Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.023-0110-C03
Наименование на проекта Създаване на условия за развитие на предприемачеството в Югоизточен район
Бенефициент 123079354 СДРУЖЕНИЕ С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ "АГЕНЦИЯ ЗА РЕГИОНАЛНО ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ - СТАРА ЗАГОРА"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.04.2018
Дата на стартиране 24.04.2018
Дата на приключване 24.06.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен

Описание

Кратко описание на проекта
Проект Създаване на условия за развитие на предприемачеството в Югоизточен район има за обща цел да бъдат създадени подкрепящи и благоприятни условия развитието на предприемачеството и насърчаването на самостоятелната стопанска дейност, като инструмент за създаване на нови работни места и за подобряване начина, по който функционира пазара на труда в региона. 
Специфичните цели са фокусирани върху: 
-Информиране и мотивиране на 220 безработни, неактивни и работещи лица, желаещи да развиват собствен бизнес; 
-Предоставяне на комплекс от обучения и услуги на 162 безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. за придобиването на знания и умения необходими за стартирането, управлението и развитието на реална стопанска дейност;
 -Предоставяне на подкрепа за старт на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, чрез достъп до услуги и менторство за развитие на бизнес за 108  представители на целевата група на проекта.
Проектът ще се изпълнява във всички области на територията на Югоизточен район  - Бургас, Сливен,  Стара Загора и Ямбол и ще е насочен към лица, желаещи да стартират самостоятелна стопанска дейност, в т.ч. безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. От общият брой 220 лица от посочената целева група включени в проекта, се предвижда не по малко от 65% да бъдат безработни и/или неактивни и/или безработни младежи на възраст до 29 г. Проектът ще обхване и 77 заети лица. 
Дейностите, които ще бъдат изпълнявани в целевите територи за постигане на поставените цели, включват: 1.Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество; 2. Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения); 3. Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа
Дейности
  • Дейност: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността ще послужи като първа стъпка за набиране на участниците в проекта - безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. Дейността ще се реализира във всички области на Югоизточен район, като се предвижда организирането и провеждането на събития както в областните градове Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол, така и в някои по-малки населени места на съответните области. Изпълнението на дейността ще се извърши в следните етапи: Етап 1. Информационна кампания – привличане вниманието на целевата група към проекта и предприемачеството като концепция и възможност: - Планиране и подготовка на информационна кампания, изготвяне на послание за представяне на възможностите за развитието на самостоятелен бизнес и предприемачество. - Логистично осигуряване на кампанията – помещения, оборудване, модератори, информационни материали; - Изготвяне на график по градове и дни за провеждане на информационни събития; - Подготовка на подход и методика за идентифициране и привличане на участници, съобразно профила на целевите групи и различните характеристики на включените в нея (подходът към безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. следва да бъде различен); - Изготвяне и разпространение на информация за предстоящите събития, която ще бъде насочена и към конкретния икономически профил на областта/общината/населеното място и възможностите за стартиране на бизнес; - Провеждане на събития за общо 220 участника от целевите групи в населени места от ЮИР с продължителност от един ден. По време на събитията ще се представи кратка информация за концепцията на предприемачеството като такова, възможностите за включване в последващи обучения и услуги за подпомагане развиването на предприемаческите им идеи, както и подкрепа за започване на реална стопанска дейност предвидени по проекта. В края на всяко събитие, участниците ще попълнят анкетна карта, с която ще имат възможност да заявят интерес за включване в последващите дейности. На всички ще бъдат предоставени и точни данни за контакт с представители на кандидата, при желание за участие в предвидените по проект обучения и мерки за насърчаване на развитието на самостоятелен бизнес и предприемачество. Етап 2. Групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество: Един предприемач обикновено се възприема като някой, който е готов да се промени, който вижда възможности, които другите не могат да видят и който поема рискове да се мобилизират ресурси, за да накара новите възможности да се случват. Тази гледна точка за предприемачите предполага, че тези хора се раждат, а не се "правят". Въпреки това, теорията и практическия опит показват, че предприемачеството може да се преподава и че подходящата среда насърчава и развива предприемаческото мислене. Правилните насоки и обучение може да стимулират интереса, уменията и доверието на хората, да предприемат бизнес инициатива. Всеки отделен предприемач има уникални умения, способности, силни страни, слабости и желания и стремежи. Развитието на умения за управление може да помогне на предприемача да оцелее и да успее в една променяща се бизнес среда. Следвайки тази концепция в рамките на тази дейност ще се организират и проведат групови срещи с общо 220 участника и продължителност от 20 часа/група, със следната последователност: - Планиране и подготовка – идентифициране на участниците, разпределението им по населени места; - Логистично осигуряване – помещения, оборудване, консултанти, информационни материали; - Изготвяне на график по градове и дни за провеждане, разпространение на информация за, място и дата на провеждане, разпределението по групи; - Изпълнение., Договорена стойност: 24 661.40 , Отчетена стойност: 16 283.07
  • Дейност: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Дейността е насочена към подпомагане на лицата от целевите групи в придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Планирането на дейността е изцяло в съответствие със заложените цели по проекта. Предложената програма за обучение по Дейност 2 е фокусирана върху посочените модули в Условията за кандидатстване. Модулите й включват: 1. Вие като предприемач – продължителност 6 часа.  Предприемаческа перспектива;  Предприемачески нагласи;  Генериране и оформяне на предприемаческата идея, съблюдаваща политиките по околна среда и политиките по изменение на климата и ресурсната ефективност на национално и ЕС ниво.;  Мотивация на предприемача;  Иновациите като подход 2. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план – продължителност 6 часа.  Бизнес идея; мисия и визия на компанията;  Пазарна сегментация;  Клиентска сегментация;  Маркетингов план и маркетингова стратегия; 3. Елементи на успешния бизнес план - продължителност 6 часа.  Ананлиз на стратегическите фактори – SWOT и PESTEL анализ;  Анализ на конкуренцията, модел на Портър;  Статични методи за оценка на икономическата ефективност на бизнес плана;  Динамични методи за оценка на икономическата ефективност на бизнес плана. 4. Форми на търговска дейност – продължителност 6 часа.  Правни форми на търговска дейност;  Избор на юридическа форма;  Изисквания за минимален размер на капитала;  Преобразуване на предприятие. 5. Персонал, правни отговорности, застраховка – продължителност 6 часа.  Трудови правоотношения – трудови договри, работно време, трудова книжка;  Задължения на работодателя;  Застраховки – отговорност на работодателя, обща гражданска отговорност, професионална отговорност и др. 6. Финансово планиране – продължителност 6 часа.  Оперативно, тактическо и стратегическо финансово планиране;  Финансов план;  Методи на финансово планиране;  Инвестиционни разходи, оперативни разходи, таблици на паричните потоци. 7. Капитал и видове източници – продължителност 6 часа.  Банков заем, включително финансови посредници по Плана за инвестиции за Европа;  Програмно финансиране;  Рисков капитал;  Групово финансиране – Crowdfunding;  Собствен капитал;  Кръгооборот на капитала. 8. Стартиране на бизнеса – продължителност 8 часа.  Създаване;  Прототип и тест на продукта;  MVP – Минимален жизненоспособен продукт;  План на дейностите и планиране на производството. 9. Социално предприемачество – продължителност 6 часа.  Дефиниция и преспективи;  Инвестиции със социално въздействие;  Добавена стойност на продуктите и услугите на социални предприятия;  Социални иновации.. Обща продължителност: 56 учебни часа, разпределени между теоретична и практическа подготовка. По време на обучението ще бъдат посочени и он-лайн ресурси в помощ на стартиращите предприемачи със свободен достъп. За провеждането на модулите ще бъдат ангажирани експерти на АРИР с необходимата теоретична подготовка и професионален опит. Дейността частично ще бъде възложена на външен изпълнител, избран чрез процедура по ЗОП. При успешно завършване на обучението си - минимум 80% присъствие в модулите, всеки участник ще получи сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения. , Договорена стойност: 129 902.24 , Отчетена стойност: 127 704.61
  • Дейност: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Дейността е насочена към подпомагане на лицата от целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Ще бъдат предоставяни набор от консултантски услуги, необходими за предприемачите, а именно: 1. Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група. Ще бъдат предоставени консултации, в рамките на които експерти на АРИР както и външни такива, ще подпомогнат лицата да разработят собствена бизнес идея и стратегия за реализацията й. Същността на тези консултации се състои в предоставянето на съдействие на безработните и заетите лица в процеса на генериране на своя бизнес идея, съобразно техните специфични знания, умения и интереси; 2. Консултации за подготовка на бизнес план. Изготвянето на бизнес план е задължително условие за развитието на успешен и устойчив бизнес, който да бъде най-важното - конкурентоспособен. В този смисъл предварителните изчисления са необходими, планирането на дейността на фирмата също. Всичко това започва с изготвяне на бизнес план. Изготвянето на един бизнес план е сериозен процес, в който екипът на АРИР и екип от външни експерти ще осигурят на лицата от целевата група необходимото подпомагане. Бизнес планът в крайна сметка помага за определянето на способите за развитие на дейността на една фирма, през какви етапи преминава, стратегия за развитие и други; 3. Специализирани консултации, в това число трудово-правни, счетоводни и данъчни. С предоставянето на тези консултации ще бъдат ангажирани доказали се експерти и външни експерти, които ще осигурят на бъдещите предприемачи качествени и експертни съвети и консултации, свързани с трудовото и осигурителното право, счетоводното отчитане и данъчното облагане в зависимост от заявените от конкретните лица нужди; 4. Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. консултация, проучвания за финансиране по евро програми. В рамките на тези консултации, експерти на АРИР и външни експерти ще съдействат на лицата за намиране на източници за финансиране на бизнес плановете им; 5. Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Настоящите консултации обхващат всички въпроси, свързани с регистрация на фирми и правни бизнес услуги, като са насочени към реално подпомагане за попълване на необходимите за регистрация на конкретната фирма документи. Всяко лице ще бъде консултирано в рамките на максимум 40 часа, като само ще определи сферата, на която желае да бъде наблегнато в индивидуалния му план. Идеята за това се корени в разбирането, че както всеки човек, така и всеки бизнес е строго специфичен и изисква различни като вид и като количество консултации, съобразно същността му. В рамките на настоящата дейност ще бъдат обхванати 126 лица, от които 82 са безработни и неактивни, а 44 са заети. Заетите отново ще бъдат около 1/3 от общият брой консултирани, тъй като се очаква, че вече формираните трудови навици, умения за работа в екип, уменията за изпълнение на задачи, им дава известно предимство в готовността им да бъдат предприемачи. Дейността ще се реализира на територията на Югоизточен район. Разходите за тази дейност включват: възнаграждения за съответните експерти от страна на АРИР и разходи за външни услиги за консултации, възложени по ЗОП, разходи за командировки в размер на 10 100 лв., разходи за материали и консумативи 52лв./обучаем и разходи за наем на зали и оборудване на стойност 3240лв. , Договорена стойност: 92 157.88 , Отчетена стойност: 121 342.65

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: УЧЕБЕН ЦЕНТЪР РАГИНА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 66 800.00 , Отчетена стойност**: 66 800.08
  • Изпълнител: АЛФА ВИЗИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 800.00 , Отчетена стойност**: 27 900.00
  • Изпълнител: АБВ КОНСУЛТИНГ ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 26 750.80 , Отчетена стойност**: 26 750.77
  • Изпълнител: ОФИС 5 ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 166.10
  • Изпълнител: ДЕНИСИ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 29 982.21 , Отчетена стойност**: 29 583.01
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 143.00 , Достигната стойност: 157.00
Индикатор 2 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 18.00
Индикатор 3 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 77.00 , Достигната стойност: 112.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 271 393.67 BGN
БФП 271 393.67 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 269 274.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN