Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0030-C01
Наименование на проекта Подкрепа в дома
Бенефициент 000852932 ОБЩИНА ГРАД ДОБРИЧ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 05.06.2019
Дата на стартиране 01.07.2019
Дата на приключване 01.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Добрич (BG332), Добрич-град, гр.Добрич

Описание

Кратко описание на проекта
С изпълнението на проектното предложение се цели създаване на устойчив модел за предоставяне на интегрирани здравно–социални услуги за хора с увреждания и техните семейства и възрастни хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване и в риск от социална изолация.В рамките на проекта ще се предоставят почасови интегрирани услуги–самостоятелно или в комбинация, включващи дейности по предоставяне на здравна грижа и дейности по предоставяне на социална подкрепа в домашна среда.Ще се сформира екип за управление на проекта, който ще бъде отговорен за изпълнение на всички планирани дейности качествено и в срок.Екипът ще стартира дейността си с информационна кампания относно целите и същността на проекта и условията за ползване на услугите.Ще се назначи екип за управление на дейностите по предоставянето на интегрираните услуги,който ще организира и координира цялата дейност, съобразно индивидуалните потребности на целевите групи.Ще се извърши подбор на персонал: медицински сестри,за предоставяне на здравни грижи и медицинско наблюдение в зависимост от потребностите на лицата–провеждане на назначено от лекар лечение и др.;домашни санитари, за осъществяване на следните дейности:помощ  на потребителите при осъществяване на лична и битова хигиена, оказване на помощ при приготвяна на храна, пазаруване и съдействие при ползване на административни услуги и др. Ще се осигури обучение за персонала предоставящ услугите,съгласно разработена от МЗ програма, както и супервизия. При установена потребност на потребителите ще има предоставена възможност за рехабилитационни услуги. За преодоляване на самотата, социалната изолация, както и за да получат подкрепа за водене на независим начин на живот, при заявена потребност ще се предоставят и психологически услуги.За целите на проекта ще се извършат строително-монтажни дейности на помещение, което е общинска собственост, определено за офис на екипа по управление на услугата и прилежащи санитарни възли.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора над 65 години.: Интегрираните здравно-социални услуги се предоставят от медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които осъществяват медицинско наблюдение и социална работа в домашна среда, в подкрепа на хора с увреждания и хронични заболявания и възрастни лица, които имат нужда от помощ при изпълнение на ежедневните си дейности.Акцентът в настоящото проектно предложение е върху хората с увреждания и възрастни лица над 65 г. с ограничена мобилност и активност, които са в риск от социална изолация и институционализация. Целта на дейността по предоставяне на услугата е пряка подкрепа в дома на потребителя за повишаване качеството му на живот и елиминиране на последиците от заболяванията и свързаните с тях негативни психологически и социални ефекти.В рамките на дейността ще се предоставят интегрирани здравно-социални почасови услуги-самостоятелно или в комбинация, включващи следните дейности: здравна подкрепа;дейност за социално включване; рехабилитационни услуги;психологическа подкрепа и консултиране;комунално-битови дейности, всички предоставяни в дома.Осъществяването на почасовите услуги в комбинация или поотделно ще се извършва съобразно направена индивидуална оценка и констатирани нужди.Услугите ще се предоставят по начин, който гарантира правото на личен избор на обслужваните лица.Проектните дейности ще бъдат изпълнявани в два последователни етапа: I-ВИ ЕТАП: Подготвителен-2 месеца: 1-ви месец:1.Публикуване на съобщения на сайта на общината, в медиите, в Бюрото по труда, за: цели, срок, същност, целеви групи и начин за включване в проекта; 2.Стартиране на прием на заявления на лица кандидати за потребители (до назначаване на екип за управление на социалната услуга, заявленията ще се приемат от екипа за управление на проекта);3.Стартират процедури по подаване на заявления и подбор на лицата от екипа за управление на услугата: 1 социален работник и 1 диспечер/координатор, които ще изготвят индивидуалните оценки и планове на кандидатите за потребители;2-ри месец: 1.Продължават дейностите по информация и комуникация на обществеността за целите на проекта;2.Стартиране на процедура по възлагане на обществени поръчки за услуги(за граждански договори) по ЗОП. 3.Стартира прием на заявления на лица предоставящи услугите -мед. сестри и домашни санитари; 4.Подбор на персонал за предоставяне на услугата; 5.Изготвяне на трудови договори, длъжностни характеристики, графици за предоставяне на услугите; 6.Продължава приема на заявления и изготвянето на индивидуални оценки и планове на кандидат-потребителите; 7.Осигуряване на материали и консумативи за предоставяне на услугата. II-РИ ЕТАП:Същинско предоставяне на услугата -12 месеца; Етапът включва фактическото изпълнение на дейностите по проекта,свързани с предоставянето на почасовите услуги.Наетите лица ще преминат въвеждащо обучение, обучение с медицинска насоченост и др. и ще започнат да обслужват нуждаещите се от медицинска и/или социална услуга, като прилагат гъвкав подход спрямо индивидуалните нужди на потребителите. Екипът за управление на услугата, ще извърша консултиране и/или друг вид подкрепа за социално включване. Психологът ще консултира при заявена необходимост. При установени потребности ще бъдат назначени специалисти, като рехабилитатор и др. , Договорена стойност: 307 522.40 , Отчетена стойност: 322 537.51
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; : Във връзка с реализирането на проект „Подкрепа в дома“, по Приоритетна ос № 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване“, чрез процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05M9OP001-2.040 “Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, Община град Добрич, ще сключи договор със специалист-психолог, който да организира и провежда психологически консултации на нуждаещите се потребители, медицински сестри и домашни санитари. В условията на социална изолация възрастните хора губят мотивация за живот, насочват вниманието си към себе си и необходимостта да бъдат обслужени по един чисто битов начин. При тях е осъзнато чувството за отсъствие на перспектива, цели и стремежи за бъдещето и позитивно очакване на предстоящи събития. Много често има и наслагване на соматични трайни увреждания, които правят самообслужването им твърде мъчително или невъзможно. Влошаването на общото им състояние би могло реално да затрудни битовото им обслужване и това да наложи нов режим и ритъм на съществуване, който ако е невъзможно да се осъществи в домашни условия, се прибягва до настаняване в специализирана институция, за да се получат нужните медико-социални грижи. Съществуват случаи, при които междуличностните конфликти, противоречията в светоусещането и ценностите на различните поколения от едно семейство принуждават възрастните да вземат решение за бягство от тази некомфортна реалност и да търсят уединение в подобно заведение. Много често тези лица носят своят негативен емоционален товар, което ги прави предпазливи, неадаптивни и враждебни към обкръжението. За да бъдат по-дълго време в обичайната си среда, както и да се предотврати самотата, изолацията и настаняването на възрастни хора и лица с увреждания в специализирани институции, е необходимо да се осигури мобилна интегрирана психологическа подкрепа в дома на потребителя. Дейността е свързана и с предоставяне на психологическа консултация и на лицата назначени да предоставят социалната услуга – медицински сестри и домашни санитари. Поради спецификата на работа и индивидуалните казуси, които непрекъснато възникват при обгрижване на потребителите, те трябва да получават необходимата психологическа подкрепа, за да могат по-лесно се справят в кризисни ситуации. Част от проблемите, с които се сблъскват медицинските сестри и домашните санитари, е трудното поставяне на граници с потребителите и техните семейства. Това води до повече напрегнатост и липса на спокойствие, а оттам и напрежение в изпълнение на служебните задължения. При тези условия намесата на психолога играе решаваща роля. Тази дейност спомага услугата да стане още по адаптивна към проблемите, както на потребителите, така и на лицата предоставящи здравно-социалните услуги. Дейността ще се осъществи в един етап:Действително предоставяне на услугата: 12 МЕСЕЦА: 1.Стартиране на процедура за избор на психолог по ЗОП;2. Наетото лице ще предоставя услугата с оглед подобряване на взаимовръзката между потребител и служител. , Договорена стойност: 2 005.60 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала: Целта на дейността е да осигури високо качество на предоставяните услуги, чрез обучение и подкрепа на лицата предоставящи услугите. С оглед на това съгласно Указанията за кандидатстване, всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването, в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". С цел подкрепа дейността на лицата, предоставящи патронажна грижа, водеща до повишаване качеството на грижа за потребителите на услугата, ще се осигурят и супервизии. Тяхната основна цел е повишаване качеството на работата, професионално развитие на работещите лица, включително и личностно развитие, както и подобряване организацията на работа и на работната атмосфера., Договорена стойност: 9 000.00 , Отчетена стойност: 9 602.40
  • Дейност: Ремонти, обзавеждане и оборудване на подходящи помещения: Община град Добрич предвижда да предостави помещение на етаж от сграда, която е общинска публична собственост от 1998 г., за офис на проект: „Подкрепа в дома“. Сградата е в експлоатация от 1986 г. Предоставянето на това помещение ще доведе до по-добра координация и комуникация между екипа за управление на проекта и екипа за управление на социалната услуга. Служители на Община град Добрич управляват и администрират проектите: „Приеми ме 2015“, "За равен шанс за децата“, „Услуги за ранно детско развитие“ - общностен център за деца и семейства, както и социалните услуги в домашна среда: „Личен асистент“, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“ предоставяни по ПМС 344/2018 г., което води до пълна заетост на работните помещения. Избраното помещение е с подходяща площ и може да се ползва за нуждите на проекта. Същото не е ремонтирано от въвеждане на сградата в експлоатация. Предвижда се измазване, смяна на осветление и полагане на ново подово покритие. Заложено е оборудване и обзавеждане, отговарящо на нормативните изисквания и подходящо за предоставяне на социалната услуга.Прилежащите санитарни възли с обща площ 27,39 кв. м не се ремонтирани от 33 години. В момента състоянието им не отговаря на хигиенно-санитарните норми - стените са с паднали на места фаянсови плочки, подовото покритие е с нарушена цялост, тоалетните чинии, умивалници и смесителни батерии са захабени и амортизирани, ВиК инсталацията е остаряла и причинява течове. Вратите към санитарните възли са изгнили и не се затварят. Дейността ще се осъществи на два етапа в рамките на шестмесечния подготвителен етап: I-ВИ ЕТАП - подготвителен: 2 месеца: 1-ви месец: 1 .Съгласно ЗОП-стартира на процедура по възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки и услуги; 2-ри месец: 1. Продължават дейностите по възлагане на обществени поръчки за строителство, доставки и услуги;II-РИ ЕТАП- Реално провеждане на СМР - 4 месеца: 1-ви месец: Стартиране на същински СМР; 2-ри месец- продължаване на дейностите по СМР; 3-ти месец: 1.Продължават СМР до финализиране на дейностите;2.Стартиране на дейности по доставка на оборудване и обзавеждане; 4-ти месец: Финализиране на дейностите по доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Община град Добрич не предвижда закупуване на транспортно средство., Договорена стойност: 39 311.56 , Отчетена стойност: 36 180.19

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Виолета, Договорена стойност по проекта*: 15 259.80 , Отчетена стойност**: 15 204.85
  • Изпълнител: ОФИС В ООД, Договорена стойност по проекта*: 18 098.80 , Отчетена стойност**: 18 096.76
  • Изпълнител: ВАЛИ КОМПЮТЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 116.40 , Отчетена стойност**: 6 116.40
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 1 499.97 , Отчетена стойност**: 146.66
  • Изпълнител: ИЛАН МЕДИЦИНСКА АПАРАТУРА ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 798.60 , Отчетена стойност**: 1 798.60
  • Изпълнител: ЕТ КЪСМЕТ-91 - ВЕЛИКО МАРИНОВ, Договорена стойност по проекта*: 3 720.00 , Отчетена стойност**: 4 960.00
  • Изпълнител: "Зона АртПринт" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 440.00 , Отчетена стойност**: 1 440.00
  • Изпълнител: Михаил, Договорена стойност по проекта*: 1 353.31 , Отчетена стойност**: 1 350.78
  • Изпълнител: ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 498.84 , Отчетена стойност**: 495.72
  • Изпълнител: Виолета, Договорена стойност по проекта*: 7 689.80 , Отчетена стойност**: 7 662.42
  • Изпълнител: Добринка, Договорена стойност по проекта*: 7 689.80 , Отчетена стойност**: 7 638.41
  • Изпълнител: "РУСЕВПЛАСТ" ЕООД ГР. ДОБРИЧ, Договорена стойност по проекта*: 764.28 , Отчетена стойност**: 764.28
  • Изпълнител: ВЕГИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 400.00 , Отчетена стойност**: 1 400.00
  • Изпълнител: Областен съвет на Български червен кръст - Добрич, Договорена стойност по проекта*: 8 971.20 , Отчетена стойност**: 9 602.40
  • Изпълнител: ЯНИС ФАРМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 581.60 , Отчетена стойност**: 1 581.60
  • Изпълнител: Таня, Договорена стойност по проекта*: 1 965.60 , Отчетена стойност**: 1 965.43
  • Изпълнител: КОСТОФФ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 502.11 , Отчетена стойност**: 19 502.11
  • Изпълнител: ПГ КОМЕРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 480.00 , Отчетена стойност**: 5 520.00
  • Изпълнител: ПЪТНИЧЕСКИ ПРЕВОЗИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 520.00 , Отчетена стойност**: 2 310.00
  • Изпълнител: Надежда, Договорена стойност по проекта*: 7 689.80 , Отчетена стойност**: 7 678.36
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 158.00 , Достигната стойност: 266.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 158.00 , Достигната стойност: 266.00
Индикатор 4 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 390 045.12 BGN
БФП 390 045.12 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 380 707.49 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и монтаж на щори, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на абонаментни карти за пътуване, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на изделия от хартия, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 2 Доставка на изделия от хартия по проект "Подкрепа в дома"
    Изпълнител: ОФИС В ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 800.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали, включени в списъка по чл.12, ал. 1, т. 1 от ЗОП, които са предназначени за възлагане на спуциализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания или за стопански субекти, чиято основна цел е социалното и професионалноото интегриране на хора с увреждания или на хора в неравностойно положение., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: ОП 2 Доставка на канцеларски материали, включени в списъка по чл.12, ал. 1, т. 1 от ЗОП, които са предназначени за възлагане на спуциализирани предприятия или кооперации на хора с увреждания или за стопански субекти, чиято основна цел е социалното и професионалноото интегриране на хора с увреждания или на хора в неравностойно положение по проект "Подкрепа в дома"
    Изпълнител: "Зона АртПринт" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 440.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Доставка на климатик, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна конфигурация и периферна техника, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Доставка на медицински консумативи, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Доставка на медицинско оборудване, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Доставка на офис обзавеждане, , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Доставка на принадлежности за офиса, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 4 Доставка на принадлежности за офиса по проект "Подкрепа в дома"
    Изпълнител: ОФИС В ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 200.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Доставка на работно облекло, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 12 Предмет на предвидената процедура: Доставка на тонер касети и консумативи за принтери и копирни машини , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 13 Предмет на предвидената процедура: Застраховка "Трудова злополука" на санитари и социален работник, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 14 Предмет на предвидената процедура: Избор на експерти по предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора над 65 г., Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 15 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за възлагане на организация и провеждане на обучения и супервизия на персонала, Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 16 Предмет на предвидената процедура: Извършване на строително-ремонтни работи на обекти по обособени позиции, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: ОП № 6 Извършване на строително-ремонтни работи по проект "Подкрепа в дома"
    Изпълнител: КОСТОФФ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 502.11

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN