Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0289-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството в "Автосед" ООД
Бенефициент 204877380 "АВТОСЕД" ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 06.06.2019
Дата на стартиране 06.06.2019
Дата на приключване 04.10.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Дупница, гр.Дупница

Описание

Кратко описание на проекта
"АВТОСЕД" ООД е дружество, създадено през 2017 г. с основен предмет на дейност производство на седалки и колани за пътни превозни средства.

Настоящият проект има за своя основна цел осигуряване на устойчивото и конкурентоспособно развитие на предприятието посредством реализиране на пазара на предприемаческа идея, попадаща в секторите от НСНМСП, изведени като приоритетни за създаване и развитие на нови предприятия, а именно: Производство на седалки за автомобили - микробуси и влакове, попадаща като икономическа дейност в рамките на сектор С 29.32. Производство на други части и принадлежности за автомобили.

Реализацията на предприемаческата идея ще има пряк положителен социален и екологичен ефект, като тя съответства и на тематичните области на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.

Проектът ще се реализира посредством изпълнение на следния комплекс от дейности:
Дейност 1: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея - в рамките на която ще бъде:
- сформиран екип от квалифициран персонал, необходим за реализация на предприемаческата идея;
-реализирани инвестиции в ДМА, създаващи необходимите технологични предпоставки за реализация на предприемаческата идея;
- наето работно помещение;
- създадена Интернет страница на Кандидата, популяризираща предприемаческата идея и подпомагаща пазарната й реализация;
- изработен пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация, създаващ предпоставки за успешна пазарна реализация, като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени със спецификата на пазара действия в този процес.

Дейност 2: Дейност за визуализация на проекта - в резултат на която ще се осигури публичност и визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти) (Дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 5 броя експерти; закупуване на ДМА; външни услуги: за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея и наето работно помещение) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на Специфични цели 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1. Наемане на квалифициран персонал - 5 бр.: В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 2 лица,които предстои да бъдат наети на ТД в предприятието-кандидат,притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит,пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ.Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на ПИ,ще бъдат наети и още 2 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ, в т.ч. за технологичния процес на производство, неговото правилно протичане, за развитието на продукта и неговия асортимент, определяне на влаганите материали за производство и всички други, съпътстващи и породени от спецификата на производството операции и дейности. Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА. 2. Закупуване на ДМА: С оглед създаване на необходимите технологични предпоставки за производство на продукта-обект на ПИ, е необходимо закупуването на ДМА, обхващащи пълния производствен цикъл на производството на седалки и неговите основни технологични стъпки. За организиране на производствената дейност по реализация на предприемаческата идея е планирано закупуване на следните ДМА: Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой, Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой и Тапицерска маса - 1 брой. Предприемаческата идея има за цел реализиране на пазара на седалки за автомобили - произведени от полиуретан. В този смисъл, основен етап на производствена дейност на предприятието е именно производството на седалка с ергономична форма от полиуретан, за което е необходимо закупуването на Машина за полиуретан с високо налягане. Процесът преминава през следните последователни технологични операции – смесване под високо налягане и при поддържане на определена температура на автоматично дозирани количества полиол и изоцианат в течна форма. Смесеният материал се изсипва в течна форма в матрица, която поддържа друга, по-висока от тази при смесване на материала определена температура (48-50 градуса по целзий). В матрицата протича химичен процес на експандиране на течността (раздува се) и материалът заема формата на матрицата. След отваряне на матрицата е налице готова полиуретанова седалка или облегалка. За целите на осъществяването на изложените производствени дейности е планирано закупуването на машина за полиуретан с високо налягане. След преседяване на вече формованата полиуретанова седалка/облегалка, с цел елиминиране на риска от деформации, тя е готова за последващите операции по закрепване към сглобената метална конструкция и тапициране, в т.ч. ушиване на тапицерията. Именно с цел създаване на необходимите технологични предпоставки за извършване на дейностите по ушиване на тапицерията е планирано закупуването на специализирана шевна машина - Автоматична едноиглова машина, прав шев, троен транспорт - 1 брой, а за същинското тапициране на седалките е необходимо закупуването на тапицерска маса - 1брой. Метални конструкции за седалките ще бъдат закупувани от дружеството-кандидат на части и сглобявани/асемблирани от дружеството в рамките на организираното производство. С оглед на изложеното, планираните за закупуване ДМА са абсолютно необходими за осигуряване на технологичните предпоставки за реализация на автоматизиран производствен процес по производство на седалки за автомобили и в този смисъл - за реализация на пазара на предприемаческата идея., Договорена стойност: 249 320.00 , Отчетена стойност: 247 225.60
  • Дейност: Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти) (Дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал 5 броя експерти; закупуване на ДМА; външни услуги: за създаване на Интернет страница на кандидата и за изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея и наето работно помещение) - ЧАСТ 2: 3. Наем на работно помещение - с оглед на обстоятелството, че дружеството не разполага със собствено работно помещение и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на производствената дейност по реализация на продукта - обект на проекта, е планирано осигуряване на работно помещение, създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА и работа на квалифицирания персонал. С оглед на планираната последователност и времева рамка на необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност, планира се наем на работно помещение за 7 месеца в рамките на периода на реализация на проекта. 4.Външни услуги (ВУ) за: 4.1. Изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на ПИ: ВУ се разглежда като предпоставка за успешната пазарна реализация на ПИ и като източник на експертна информация за целесъобразни и съобразени с пазара действия в този процес. С оглед на това,ВУ следва да обхваща пазарен анализ на обкръжаващата среда, имаща отношения към ПИ: микромаркетинговата (потребители, конкуренти и тяхната маркетингова политика, доставчици, посредници и др. с техните ключови характеристики) и на макромаркетингова среда (социо-културната, икономическата, политико-правната и технологична). Следва да бъде изведен анализ на силни и слаби страни на предприемаческата идея, възможности и заплахи на средата по отношение пазарната й реализация с мерки за преодоляване на слабите страни и заплахи. Целевият пазар и неговите ключови характеристики като обхват, търсене, предлагане, пазарни сегменти, пазарна ниша, тенденции за развитие, проблеми, перспективи и др.следва да бъдат диагностицирани. От ключово значение е включването в обхвата на ВУ на маркетингов план за пазарна реализация, съдържащ специфична стратегия за популяризиране и позициониране и предписващ конкретни мерки за целенасочени действия на Кандидата в процеса на налагане на продукта на пазара и пазарната му реализация. 4.2. Създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на това, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата. Поради целевия пазар за реализация на предприемаческата идея - национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език. Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продукта, данни за контакт, форма за запитвания, както и информация за разпространение на продукта в търговската мрежа. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение, като следва да има версия за хора с частично намалено зрение - с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви, както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание - във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 6 броя): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение., Договорена стойност: 400.00 , Отчетена стойност: 389.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "СИТИТЕРМ СОФИЯ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 150 672.00 , Отчетена стойност**: 188 340.00
  • Изпълнител: ЗУМ ДИЗАЙН ООД, Договорена стойност по проекта*: 311.20 , Отчетена стойност**: 389.00
  • Изпълнител: ДЗЗД Бизнес Център Горна Махала, Договорена стойност по проекта*: 2 861.91 , Отчетена стойност**: 3 577.39
  • Изпълнител: БОРАД КОНСУЛТИНГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 15 160.00 , Отчетена стойност**: 18 950.00
  • Изпълнител: "ДЖАК БЪЛГАРИЯ" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 5 920.00 , Отчетена стойност**: 7 400.00
  • Изпълнител: ЕН ДЖИ ЕФ АДВАЙЗЪРС, Договорена стойност по проекта*: 3 234.56 , Отчетена стойност**: 484.44
  • Изпълнител: Фламейзинг ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 960.00 , Отчетена стойност**: 4 950.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 286.07 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.52 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 247 614.60 BGN
БФП 198 091.69 BGN
Собствено финансиране 49 522.91 BGN
Общо реално изплатени суми 198 091.69 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА в Обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой; Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Тапицерска маса- 1 брой и Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой", Прогнозна стойност: 196 240.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Машина за полиуретан с високо налягане - 1 брой;
    Изпълнител: "СИТИТЕРМ СОФИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 150 672.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Тапицерска маса- 1 брой и Автоматична едноиглова машина прав шев, троен транспорт - 1 брой"
    Изпълнител: "ДЖАК БЪЛГАРИЯ" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 920.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой", Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга за създаване на интернет страница на Кандидата - 1 брой"
    Изпълнител: Фламейзинг ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 960.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой", Прогнозна стойност: 19 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител за предоставяне на външна услуга по изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея - 1 брой"
    Изпълнител: БОРАД КОНСУЛТИНГ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 160.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация", Прогнозна стойност: 400.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на изпълнител на дейности по осигуряване на публичност и визуализация"
    Изпълнител: ЗУМ ДИЗАЙН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 311.20
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Избор на работно помещение под наем", Прогнозна стойност: 4 900.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на работно помещение под наем"
    Изпълнител: ЕН ДЖИ ЕФ АДВАЙЗЪРС
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 234.56
  • Обособена позиция 2: "Избор на работно помещение под наем"
    Изпълнител: ДЗЗД Бизнес Център Горна Махала
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 861.91

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN