Идентификация

Номер от ИСУН BG16FFPR002-6.001-0002-C01
Наименование на проекта Материално-техническа осигуреност и информационни технологии в подкрепа реализиране на дейностите на ПОС 2021-2027 г.
Бенефициент 000697371 МИНИСТЕРСТВО НА ОКОЛНАТА СРЕДА И ВОДИТЕ, Главна дирекция "Оперативна програма "Околна среда", отдел "Координация, комуникация и техническа помощ"
Източник на финансиране ЕФРР ==> Програма "Околна среда" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 22.12.2023
Дата на стартиране 22.12.2023
Дата на приключване 22.12.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Бюджетната линия ще подкрепи материално-техническата осигуреност и информационните технологии на дейностите на УО на ПОС 2021-2027 г., с цел ефективното управление и изпълнение на програмата, приключване на ОПОС 2014-2020 г. и подготовка и изпълнение на програмата за следващ програмен период след 2027 г. в съответствие с принципа за добро финансово управление и съгласно разпоредбите на европейското и националното законодателство.  Нивото на материално-техническа осигуреност и информационни технологии,  създаването на съвременна и здравословна среда на работния процес са сред определящите фактори за постигане на ефективно управление и контрол на финансовите ресурси от ЕФСУ.
В обхвата на бюджетната линия са предвидени следните дейности:
1. Осигуряване на материална база, техническо оборудване и консумативи;
2. Осигуряване на IT оборудване;
3. Доставка на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” 
4. Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия;

Бюджетната линия е в изпълнение на т. 13.2. "Дейности за управление и изпълнение на ПОС 2021-2027 г., приключване на ОПОС 2014-2020 г. и подготовка и изпълнение на програмата за следващ програмен период", подточки 13.2.1. "Осигуряване на материални активи, техническо оборудване, консумативи, информационно, комуникационно, хардуерно, софтуерно оборудване (компютърна и периферна техника и др.), 13.2.2. "Осигуряване на ремонтни дейности, застраховки на движимо и недвижимо имуществоo и др.", "Други дейности, обезпечаващи подготовката, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на ПОС, приключване на ОПОС 2014-2020 г., подготовката и администрирането на програма за следващ програмен период", съгласно Условията за кандидатстване на „Техническа помощ за управление и изпълнение на Програма „Околна среда“ 2021-2027 г.“
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на материална база, техническо оборудване и консумативи (Дейност 1): В изпълнението на дейността са планирани средства за закупуване на материални активи, необходимото техническо оборудване, обзавеждане, доставка на материали и/или консумативи, и/или услуги свързани с материално-техническата осигуреност на сградата на МОСВ на ул. "Уилям Гладстон" № 67 . В рамките на дейността са предвидени разходи за: - осигуряването на материали, предпазни средства и/или консумативи, обезпечаване на медицински тестове, комплексно почистване, дезинфекция, дезинсекция и дератизация на помещенията и други разходи за услуги и доставки, свързани с осигуряването на безопасна, хигиенна и здравословна работна среда в сградата на ул. „Уилям Гладстон“ № 67; -осигуряване на необходимата материално-техническа база, оборудване (закупуване на санитарно оборудване за санитарните помещения, препарати, канцеларски материали, консумативи, кухненско оборудване за сервизните помещения, техническо оборудване за зали, кабинети и др. помещения, стелажи, каси, както и друго оборудване и материали), обзавеждане (закупуване на мебели за зали, кабинети и др. помещения), както и извършване на услуги свързани с цялостната материално-техническата осигуреност на сградата на МОСВ на ул. "Уилям Гладстон" № 67 и обезпечаващи работния процес на служителите на УО на ПОС. - разходи за извършване на ремонтни дейности в административната сграда и архивните помещения на МОСВ, находяща се на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, с оглед осигуравяне на необходимите условия за съвременна работна среда на служителите на Управляващия орган на ПОС. След направен анализ и осъществена проверка на всяко едно от помещенията в административната сграда и архивните помещения на МОСВ е установена необходимост от извършване на ремонтни дейности обхващащи сутеренни, партерни помещения (зали, кабинети, фоайе) помещения (зали, работни кабинети, коридори, както и др. помещения) на етажи 1, 2, 3 , 4, 5 на административната сграда и архивните помещения. Предвидените ремонтно-строителни работи са описани в приложена Количествена сметка, към формуляра за кандидатстване. - разходи за застраховки на движимо и недвижимо имущество и др. с цел осигуряване на пълно покритие върху движимо и недвижимо имущество на УО на ПОС. Във връзка с закупуването на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” (Дейност 3) е предвиден разход за застраховка „Каско“ и „Злополука на места“, както и "Гражданска отговорност" на осемте автомобила, както и при възникнала необходимост от застраховка на друго движимо и недвижимо имущество на УО на ПОС. - закупуване на специализирана литература, онлайн издания, абонаменти и др. В ежедневната си работа, свързана с процесите по предоставяне и управление на безвъзмездна финансова помощ, служителите на ГД ОПОС, използват законодателна и вътрешноадминистративна уредба, с оглед на главната цел: ефективно разходване на средствата от Европейските фондове за споделено управление. Във връзка с прилагането на законодателната уредба при осъществяване на последващ контрол за законосъобразност на процедури по възлагане на обществени поръчки и процедури за избор на изпълнител, проведени от бенефициентите на програмата; администриране на сигнали за нередности и администриране на нередности по проекти, финансирани по програмата; процесуално представителство по съдебни дела; извършване на оценка на проектни предложения; програмиране и планиране; задължения по подготовка на технически спецификации, критерии за възлагане и критерии за подбор, работа в комисии за разглеждане и оценка на оферти за избор на изпълнители на обществени поръчки, управление и контрол на сключени договор по ЗОП, е констатирана необходимостта от осигуряване на хартиени издания на някои закони, както и достъп до електронни формати. , Договорена стойност: 1 560 498.00 , Отчетена стойност: 22 622.68
  • Дейност: Осигуряване на IT оборудване (Дейност 2): В рамките на тази дейност е планирано да бъдат извършени доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на компютърна и периферна техника, мрежово оборудване и UPS-и за нуждите на ПОС 2021-2027г.“ . В обхвата на обществена поръчка с предмет „Доставка на компютърна и периферна техника, мрежово оборудване и UPS-и за нуждите на ПОС 2021-2027г.“ са заложени четири обособени позиции, както следва: - Обособена позиция № 1 „Доставка на компютърна техника“; - Обособена позиция № 2 „Доставка на периферна техника“; - Обособена позиция № 3 „Доставка на мрежово оборудване“; - Обособена позиция № 4 „Доставка на непрекъсваеми захранващи устройства., Договорена стойност: 1 581 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разходи за доставка на 8 фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда” (Дейност 3): Настоящата дейност има за цел да финансира закупуване на 8 броя фабрично нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция “Оперативна програма Околна среда”. Необходимостта от транспортно-обезпечаване на дирекцията е свързана със задължения по изпълнение и управление на програмата при осъществяване на физическо наблюдение и контрол на изпълнението на проектите, работни посещения, информационни кампании, осъществяване на процесуално представителство, участие в различни мероприятия и обучения на бенефициенти в цялата страна и транспортиране на служебна поща и документи между сградите на МОСВ на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, бул. „Мария Луиза“ № 22 и архива на ГД ОПОС в кв. „Илиянци“. Идентифицирания брой необходими автомобили е определен съобразно съществуващите към момента в ГД ОПОС 8 броя автомобили, от които 6 броя се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67, 1 брой от служители на ГД ОПОС в Териториално звено Стара Загора и 1 брой от служители на ГД ОПОС в Териториално звено Велико Търново. Превозни средства са с изтекла гаранция за сервизно обслужване. Поради увеличаването на възрастта на автомобилите, изминатия пробег и степента на тяхната амортизация се увеличава рискът от възникване на технически неизправности. Също така по отношение на европейските стандарти за изгорели газове, наличните автомобили не отговарят на най-високите екологични норми към днешна дата. В тази връзка е констатирана необходимостта от закупуването на 8 броя фабрично нови пътнически автомобили, разделени по критерии и брой, както следва: - 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически, които ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите на близки разстояния (оперативни срещи, проверки, транспортиране на служебна поща и документи между сградите на МОСВ на ул. „Уилям Гладстон“ № 67, бул. „Мария Луиза“ № 22 и архива на ГД ОПОС в кв. „Илиянци“ и др. в рамките на гр. София и околността); - 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид, които ще бъдат предоставени за стопанисване на ТЗ Велико Търново и ТЗ Стара Загора; - 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4, които ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите командировки в цялата страна, свързана със задължения по изпълнение и управление на програмата; - 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“, който ще се стопанисват от служители на ГД ОПОС в сградата на МОСВ на ул. У. Гладстон № 67 и ще се ползват за целите на командировки в страна, в т.ч. проверки на място по проекти осъществявани основно в условие на силно пресечен и труден терен. Във връзка с прилагането на принципа за ненанасяне на значителни вреди, при подкрепата на дейности, свързани със закупуване на превозни средства по процедурата, при подготовка на техническите спецификации на поръчките е предвиден да бъде осигурен най-високия приложим наличен европейски стандарт за ниво на отделени вредни емисии. , Договорена стойност: 1 095 799.00 , Отчетена стойност: 675 408.00
  • Дейност: Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 5): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент следва изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Киа България ООД, Договорена стойност по проекта*: 150 960.00 , Отчетена стойност**: 150 960.00
  • Изпълнител: ДДД 2002 ООД, Договорена стойност по проекта*: 34 800.00 , Отчетена стойност**: 990.53
  • Изпълнител: БУТИЛИРАЩА КОМПАНИЯ-ГОРНА БАНЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 43 900.00 , Отчетена стойност**: 2 175.00
  • Изпълнител: КУКУДА ГРУП ООД, Договорена стойност по проекта*: 81 000.00 , Отчетена стойност**: 612.72
  • Изпълнител: Виваком България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 403 200.00 , Отчетена стойност**: 14 354.74
  • Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 524 448.00 , Отчетена стойност**: 524 448.00
  • Изпълнител: ТОП ЕЛАНА ООД, Договорена стойност по проекта*: 27 000.00 , Отчетена стойност**: 3 575.64
  • Изпълнител: А1 България ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 420 000.00 , Отчетена стойност**: 914.05
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Извършени дейности за изпълнение и администриране на програмите за околна среда (регион в преход), Мерна единица: Да/Не, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Извършени дейности за изпълнение и администриране на програмите за околна среда (по-слабо развити региони), Мерна единица: Да/Не, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 237 297.00 BGN
БФП 4 237 297.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 545 490.08 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 77.09 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: “Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали и на тоалетна хартия и кухненски ролки за нуждите на МОСВ с две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 “Доставка на тоалетна хартия и кухненски ролки“ и Обособена позиция № 2 „Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали“, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 “Доставка на тоалетна хартия и кухненски ролки“
    Изпълнител: КУКУДА ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на почистващи препарати и санитарно хигиенни материали“
    Изпълнител: КУКУДА ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на нови пътнически автомобили за нуждите на Главна дирекция „Оперативна програма Околна среда“ с четири обособени позиции: Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“; Обособена позиция № 2 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид“; Обособена позиция № 3 „Доставка на 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4“; Обособена позиция № 4 „Доставка на 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“. За Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“ , Прогнозна стойност: 913 165.83
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили изцяло електрически“
    Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 207 816.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 „Доставка на 2 броя фабрично нови автомобили 4+1 места – пълен хибрид“
    Изпълнител: Киа България ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 150 960.00
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3 „Доставка на 3 броя фабрично нови автомобили 4+1 места със задвижване 4х4“
    Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 224 604.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция № 4 „Доставка на 1 брой фабрично нов автомобил с висока проходимост със задвижване 4х4“
    Изпълнител: ЕУРАТЕК АУТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 92 028.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати и на кърпи за ръце и салфетки за храна за нуждите на МОСВ, запазена по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП с две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1 „Доставка на кърпи за ръце и салфетки за храна“ и Обособена позиция № 2 „Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати“, Прогнозна стойност: 45 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1 "Доставка на кърпи за ръце и салфетки за храна"
    Изпълнител: КУКУДА ГРУП ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2 "Доставка на санитарно-хигиенни материали и почистващи препарати“
    Изпълнител: ТОП ЕЛАНА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на оператор за предоставяне на телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му" с две обособени позиции: Обособена позиция № 1 - "Избор на мобилен телефонен оператор за предоставяне на далекосъобщителна услуга чрез обществена далекосъобщителна мрежа по стандарта GSM/UMTS с национално покритие, извършване на специализирани доставки и услуги свързани с тази дейност за нуждите на Министерство на околната среда и водите и неговите структури, Прогнозна стойност: 350 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на мобилен телефонен оператор за предоставяне на далекосъобщителна услуга чрез обществена далекосъобщителна мрежа по стандарта GSM/UMTS с национално покритие, извършване на специализирани доставки и услуги свързани с тази дейност за нуждите на Министерство на околната среда и водите и неговите структури
    Изпълнител: А1 България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 420 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на оператор за предоставяне на телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му" с две обособени позиции: Обособена позиция № 2 - „Избор на оператор за предоставяне на фиксирани телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му чрез обществена фиксирана далекосъобщителна мрежа при запазване на съществуващия номерационен план" , Прогнозна стойност: 300 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на оператор за предоставяне на фиксирани телефонни услуги за Министерството на околната среда и водите и структурите му чрез обществена фиксирана далекосъобщителна мрежа при запазване на съществуващия номерационен план
    Изпълнител: Виваком България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 360 000.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Услуги за предоставяне на достъп до Интернет за нуждите на МОСВ-ЦА и териториалните звена на ГД ОПОС , Прогнозна стойност: 66 666.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за предоставяне на достъп до Интернет за нуждите на МОСВ-ЦА и териториалните звена на ГД ОПОС
    Изпълнител: Виваком България ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 43 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN