Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0168-C01
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в Община Несебър
Бенефициент 000057122 ОБЩИНА НЕСЕБЪР
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 23.11.2016
Дата на стартиране 01.10.2016
Дата на приключване 30.04.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Несебър

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Осигуряване на топъл обяд в Община Несебър" предвижда да се надгради и разшири дейността на обществената трапезария , действаща  в община Несебър и да подпомогне тази част от населението на общината, която получава минимални доходи и трудно осигурява средства за задоволяване на ежедневните потребности от храна. Целта е да се осигури храна на представителите на избраните целеви групи - 
1.1 Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 
1.2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях; 
1.3 Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност.
Предоставянето на храната ще се извършва в периода ноември 2016 г - април 2017 г. като ще бъдат обхванати 50 потребителя. Ще се предлага разнообразна храна, отговаряща на критериите за балансирано хранене, която ще се приготвя от персонал с необходимата квалификация. 
Предвидените дейности са: 
1. Подбор на потребителите - ще се извърши в тясно сътрудничество с Дирекция "Социално подпомагане", съгласно изискванията за кандидатстване и като се съобрази реалността и потребностите във всяко населено място на общината;
2.Закупуване на хранителни продукти - при спазване изискванията на ЗОП за избор на доставчици, както и нормативната уредба, регламентираща производството и търговията с храни;
3.Осигуряване на топъл обяд - включително осигуряване на балансирано хранене на целевите групи, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене;
4.Изпълнение на съпътстващи мерки, насочени към подкрепа и съдействие за решаване на конкретни проблеми на целевите групи.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите глрупи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 07-1/ 04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020. В трапезарията ще бъдат включени 50 лица от следните населени места на Община Несебър: гр. Несебър, гр. Свети Влас, с. Равда, с. Кошарица, с. Тънково, с. Оризаре и с. Гюльовца. Разпределението по целеви групи е следното: 1.1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП - 12 души; 1.2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях- 10 души; 1.3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии- за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност-- 28 души; Общо 50 души. Определянето на конкретните представители на целевата група ще се извършва на база списъци и информация, предоставени от Дирекция "Социално подпомагане" Поморие и на основание подадени заявления от кандидатите за потребители на услугата. При неполучена храна с цел избягване разхищението на храните ще има определена и допълнителна целева група, която ще бъде съгласно изискванията на Наредбата и ще включва: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД); 3. Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; 4. Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето. 5. Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти : Закупуването на хранителни продукти, необходими за осигуряване на топъл обяд по проекта ще се извърши на основание действащи договори на община Несебър, след проведени обществени поръчки, по реда на ЗОП с предмет „Доставка на основни хранителни продукти", за нуждите на социални патронажи и Млечни кухни; Обявената обществена поръчка е разделена на шест обособени позиции: обособена позиция №1 - Месо, риба и месни продукти; обособена позиция №2 - Мляко и млечни продукти; обособена позиция №3 - Консерви - плодови и зеленчукови; обособена позиция №4 - Други хранителни продукти; обособена позиция №5 -зеленчуци и плодове обособена позиция №6 - хляб и хлебни изделия; Договора за доставка на основни хранителни продукти, включващ първите четири обособени позиции е със срок 12 месеца, считано от 26.05.2016г. За зеленчуци и плодове и хляб и хлебни изделия предстои сключване на договор чрез пряко договаряне поради неявяване на кандидати. Доставката на хранителните продукти се извършва на база количество в зависимост от хранещите се и се определя с предварителна заявка. Доставените продукти следва да отговарят на БДС, както и на законите и подзаконовите нормативни актове във връзка с производството и търговията с храни. Срокът на годност на доставените продукти не може да бъде по-малък от остатъчния срок на годност. Доставените продукти следва да бъдат придружени със сертификат за качество и произход, да отговарят на изискванията съгласно Закона за храните, да съдържат данни съгласно чл.10 от Закона за храните за наименованието, под което храната се продава, списък на съставките на храната и количество на някои от тях, срокът на трайност и условията, при които трябва да се съхраняват, нетното количество на предварително опакованите храни, име, фирма, седалище и адрес на производителя или на лицето, което пуска храната на пазара, както и информация в съответствие с Наредба № 23/17.05.2001 г. за условията и изискванията за представяне на хранителната информация при етикетирането на храните Доставките на месо и месни продукти трябва да са сертифицирани със стандарт ISO 22000:2005. Трапезарията ще стартира с начална дата 01.11.2016г. и ще приключи дейността си на 30.04.2017г., общо 125 работни дни ще се предоставя топъл обяд , разпределени по месеци: - ноември 2016г. - 22 работни дни; - декември 2016г. - 21 работни дни; - януари 2017г. - 22 работни дни; - февруари 2017г. - 20 работни дни; - март 2017г. - 22 работни дни; - април 2017г. - 18 работни дни; Общият брой на лицата, включени в обхвата на трапезарията е 50 души., Договорена стойност: 14 375.00 , Отчетена стойност: 10 697.59
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Предвижда се в рамките на проекта да се реализира трапезария, която ще обхваща 50 потребителя и осигурява топъл обяд за шест месеца от 01.11.2016г. до 30.04.2017г.. Храната ще се приготвя от Домашен социален патронаж - Несебър, в собствена за община Несебър оборудвана кухня за приготвяне на топла храна, отговаряща на чл.12 от Закона за храните. Тя се намира на ул. „Л. Каравелов“ № 3, гр. Несебър, Община Несебър, Област Бургас, в сградата на СОУ "Л. Каравелов" гр. Несебър. Кухнята се ползва от Домашен социален патронаж. Всеки работен ден ще се приготвя топъл обяд, включващ - супа, основно ястие и хляб, а при реализирани икономии и десерт. Хранителните продукти за приготвяне на обяда ще се доставят от избраните изпълнители, съгласно действащи договори на община Несебър и ще отговарят на изискванията на българското законодателство и стандарти. Ще се спазят всички условия за приготвяне на качествена храна при спазване на всички хигиенни норми за приготвяне и доставка на готовата храна. Домакина ще изисква от доставчика придружителните документи – фактури, сертификати за качество и годност, ветеринарно-медицински документи. Проверяват се опаковките и сроковете на годност съгласно изискванията и наредбите. Данните на приетите суровини и храни се вписват в Дневника за входящ контрол от калкуланта. Домакинът е задължен да отказва суровини и храни с видими съмнения за годност, както и такива с наближаващ край на годност. Материалната база, която се ползва от Домашен социален патронаж е добра, разполага с достатъчно помещения, оборудване и посуда, отговарящи на съвременните санитарно- хигиенни изисквания. Кухня - оборудвана с необходимите уреди -Зеленчукорезачка, планетарен миксер, професионален пасатор, 11бр. фурни, 18 бр. котлони, 2 бр. скара, професионална съдомиялна, 5 бр. хладилници, 1 бр. хладилна камера, 4 бр. фризери, картофобелачка, микровълнова печка, 4бр. бойлери и др. Складова база - склад за храни, за зеленчуци, за амбалаж, за хигиенни материали, Помещение топла кухня, миялно, подготвителни помещения /за зеленчуци, за риба и за яйца/, стая за домакина, съблекалня и санитарни помещения. Осигурен е квалифициран персонал, включващ главен готвач, готвач, двама помощник готвачи, домакин, работник в кухня, седем санитар-разносвачи, трима шофьори. Административният персонал на ДСП включва Управител, социален работник, калкулант и инкасатор плащания. Налични технически и транспортни средства. По населени места и до домовете на потребителите храната ще се транспортира ежедневно с автомобили - 3 на брой, собственост на община Несебър, предоставени за ползване от Домашен социален патронаж., Договорена стойност: 718.75 , Отчетена стойност: 1 069.46
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Основен приоритет на местната власт е развитието и прилагането на социална политика, ориентирана към потребностите на населението. В резултат в общината са разкрити и функционират следните социални заведения и услуги в общността: Център за социална интеграция и рехабилитация в град Несебър, Център за обществена подкрепа, Домашен социален патронаж, Звено за услуги в домашна среда към ДСП и предоставяне на услугата Личен асистент и Домашен помощник. В общинския бюджет са планирани средства за подпомагане на нуждаещи се жители на общината. Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд е предвидено да се осигурят от екипа на проекта. Ще се провежда индивидуално консултиране на потребителите и съдействие чрез запознаването им с възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ. Ползването на административни общински услуги, достъп до здравни и образователни услуги и др. Други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. . През първият месец от започването на проекта ще се изготви на достъпен език информационна листовка с всички социални услуги, предоставяни на територията на община Несебър. Листът ще се разпространи от социалния работник на ДСП в община Несебър, кметовете и кметските наместници. Периодично ще бъде предоставян на желаещите лица ползватели на социалната услуга. Консултирането ще се осъществя при заявена нужда от потребителите, като ежемесечно ще има осъществени консултации. За целта ще бъдат изготвени протоколи от осъществените консултации., Договорена стойност: 718.75 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Златислава ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 405.84
  • Изпълнител: Жанет ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 163.68
  • Изпълнител: Жанет ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 128.07
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 50.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 11 764.06 BGN
БФП 11 764.06 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 11 764.06 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: 1.Доставка на основни хранителни продукти 2. Доставка на плодове и зеленчуци, Прогнозна стойност: 116 667.00
  • Обособена позиция 1: доставка на хранителни продукти за Социални патронажи и Млечни кухни на територията на Община Несебър по две обособени позиции: 1.Доставка на основни хранителни продукти, 2. Доставка на плодове и зеленчуци.
    Изпълнител: Жанет ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж и Обществена трапезария на територията на община Несебър по обособени позиции., Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: 1. Доставка на хляб и хлебни изделия
    Изпълнител: Жанет ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на плодове и зеленчуци
    Изпълнител: Златислава ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN