Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0138-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на ЕАЗ ООД
Бенефициент 115010040 ЕАЗ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.03.2017
Дата на стартиране 06.03.2017
Дата на приключване 28.02.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Перущица, гр.Перущица

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на моделите на управление и организация на основните бизнес процеси в „ЕАЗ” ООД с цел укрепване на оперативния капацитет на предприятието и повишаване на неговата конкурентоспособност.
За да устои на конкурентния натиск и да утвърди позициите си на пазара, фирмата трябва да оптимизира бизнес процесите си и да увеличи капацитета и ефективността на работа в отделните производствени и административни звена.  

За постигането на заложените цели са предвидени следните дейности:
1. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване и внедряване на ERP система.
2. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на сървърна система, софтуер и лицензии, необходими за функционирането на внедрената ERP система
3. Дейности за повишаване на информираността  на обществеността относно получената подкрепа от Европейския съюз - визуализация на проекта.

Очаквани резултати от цялостно реализиране на проекта са:
- оптимизирано управление на бизнес процесите в предприятието в т.ч. внедряване на нова организация на работните места и връзките с клиенти. 
- увеличаване на приходите, вкл. на тези от износ 
- повишаване на производителността и конкурентоспособността;
Проектът ще бъде изпълнен в производствената база на "ЕАЗ" ООД на територията на гр. Перущица за период от 18 месеца.
Всички дейности и разходи са съобразени с целите на проекта и тяхната реализация ще допринесе за постигането на специфичната цел на инвестиционен приоритет 2.2 „Капацитет за растеж на МСП”, свързана с повишаване на производителността на МСП и увеличаване обема на износ на стоки и услуги, реализиран от МСП.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги - Закупуване и внедряване на ERP система за управление на ресурсите в предприятието: Основна цел на дейността е да подобри управленския капацитет на предприятието, да подпомогне оптимизирането на бизнес процесите като внедри единни методи за управление на всички технологични, човешки и материални ресурси. Чрез реализирането на дейността ще бъде извършена автоматизация на всички бизнес процеси в производството на „ЕАЗ” ООД, което ще позволи максимална гъвкавост, чрез пълна информационна свързаност на всички специалисти в предприятието, вкл. и с нейните контрагенти. В момента "ЕАЗ" ООД не разполага с ефективна организация на процесите на производството, реализацията на продукцията и управлението на човешките ресурси, което не позволява да се извършва своевременен контрол на разходите, анализ на вътрешнофирмени данни и взаимоотношенията с доставчици и клиенти, информация относно статус на персонала, каси, отчет на ревизии за склад, възможност за прогнозиране на продажбите, информация относно поръчките от клиенти и заявки към доставчици, единна база за прием на рекламации от клиентите. За да изпълни успешно дейността, предприятието ще внедри модерна ERP система за управление на всички процеси в предприятието, която да съдържа минимум следните модули: - Модул за организация и управление на взаимодействието с контрагентите на фирмата и управление на дейностите в предприятието (CRM). Модулът ще да дава възможност за генериране както на вътрешнофирмени задачи и съобщения, генериране и изпращане на съобщения на контрагенти. Целта е да могат да бъдат направени обобщени справки, да се извлича информация за задачите на служителите и по този начин да се оптимизира организационния и продажбен процес. - Модул за управление на човешките ресурси и работните заплати (HR). Основна цел е да се поддържа детайлна информация за структурата на фирмата по звена за всеки служител, вкл. назначаване, задаване на работна заплата, определяне на годишен отпуск. Модулът за управление на човешките ресурси ще дава информация за присъствията на служителите по отдели, възможност за отразяване на начисления и удръжки, изчисляване на месечно възнаграждение по определени правила, както и за справки по отдели или персонални. Това ще подпомогне въвеждането на организационни промени, които да стимулират служителите, респ. производствения процес. - Модул за планиране на материалните ресурси (MRP). Основна цел на този модул е да могат да бъдат планирани материалните ресурси, съобразно договори за доставка, различни видове поръчки към доставчици и от клиенти, оферти, възможност за анализ на избрани артикули. Това ще съкрати времето за обслужване на клиенти и доставчици, ще позволи оперативна бързина и ще ограничи възможността за натрупване на материали, произведени от предприятието. - Модул за аналитична обработка на големи масиви информация (BI). Целта на модула е да могат да се правят голям брой справки, които да подпомагат анализ на вътрешнофирмените данни, които да подпомагат стратегическото управление на предприятието. Функционалностите на системата ще предоставят възможност за оптимално управление и за разпределяне на вътрешнофирмените задачи и отговорности. С внедряването на ERP системата ще бъде интегрирана информацията за всички аспекти от дейността, ще бъдат автоматизирани основните процеси и информационния обмен между функционалните звена (финанси, продажби, човешки ресурси и т. н.). Инвестицията в закупуване и внедряване ERP системата е ключова стъпка за повишаване конкурентоспособността на „ЕАЗ” ООД, за развитие на дружеството на вътрешния и на международния пазар. , Договорена стойност: 175 000.00 , Отчетена стойност: 173 900.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на 1 бр. сървърна система, необходима за функционирането на внедрената ERP система: С ERP системата ще бъдат автоматизирани оперативните процеси на „ЕАЗ” ООД, в следствие на което значително количество от информационните ресурси на предприятието ще бъдат концентрирани на едно място. За да се осигурят надеждност и устойчиво потребление на ERP системата, а от там и повишаване на управленския капацитет в предприятието, е необходимо обезпечаване на ERP системата с подходящ хардуер. В момента предприятието не разполага със сървър, с необходимото място за съхранение (storage) и капацитет за инсталиране на сериозна комплексна система за управление на ресурсите. Това обуславя в рамките да дейността да бъде закупена 1 бр. сървърна система (ДМА), където да бъде инсталирана ERP системата и да бъдат съхранявани данните. Предвижда се хардуерът да бъде окомплектован със съответна софтуерна среда (операционна система), позволяваща функционирането му. Закупуването на предвидените ДМА е задължителен елемент, позволяващ въвеждането на системата за управление. Дейността включва закупуването на: - Сървърна система - 1 бр. Сървърната система ще осигури капацитет за скоростно изпълнение на функционалните процеси на ERP системата, вкл. при интензивно натоварване, поради повишено потребление от страна на ръководство, служители, клиенти. С инвестицията ще се минимизират рисковете от забавяния във функционирането на ERP системата и от загуба на информация, в случай на авария. - Сървърната система ще се състои от следните важни компоненти: 1) Място за съхранение (storage), което ще осигури нужния капацитет за съхранение и възможност за последяващо потребление на всички данни, генерирани при потреблението на ERP системата. Инвестицията ще осигури независимост от трети страни при съхранението на информационните данни и по-добро управление на информационната сигурност, или от необратима загуба на информационни ресурси. 2) Софтуер и лицензи- неделима част от системата , вкл. операционна система (1 бр.) и лицензи за нея (4 бр.), сървърен софтуер (1 бр.) и лицензи за него (20 бр.) - чрез тях ще функционира автоматизираната ERP система и всички служители ще работят на него. 3) Прилежащи компоненти на сървърната система; Видът на сървърната система и минималните технически и функционални характеристи, на които тя следва да отговаря, са планирани съобразно капацитета, който ERP системата следва да има, предвид: - количеството данни, които обичайно се генерират, обработват и съхраняват при изпълнение на фирмената дейност и за нуждите на предприятието; - множеството модули и нови възможности, които ще предлага системата (е-фактури, CRM модул и др.); - необходимостта от осигуряване на непрекъснат достъп на потребителите (вътрешни и външни за организацията) до модулите; - непрекъснато увеличаващият се брой клиенти на предприятието и свързаните с тях обеми от данни, които се поддържат; - целите на настоящото проектно предложение и осигуряване на устойчивост на постигнатите резултати. , Договорена стойност: 46 974.00 , Отчетена стойност: 45 900.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Цел на дейността е изпълнение на задълженията на бенефициента за осигуряване на публичност и информираност относно изпълнявания проекти и неговото съфинансиране от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност 2014-2020“, чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността се състои в изпълнение на следните стъпки (етапи на изпълнение): - Публикуване на информация относно проекта (описание, цели и резултати) на уеб сайта на кандидата– непосредствено след стартиране на проекта – месец 1; - Поставяне на банер и информационна табела на мястото на изпълнение на проекта, на видно място в предприятието в гр. Перущица, които ще дават информация за изпълнявания от фирмата проект - съгласно изискванията на ОПИК ; - Поставяне на стикери на закупеното оборудване по проекта - съгласно изискванията на ОПИК; Дейностите по осигуряване на публичност ще се осигуряват по време на цялото изпълнение на проекта като ще бъдат използвани всички възможности за популяризиране на проекта, неговите цели, дейности и резултати. При подготовката на информационните материали, ще се спазват правилата относно публичността и визуализацията, публикувани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020“. Тези правила ще бъдат съблюдавани и при публикуването на информация на уеб сайта., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 1 800.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КАВЪР ПРИНТ ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 800.00
  • Изпълнител: ТРИЕРА СОФТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 153 860.00 , Отчетена стойност**: 219 800.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 34 354.83 , Достигната стойност: 33 991.21
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 223 974.00 BGN
БФП 156 781.80 BGN
Собствено финансиране 67 192.20 BGN
Общо реално изплатени суми 155 120.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Оборудване по обособени позиции: ОП 1: ERP система за управление 1бр.; ОП 2: Доставка на сървърна система 1бр. , Прогнозна стойност: 221 974.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1: Доставка на ERP система за управление - 1 бр.
    Изпълнител: ТРИЕРА СОФТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 153 860.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2: Доставка на сървърна система 1бр.
    Изпълнител: ТРИЕРА СОФТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 153 860.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Услуги по визуализация на проекта , Прогнозна стойност: 2 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN