Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.002-0153-C01
Наименование на проекта Повишаване капацитета на Община Дупница в социалната сфера
Бенефициент 000261630 ОБЩИНА ДУПНИЦА
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 09.03.2023
Дата на стартиране 09.03.2023
Дата на приключване 13.09.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект цели да подкрепи реформирането на системата на социалните услуги и улесняването на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. Предоставянето на интегрирана подкрепа за Община Дупница е в изпълнение на правомощията й по (ЗСУ), Закона за хората с увреждания (ЗХУ) и Закона за личната помощ (ЗЛП) и ще позволи плавното и безпроблемно въвеждане на реформите в областта на социалните услуги и личната помощ. Също така ще ускори предоставянето на по-ефективна, ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи население на територията й. 
За реализиране на горепосочената цел е предвидено създаване на фронт-офис за социални услуги в Община Дупница. За целта са предвидени помещения на партерния етаж на общинска администрация, отговарящи на изискванията за достъпна среда, за които е необходимо да се осигури обзавеждане и оборудване. В проекта е заложено разкриване на 2 нови щ. бр. или вкл. на 4 наст.служители, обучение и супервизия на персонала в социалния сектор, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. По този начин ще се подобри достъпът на хора с увреждания, ще се създаде по-комфортна среда за обслужване на потребителите и ще се подобрят условията на труд за обслужващите ги социални работници.  Проектът ще позволи на Община Дупница да отговори на  нарасналия обем от функции и задължения на общините с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, да посрещне настъпилите законодателни и нормативни изменения в ЗСУ, ЗЛП и ЗХУ като създаде необходимите предпоставки за прецизно планово структуриране на соц. услуги на своята територия, вкл. със системи за управление на същите, въвеждане и уеднаквяване на стандартите за качество при предоставянето им, както и включване на нужните механизми за контрол и мониторинг при тяхното реализиране.
Дейности
  • Дейност: Обособяване на фронт-офис "С лице към хората" в Община Дупница, наемане, обучения и супервизия на персонала: Дейността предвижда създаване на фронт-офис за обслужване на потребители на социални услуги, предоставяни от Община Дупница, в съответствие с новите задължения и отговорности на общините по ЗЛП, ЗХУ, както и по ЗСУ, в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги. В рамките на тази дейност ще се извърши и подбор и наемане на необходимия персонал, както и обучение и супервизия на целевата група по проекта, съгласно условията на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. За целта са предвидени помещения на партерния етаж на общинска администрация, гр.Дупница, с адрес, гр. Дупница, пл.“Свобода“, №1, които отговарят на условията на достъпност на хора с увреждания. По този начин ще се подобри достъпът на хора с увреждания до социални услуги, ще се създаде по-комфортна среда за работа с потребителите и ще се подобрят условията на труд за обслужващите ги служители. За материалното обезпечаване на предвидените дейности е заложено закупуването на ново оборудване и обзавеждане. Във връзка с нарасналия обем от функции и задължения на общините, с оглед прилагането на новите нормативни изисквания в областта на социалните услуги, проектното предложение предвижда разкриването на 2 нови щатни бройки за служители на фронт-офиса, които ще бъдат част от отдел „Здравеопазване и социална политика“ или включването на 4 настоящи служители с 4ч. ангажираност по проекта. Служителите, заемащи тези длъжности, заедно с останалите служители на отдел ЗиСП, ще работят по прилагане на мерките по ЗЛП и ЗХУ, касаещи дейността на Общината, както и по ЗСУ, в частта свързана с насочването от Общините, за ползване на социални услуги, съгласно чл. 73. Те ще са пряко ангажирани и в работата по анализиране, планиране и развитие качеството на социалните услуги, ще предоставят информационно-разяснителни мерки, свързани с услугите и др. Според моментните потребности, ще има възможност да бъдат назначени външни за администрацията лица или действащи служители, при спазване нормите на трудовото законодателство и изискванията на настоящата схема за предоставяне на БФП и ПРЧР 2021-2027г. Разширеният екип от експерти, в който ще влизат и настоящите служители на отдел „Здравеопазване и социални дейности“, ще осъществяват експертна и методическа помощ на служители и управители на социалните услуги в Община Дупница. Последните ще бъдат целева група по проекта, но за тях не е предвидено възнаграждение. Към момента в Община Дупница се предоставят следните услуги: 7 услуги ДДД; 11 услуги, финансирани по проекти на оперативните програми и 1 услуга –МД. С оглед посоченото и в изпълнение на ЗСУ, НПСУ, ЗЛП и ЗХУ, предвидените в проекта дейности, ще спомогнат за прецизиране на нуждите, обхвата и потребностите от социални услуги в общината и ще послужат като основа за бъдещото планиране, предоставяне и наблюдение на същите. Същевременно ще се разработят и програми за развитие на качеството на социалните услуги. В бюджета на проекта са заложени 31 022,00 лв. за тр. възнаграждения на 2 щ. бр. служители или за възнаграждения на 4 настоящи служители на база допълнителни споразумения за 4ч.ангажираност към фронт-офис за социални услуги за период от 12 месеца, с начало 4 проектен месец. Общата продължителност на проектното предложение се предвижда да бъде 15 месеца, като първите 3 месеца са отделени за подготвителни дейности –наемане на персонал, доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за предвидените помещения, изготвяне на необходимите документи за функциониране на фронт-офиса, избор на изпълнители за обучение и супервизия на персонала, и др. външни услуги, необходими за постигане целите на проектното предложение. Обученията и супервизията ще гарантират качественото изпълнение на задълженията на служителите и екипа на фронт-офиса, актуализиране и повишаване на нивото на знанията и уменията им, пряко свързани със заеманите от тях длъжности, с оглед непрекъснато повишаващите се отговорности. на общините при предоставяне на социални услуги. , Договорена стойност: 43 430.80 , Отчетена стойност: 36 133.71

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети, вкл. самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Заети лица, повишили своите компетенции, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 36 133.71 BGN
БФП 36 133.71 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 36 133.71 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.81 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN