Дейности |
-
Дейност: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 1): Целта на дейността е да се осигури достъп до заетост на лица от групи, които са традиционно поставени в уязвимо положение при търсене на работа, което обуславя създаването на обособена структура в "АС" ООД като социално предприятие.
За изпълнението на дейността, АС ще наеме за период до 12 месеца 6 лица, спадащи към следните целеви групи:
- Лица с увреждания – 1 бр.
- Лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица (безработни лица, вкл. младежи до 29 г., възрастни над 54 г., продължително безработни, безработни лица с основно или по-ниско образование) – 5 бр.
Данните сочат, че хората от посочените целеви групи изпитват многократно по-големи трудности при намиране на работа от общото население. Те се сблъскват с предразсъдъци, нежелание от страна на работодателите да се ангажират с проблемите им, изолираност и неразбиране от обществото, чувство за непълноценност и липса на увереност в собствените си способности. Работните места за новоназначените лица в новообособената социална структура във фирмата ще бъдат разкрити специално за хора в неравностойно положение и хора с увреждания, което цели да им даде увереност и усещане, че са действително търсени и желани на пазара на труда.
За сформирането на новообособената социална структура в АС, чиято дейност е насочена към запазване на традиционните практики по изработка на облекла с етномотиви, народни носии и аксесоари, се предвижда новонаетите лица от целевите групи да заемат следните длъжности:
- 1 бр. Дизайнер, моден – ще проектира и конструира дизайнерски образци и модели на облекло и аксесоари с традиционни български мотиви (шевици, бродерии).
- 2 бр. Шивач – ще извършват ръчно или машинно зашиване и изработване на дизайнерските облекла и аксесоари с етномотиви; ръчно или машинно бродиране на орнаменти и апликации; шиене на декоративни етно елементи върху облеклата и аксесоарите.
- 1 бр. Експерт продажби – ще отговаря за привличането на клиенти, приемане на поръчки, извършва продажбата и доставката на стоките, определя и договоря цени.
- 1 бр. Технически организатор – ще подпомага дейностите в производствения и продажбения процес като организира и подготвя заявки, отчети и кореспонденция; осигурява необходимите материали и суровини за производството; обезпечава с необходимите технически средства за извършване на рутинните дейности в предприятието.
- 1 бр. Ръководител социално предприятие – отговаря за цялостния контрол и управление на социалното предприятие; определя стратегията на развитие и планира и управлява основните дейности на предприятието; одобрява материални, човешки или финансови ресурси; наставлява новонаетите лица в неравностойно положение.
В рамките на 12-месечния период на заетост в социалното предприятие, предвидените целеви групи по проекта ще придобият значителни знания и умения в сферата на дизайна, производството и продажбите на облекло и други изделия с акцент върху етномотивите (традиционни български шевици, бродерии). Това ще предостави успешен старт на тези лица за непрекъсната трудова ангажираност и след края на проекта. Имайки предвид трудностите на пазара на труда, особено за лица в неравностойно положение и хора с увреждания, практическите професионални умения, които новонаетите служители ще придобият, ще се окажат ключови за по-нататъшното им интегриране в обществото. В допълнение към професионалната интеграция, настоящата дейност ще съдейства и за постигането на заложените специфични цели за социална интеграция. Това ще се осъществи посредством насърчаването им да участват пълноценно в дейностите на работния колектив, чрез участието им в различните социални инициативи на компанията, както и чрез активното им включването в социализиране с колеги по време на обедната почивка и/или след работно време.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 53 461.77
-
Дейност: Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца (част 2): В продължение на описанието на дейността „Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца“ от част 1, биха могли да се обособят следните етапи на изпълнение на дейността:
1) Сформиране на екип на социалното предприятие (от 1-ви до 2-ри месец) – ръководител и счетоводител, които ще бъдат ангажирани на трудови договори за период от 12 месеца и ще имат отговорността да сформират и управляват новата социална структура в предприятието. Ръководителят ще бъде лице от целевите групи, а счетоводителят ще е лице, което не попада в дефинициите за неактивни и безработни лица.
2) Подготовка и сключване на трудови договори с лицата от целевата група (от 1-ви до 2-ри месец) – през първите три месеца от започването на проекта ще се осъществи подбор на лицата, които са част от посочените целеви групи и ще бъдат назначени на съответните длъжности. Трудовите отношения между избраните кандидати и АС се уреждат чрез сключване на трудови договори на пълно работно време.
3) Изпълнение на работните процеси/ изпълнение на заетостта за срок от 12 месеца (от 2-ри месец до 14-ти месец включително) – новоназначените лица започват работа на съответните позиции, като изпълняват задълженията и отговорностите, произтичащи от тях.
4) Приключване – след приключване на дейността се осигурява запазване на дейността на социалното предприятие за период не по-малък от 12 месеца и на заетостта за период не по-малък от 6 месеца на минимум три от наетите по проекта лица на пълно работно време.
В срока на изпълнение на дейността ще бъдат осигурени необходимите мерки по организация и управление на проекта и прилагане на мерките за информация и комуникация. ,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 9 109.55
-
Дейност: Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: За новоназначените лица от целевите групи (за длъжностите „дизайнер“, „шивач“, „експерт продажби“, „технически организатор“) ще бъде осигурен наставник.
Дейността цели да осигури плавното и безпроблемно навлизане на новите служители в дейността на социалното предприятие, както и да им осигури подкрепа през целия процес на усвояване на работните задължения през 6 месеца на програмата. Навлизането в същността на нова длъжност е стресиращо за повечето хора, но за лицата от целевите групи то е многократно по-трудно. Наличието на увреждания, липсата на опит и неувереността в собствените умения често пречат на тези лица да се интегрират на новото работно място и да разкрият целия си потенциал. Те често имат нужда от по-подробни обяснения за същността на работата и по-голяма подкрепа по време на усвояване на задълженията си. Поради тази причина, компанията ще осигури наставник на новоназначените си служители, който ще е на тяхно разположение по минимум 40 часа месечно.
Осигуряването на наставник е полезно и за двете страни във взаимоотношенията, но е от особено голяма полза за наставляваните лица. Тъй като само по себе си наставничеството представлява неформално обучение, то създава среда, в която хората се учат от другите, адаптират модели, отношение и поведение, и възприемат културата и ценностите на организацията чрез своя личен контакт с колегите. За лица от групи в неравностойно положение и хора с увреждания тази практика ще бъде изключително ценна, тъй като ще им даде възможност по един лесен и естествен начин да се интегрират в социалната среда на предприятието и наред със своите професионални, да развият и своите социални умения.
Етапи на изпълнение на дейността:
1) Подготовка и сключване на трудови договори (от 2-ри до 9-ти месец) – в изпълнението на проекта ще се назначи за наставник, с което ще бъде сключен допълнителен трудов договор за период от 6 месеца.
2) Изпълнение на заетостта на наставника за срок от 6 месеца (от 8-ми месец до 14-ти месец включително) – през този период наставникът ще наставлява и подкрепя наетите лица от целевите групи в усвояването на умения за изпълнение на трудовите им задължения по съответните длъжности. ,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 2 006.28
-
Дейност: Оборудване на новосъздадените работни места във връзка с дейността на социалното предприятие: Дейността цели създаване на подходящи условия за социално включване на лицата от целевите групи, за които ще бъдат разкрити нови работни места и ще бъдат обезпечени с ново оборудване, съобразно техните нужди.
В тази връзка предприятието има нужда да оборудва новите работни места като закупи четири нови машини за изработването на облекло и други текстилни изделия с етномотиви, които да спомогнат в осигуряването на пълна и качествена заетост на новопостъпилите лица, ангажирани пряко с производствената дейност. Тъй като попадащите в целевата група лица - хора с увреждания и лица в неравностойно положение често изпитват чувство за малоценност и са третирани като хора „втора ръка“, е от особена важност да им се осигури адекватна заетост по време на работа, която да развие професионалните им умения и да им даде увереност, че са ценни, нужни и способни членове на екипа на предприятието. Предвиденото за закупуване оборудване е:
1. Шевна машина (2 бр.) – шевната машина ще бъде използвана за заготовката и ушиването на необходимите облекла и други текстилни изделия, върху които след това ще бъдат избродирани съответните етномотиви. Шевната машина притежава множество автоматизирани функционалности като автоматични програмируеми затяжки в началото и края на шева, автоматично повдигане на крачето, автоматично отрязване на конците и т.н., което я прави изключително лесна за използване дори от хора без опит. Имайки предвид, че наетите лица от групите в неравностойно положение са дълготрайно безработни и при това с малък или без никакъв релевантен опит, тази автоматизирана машина неимоверно ще улесни процеса по тяхното обучение.
2. Бродировъчна машина (1 бр.) – бродировъчната машина е основният уред, който ще се използва за създаване на характерните етномотиви върху облеклата и другите текстилни изделия. Машината притежава множество модерни технологични функционалности, които я правят едновременно лесна за обучение и лесна за използване. Бродировъчната машина разполага с компютърно машинно управление и лазер за позициониране на изделието, които гарантират безпроблемното й използване дори от новообучени лица. В допълнение, машината разполага с подвижен плот, правейки възможно използването й от лица с увреждания, които често имат нужда от специфични параметри на уреда (особено височина), за да могат да работят на него.
3. Гладачна маса (1 бр.) – специфичността на изработваните облекла и други текстилни изделия и особено избродираните върху тях етномотиви (шевици и т.н.) изискват много внимателно и прецизно изглаждане, за да не бъдат повредени. Ето защо е необходимо снабдяването с професионална гладачна маса. Гладачната маса разполага с множество удобства като основен уред с вакуум, отвеждащ комин, поставка и мачта за ютията, загряване на гладачната повърхност и др., които я правят лесна и удобна за ползване. От изключителна важност е възможността за промяна на височината на няколко степени, което гарантира пригодеността й за ползване и от хора с увреждания.
Гореописаните машини се характеризират с интуитивни модели на работа, което позволява на работещите да усвояват бързо и адекватно уменията за управление на тези машини. Това е предпоставка, позволяваща на социалното предприятие да ангажира лица с увреждания и лица в неравностойно положение.
Закупуването на производствените машини ще позволи на новоназначените лица от уязвимите групи да бъдат ефективно включени в работния процес на предприятието, като специфичните характеристики на машините ще позволят и създаването на работни места, съобразени с конкретните нужди на бъдещите работници.
Етапи на изпълнение на дейността:
1) Подготовка и провеждане на процедура за избор на доставчик на машините и сключване на договор за доставка (от 1-ви до 2-ри месец) съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/01.07.2016 г.;
2) Доставка и инсталация на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи (от 1-ви месец до 14-ти месец). ,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 25 831.04
|