Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP002-5.004-0004-C04
Наименование на проекта Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за релсов транспорт – трамвайни мотриси
Бенефициент 000696327 СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Източник на финансиране КФ ==> Околна среда
Дата на сключване на договора/заповедта 09.10.2019
Дата на стартиране 24.10.2019
Дата на приключване 18.12.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът включва доставка на 29 броя нови нископодови съчленени трамваи за междурелсие 1009 mm. В рамките на доставката на превозните средства са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на трамваите и устойчивост на проекта: 
•	Обучение на работниците и служителите на "Столичен електротранспорт" ЕАД за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите.
•	Доставка на диагностично оборудване; 
•	Доставка на специализирани инструменти;
•	Предоставяне на документация за трамваите.
Проектът ще се изпълнява на територията на Столична община, като закупените трамваи ще се експлоатират от "Столичен Електротранспорт" ЕАД по съществуващи трамвайни линии с номера 4, 5 и 18.
Дейности
  • Дейност: Подготовка на проектното предложение: Дейността включва изготвяне на проектно предложение, съгласно изискванията на Насоките за кандидатстване по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004. В рамките на възлагането се извършват следните основни дейности и услуги: - Идентифициране и описание на основните дейности, които да залегнат в проектното предложение - Изработване на бюджет - Изготвяне на прогнозен график за провеждане и възлагане на обществени поръчки - Изчисление и описание на индикатори за изпълнение на проекта - Консултации в процеса на оценка и одобрение на Проектното предложение – включва дейности, свързани редакция на проектното предложение в съответствие с коментари/забележки/указания, получени от Управляващия орган. - допълнителна информация за оценка на проектното предложение и др., Договорена стойност: 10 200.00 , Отчетена стойност: 10 200.00
  • Дейност: Изготвяне на Анализ на разходите и ползите: Анализът разходи-ползи (АРП) е изготвен в съответствие с методологията, заложена в Регламент за изпълнение (ЕС) 2015/207 на Комисията и насоките за кандидатстване по процедура № BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.” и е в следния обхват: (1) Представяне на контекста (2) Определяне на целите (3) Идентификация на проекта (4) Анализ на търсенето и на вариантите (5) Финансов анализ (6) Оценка на риска При изготвянето на анализа е съблюдавана следната нормативна рамка: • Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (Регламент (ЕС) № 1303/2013) • Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ • Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията от 3 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство; • Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; • Всички актуални национални методически указания., Договорена стойност: 35 820.00 , Отчетена стойност: 35 820.00
  • Дейност: Доставка на 29 броя нископодови трамваи: Доставката е за 29 броя нови нископодови съчленени трамваи за междурелсие 1009 mm. В рамките на доставката на превозните средства са включени следните позиции, които са задължителни елементи за осигуряване на нормална експлоатация на трамваите и устойчивост на проекта: • Обучение на работниците и служителите на Възложителя за управление, поддържане, диагностика и ремонт на трамваите. • Доставка на диагностично оборудване - Диагностичното оборудване трябва да дава възможност за диагностика до елемент платка. Диагностично оборудване за системата за управление (3 комплекта), за спирачната система (3 комплекта), за хидравлична система (3 комплекта), за устройството за управление на вратите (3 комплекта), за климатичните системи (3 комплекта), за информационна система (3 комплекта), хардуер и софтуер за всяка система (3 бр.). • Доставка на специализирани инструменти - Специализираните инструменти, които са небходими за обслужване на новата доставка са: 4 бр. хидравличен крик за повдигане на секция, 3 бр. специализиран инструмент за аварийни дейности, 3 бр. специализирани инструменти и приспособления за монтажо-демонтажни дейности по колоосно-редукторния възел, 2 бр. приспособления за връщане в релси при дерайлировка, 2 бр. станция за пречистване на хидравлика (ако има хидравлика) • Предоставяне на Възложителя на документация за трамваите. Съгласно техническата спецификация, трамваите, обект на поръчката, трябва да отговарят на действащите европейските норми и стандарти и всички останали валидни документи, изисквани за извършване на обществени услуги в Европейския съюз. Трамваите трябва да притежават сертификат за типово одобрение от страна членка на Европейския съюз или страна, която има сключен договор с Европейския съюз или Република България, който осигурява взаимно признаване на съществуващи изисквания, или еквивалент. Производството на трамваите трябва да е при внедрена интегрирана система за управление на качеството съгласно ISO 9001:2015 или еквивалетни мерки за осигуряване на качеството, както и при спазване на Стандарт IRIS (International Rail Industry Standart) или еквивалентно за производство на трамваи. ПРОГНОЗЕН МЕСЕЦ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП: октомври 2019, Договорена стойност: 116 880 400.80 , Отчетена стойност: 116 777 586.82
  • Дейност: Организация и управление и информация и комуникация: ПОДДЕЙНОСТ 4.1 Организация и управление Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност, която ще продължи през целия период на проекта. За изпълнение на проекта ще бъде създаден Екип за управление (ЕУП) от служители на кандидата и партньора. ЕУП ще се състои от 6 члена: ръководител, кооординатор, юрист, финансист, експерт „подвижен състав“ и експерт "мониторинг и докладване". ЕУП е пряко отговорно за управлението на проекта и осигуряване качественото изпълнение на заложените дейности през периода на физическо изпълнение. Разпределението на отговорностите между членовете на екипа е направено по начин, който гарантира разделение на функциите и надеждни механизми за контрол върху работата на екипа за управление и на изпълнителите на дейностите, възложени на външни изпълнители по проекта. Функциите и отговорностите на всеки член на екипа са описани по-долу в т. 9. Екип. Ръководителят на проекта контролира изпълнението на задачите съобразно разписаните функции на всеки експерт. Отчитането на работата ще се извършва отдолу нагоре – всички експерти в ЕУП са подчинени на ръководителя на проекта. ПОДДЕЙНОСТ 4.2 Информация и комуникация Изпълнението на мерките за информация и комуникация има за цел да се повиши информираността на гражданите на Столична община за ролята и приноса на ЕС, както и да се подобри общото разбиране и признаване сред населението на необходимостта и ползите от проекта. Дейността ще включва следното: - веднага след подписване на АДБФП (в срок до два дни от сключването му), Столична община и Столичен Електротранспорт ЕАД ще публикуват на своите интернет страници описание на проекта, вкл. цели и резултати и финансовия принос на Кохезионния фонд на ЕС и на българската държава чрез ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта. - Ще се проведат 2 публични събития за популяризиране на проекта – пресконференция за стартиране изпълнението на проекта и заключително събитие при изпълнение на проекта. Публичните събития ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин. - Ще бъдат изготвени задължителните временни билбордове, постоянни обяснителни табели и информационни стикери на материалните активи и оборудването, закупени по проекта при спазване на изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ще бъдат произведени плакати с информация за проекта, които ще се поставят на видно място в сградите на общината и партньора и при провеждане на публични събития по проекта. Плакатите ще съдържат задължителните елементи за визуализация, вкл. емблемата на ЕС, пълните наименования „Европейски съюз“ и „Кохезионен фонд“; общото лого за ЕСИФ за програмен период 2014-2020 г., логото и слогана на ОПОС 2014-2020 г., наименованието на проекта; общата стойност на проекта и размера на европейското и националното съфинансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. При дизайна на плакатите ще бъдат спазени изискванията за технически характеристики, вкл. графични стандарти, посочени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. - Ще се подготви текст съобразно изискванията, указващ приноса на ЕС, който ще бъде поставян на всички изготвени писмени материали и документи по проекта. Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за задължителни мерки и за технически характеристики на материалите и продуктите, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, а контрол по изпълнението на договора и ще извършва координатора на проекта от ЕУП. ПРОГНОЗЕН МЕСЕЦ ЗА СКЛЮЧВАНЕ НА АДБФП: октомври 2019, Договорена стойност: 262 579.20 , Отчетена стойност: 261 052.69

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СТОЛИЧЕН ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНФРАПРОЕКТ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 500.00 , Отчетена стойност**: 10 200.00
  • Изпълнител: Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч АД , Договорена стойност по проекта*: 97 377 170.00 , Отчетена стойност**: 116 777 586.82
  • Изпълнител: АНИСА-М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 29 850.00 , Отчетена стойност**: 35 820.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Количество на ФПЧ10, Мерна единица: т/год., Базова стойност: 15.34 , Целева стойност: 11.18 , Достигната стойност: 4.26
Индикатор 2 Доставени екологични електрически превозни средства на обществения транспорт, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.00 , Достигната стойност: 29.00
Индикатор 3 Проекти, насочени към намаляване количествата на ФПЧ10 и NOx, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Население, обхванато от мерките за намаляване на количествата на ФПЧ10 и азотни оксиди, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 341 938.00 , Достигната стойност: 1 422 650.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 97 594 072.96 BGN
БФП 97 594 072.96 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 97 594 072.96 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 7 462.50 0.00 7 462.50 АНИСА-М ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Консултантски услуги във връзка с подготовка на АРП на Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт” ЕАД“, по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по Приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”, Компонент 2: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за релсов транспорт – трамвайни мотриси., Прогнозна стойност: 29 850.00
  • Обособена позиция 1: „Консултантски услуги във връзка с подготовка на АРП на Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт” ЕАД“, по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по Приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух” на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.”, Компонент 2: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за релсов транспорт – трамвайни мотриси.
    Изпълнител: АНИСА-М ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 850.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на 25 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм, Прогнозна стойност: 97 400 334.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на 25 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм
    Изпълнител: Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 80 805 780.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на 4 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм, Прогнозна стойност: 16 594 554.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на 4 броя нископодови трамваи за междурелсие 1009 мм
    Изпълнител: Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 571 390.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на три проектни предложения за кандидатстване на Столична община в партньорство със „Столичен автотранспорт" ЕАД и „Столичен електротранспорт" ЕАД по Процедура за директно представяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1 ОР002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух" на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.", в съответствие с офертата, неразделна част от договора. Предметът на поръчката отнасящ се за настоящия проект е: Проект 3: Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт" ЕАД ще участва с две позиции за компонент 2 - трамвайни мотриси: - Позиция 1 - Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени трамваи за междуосие 1009 мм и специализирано оборудване към тях. Същите ще подменят стари мотриси по линии №№ 4 и 18 и ще допълнят мотриси по линия № 5., Прогнозна стойност: 29 900.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на три проектни предложения за кандидатстване на Столична община в партньорство със „Столичен автотранспорт" ЕАД и „Столичен електротранспорт" ЕАД по Процедура за директно представяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1 ОР002-5.004 „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух" по приоритетна ос 5 „Подобряване качеството на атмосферния въздух" на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.", в съответствие с офертата, неразделна част от договора. Предметът на поръчката отнасящ се за настоящия проект е: Проект 3: Столична община в партньорство със „Столичен електротранспорт" ЕАД ще участва с две позиции за компонент 2 - трамвайни мотриси: - Позиция 1 - Доставка на 30 броя нови нископодови съчленени трамваи за междуосие 1009 мм и специализирано оборудване към тях. Същите ще подменят стари мотриси по линии №№ 4 и 18 и ще допълнят мотриси по линия № 5.
    Изпълнител: ИНФРАПРОЕКТ КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN