Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0164-C05
Наименование на проекта Предоставяне на топъл обяд за нуждаещите се в община Севлиево
Бенефициент 000215889 ОБЩИНА СЕВЛИЕВО
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 23.11.2016
Дата на стартиране 01.09.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Севлиево

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към оказване на социална подкрепа чрез предоставяне на "топъл обяд" и съпътстващи мерки на най-крайно нуждаещи се жители на община Севлиево.
Община Севлиево от седем години има опит в предоставянето на услугата Обществена трапезария. С реализирането на проекта ще се даде възможност за надграждане  дейността на трапезарията и тя да функционира целогодишно.  До настоящия момент Община Севлиево е предоставяла  топъл обяд на 54 потребители годишно.За целите на проекта се предвижда всеки работен ден в месеца в ДСП-Севлиево  да се приготвя храна, съгласно критериите и стандарти определени за страната."Топлият обяд" ще се предоставя на крайните потребители, които ще се вписват в списъци на получателите, изготвени от определените за целта служители. Целевата група на правоимащите се определя от служителите на Д"СП" в съответствие с Наредба № РД-07-1/04.04.2016 г. Основната целева група е: Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях; Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии.Допълнителни целеви групи:Лица и семейства, подпомагани по Наредба РД-07-5 от 2008г. за отопление, за отоплителния сезон; Майки /осиновителки/, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл.8, ал.1 от Закона за семейните помощи за деца;Лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ, по реда на чл.16 от ППЗСП. Потребителите ще се набират след подадено заявление за включване в проекта и извършен подбор от Комисия определена от Кмета на община Севлиево. За успешното реализиране на проектното предложение се предвижда  да се предлагат съпътстващи мерки от експерти от страна на бенефициента, като за целта ще се консултират потребителите съобразно техните нужди и потребности.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Целевите групи по проекта за предоставяне на топъл обяд са съобразени с изискванията за кандидатстване и са в съответствие с предвиденото в Наредба за реда и определяне на целевите групи по Оперативната програма. А именно: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Д СП - Севлиево; 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии, несвързани с трудова дейност. Допълнителни целеви групи за разпределяне на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение: 1. Лица и семейства, подпомагани по Наредба РД - 07-5 от 2008г. за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; 2. Майки /осиновителки/, които получават месечни помощи за отглеждане на дете до 1 година, по реда на чл.8, ал.1 от Закона за семейните помощи за деца. 3. Лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ, по реда на чл.16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: За реализацията на Проект "Осигуряване на топъл обяд", закупуването на хранителните продукти ще се извършва в съответствие с националното законодателство по прозрачен начин, при гарантиране спазването на чл. 30 от Регламент ( ЕС, ЕВРАТОМ) №966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефективност на разходването на средствата. Хранителните продукти се доставят в Домашен социален патронаж Севлиево от фирми, избрани след проведена процедура по ЗОП. При приготвянето на храната се използват продукти, отговарящи на изискванията на законодателството. В обекта е разработена и внедрена система за безопасност на произвежданата готова кулинарна продукция /ДПП и НАССП/. През 2016 г. е проведена процедура за избор на доставчици на хранителни продукти, като с тях е сключен договор за доставка. Общото описание на хранителните продукти по позиции: обособена позиция номер 1 "Хляб и хлебни продукти, Мляко и млечни продукти,Месо и месни продукти, Пресни плодове и зеленчуци и разни хранителни продукти" Обособена позиция номер 2 "Плодови и зеленчукови консерви. През месец декември 2017г. е обявена обществена поръчка с предмет "Ежедневно приготвяне и доставка на храна /кетъринг/ за нуждите на Домашен социален патронаж по две обособени позиции: Обособена позиция №1 "Домашен социален патронаж" и Обособена позиция №2 "Обществена трапезария". на 01.06.2018г. е сключен договор №24 с фирма "Стелит 1" ЕООД за втора обособена позиция. Във фирмата ще се доставят хранителни продукти, с които ще бъде приготвена храната за потребителите на услугата "Обществена трапезария"., Договорена стойност: 78 337.36 , Отчетена стойност: 29 311.25
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Дейностите по предоставяне на топлия обяд ще се реализират в Домашен социален патронаж гр. Севлиево, намиращ се на ул."Иван К. Устабашиев"" № 12. Домашен социален патронаж е с капацитет 350 потребители. Обслужват се потребители не само от град Севлиево, а и от община Севлиево. Разполага със следната материално техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на готовата кулинарна продукция,складови помещения и хладилна техника за съхранение на продуктите. От 2009.г. Домашен социален патронаж работи по реализиране на дейности по проекти, свързани с предоставяне на храна на лица от определени целеви групи.Домашен социален патронаж обслужваше до месец април 2016 г. 54 потребители по Обществена трапезария. На 04 .08. 2016 г. беше доставено кухненско оборудване за Домашен социален патронаж, което беше спечелено по проект към фонд "Социална закрила" на стойност 21 550 лв. Оборудването включва - фурна с три разделения, печка с шест котлона и фурна , миксер, пасатор ,картофобелачка, зеленчуко резачка и ел. везна. Персонала на ДСП е 21,от които 7 работещи в кухня,4 шофьора, 5 санитари,1 домакин касиер,1 счетоводител, 1 човешки ресурси и 2 социални работника. Храната е разнообразна и се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене, като включва супа, основно ястие и хляб. Готовата кулинарна продукция се приготвя по „Сборник рецепти за заведенията за обществено хранене”, издателство Техника, София 1998 г., с необходимото качество и количество. Изготвена е и се изпълнява мониторингова програма, за производство на безопасна храна. Ежедневно ще се извършва входящ контрол на хранителните продукти и изходящ контрол на готовата продукция. Приготвянето на храната за топлия обяд ще се реализира в кухня-майка, с адрес: гр.Севлиево, ул. „ Гладстон” №22 , с удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене №101/19138 от 24.07.2018 г. на основание чл.12, ал.2, ал.9 и ал.10 от Закона за храните и отговаряйки на изискванията на Регламент (ЕО) 852/2004. Фирмата разполага с подходяща материално техническа база: Кухненски блок с необходимата техника за приготвяне на готовата кулинарна продукция,складови помещения и хладилна техника за съхранение на продуктите. Храната се приготвя по предварително изготвени седмични менюта, съгласно изискванията на нормативната уредба - Закона за храните и Наредба № 5/2006 г. за безопасно и балансирано хранене, като включва супа, основно ястие, десерт и хляб. Готовата кулинарна продукция се транспортира до сградата на Домашен социален патронаж, където се раздава на всеки от 54-те потребители на услугата, включени в проекта срещу положен от тях подпис. Фирмата изпълнител разполага със собствени превозни средства, снабдени с необходимите сертификати, включени в списъка на превозните средства, които могат да превозват суровини и храни в ОДБХ, гр. Габрово. Стойността на разходите по тази дейност е 5% от разходите за осигуряване на топъл обяд., Договорена стойност: 3 916.87 , Отчетена стойност: 52 726.85
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Потребителите ще бъдат консултирани за ползването на друг вид социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани по ОПРЧР 2014 - 2020г. Ще получават помощ при нужда от ползването на административни услуги от администрацията на община Севлиево, както и за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги. Механизъм са изчисляване на разходите за съпътстващи мерки е 5 % от 75 514.86лв. които са по дейност 2 "Закупуване на хранителни продукти" които са на стойност 3 917.49 лв., Договорена стойност: 3 916.87 , Отчетена стойност: 3 635.30

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 300.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 520.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СТЕЛИТ 1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 16 533.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КОРЕКТ - ДЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 324.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 017.73 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 54.00 , Целева стойност: 54.00 , Достигната стойност: 109.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 86 171.10 BGN
БФП 86 171.10 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 86 171.10 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: ОП "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж и обществена трапезария - гр. Севлиево по шест обособени позиции", Прогнозна стойност: 69 655.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция №1 - "Хляб и хлебни изделия"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция №2 - "Мляко и млечни продукти"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 324.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция №3 - "Месо, месни продукти и риба"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 017.73
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция №4 - "Пресни плодове и зеленчуци, замразени зеленчуци"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 520.00
  • Обособена позиция 5: Обособена позиция №5 - "Разни хранителни продукти"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 300.00
  • Обособена позиция 6: Обособена позиция №6 - "Плодови и зеленчукови консерви"
    Изпълнител: КИЛТЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 200.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: ОП "Доставка на хранителни продукти за нуждите на Домашен социален патронаж и обществена трапезария гр. Севлиево по обособени позиции", Прогнозна стойност: 151 000.00
  • Обособена позиция 1: обособена позиция №1 „Хляб и хлебни продукти, мляко и млечни продукти, месо и местни продукти, пресни плодове и зеленчуци и разни хранителни продукти“
    Изпълнител: СТЕЛИТ 1 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 16 533.20
  • Обособена позиция 2: обособена позиция № 2 „Плодови и зеленчукови консерви“;
    Изпълнител: КОРЕКТ - ДЕ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 600.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN