Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0162-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Крумовград - II
Бенефициент 000235913 ОБЩИНА КРУМОВГРАД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 07.10.2016
Дата на стартиране 07.10.2016
Дата на приключване 10.01.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Крумовград, гр.Крумовград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към повишаване на енергийната ефективност на многофамилни жилищни сгради в гр. Крумовград. В проектното предложение са включени три жилищни сгради, намиращи се на ул. "Трети март" № 2, пл. "България" № 2 и ул. "Св. св. Кирил и Методий" № 6. Мерките за енергийна ефективност в жилищните сгради ще се изпълняват въз основа на извършено обследване за енергийна ефективност, придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, и обследване за установяване на техническите характеристики на сградата с изготвен технически паспорт.  
На етап реализация на проектното предложение ще бъдат изработени инвестиционни проекти, съгласно Закона за устройство на територията и Наредба 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, в т.ч. мерки за оползотворяване на възобновяеми енергийни източници и всички задължителни мерки, по конструктивно възстановяване/усилване на сградите, предписани в техническото обследване.  Дейностите за енергийно обновяване ще се осигурят по-добри условия на живот, топлинен комфорт и по-високо качество на жизнената среда.  Проектите за енергийна ефективност в жилищни сгради ще допринесат за постигане на националната цел по отношение на повишаване на енергийна ефективност, а именно – достигане на по-високо ниво на енергийна ефективност и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в атмосферата.  
Инвестициите в мерки за енергийна ефективност в жилищни сгради на територията на гр. Крумовград ще бъдат предпоставка за подобряване сградния им фонд с цел създаване на достъпни и атрактивни жилища. Подобряването на жилищния фонд в гр. Крумовград ще доведе до по-добро качество на въздуха и ще подобри условията за живот в тях.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на проекта и постигане на проектните цели; - Оптимизиране на използването на проектните ресурси; - Постигане на ефективна координация и комуникация с изпълнителите и други участници в процеса на реализиране на дейностите по внедряване на мерките за енергийна ефективност (собственици на самостоятелни обекти); - Изготвяне на документация по проекта; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Тя ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на партньорство, добро управление, отчетност и прозрачност. Проектът ще се управлява от екип в състав: ръководител, технически сътрудник - строителство, технически сътрудник - административна дейност и счетоводител. Екипът ще бъде сформиран при стартиране на проекта. Задълженията и отговорностите на членовете ще бъдат възлагани при спазване на ПМС № 189 / 28.07.2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и възприемането на ефективна система за комуникация между тях. Той ще определи отговорник за изпълнението на всяка от заложените в проекта дейности. Членове на екипа ще провеждат ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Екипът ще следи за осъществяването на план-графика, правилното разходване на средствата за постигане на проектните цели; контрол на заложените индикатори за изпълнение и резултат; осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи; осъществява връзката с Управляващия орган на програмата; осъществява вътрешния мониторинг на проекта и съдейства на Управляващия орган при провежданите на мониторинг; осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; организира дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; изготвя междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение; изготвяне на искания за верифициране на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни. Същите ще се актуализират и съхраняват подредени в определени за целта шкафове, визуализирани съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Договорена стойност: 14 100.00 , Отчетена стойност: 11 526.16
  • Дейност: Подготовка и провеждане на процедури по ЗОП: Дейността по подготовката и провеждането на тръжните процедури ще гарантира прилагане на законовите разпоредби по отношение на възлагането на дейности на външни изпълнители. За целта община Крумовград ще проведе процедури за избор на външни изпълнители по реда на ЗОП. Тази дейност включва изготвяне и провеждане на следните процедури: - избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор); - избор на изпълнител за изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор; - избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация и информационната кампания; - избор на изпълнител за извършване на одит. При избора на изпълнители ще се спазване Закона за обществените поръчки и съответните нормативни актове по прилагането му., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Проектиране, строително-монтажни работи и авторски надзор: Предвижда се изготвяне на работни проекти за всеки обект, съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба. Проектите ще бъдат придружени с подробни КСС по приложимите части. Работните проекти ще бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи. Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъдат изготвени доклади за оценка на съответствието на проектите, въз основа на които ще бъдат издадени разрешения за строеж. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички задължителни мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност и техническото обследване за всеки обект. Съгласно приложените обследвания за енергийна ефективност и технически обследвания на сградите се предвижда: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите в обследването за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление „С“; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградите (съгласно Техническите паспорти на сградата, част Б „Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти“, т. 2 „Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки“); - изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и съгласно въпросите и отговорите по процедурата. Строителят ще изпълнява СМР за обновяване за енергийна ефективност за обекта в съответствие с издадените строителни книжа, условията на договора и изискванията на чл. 163 и чл. 163а от ЗУТ. Във връзка с точното спазване на инвестиционните проекти при изпълнението на СМР съответният външен изпълнител посредством отделни правоспособни лица, автори на приложимата проектна документация по части, ще осъществява авторски надзор съобразно изискванията на чл. 162 от ЗУТ и договора за изпълнение. С осъществяването на надзор от проектантите - автори на отделни части на работния проект, се гарантира точното изпълнение на проекта, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта в експлоатация. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и въвеждане в експлоатация (приемане) на СМР за обновяване за енергийна ефективност, ще се удостоверяват със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. , Договорена стойност: 639 660.00 , Отчетена стойност: 773 430.84
  • Дейност: Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта и извършване на независим строителен надзор: Съгласно чл. 142, ал. 4 и чл. 169 от ЗУТ ще бъде изготвен доклад за оценка на съответствието на проекта, въз основа на който ще бъде издадено разрешение за строеж. По време на изпълнението на СМР за обновяване за енергийна ефективност лицензиран консултант – строителен надзор (чл. 166 от ЗУТ) въз основа на сключен договор ще упражнява строителен надзор в обхвата на договора и съобразно изискванията на чл. 168 от ЗУТ. След приключване на всички СМР се съставя окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, като прилага необходимите документи за назначаване на държавна приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация и издаване на разрешение за ползване., Договорена стойност: 35 400.00 , Отчетена стойност: 33 248.10
  • Дейност: Информационна кампания, публичност и визуализация на проекта: С цел информиране на обществеността за целите, обхвата и резултатите от проекта и финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж" 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие, са предвидени мерки за информация и публичност. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация: 1. Изработване на информационни табели, съдържаща задължителната изискуема информация, относно параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 2. Изработване на банер с информация за параметрите на безвъзмездната финансова помощ. 3. Подготовка и отпечатване на 400 броя брошури за проекта. Ще бъдат изработени информационни материали - брошури в съответствие с насоките на ЕС, които ще информират местното население, медиите и заинтересованите лица за планираните мероприятия и графика за тяхното изпълнение. 4. Провеждане на публични мероприятия. Ще бъдат проведени две официални информационни събития - пресконференции: при стартиране на проекта и след приключване на инфраструктурните дейности по проекта, като на тях изрично ще се упоменава приноса на финансиращия орган. На пресконференциите ще бъде осигурена кафе-пауза и флаш памет 4 GB, надписани с логата на Европейския съюз и Оперативната програма за всеки участник. 5. Две публикации в регионален вестник: при стартиране и финал на проекта. Първата публикация ще има за цел да информира обществеността за предвидените дейности по проекта и за финансиращата организация. Втората публикация ще бъде при приключване на проекта като ще бъдат изложени резултати от проекта и индикаторите, които са постигнати. 6. Периодични публикации на интернет страницата на община Крумовград. За повишаване на информираността на целевите групи – собственици в режим на етажна собственост относно необходимостта от обновяване за енергийна ефективност на сградите и да се провокира мотивацията им за предприемане на мерки за обновяване за енергийна ефективност ще се проведе информационна кампания. , Договорена стойност: 8 900.00 , Отчетена стойност: 8 700.00
  • Дейност: Одит на проекта: Съгласно насоките за кандидатстване по настоящата схема, одита на проекта е една от задължителните дейности за проекти на стойност над 200 000 лева. Докладът за одит ще се приложи към окончателния финансов отчет на проекта. Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор. Изборът на изпълнител за одит на проекта ще бъде осъществен при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Дейността е необходима с оглед осигуряване на прозрачност и законосъобразност на разходите, ефективно и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазване на специфичните нормативни правила на ЕС. При изпълнение на дейността ще бъде спазвана Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС., Договорена стойност: 5 500.00 , Отчетена стойност: 6 360.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Габриела, Договорена стойност по проекта*: 5 167.96 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ТРАВЪЛ МЕДИА ГРУП" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 760.00 , Отчетена стойност**: 2 760.00
  • Изпълнител: Асен, Договорена стойност по проекта*: 3 893.90 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: „ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 940.00 , Отчетена стойност**: 5 940.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "Дурал 97", Договорена стойност по проекта*: 188 724.00 , Отчетена стойност**: 194 385.72
  • Изпълнител: Обединение "ЕНЕРДЖИ СТРОЙ", Договорена стойност по проекта*: 378 360.00 , Отчетена стойност**: 389 368.08
  • Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ 2004 ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 360.00 , Отчетена стойност**: 6 360.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "ИНТЕРНОРМ", Договорена стойност по проекта*: 27 216.00 , Отчетена стойност**: 27 340.80
  • Изпълнител: СЕНСТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 186 960.00 , Отчетена стойност**: 189 677.04
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 1 625.94 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мюмюне, Договорена стойност по проекта*: 1 625.94 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мирян, Договорена стойност по проекта*: 3 412.20 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ДЗЗД "ЕКОИНЖЕНЕРИНГ-ЕЕ", Договорена стойност по проекта*: 5 820.00 , Отчетена стойност**: 5 907.30
  • Изпълнител: ПРОФПРОЕКТ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 046.38 , Отчетена стойност**: 26 137.04
Подизпълнители Няма
Членове на обединение
  • Член на обединение: "РОДОПСТРОЙ - 97" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ЕКОИНЖЕНЕРИНГ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ТЕХНОКОНТРОЛ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ДУРАЛ" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ДОМИ 97" ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ЕС-ЕНЕРДЖИ ПРОЕКТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "СТРОЙНОРМ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: "ИНТЕРПРОКОНСУЛТ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 69.42 , Достигната стойност: 155.35
Индикатор 3 Енергийна ефективност: Брой домакинства, преминали в по-горен клас на енергопотребление, Мерна единица: домакинства, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 58.00 , Достигната стойност: 58.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 774 402.03 BGN
БФП 774 402.03 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 774 402.03 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 6 761.60 0.00 6 761.60 ПРОФПРОЕКТ БЪЛГАРИЯ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 436.20 0.00 9 436.20 ДЗЗД "Дурал 97"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 348.00 0.00 9 348.00 СЕНСТРОЙ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 37 836.00 0.00 37 836.00 Обединение "ЕНЕРДЖИ СТРОЙ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 291.00 0.00 291.00 ДЗЗД "ЕКОИНЖЕНЕРИНГ-ЕЕ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 472.80 0.00 472.80 ДЗЗД "ИНТЕРНОРМ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 888.00 0.00 888.00 ДЗЗД "ИНТЕРНОРМ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Асен Янков Хаджиев - ръководител проект
    Изпълнител: Асен
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 893.90
  • Обособена позиция 2: Мюмюне Хасан Ибрям-счетоводител
    Изпълнител: Мюмюне
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 625.94
  • Обособена позиция 3: Габриела Николаева Николова - технически сътрудник - административна дейност
    Изпълнител: Габриела
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 167.96
  • Обособена позиция 4: Мирян Илиев Първанов - технически сътрудник - строителство
    Изпълнител: Мирян
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 412.20
  • Обособена позиция 5: Анелия Стефанова Хаджиева-счетоводител
    Изпълнител: Анелия
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 625.94
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на дейности по публичност и визуализация, Прогнозна стойност: 8 900.00
  • Обособена позиция 1: ОП №1 "Изработка, доставка и монтаж на билборд и постоянна информационна табела и изработка и доставка на печатни, информационни и промоционални материали"
    Изпълнител: „ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ“ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 940.00
  • Обособена позиция 2: ОП №2 "Подготовка и провеждане на публични мероприятия и публикации в регионални вестници"
    Изпълнител: "ТРАВЪЛ МЕДИА ГРУП" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 760.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) - бл. на пл. "България" №2, Прогнозна стойност: 157 585.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на инженеринг за бл. на пл. "България" №2
    Изпълнител: ДЗЗД "Дурал 97"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 188 724.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) - бл. на ул. "Кирил и Методий" №6, Прогнозна стойност: 164 640.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на инженеринг за бл. на ул. "Кирил и Методий" №6
    Изпълнител: СЕНСТРОЙ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 186 960.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на инженеринг (проектиране, строително - монтажни работи и авторски надзор) - бл. на ул. "Трети март" №2, Прогнозна стойност: 315 935.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на инженеринг за бл. на ул. "Трети март" №2
    Изпълнител: Обединение "ЕНЕРДЖИ СТРОЙ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 378 360.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на проекта, Прогнозна стойност: 30 400.00
  • Обособена позиция 1: ОП1 „Жилищен блок, гр. Крумовград, пл. „България“ № 2“
    Изпълнител: ДЗЗД "ЕКОИНЖЕНЕРИНГ-ЕЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 820.00
  • Обособена позиция 2: ОП2 „Жилищен блок, гр. Крумовград, ул.„Св.Св.Кирил и Методий“ № 6“
    Изпълнител: ДЗЗД "ИНТЕРНОРМ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 456.00
  • Обособена позиция 3: ОП3 „Жилищен блок, гр. Крумовград, ул. „Трети март“ № 2“
    Изпълнител: ДЗЗД "ИНТЕРНОРМ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 760.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на одит, Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на одит
    Изпълнител: ОДИТ КОНСУЛТ 2004 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 360.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Изпълнител за изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1 (т. 1 - 5) и ал. 3 от ЗУТ и съставяне на технически паспорт на съществуващ строеж и обследване за енергийна ефективност, Прогнозна стойност: 22 538.65
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на обследвания за установяване на техническите характеристики и обследване за енергийна ефективност
    Изпълнител: ПРОФПРОЕКТ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 046.38

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN