Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0816-C01
Наименование на проекта Подобряване енергийната ефективност на „ВИАС“ ЕООД
Бенефициент 127029365 ВИАС ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 18.08.2017
Дата на стартиране 18.08.2017
Дата на приключване 18.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Описание

Кратко описание на проекта
    „ВИАС“ ЕООД е създадено през 1994 г. в гр. Шумен. Дружеството е с основен код на дейност по КИД-2008: 22.21 – Производство на листове, плочи, тръби и профили от пластмаси. Основна дейност на фирмата е екструзия на профилни системи от поливинил хлорид за врати и прозорци. Основна продукция на компанията е профилът VIVA PLAST, за производството на който се използват висококачествени материали без съдържание на олово, които гарантират екологично и биологично безвреден профил, отговарящ на нормите за чиста околна среда.
    
    С цел подобряване и разширяване на производствения капацитет, намаляване на себестойността на продукцията чрез увеличение на производителността и намаляване на специфичното потребление на електроенергия, с настоящия проект фирмата планира:  
1.	Доставка на нови високопроизводителни и енергийно ефективни машини за производство на PVC профили: миксер за подготовката на материала за производство на профили и дробилка за мелене на бракувани PVC профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството. 
2.	Закупуване на нов камион за транспортиране на готовата продукция. 
3.	Инвестиции за намаляване на разходите на електроенергия, включващи закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и доставка на система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор.
4.	Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001, енергиен одит и визуализация.

  Чрез планираните инвестиции по проекта, основната цел на „ВИАС“ ЕООД е подобряването на енергийната ефективност. С намаляване на специфичния разход на енергия, продуктите, произведени от фирмата, ще станат по-конкурентни на пазарите, което ще доведе до по-добри финансови резултати.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на нови машини. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Камион шаси - 1бр.; Миксер - 1бр.; Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1бр.; Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Камион шаси - 1 брой. Понастоящем наличния камион за транспорт има висок разход на гориво (41 л/час), поради което “ВИАС” ЕООД желае да го замени чрез проекта с нов, енергоефективен и високопроизводителен. Новата машина е необходим на фирмата за превоз на материали за производство и транспорт на готова продукция. Посредством реализацията на мярката компанията ще разшири производствения капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 2. Миксер - 1 брой. Миксера служи за подготовка на PV материала за следваща обработка-пресоване на профила. Сега използваната техника е стара, амортизирана и неефективна. Стария миксер е с висока мощност (135 kW), с голямо специфичното потребление е 67,50 kWh/тон продукция, поради което “ВИАС" ЕООД ще го замени с нов, енергоефективен със значително по ниско специфичното потребление на енергия- 3,25 kWh/тон. Така фирмата ще подобри енергийната си ефективност и ще разшири производството на PV профили. Мярка 3. Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой. Производствения процес е съпроводен с получаване на технологичен брак вследствие на окрайчване и изправяне на пресования PV профил. Брак може да се получи и при други производствени и аварийни причини. Използваната сега техника е стара, амортизирана и неефективна, с висока мощност (55 kW) и голямо специфичното потребление- 90,00 kWh/тон , поради което “ВИАС” ЕООД планира чрез проекта да я замени с нова, енергоефективна, високопроизводителна и със значително по ниско специфичното потребление- 7,70 kWh/тон. Посредством инвестицията фирмата ще разшири производствения си капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Проектът включва: дейности за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини. Компанията ще намали зависимостта си от първични суровини и ще намали до минимум отпадъците от PV материал. Мярка 4. Доставка на Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой. Мярката ще се реализира чрез използване на отпадната топлина от производственото помещение, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и ще минава през рекуператор, който ще връща чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение чрез вентилационна система. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне или охлаждане на пресния въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно, през лятото. Така ще се подобри енергийната ефективност на фирмата. Мярка 5. Придобиване на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой. АСЕМ ще се инсталира към новия миксер и ще отчита потреблението на енергия в реално време. Данните ще се отчитат и показват през софтуер достъпен онлайн и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на съоръжението. Въвеждането на АСЕМ ще даде възможност да се планира производствено- технологичния процес и разходите на суровини и енергия. като се подобри енергийната ефективност на фирмата. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 и 2 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец) Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 3, 4 и 5 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец)., Договорена стойност: 499 436.38 , Отчетена стойност: 497 875.20
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1. Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2. Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3. Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4. Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); , Договорена стойност: 33 880.00 , Отчетена стойност: 32 960.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕНЕРКОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 19 380.00
  • Изпълнител: ВОЛВО ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 125 681.64 , Отчетена стойност**: 179 545.20
  • Изпълнител: КРЕДИТ КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 650.00
  • Изпълнител: ГЛОБАЛ ГРУП СОФИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 680.00
  • Изпълнител: ЕКОЕФЕКТ БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 19 873.00 , Отчетена стойност**: 28 390.00
  • Изпълнител: НЕНКОМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 840.00
  • Изпълнител: ХЕРМЕС КЛИМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 100.00
  • Изпълнител: ЕЛФИ РЕКЛАМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 250.00
  • Изпълнител: АМЗ ООД, Договорена стойност по проекта*: 198 800.00 , Отчетена стойност**: 284 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 189.59 , Достигната стойност: 2 189.59
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2 885.11 , Достигната стойност: 2 855.11

Финансова информация

Обща стойност на проекта 533 316.38 BGN
БФП 380 097.47 BGN
Собствено финансиране 153 218.91 BGN
Общо реално изплатени суми 378 176.64 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой. , Прогнозна стойност: 840.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА: Обособена позиция1: Доставка Камион шаси - 1 брoй. Обособена позиция 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на Миксер - 1 брой. Обособена позиция 3: Доставка и въвеждане в експлоатация на Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой , Прогнозна стойност: 493 496.38
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Доставка Камион шаси - 1 брoй.
    Изпълнител: ВОЛВО ГРУП БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 125 681.64
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на Миксер - 1 брой.
    Изпълнител: АМЗ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 198 800.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: Доставка и въвеждане в експлоатация на Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой
    Изпълнител: ЕКОЕФЕКТ БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 873.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане в експлоатация на Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой., Прогнозна стойност: 5 100.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит, Прогнозна стойност: 19 380.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Консултански услуги за сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 7 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 7 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 500.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN