,50 бр. информационни листовки и ще бъде извършена 1 бр. публикация в местен/регионален вестник, Договорена стойност: 850.00 , Отчетена стойност: 903.33

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОЛИМП - ИЛИЯ ВЪЛКАНОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 540.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СТРУМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 480.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ФОНДАЦИЯ "ПРИОБЩАВАНЕ", Договорена стойност по проекта*: 3 036.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЛИФОЕТ - 2007 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 498.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 36.00 , Целева стойност: 130.00 , Достигната стойност: 130.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 36.00 , Целева стойност: 130.00 , Достигната стойност: 130.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 375 619.22 BGN
БФП 375 619.22 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 366 769.68 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърно оборудване и техника, Прогнозна стойност: 1 850.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърно оборудване
    Изпълнител: ЛИФОЕТ - 2007 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 220.00
  • Обособена позиция 2: Изпълнение на дейности за информираност и публичност
    Изпълнител: ОЛИМП - ИЛИЯ ВЪЛКАНОВ ЕТ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 540.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на канцеларски материали и консумативи
    Изпълнител: ЛИФОЕТ - 2007 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 278.00
  • Обособена позиция 4: Избор на изпълнител за външни услуги
    Изпълнител: ФОНДАЦИЯ "ПРИОБЩАВАНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 036.00
  • Обособена позиция 5: Избор на изпълнител за информираност и публичност
    Изпълнител: СТРУМА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 480.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN